Zwanger tijdens reintergratietraject???

06-07-2009 15:41 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit midden in een reintergratietraject maar wil erg graag zwanger worden. Wie heeft hier ervaring mee???
Ik niet. Maar wat voor soort reintegratietraject?
Dan moet je ook gewoon neuken toch?
Hoe lang zit je nog in het traject?
Geen ervaring, maar ik zou er gewoon voor gaan.

Misschien ben je direct zwanger, misschien pas over 2 jaar...
ik zit nu bijna anderhalf jaar in de ziektewet, kan door mijn beperking mijn werk niet meer doen en heb nog niet echt zicht op een andere baan.... dus hoelang dit traject nog duurt weet ik niet
Zou je niet eerst zorgen voor een baan? Als je niet kunt werken kun je toch ook geen kind opvoeden? Even kort door de bocht hoor.... maar als kennelijk in staat bent om een kind te krijgen en te verzorgen kun je toch ook werken?
dat is nu ook juist het grootste dilemma
Wat houdt je traject in? Kun je zelf op zoek naar een andere baan buiten je vakgebied? Welk werk deed je, wat heb je en wat kun je niet meer?

In principe is het niet verboden om zwanger te raken als je in de ziektewet zit, je krijgt dan gewoon zwangerschapsverlof in de ziektewet, die weken tellen niet mee voor je ziektedagen, maar verstandig is het niet.

Je verlengt alleen je eigen traject, verkleint je kansen op een baan en er wordt tijd en geld en moeite in gestoken om jou weer aan het werk te krijgen en daar moet je serieus aan meewerken vind ik.
quote:Thyra schreef op 06 juli 2009 @ 16:26:

Wat houdt je traject in? Kun je zelf op zoek naar een andere baan buiten je vakgebied? Welk werk deed je, wat heb je en wat kun je niet meer?

In principe is het niet verboden om zwanger te raken als je in de ziektewet zit, je krijgt dan gewoon zwangerschapsverlof in de ziektewet, die weken tellen niet mee voor je ziektedagen, maar verstandig is het niet.

Je verlengt alleen je eigen traject, verkleint je kansen op een baan en er wordt tijd en geld en moeite in gestoken om jou weer aan het werk te krijgen en daar moet je serieus aan meewerken vind ik.En ik vind van niet. Of je wel of niet een kind neemt (danwel kunt krijgen) en dat aan kunt en kunt combineren met werk, lijkt mij afhankelijk van de reden waarom je in de Ziektewet zit en wat de financiele mogelijkheden zijn (wel/niet verdienende partner etc). Ik zou niet mijn leven stopzetten, omdat je aan het reintegreren bent. Er is altijd wel iets. Zat moeders die werken, dus verkleinen van kansen op een baan lijkt mij niet echt een reden om zwanger worden uit te stellen. Ja, tuurlijk is het allemaal handiger als je een vaste baan hebt etc., maar ja, het leven is niet te plannen.
Tja, wettelijk mag het, maar ik heb bij de ziektewet gewerkt, een tijd geleden alweer.

En daar waren rustig vrouwen die in de ziektewet zaten, steeds zwanger werden, 3 kinderen in 4 jaar tijd baarden maar niet konden werken.

Je krijgt ondertussen namelijk wél geld vanuit de ziektewet en dát vind ik niet helemaal kunnen. Ondertussen heeft je werkgever alleen maar last van je, kost je de overheid handenvol met geld en moet er als jij eraan toe bent nog eens geld gestoken worden in het écht reintegreren.

Als die vrouwen zouden stoppen met werken of ontslag zouden nemen zou ik het prima vinden. Maar ondertussen een ziektewetuitkering trekken, wél kinderen baren en níet werken of pogingen doen om aan het werk te komen, daar heb ik wel bezwaren tegen ja. Maar wettelijk mag het, dus als TO die bezwaren niet heeft mag ze gewoon zwanger worden.
Ik zit niet voor mijn plezier in de ziekte wet hoor!

En zeker niet om maar geld te trekken van de overheid!

Ik was verzorgende en heb een visuele beperking zodat ik dat niet meer kan doen.
Wat voor werk willen ze je dan laten doen? Waar is je traject op gericht? En hoelang zit je al thuis?

En als je je werk als verzorgende niet meer kunt doen (en dat is verzorgen, neem ik aan) hoe kun je dan wel een baby verzorgen?

Ik vind het je goed recht om zwanger te worden hoor, en ik snap dat je niet voor je plezier in de ziektewet zit.

quote:Thyra wrote on 06 July 2009 @ 16:21:

Zou je niet eerst zorgen voor een baan? Als je niet kunt werken kun je toch ook geen kind opvoeden? Even kort door de bocht hoor.... maar als kennelijk in staat bent om een kind te krijgen en te verzorgen kun je toch ook werken?Dat laatste weet ik nog niet zo, maar absoluut eens met het eerste stukje! Waarom aan kinderen beginnen als je eigen situatie niet bepaald stabiel is? Tuurlijk kom je met liefde een eind, maar dat is toch bij lange na niet genoeg? Waarom niet eerst zorgen voor een stabiele basis met een buffer? Ik snap dat nooit zo...
ik ben ook wel in staat om te werken alleen het vinden van passend werk is moeilijk.

je kunt met een visuele beperking prima je eigen kind verzorgen. bij een job als verzorgende heb je te maken met et lezen van rapportages en het observeren van huid, wonden e.d.

dus....
Ze hebben toch wel al iets gezegd bij het integratieburo? Of is het echt pas vandaag begonnen, in dat geval kun je toch nog even het eerste gesprek afwachten?

En ik vraag me dus idd ook af hoe je thuis een baby wilt verzorgen als je je beroep (verzorgende) niet meer kunt uitoefenen.
tja, als je prima kunt werken maar niets kunt vinden ben je m.i. werkeloos en zit je verkeerd in de ziektewet.
en gelukkig hoef je bij je kind zijn huid nooit te inspecteren...
ja maar ziektewet duurt twee jaar daarna word het wia of ww
jemig als je de discussie wilt voeren of je als slechtziende een kind op kunt voeden wil ik daar wel een nieuwe topic over starten hoor...

En ja dat zal ook voorkomen maar een kind opvoeden doe je in de regel niet alleen.

Ken zat voorbeelden van bilnden/schechtzienden met kinderen!

geloof dat ik dat dilemma al voorbij ben of ik wel of niet in staat zou zijn om kinderen op te voeden. het zou wat zijn als dat een reden zou zijn om maar niet aan kinderen te beginnen...
Eens! Weet uit mijn nabije omgeving dat het heel goed mogelijk is als slechtziende een kind op te voeden (vooral als je een partner hebt die wel goed ziet) maar dat het vinden van een passende baan echt een ander verhaal is (maar wel heel goed mogelijk!).

Wel zou ik het inderdaad beter vinden eerst voor die baan te gaan en dan voor een kind, want je bent toch een tijd uit de running anders en dat maakt het straks alleen maar moeilijker lijkt me.
quote:Squirrel schreef op 06 juli 2009 @ 17:10:

Eens! Weet uit mijn nabije omgeving dat het heel goed mogelijk is als slechtziende een kind op te voeden (vooral als je een partner hebt die wel goed ziet) maar dat het vinden van een passende baan echt een ander verhaal is (maar wel heel goed mogelijk!).

Wel zou ik het inderdaad beter vinden eerst voor die baan te gaan en dan voor een kind, want je bent toch een tijd uit de running anders en dat maakt het straks alleen maar moeilijker lijkt me.thanx!
ik herhaal alleen maar wat je zelf al geschreven hebt.

en waaruit bestaat het integratietraject nu precies? Want dat lijkt me wel belangrijk, stel dat ze je een 2 jarige omscholing aanbieden, dan kan je toch zlef beslissen of je dat doet of niet (met de kans op langdurige werkeloosheid, maar als je dat niet erg vind is dat prima en je eigen keuze).
Het traject bestaat uit het zoeken naar mogelijkheden voor ander werk het liefst binnen de organisatie waar ik nu werk. Heb een JOBcoach allen het uwv werkt nog niet echt mee
annayake, mensen met een beperking zouden geen kinderen mogen krijgen als ik hier enkele meningen lees. Laat ze lekker! Er is altijd wat. Knalt je traject en heb je daarna problemen met een baan vinden/WIa, maar heb je een werkende partner en neem je de consequenties in ogenschouw, ga er dan lekker voor.

Veel succes! Ik ken de kwestie maar al te goed helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven