Zwanger tijdens reintergratietraject???

06-07-2009 15:41 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit midden in een reintergratietraject maar wil erg graag zwanger worden. Wie heeft hier ervaring mee???
quote:germanwings schreef op 06 juli 2009 @ 17:00:

tja, als je prima kunt werken maar niets kunt vinden ben je m.i. werkeloos en zit je verkeerd in de ziektewet.

En gelukkig is dat niet aan jou om over te oordelen, maar aan het UWV.

@TO: ik zou me niet tegen laten houden door omstandigheden, omstandigheden kunnen veranderen. Er komt vast wel weer iets op je pad, eventueel met herscholing. In de tussentijd: gewoon doorgaan met leven!
goh en laat ik daar nu ooit gewerkt hebben (ooit een blauwe maandag en wat ben ik blij dat ik er nu niet meer werk).

maar ik schrijf toch ook m.i. (=mijn inziens, dus dat duidt er al op dat het mijn mening is en niet die van het uwv).

En TO moet zeker zelf weten wat ze doet, maar moet ook zeker zelf achter de consequenties van haar keuzes staan.
quote:germanwings schreef op 06 juli 2009 @ 19:02:

goh en laat ik daar nu ooit gewerkt hebben (ooit een blauwe maandag en wat ben ik blij dat ik er nu niet meer werk).

maar ik schrijf toch ook m.i. (=mijn inziens, dus dat duidt er al op dat het mijn mening is en niet die van het uwv).

En TO moet zeker zelf weten wat ze doet, maar moet ook zeker zelf achter de consequenties van haar keuzes staan.En laat ze daar nu net allemaal niet naar vragen...
nee, maar mij wordt ook niet gevraagd of ik wil betalen voor een integratietraject waar ze mss meteen weer uit stapt!
Jezus, ik had deze topic gestart om een aantal goede tips uit te halen....

Niet om in een hokje geplaatst te worden.

Aan sommige situaties kun je zelf nu eenmaal niks doen... Sommige dingen overkomen je gewoon. Ook al heb je daar niet om gevraagd. Zelf had ik het ook graag anders gezien maar helaas heb ik geen andere keuze.

Het is erg hard om te lezen dat er zo over je gedacht word. Erg frustrerend om dit te lezen, En lekker makkelijk oordelen als je eigenlijk niet weet waar je het over hebt!
Ik kan me wat Thyra en anderen zeggen wel voorstellen, want het klinkt toch tegenstrijdig als je niet je werk als verzorgende kunt uitoefenen maar wel een kind kunt verzorgen. Maar het argument dat je in de tussentijd wel overheidsgeld ontvangt en dat dat misschien niet helemaal eerlijk voelt gaat gewoon niet op, want iedere werkende vrouw ontvangt overheidsgeld tijdens haar verlof of tijdens ziekte als gevolg van zwangerschap. Een werkende vrouw werkt een tijdje niet tijdens het verlof, een arbeidsonschikte vrouw re-integreert een tijdje niet, dus er is niets kroms of oneerlijks aan lijkt me.

Ik denk dat het feit dat ze nu ziek thuis zit ook niet zo zeer een kwestie van echt helemaal niet meer kunnen verzorgen, maar niet meer voldoen aan de strenge eisen die in een (bijvoorbeeld) verzorgingshuis gesteld worden. Ze is namens de werkgever medeverantwoordelijk voor het welzijn van andere mensen. Dat is wat anders dan de verantwoordelijkheid die je samen met je partner draagt voor je eigen kind. Ik kan me ook prima voorstellen dat een begeleidster op een kinderdagverblijf met een burn-out thuis zit omdat ze de zorg voor de kinderen niet meer aan kan, maar nog wel de zorg voor haar eigen kind. Dat ze voor haar eigen kind kan zorgen maakt haar niet automatisch arbeidsgeschikt voor haar werk.

Verder kan ik me voorstellen dat het zicht van Annayake misschien steeds slechter gaat worden, en dan zou ik ook niet te lang willen wachten met kinderen. Je kunt in één keer zwanger worden, het kan ook 2 jaar duren.

Ik hoop dat je snel een leuke passende baan gaat vinden en dat je kinderwens in vervulling gaat, Annayake!
@Gemmanwings: volgens mij draait jouw leven alleen om geld? Dan kun je in de toekomst nog wel eens voor verrassingen komen te staan.
waar baseer je dat op annayake?

en vervelend voor je als je op je topic niet alleen maar te horen krijgt wat je graag wilt, maar dat is nu eenmaal zo, mensen hebben verschillende meningen.
quote:germanwings schreef op 06 juli 2009 @ 19:37:

nee, maar mij wordt ook niet gevraagd of ik wil betalen voor een integratietraject waar ze mss meteen weer uit stapt!

Een arbeidsgeschikte vrouw wordt ook gewoon betaald en die kan er ook gewoon "uitstappen" als ze een kind wil. Daar doen de meeste mensen niet zo moeilijk over. Waarom is dit dan zo anders?

Een abeidsgeschikte medewerkster levert arbeid in ruil voor loon.

Een arbeidsongeschikte medewerkster krijgt gedurende 2 jaar ook nog salaris van haar werkgever (of een vangnetuitkering, indien van toepassing) maar is hiermee niet vrij van verplichtingen: ze dient te re-intergreren. Beiden hebben ze verplichtingen die worden opgeschort zo lang als het zwangerschapsverlof duurt.
wat een onzin zeg maar er komen dingen aan de orde die helemaal niet relevant zijn voor dit topic

ik vroeg om ervaringen en niet om bekritiseerd te worden of ik een luie geldtrekker zou zijn.... en of je als slechtziende uberhaupt wel aan kinderen zou moeten beginnen...
dat reintegratietraject moet wel betaald worden en als ze daar halverwege uitstapt is dat dus wel weggegooid geld.

Ik heb het niet over het geld dat ze krijgt als ze zwanger is, want daarvoor maakt het idd niet uit of ze nu in de ziektewet zit of nog werkt.

Maar ik vroeg in het begin of TO mss kon aangeven hoe lang dat traject nog loopt, want dan kon ze mss overwegen om het af te sluiten en dan eerst te proberen zwanger te worden.

maar goed, mijn mening word hier niet echt gewaardeert, en mijn vragen worden ook niet echt beantwoord, jammer
quote:annayake schreef op 06 juli 2009 @ 19:59:

wat een onzin zeg maar er komen dingen aan de orde die helemaal niet relevant zijn voor dit topic

...gelukkig is het wel relevant dat mijn leven om geld draait?
Ik kan me wel voorstellen dat TO haar werk als verzorgende niet zou kunnen doen maar wel een kind zou kunnen opvoeden.

Thuis ken je de weg op je duimpje, heb je misschien de nodige aanpassingen, weet je precies waar alles staat, kun je elk potje of zalfje markeren of iets dergelijks. Eventueel kun je in het begin hulp krijgen, je man is thuis en kan dingen van je overnemen. Ik kan me voorstellen dat dit als verzorgende niet altijd mogelijk is en dat je bepaalde taken dus niet kunt uitvoeren. Medicijnpotjes lezen, een tillift bedienen etc. lijkt me best wel essentieel in de zorg.

TO waar doet het uwv moeilijk over?
anoniem_26395 wijzigde dit bericht op 06-07-2009 20:23
Reden: foutje
% gewijzigd
Misscien is het de toon waarop je, wellicht onbedoeld, communiceert GermanWings. Het komt op mij nogal aanvallend en wantrouwend over richting Annayake en ik meen uit haar reacties op te maken dat zij zich ook aangevallen en gewantrouwd voelt.

Je lijkt aan te nemen dat ze er uitstapt, in elk geval houd je onmiddellijk sterk rekening met de mogelijkheid dat ze dat gaat doen en je bekritiseert het voor het gemak ook maar alvast even. Maar zo lang het verlof nog niet ingaat kan ze gewoon doorgaan met het traject en na 16 weken gewoon weer verder, volgens mij is ze dat ook van plan.

Verder ben je feitelijk niet helemaal juist. Je stelt "tja, als je prima kunt werken maar niets kunt vinden ben je m.i. werkeloos en zit je verkeerd in de ziektewet." Ik zie dat je zegt "m.i." en ik weet wat dat betekent, maar wat je ervan vind is niet relevant want dit is wettelijk geregeld: het gaat niet om ziekte of gebrek, het gaat er om of je door deze ziekte of dit gebrek arbeidsongeschikt bent voor je eigen werk en indien beschikbaar passend werk. Nou is Annayake arbeidsongeschikt voor haar eigen werk maar er is wel passend werk te bedenken, en daarom wordt er ook druk gezocht naar passend werk bij haar huidige werkgever. Waar ze nog gewoon in dienst is dus (als ik het goed heb begrepen).
Het uwv is erg traag in het goedkeuren van hulpmiddelen en het vergoeden van de jobcoach

en idd daar hangt helaas het hele traject aan vast want zonder vergrotingssoftware op de PC kan ik niks......
Dus met die (vergoeding van) hulpmiddelen zou er veel sneller en makkelijker een passende baan voor je gevonden kunnen worden binnen de zelfde organisatie?

Weet de stichting Visio misschien nog een uitwegen voor dit probleem? Of misschien kunnen ze ergens in bemiddelen.
Is die software zo duur dat je werkgever dat niet kan betalen? Want het feit dat je nu verzuimt kost je werkgever ook handenvol geld: de norm voor verzuimkosten is 230 euro per dag. Reken maar uit hoe snel je werkgever die kosten voor de software er weer uit heeft... Of heb je een SFB-status en betaald het UWV je verzuim? Dan snijdt het UWV zichzelf nogal in de vingers, want als je weer aan het werk bent gaat de werkgever je weer betalen.

Maar balen voor je zeg, dat het zo lang duurt allemaal. Hopelijk kun je snel weer aan de slag en ondertussen zou ik ook gewoon voor een kindje gaan als jij en je partner dat graag willen en hier aan toe zijn.

Mjn vriend wordt ook slechtziend, uiteindelijk waarschijnlijk blind, en mij weerhoud het er niet van me met hem voort te planten, over een paar jaar ik heb alle vertrouwen in hem als vader.
Goede suggestie ook van Wiekje!
ik heb hulp van Bartimeus en de jobcoach is van werkpad (voorheen ook van Bartimeus) door hun word ik erg goed geholpen duurt alleen even voor de trein in beweging is....

En ja als ik mijn hulpmiddelen binnen heb kan ik aan de gang met uitzoeken en meelopen binnen verschillende functies binnen de organisatie waar ik nu werk
Oh, dat is mooi annayake! Het hangt alleen op die hulpmiddelen, je zit dus al best ver in het traject. Heb je al zicht op de inhoud van de functies en of het werkelijk wat voor je is?

Ik zou als ik jou was er gewoon voor gaan trouwens (voor de zwangerschap) (eindelijk ben ik ontopic )
nee dat nog niet echt, dat moet ik nog gaan uitzoeken maar dus met hulp.

ik zit idd al vrij ver in het traject, dat moet ook wel ik zit al anderhalf jaar(gedeeltelijk/geheel) in de ziektewet.... maar das een ander lang verhaal. Laat ik er dit over zeggen dat in een krap jaar tijd mijn zicht erg snel achteruit gegaan is en dat de dingen niet gelopen zijn zo als ik dat gehoopt had....

Het is vervelend mar ook wel begrijpelijk dat mensen niet echt weten wat ze met een slechtziende medewerker aan moeten. Daar komt nog eens bij dat je aan mij niet echt kunt zien dat ik slechtziend ben als je me niet kent. dat maakt het extra lastig
Ik zou er ook gewoon voor gaan, het kan niet lang meer duren voor de hulpmiddelen er zijn, en zelfs als je snel zwanger bent (want het kan een maand maar ook maar zo een jaar duren) kun je nog bijna 8 maanden werken voordat je verlof in gaat. Tegen de tijd dat je verlof in gaat ben je vast wel ingewerkt in een nieuwe functie. Vervolgens ben je er maar 16 weken tussenuit.
Rot Annayake dat je zicht zo snel achteruit gaat. Mag ik vragen wat je aan je ogen hebt? Als je zicht slechter wordt zou ik zelf niet te lang meer wachten om kinderen te krijge. Hoe ouder ze worden, hoe zelfstandiger en hoe makkelijker het wordt ze te verzorgen als je slecht ziet...
ik heb de ziekte van stargardt een erfelijke vorm van macula degeneratie. dit is afvalafzettin op je netvlies waardoor je niet scherp meer kunt zien.
Eens met nostradame (post 20.55).

En natuurlijk een voor jou. Dat zal niet meevallen zo snel achteruit gaan. Kennis van me heeft ook MD.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven