zwanger of niet?
maandag 14 september 2009 om 11:45
Mijn vriend en ik willen heel graag kinderen, ik ben dan ook sinds begin juni ben gestopt met de pil. Eigenlijk vanaf dag 1 is mijn ciclus goed. Nu heb ik al twee weken rare klachten. Mijn humeur is wisselvallig. De ene keer ben ik opvliegend en het volgende moment kan ik huilen en het volgende moment ben ik weer heel vrolijk. Ook ben ik iets aangekomen ipv afgevallen terwijl ik niet meer ben gaan eten. Sterker nog ik let erg op wat ik eet. Mijn borsten groeien. Ik ben al twee weken misselijk. Niet dat ik moet overgeven maar gewoon irritant misselijk. Moet om de haverklap naar de wc om te plassen en vanaf verleden week donderdag leek het of ik toch gewoon ongesteld moest worden maar het zette niet door. Tot vandaag. Het is niet hetzelfde als de voorgaande maanden lijkt het wel maar het zette wel door. Wat houd dat in? Ik heb nog geen test gehaald want helaas door mijn werk heb ik daar geen tijd voor maar kan het zijn dat je toch min of meer ongesteld kan worden ookal ben je zwanger?
groeten tal77
groeten tal77
maandag 14 september 2009 om 14:44
quote:AlettaJacobs schreef op 14 september 2009 @ 14:41:
[...]
Mensen hier zijn niet zo aardig als je erg onzeker bent.
AJ, ben ik toch niet zo met je eens. Mensen hier worden over het algemeen pas minder aardig als op de normale postings niet gereageerd wordt en op de enkele (vaak niet eens zo ernstige) grap gelijk giftig met termen als 'respectloos' in het rond gestrooid wordt.
Alsof ik TO nu ineens het niet toe zou wensen dat ze snel en ongecompliceerd zwanger mag worden. Ik reageer op haar huidige uitspraken in dit topic, in plaats van op de persoon zelf. En nu noem ik haar inderdaad een muts, op basis van haar laatste woorden...
[...]
Mensen hier zijn niet zo aardig als je erg onzeker bent.
AJ, ben ik toch niet zo met je eens. Mensen hier worden over het algemeen pas minder aardig als op de normale postings niet gereageerd wordt en op de enkele (vaak niet eens zo ernstige) grap gelijk giftig met termen als 'respectloos' in het rond gestrooid wordt.
Alsof ik TO nu ineens het niet toe zou wensen dat ze snel en ongecompliceerd zwanger mag worden. Ik reageer op haar huidige uitspraken in dit topic, in plaats van op de persoon zelf. En nu noem ik haar inderdaad een muts, op basis van haar laatste woorden...

maandag 14 september 2009 om 14:45
maandag 14 september 2009 om 14:48

maandag 14 september 2009 om 14:49
maandag 14 september 2009 om 14:49
TD, het was geen verwijt hoor, zeker geen persoonlijk verwijt.
Ik vind reacties op zogenaamd 'domme' vragen of opmerkingen hier al snel wat hard. Als je toch al onzeker bent, kan ik me voorstellen dat je je er nòg ellendiger door gaat voelen, en rare dingen gaat doen of zeggen, zoals chan-tal. Voor haar eigen gemoedsrust is het, denk ik, beter als ze de boel hier gewoon de boel laat.
Ik vind reacties op zogenaamd 'domme' vragen of opmerkingen hier al snel wat hard. Als je toch al onzeker bent, kan ik me voorstellen dat je je er nòg ellendiger door gaat voelen, en rare dingen gaat doen of zeggen, zoals chan-tal. Voor haar eigen gemoedsrust is het, denk ik, beter als ze de boel hier gewoon de boel laat.

maandag 14 september 2009 om 14:52
quote:queenie1 schreef op 14 september 2009 @ 14:48:
[...]
Nee hoor, het komt bij mij ook zeeeer ongeloofwaardig over.Bij mij ook, want als de huisarts al hormoon meet in je bloed of in je urine, dan kan hij/zij er toch niet direct vanuit gaan dat je nu niet meer zwanger bent? Dat kan toch alleen als de huisarts een kijkje heeft genomen met een inwendig echoapparaat. Lijkt me sterk dat jouw huisarts zo'n ding heeft.
[...]
Nee hoor, het komt bij mij ook zeeeer ongeloofwaardig over.Bij mij ook, want als de huisarts al hormoon meet in je bloed of in je urine, dan kan hij/zij er toch niet direct vanuit gaan dat je nu niet meer zwanger bent? Dat kan toch alleen als de huisarts een kijkje heeft genomen met een inwendig echoapparaat. Lijkt me sterk dat jouw huisarts zo'n ding heeft.
maandag 14 september 2009 om 14:55
AJ, sorry, het leek alsof ik dat zo opvatte. Had ik beter kunnen verwoorden.
Maar ik kan persoonlijk wel erg slecht tegen de combi topic openen, andere antwoorden krijgen dan blijkbaar gehoopt en dan gelijk maar gaan roepen over respect(loos)... Onzeker zijn we hier echt allemaal, maar ik vind het wel erg fijn als een topic-opener in staat is om met ons mee te relativeren en te kijken hoe van die onzekerheid af te komen.
Misschien de aard van dit forum, wie zal het zeggen. Ik denk inderdaad dat dat kenmerkend is voor VIVA, in tegenstelling tot misschien andere fora. Hier merk ik toch een groter gevoel voor zelfverantwoordelijkheid en de wil om met een topic daadwerkelijk wat verder vooruit te komen. De TO's die mogelijk afgebrand worden, komen met (in de ogen van de meesten) daarentegen 'kinderachtig' gedrag uit de hoek. (Dubbelnicken, roepen over respectloos etc)
Maar ik kan persoonlijk wel erg slecht tegen de combi topic openen, andere antwoorden krijgen dan blijkbaar gehoopt en dan gelijk maar gaan roepen over respect(loos)... Onzeker zijn we hier echt allemaal, maar ik vind het wel erg fijn als een topic-opener in staat is om met ons mee te relativeren en te kijken hoe van die onzekerheid af te komen.
Misschien de aard van dit forum, wie zal het zeggen. Ik denk inderdaad dat dat kenmerkend is voor VIVA, in tegenstelling tot misschien andere fora. Hier merk ik toch een groter gevoel voor zelfverantwoordelijkheid en de wil om met een topic daadwerkelijk wat verder vooruit te komen. De TO's die mogelijk afgebrand worden, komen met (in de ogen van de meesten) daarentegen 'kinderachtig' gedrag uit de hoek. (Dubbelnicken, roepen over respectloos etc)
maandag 14 september 2009 om 15:03
Ik zat afgelopen weekend ook in de rats. Dit jaar een cyclus gehad van 31-38 dagen (heb een koperspiraal en ben onregelmatig ongesteld)...En nu zat ik ineens op dag 43...En wat deed ik toen om zekerheid te krijgen? Juist...zwangerschapstest kopen. Kosten: 7 euro...Resultaat: niet zwanger. En nu wacht ik geduldig op mijn menstruatie.
Het is echt niet zo moeilijk.
Het is echt niet zo moeilijk.
maandag 14 september 2009 om 15:03
Ik vind het erg raar dat je huisarts in één consultje erachter is gekomen dat je zwanger bent geweest. Natuurlijk zou hij door middel van bloedonderzoek kunnen meten hoeveel HcG er in je bloed zit. Maar dat is niet gelijk bekend. En dan nog ziet hij niet of je nog zwanger bent (en een innestelingsbloeding o.i.d. hebt) of dat je een miskraam hebt gehad (en dat alles dus weg is uit je lichaam).
Er ongeloofwaardig, sorry.
Er ongeloofwaardig, sorry.
maandag 14 september 2009 om 15:11
maandag 14 september 2009 om 15:16
T valt allemaal wel mee toch.
Persoonlijk reageer ik serieus op elke TO die enigzins geloofwaardig overkomt. En dat de huisarts aan je blauwe ogen ziet dat je zwanger bent geweest, is niet geloofwaardig. Zwangerschap zie je door een echo of een urine/bloedtest. Als je de boel wilt besodemieteren zou ik me me even inlezen.
Als je daarna nog gaat lopen dubbelnicken en miepen over respectloos ben je wat mij betreft al je geloofwaardigheid verloren..
Persoonlijk reageer ik serieus op elke TO die enigzins geloofwaardig overkomt. En dat de huisarts aan je blauwe ogen ziet dat je zwanger bent geweest, is niet geloofwaardig. Zwangerschap zie je door een echo of een urine/bloedtest. Als je de boel wilt besodemieteren zou ik me me even inlezen.
Als je daarna nog gaat lopen dubbelnicken en miepen over respectloos ben je wat mij betreft al je geloofwaardigheid verloren..
maandag 14 september 2009 om 15:17
AJ: Eensch (en ik denk dat jij en ik dat wel vaker zijn). Al zul je bij sommigen sneller zien wat werkt en niet, dan bij anderen.
Ook in dit topic zijn erg veel gemeende, eerlijke, aardige adviezen gegeven die gericht waren op die onzekerheid van TO maar wel duidelijk zeiden: we snappen je onzekerheid maar kunnen die niet wegnemen. Dat kan alleen jij door te testen. En met die adviezen heeft TO echt hoegenaamd niets gedaan. Zij verkoos degenen die in haar ogen respectloos bezig waren, af te willen troeven met een ongeloofwaardig verhaal (zie ook vooral de reactie van Ring boven je, en die is heus inmiddels ervaringsexpert meen ik) en mogelijk zelfs dubbelnicken.
Dat gezegd hebbende: elke TO, oud en nieuw en op welk topic dan ook, verdient het om een luisterend oor te vinden. En mag zelf kiezen met welke adviezen hij/zij aan de haal gaat. Maar ook de gehoorde dient respect op te brengen voor het publiek dat hij/zij verzameld heeft. Door de dialoog op een normale wijze aan te gaan, bijvoorbeeld...
Maarrehhh, daar kunnen we nog een heel topic duizend keer over vullen. Ik denk dat deze wel weer 'af' is .
En de uienvrouw zegt het weer eens een stuk bondiger en korter dan ik nu .
Ook in dit topic zijn erg veel gemeende, eerlijke, aardige adviezen gegeven die gericht waren op die onzekerheid van TO maar wel duidelijk zeiden: we snappen je onzekerheid maar kunnen die niet wegnemen. Dat kan alleen jij door te testen. En met die adviezen heeft TO echt hoegenaamd niets gedaan. Zij verkoos degenen die in haar ogen respectloos bezig waren, af te willen troeven met een ongeloofwaardig verhaal (zie ook vooral de reactie van Ring boven je, en die is heus inmiddels ervaringsexpert meen ik) en mogelijk zelfs dubbelnicken.
Dat gezegd hebbende: elke TO, oud en nieuw en op welk topic dan ook, verdient het om een luisterend oor te vinden. En mag zelf kiezen met welke adviezen hij/zij aan de haal gaat. Maar ook de gehoorde dient respect op te brengen voor het publiek dat hij/zij verzameld heeft. Door de dialoog op een normale wijze aan te gaan, bijvoorbeeld...
Maarrehhh, daar kunnen we nog een heel topic duizend keer over vullen. Ik denk dat deze wel weer 'af' is .
En de uienvrouw zegt het weer eens een stuk bondiger en korter dan ik nu .
maandag 14 september 2009 om 15:24
maandag 14 september 2009 om 20:38
Ik dacht: "laat ik het forum van Viva even bekijken... "
Wij zijn ook aan het klussen en over een paar dagen is mijn NOD.
Nu schrok ik alleen een beetje van de manier hoe er hier tegen elkaar gepraat wordt. Gelukkig is de laatste pagina van dit toppic iets beter, maar had niet verwacht dat viva-lezers zo bot tegen elkaar konden zijn... Misschien toch maar op zoek naar een ander forum? Of is dit een uitzondering?
Nu schrok ik alleen een beetje van de manier hoe er hier tegen elkaar gepraat wordt. Gelukkig is de laatste pagina van dit toppic iets beter, maar had niet verwacht dat viva-lezers zo bot tegen elkaar konden zijn... Misschien toch maar op zoek naar een ander forum? Of is dit een uitzondering?
maandag 14 september 2009 om 20:42
quote:FaV schreef op 14 september 2009 @ 20:38:
Viva-forumsters en Viva-lezers zijn niet met elkaar te vergelijken.
Er zitten hier een hoop geweldige meiden, die lekker bot kunnen reageren op het zoveelste 'domme' topic. En daar lol in hebben. Als je daar niet tegen kunt, zoek je lekker een knuffelforum, maar zo'n warm forum als hier vind je nergens.
Viva-forumsters en Viva-lezers zijn niet met elkaar te vergelijken.
Er zitten hier een hoop geweldige meiden, die lekker bot kunnen reageren op het zoveelste 'domme' topic. En daar lol in hebben. Als je daar niet tegen kunt, zoek je lekker een knuffelforum, maar zo'n warm forum als hier vind je nergens.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 14 september 2009 om 20:47
quote:FaV schreef op 14 september 2009 @ 20:38:
Voor klussers voor een beeb is dit geen uitzondering. Voor mensen die seks hebben met als doel het maken van een baby wel.
De forummers zijn niet allemaal viva-lezers overigens, ik zelf wel trouwens.
Soms gaat het er bot aan toe, soms chagerijnig, soms ontzettend lief, soms humoristisch. Het is iig geen meehuilforum, eerder het tegenovergestelde.
Voor klussers voor een beeb is dit geen uitzondering. Voor mensen die seks hebben met als doel het maken van een baby wel.
De forummers zijn niet allemaal viva-lezers overigens, ik zelf wel trouwens.
Soms gaat het er bot aan toe, soms chagerijnig, soms ontzettend lief, soms humoristisch. Het is iig geen meehuilforum, eerder het tegenovergestelde.
dinsdag 15 september 2009 om 08:39
Eensch! Voor klussen, NOD en beebs kan je beter naar Babybrabbel. Daar heerst nogal een sterke mening over hier op het forum, het klinkt vrij kinderachtig. Maar als je een normalere woordkeuze gaat gebruiken en je houdt wel van een beetje pittige antwoorden op z'n tijd, dan zit je hier prima! We blaffen vaak wel, maar bijten niet trouwens. Zo erg is het hier niet. Sterker nog, het is hier hartstikke leuk!
Dusseh, welkom! Veel succes!
PS. Ook ik lees de Viva niet!
Dusseh, welkom! Veel succes!
PS. Ook ik lees de Viva niet!