zwanger of niet?

14-09-2009 11:45 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen heel graag kinderen, ik ben dan ook sinds begin juni ben gestopt met de pil. Eigenlijk vanaf dag 1 is mijn ciclus goed. Nu heb ik al twee weken rare klachten. Mijn humeur is wisselvallig. De ene keer ben ik opvliegend en het volgende moment kan ik huilen en het volgende moment ben ik weer heel vrolijk. Ook ben ik iets aangekomen ipv afgevallen terwijl ik niet meer ben gaan eten. Sterker nog ik let erg op wat ik eet. Mijn borsten groeien. Ik ben al twee weken misselijk. Niet dat ik moet overgeven maar gewoon irritant misselijk. Moet om de haverklap naar de wc om te plassen en vanaf verleden week donderdag leek het of ik toch gewoon ongesteld moest worden maar het zette niet door. Tot vandaag. Het is niet hetzelfde als de voorgaande maanden lijkt het wel maar het zette wel door. Wat houd dat in? Ik heb nog geen test gehaald want helaas door mijn werk heb ik daar geen tijd voor maar kan het zijn dat je toch min of meer ongesteld kan worden ookal ben je zwanger?

groeten tal77
quote:tal77 schreef op 14 september 2009 @ 13:48:

Bedankt he! Vooral voor jou respectvolle manier van antwoorden Bar-ba-bella. Ik kom net terug van de huisarts en ik ben wel degelijk zwanger geweest. Schijnbaar kunnen ze dat zien. Of ernu wel of niet al een forum hiervoor was dat heeft weinig met respect te maken. Mij zie je hier niet meer! Ik hoop dat jullie trots zijn op jullie zelfStel je niet aan, je bent genees overtijd geweest toch? Ik vind dat je je behoorlijk laat kennen! En de HA maar geen tijd voor een test??

Bedankt he! Vooral voor jou respectvolle manier van antwoorden Bar-ba-bella. Ik kom net terug van de huisarts en ik ben wel degelijk zwanger geweest. Schijnbaar kunnen ze dat zien. Of ernu wel of niet al een forum hiervoor was dat heeft weinig met respect te maken. Mij zie je hier niet meer! Ik hoop dat jullie trots zijn op jullie zelfJe hebt geen tijd om een test te halen maar je kunt wel zomaar ineens naar de huisarts? Vreemd.
...

Bedankt he! Vooral voor jou respectvolle manier van antwoorden Bar-ba-bella. Ik kom net terug van de huisarts en ik ben wel degelijk zwanger geweest. Schijnbaar kunnen ze dat zien. Of ernu wel of niet al een forum hiervoor was dat heeft weinig met respect te maken. Mij zie je hier niet meer! Ik hoop dat jullie trots zijn op jullie zelf

Tal, ik vind het hartstikke lullig voor je dat het mis is gegaan, echt waar. Maar zeg nou zelf een topic als dit openen is toch net zoiets als door de telefoon vragen of je nieuwe jurk je staat?

Waaraan ziet de huisarts zo snel dat je zwanger bent geweest? Snap het niet, je hebt eerst geen tijd om een test te halen en te doen, en dan heb je zomaar in ene een consult achter de rug?
quote:Vl43inder schreef op 14 september 2009 @ 12:30:

[...]

Een beetje de lol ervan in zien is niet zo raar hoor. Vaak duurt zwanger worden wel eventjes, beetje relativeren is soms wel lekker dan.

Relativeren is iets anders dan iemand belachelijk maken Vlinder.

@TO: je kan dus bloeden terwijl je zwanger bent...daar komt het op neer. Maar niets is zeker zonder test.
Nou Tal, wel fijn voor je dat je bij de huisarts terecht kon. (Maar niet tijd had voor een test kopen?).

Volgens mij ben je nu een beetje na aan het trappen omdat je je stoort aan een enkele grap waar daarnaast (notabene door dezelfde posters al eerder) ook waardevolle tips en ervaringen zijn gegeven.

Je kan het overigens niet zíen, maar testen (jawel) aan de hand van je HCG-gehalte. Dat had je dus ook zelf kunnen doen, met dezelfde test die je HA heeft gebruikt. Die koop je namelijk gewoon bij de drogist Ik zou ze alvast inslaan voor een volgende keer.

Succes.
quote:Suzeli schreef op 14 september 2009 @ 12:22:

We mochten TO's toch niet meer plagen van de angels?Volgens mij mochten we ze alleen niet meer (onnodig) quoten toch?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik voelde me niet lekker en ik ben door mijn baas naar de huisarts gestuurd. Voor de rest is dit mijn laatste bericht. In mijn bericht stond wel degelijk dat ik verleden week in mijn periode zou moeten zitten. Nogmaals ik vroeg me alleen af of er vrouwen waren die hetzelfde hadden. Zo vreemd lijkt me dat niet. Ik dacht dat zo'n forum erook was om dit soort dingen te mogen vragen. Als je de vraag van mij raar of vreemd vind had je ook het respect kunnen hebben om hier niet op te anwoorden.
quote:tal77 schreef op 14 september 2009 @ 13:56:

Ik voelde me niet lekker en ik ben door mijn baas naar de huisarts gestuurd. Voor de rest is dit mijn laatste bericht. In mijn bericht stond wel degelijk dat ik verleden week in mijn periode zou moeten zitten. Nogmaals ik vroeg me alleen af of er vrouwen waren die hetzelfde hadden. Zo vreemd lijkt me dat niet. Ik dacht dat zo'n forum erook was om dit soort dingen te mogen vragen. Als je de vraag van mij raar of vreemd vind had je ook het respect kunnen hebben om hier niet op te anwoorden.Als je wel blijft, dan reageer je over een jaar of 5 net zo hoor. Na gemiddeld 1 topic per week met deze vraag.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hoezo, ik heb toch gewoon op je vraag geantwoord? En ja, ik had hetzelfde en was ook niet zwanger.

Ik kan helemaal niet opmaken uit je OP dat je overtijd was trouwens.
quote:tal77 schreef op 14 september 2009 @ 11:45:

Mijn vriend en ik willen heel graag kinderen, ik ben dan ook sinds begin juni ben gestopt met de pil. Eigenlijk vanaf dag 1 is mijn ciclus goed. Nu heb ik al twee weken rare klachten. Mijn humeur is wisselvallig. De ene keer ben ik opvliegend en het volgende moment kan ik huilen en het volgende moment ben ik weer heel vrolijk. Ook ben ik iets aangekomen ipv afgevallen terwijl ik niet meer ben gaan eten. Sterker nog ik let erg op wat ik eet. Mijn borsten groeien. Ik ben al twee weken misselijk. Niet dat ik moet overgeven maar gewoon irritant misselijk. Moet om de haverklap naar de wc om te plassen en vanaf verleden week donderdag leek het of ik toch gewoon ongesteld moest worden maar het zette niet door. Tot vandaag. Het is niet hetzelfde als de voorgaande maanden lijkt het wel maar het zette wel door. Wat houd dat in? Ik heb nog geen test gehaald want helaas door mijn werk heb ik daar geen tijd voor maar kan het zijn dat je toch min of meer ongesteld kan worden ookal ben je zwanger?

groeten tal77Hieruit kun je halen dat ze dus wel overtijd was en nu toch ongesteld is geworden. Waarschijnlijk ben je dus 2 (?) weken zwanger geweest en is er toch iets niet goed gegaan. Jammer.
...
Tal, wat had je je beste vriendin in deze situatie geadviseerd?

Je bent sinds juni bezig, je cyclus had dus ondanks regelmatigheid nog redelijk overhoop kunnen liggen. Je bespeurt zelf andere symptomen dan anders. Had jij dan niet tegen je vriendin gezegd: joh, als je er zo mee zit, waarom ga je dan niet even een test kopen?

Verder stond er inderdaad niet dat je overtijd was, én hebben alle posters (inclusief diegenen die jij nu respectloosheid verwijt) jou in deze trant antwoord gegeven: ga testen.

Als je zo maar in ene van je baas naar de HA mag, had je vast en zeker ook even om een half uurtje extra mogen vragen voor het kopen van een test (al had ik dat gewoon vandaag in mijn pauze gedaan; sterker nog, als ik overtijd was geweest en graag wilde zwanger zijn, had ik allang dit weekend met een test op de toiletpot gezeten).

Kortom........

Bedankt he! Vooral voor jou respectvolle manier van antwoorden Bar-ba-bella. Ik kom net terug van de huisarts en ik ben wel degelijk zwanger geweest. Schijnbaar kunnen ze dat zien. Of ernu wel of niet al een forum hiervoor was dat heeft weinig met respect te maken. Mij zie je hier niet meer! Ik hoop dat jullie trots zijn op jullie zelf

Stel je niet aan zeg.

Ik heb 2 of 3 hele normale antwoorden gegeven en jij begint daarna over respect.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Van verleden week donderdag tot vandaag, daar zitten 4 dagen tussen. Als het er bij mij op lijkt dat ik ongesteld moet worden, en ik dat na 4 dagen wordt, dan zie ik mezelf niet als zijnde overtijd eerlijk gezegd, maar goed. Ik voel altijd wel zo'n dag of 4 van te voren dat het er aan zit te komen, zelfs met 'zwangerschapskwaaltjes'.

*ruimt klapstoeltjes weer op, kaasblokjes weer in de ijskast...*

Het hcghormoon blijft nog even in je bloed na een miskraam, dus dat kan inderdaad nog getest worden. En ik wist vanaf dag 1 dag ik zwanger was, omdat ik vanaf dag 1 bepaalde dingen niet meer lekker vond... heb echt 3 weken op mijn handen gezeten om maar geen test te doen (ivm eventuele teleurstelling). Maar goed, ik was dus zwanger

En het gaat veel vaker mis dan je denkt. In de eerste 3 maanden wordt er een compleet mensje gemaakt. Als er iets fout gaat in die eerste weken (en die kans is best groot) dan lijkt het alsof je ongesteld bent, terwijl je dan dus een miskraam hebt. Dat is schijnbaar bij jou ook gebeurd.

Een zwangerschapstest kun je trouwens ook wel via internet bestellen, ik zou er een stuk of wat inslaan.
ben wel benieuwd waar de huisarts het aan heeft gezien, want het hcg hormoon is wel heel minimaal aanwezig geweest.
Sorry dat ik me even bemoeie met deze discussie maar ik kan me best voorstellen dat tal77 moeite heeft met jullie manier van reageren. Ze zit ergens mee en wil graag weten of ze hier de enige in is of dat haar lichaam haar in de zeik neemt. Uit haar reactie naar jullie toe kan ik merken dat het haar hoog zit. Als je iets graag wil en je zit op je werk dan wil je misschien gelijk weten of dit vreemd is of niet. Ik vind het flauw om dan te melden dat het raar is dat ze geen test kan halen. Dit is niet aan ons. Deze forum is in het leven geroepen om dingen te kunnen vragen hoe vreemd of raar dit is. Als je dit een rare vraag vind kan je ook niet reageren, ipv haar onderuit te halen met rare grappen.

De 1 kan het eruit halen dat ze overtijd was de ander niet. Wat maakt dat uit. Je had het ook kunnen vragen aan haar. Ik vind haar vraag niet dom of raar. Ik kan me heel goed voorstellen dat je met twijfels zit als je voor het eerst bezig met een kind. Jullie kunnen daar best rekening mee houden. Of deze vraag nu wel of niet vaker is gesteld doet er niet toe.

Nu blijkt dat ze naar de huisarts is gestuurd en dan komen er weer rare antwoorden. Of het nu misschien zo is dat het maar 2 weken zijn of 1 week dat je zwanger bent. Het is niet leuk om er achter te komen dat iets niet gelukt is. Ookal ben je nog maar kort bezig. Als je iets wil doet dat er niet toe. Tuurlijk zijn er normale antwoorden gegeven maar ik moet zeggen dat ik wel moet zoeken tussen al dat gegein. We zijn volwassen onder elkaar. Toen dan ook een beetje respect naar een ander toe of reageer niet op een topic als je hier je buik van vol heb omdat er nog meer van deze vragen staan.

Tal77 geloof me, het komt goed en ik begrijp heel goed hoe je voelt. Succes en ik hoop dat we je niet hebben weggejaagd met al onze opmerkingen.
Lieverdje, dubbelnicken is niet netjes.
Nou, chan-tal , alsof je de énige bent met twijfels omtrent de eerste keer zwanger worden of uberhaupt met wat er met je gebeurt als je met de pil stopt....
Weet je, ik ga mijzelf hier niet lopen verdedigen.

Ik heb je netjes antwoord gegeven op je vraag. En dat antwoord was dat je moest gaan testen en dat wij het niet weten vanaf hier.

En dubbelnicken is ook niet erg respectvol
Jullie mogen me onderuit halen en denken dat ik dezelfde persoon ben! Mij boeit dat niet. Ik kan wel tegen een stootje. Als jullie nadenken dan weet je dat je niet 2 nicknamen kan hebben! Ik ben hier al wat langer lid. Ik zit meestal op een andere topic. Ik heb mijn mening gezegt en inderdaad ik heet Chantal. Aan mijn nickname te zien heb ik dat niet onder stoelen of banken gestoken. En tal77 zal ook zo heten. Nou en? Ga lekker door met jullie spelletjes. Ik ga even kijken of ergens wel wat serieuzer wordt gereageerd. Ik heb met haar te doen.
Channie76, lid sinds 0 dagen, enige topic onder loepje "Zwanger of niet?". Welk ander topic en hoe lang zei je dat je lid was? Of is dat onder weer een ander account. Uh-huh...

Dubbelnicken kan namelijk uitstekend, hetgeen jij momenteel bewijst.

Als jij nadenkt had je niet tot tweemaal toe een account geopend zonder de forumregels te lezen. Beter had je in die tijd een test kunnen halen.

Muts.
Huh, je kan talloze nicks hebben hier hoor. En je post helemaal niet op andere topics, dat kun je zo zien.

Kom op zeg. Als je net ongesteld bent geworden en je vraagt je hardop toch af of je zwanger bent, dan kun je op de meeste fora en irl wel reacties als de onze verwachten. Irl wel achter je rug om trouwens meestal, maar goed.
quote:channie76 schreef op 14 september 2009 @ 14:35:

Jullie mogen me onderuit halen en denken dat ik dezelfde persoon ben! Mij boeit dat niet. Ik kan wel tegen een stootje. Als jullie nadenken dan weet je dat je niet 2 nicknamen kan hebben!

Meid, ik heb er wel vier.

Mensen hier zijn niet zo aardig als je erg onzeker bent. Dus wees lief voor jezelf, en negeer de reacties die je krijgt. Sterkte met het zwanger worden, ik hoop voor je dat het snel blijvend raak is
Teneerste heb ik me opnieuw aangemeld omdat ik al een tijd uit het forum ben en ten tweede ben ik hier met een andere reden en een soort gelijke vraag als Tal77 die ik hier dus ook wou stellen. Ik kwam normaal op de toppic liefde af. Nu ben ik in andere fase beland en ik was nieuwsgierig of hier wat van te vinden was. Zo te zien niet. Dus ik zou niet zo gauw klaar staan met je mening meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven