Zucht

27-06-2011 12:47 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik wil heel even m'n ei kwijt!!

Ik probeer al een tijd zwanger te worden, maar dat gaat vooralsnog niet erg voorspoedig.

Volgende maand mag ik beginnen met clomid, en ik heb 2 weken geleden een hsg onderzoek gehad.

Vandaag heb ik bloed laten prikken, de uitslag van m'n progesteron was weer te laag, dus deze maand zal ik niet zwanger zijn.

En nou hoor ik net dat mijn collega zwanger is. Ze is net een maand getrouwd is (en zou stoppen met de pil als ze getrouwd was)

KUTZOOI!

ik vind het leuk voor haar maar t voelt zo oneerlijk! Ik probeer niet te janken maar het is even niet makkelijk :(

Dankjewel voor het luisteren iig
Kan me goed voorstellen dat dat 'steekt'.
Ik snap je gevoel, maar wanhoop nog niet. Clomid heeft mij geholpen. Succes!
Het is voor jou niet leuk, maar probeer niet in termen als 'oneerlijk' te praten, want dat slaat nergens op.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:bommi schreef op 27 juni 2011 @ 12:57:

Het is voor jou niet leuk, maar probeer niet in termen als 'oneerlijk' te praten, want dat slaat nergens op.Blijkbaar slaat het voor haar wel ergens op. Ze zegt nergens dat het oneerlijk IS, maar dat het zo VOELT. Kun je wel leuk zeggen dat ze dat niet mag zeggen, maar dat is natuurlijk kolder.
Da's ook niet makkelijk .
Lullig voor je, dat je je zo voelt. Wij zijn vrienden kwijt geraakt omdat zij niet kon handelen dat wij weer eens een kind kregen, en zij niet, ik heb daar nooit iets van begrepen. Maar dat het vervelend is als je zwanger wil worden en dat lukt niet, da kan ik me voorstellen.
Prima Liv, dan noemt ze het oneerlijk. Wat jij wil.

Lees trouwens even goed mijn tekst en vergeet niet het woordje 'probeer' over het hoofd te zien.
quote:bommi schreef op 27 juni 2011 @ 13:01:

Prima Liv, dan noemt ze het oneerlijk. Wat jij wil.Het VOELT oneerlijk schrijft ze toch.
Ja hoor Beauke spuit 11. Zelfde advies aan jou als aan Liv.
Want dat slaat nergens op klinkt reuze vriendelijk wou je zeggen?
Vervelend meid. Het voelt af en toe ook heel oneerlijk. En huilen mag best hoor. Mijn gyn zei tegen mij dat als de zaak hopeloos zou zijn, je dat gewoon vertelt wordt. Het is een te kostbaar proces om valse hoop te geven. Met andere woorden, jullie krijgen geen fertiliteitsbehandeling als de kans op zwangerschap niet aanwezig is. Geef de moed niet op, maar vandaag mag je best flink balen en lekker onredelijk doen hoor. We weten heus wel dat je het jouw collega wel gunt hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:bommi schreef op 27 juni 2011 @ 12:57:

Het is voor jou niet leuk, maar probeer niet in termen als 'oneerlijk' te praten, want dat slaat nergens op.Deze hele post slaat nergens op.
Ik weet nog hoe erg dat was, ben ook een paar keer niet op kraamvisite geweest.

Op een gegeven moment trok ik dat niet meer.

(Niet bij mensen die dicht bij me staan, maar collega's e.d.).

Toen mijn broer belde dat zijn vriendin per ongeluk zwanger was geraakt, heb ik de telefoon aan mijn man gegeven, want ik moest overgeven.

Echt waar!

Hoe langer je bezig bent, hoe moeilijker het wordt.

Probeer er niet te veel aan toe te geven, uit pure zelfbescherming, anders wordt het steeds erger.

Voor nu
Same here!

Ik ben wel echt blij voor mensen als ze zeggen dat ze zwanger zijn, want ik gun het iedereen. Maar ik gun het mezelf ook....

Als het fout valt, klaag ik 's avonds thuis bij mijn man. Die snapt het beter dan wie dan ook .

En wat ook helpt is me weer even heel bewust zijn van wat ik wel heb. Lieve man, gezonde ouders, goede baan etc etc.

Ieder huisje heeft zijn kruisje en je weet niet wat jouw collega al heeft moeten overwinnen in haar leven of nog voor haar kiezen krijgt. Dus probeer gewoon blij voor haar te zijn met dit mooie nieuws!
quote:bommi schreef op 27 juni 2011 @ 13:04:

Ja hoor Beauke spuit 11. Zelfde advies aan jou als aan Liv.Niks Spuit 11, je opmerking is gewoon niet gepast, dat wou ik je nog even duidelijk maken. En daar laat ik het ook bij.
quote:ritmeester schreef op 27 juni 2011 @ 13:00:

Lullig voor je, dat je je zo voelt. Wij zijn vrienden kwijt geraakt omdat zij niet kon handelen dat wij weer eens een kind kregen, en zij niet, ik heb daar nooit iets van begrepen. Maar dat het vervelend is als je zwanger wil worden en dat lukt niet, da kan ik me voorstellen.

Meen je dat nou, Ritmeester, dat je dat niet kunt begrijpen? Het is niet zomaar 'vervelend' als je niet zwanger kunt worden en je wilt dat heel graag, het is ZWAAR klote.

TO, ik begrijp je gevoel (jammer genoeg) heel goed. Ik vind het ook moeilijk, dit soort situaties. Ik doe mijn best om mensen netjes te feliciteren met hun goeie nieuws, maar het steekt erg dat ik OOK zo graag zulk goed nieuws zou willen kunnen vertellen! Ik laat niks merken en mopper thuis tegen vriend en/of vriendinnen. Mensen die ons goed kennen, weten hoe onze situatie is. Zij houden er rekening mee. Dat is heel fijn. En meer... kun je niet doen. Die situatie is zoals hij is en dat is echt waardeloos, of er nou mensen om je heen zwanger worden of niet...

Wat eten we vanavond?
Ik snap je ook helemaal. Inmiddels is onze kinderwens vervuld maar dat heeft wel heel wat voeten in de aarde gehad.

Het gevoel dat iedereen je voorbij streeft, mensen die inmiddels voor de tweede keer zwanger worden terwijl je gelijk gestopt bent met AC en jij nog niet eens een kind hebt..... Het is gewoon zwaar klote.

En mensen die hier lopen te mierenneuken over dat je niet mag zeggen dat het "niet eerlijk" is, of dat het "vervelend" is moeten misschien maar eens een cursus "Empatisch vermogen"

Sterkte!

En ik snap heel goed dat het oneerlijk voelt. Wil niet zeggen dat je dat ook echt vindt en een ander het niet gunt.

Ik kan me trouwens niet zo goed voorstellen dat je vrienden laat vallen omdat zij wel kinderen krijgen en jij niet. Dan zou je bijna niemand meer over houden. Ik kan me wel voorstellen dat het je bij bepaalde mensen zwaarder valt om er mee om te gaan dan bij anderen.
Wat klote dat jeje zo voelt! Zelf geen ervaring want geen kinderwens maar zie bij een vriendin die ook al lang zwanger probeert te worden hetzelfde, dus een dikke
Ten eerste een dikke knuf voor je

Ik weet hoe je je voelt, wij zijn 1,5 jaar bezig geweest voor ons tweede kindje, net toen we de mmm ( medische malle molen ) in wilde gaan hebben we even een break genomen, gewoon niet bezig zijn met zwanger worden, ik merkte dat ik echt erg depressief aan het worden was en dat het net leek alsof iedereen om me heen zwanger raakte, ik heb het nooit maar dan ook nooit iemand misgunt maar ik was altijd wel teleurgesteld en vroeg me dan af waarom zij wel en ik niet. Ook trok ik het me in die tijd altijd erg aan als je bv op tv hoorde dat er kinderen te vondeling werden neer gelegd daar kon ik niet tegen. Toen we de stop in hadden gelast ben ik gaan genieten van dat gene wat we op dat moment al hadden, we waren er gewoon te veel mee bezig. Twee maanden later waren we zwanger, 6 maanden geleden is ons wonder geboren.

Ik wil alleen met mijn verhaal zeggen dat ik zo goed weet hoe je je voelt en dat ik voor jullie hoop dat het snel raak is.

Nogmaals een dikke knuf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven