Zwanger van de 2de, maar.....

27-02-2009 22:59 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal..

Ik ben zwanger van ons 2de kindje (ongeveer 7,5 week nu)..

De zwangerschapstest was ook positief, dus helemaal gelukkig..

Nu heb ik met 6 weken (bruin) bloedverlies gehad..

Gelukkig werden we gelijk doorverwezen naar een gyneacoloog, waar we 3 dagen later al terecht konden..

Hier een inwendige echo gehad en gelukkig zat er een vruchtzakje met iets erin..

Maar het was nog te klein om te kunnen zien of er een hartje klopte..

Hadden een nieuwe afspraak gemaakt voor 2,5 week later..

Maar nu heb ik afgelopen weekend (3 dagen na de inwendige echo) weer (bruin) bloed verlies gehad en dinsdag weer..

Het was een zwaar/vermoeiend weekend (carnaval), dus dacht dat het daar aan lag..

Nu heb ik gisteren weer een heftige bloeding gehad, nu helder rood, net of ik ongesteld geworden ben!!

Dus vandaag weer het ziekenhuis gebeld en we kunnen maandag gelukkig gelijk weer terecht..

Ik ben nu heel bang voor een miskraam..

Ik heb verschillende verhalen gehoord..

Het kunnen ook innestelingsbloedingen zijn, maar ook m'n maandelijkse menstruatie die toch nog (door) kom (dit gebeurt weleens!!)..

Heef iemand hier misschien ook ervaring mee of kan iemand mij geruststellen!!
Da's ook weer waar fleurtje.
Yep, echt waar. Kreeg steeds te horen dat het toch nog te vroeg was waarschijnlijk om iets te zien en dat als het mis was, ze het niet tegen konden houden.
Als het idd een miskraam is kunnen ze er nix aan doen..

Maar voor jezelf is het wel fijn om te weten waar je aantoe ben..

En als het een miskraam is wil ik het graag weg laten halen en niet wachten tot het er vanzelf uitkomt, lijkt me zo erg om te moeten wachten..

Maar ik vind het raar dat niet alle doktoren hetzelfde beslissen met (bruin) bloedverlies..

Ze begrijpen toch zeker wel dat je wil weten of alles goed is of niet..

Ik kijk zo uit naar die maandag..

Ik was donderdag en vrijdag ook heel misselijk..

Maar vandaag is het alweer een stuk minder..

En ik heb vanaf dag 1 nog geen last gehad van gevoelige borsten, had ik bij de 1ste wel??!!

Iemand die dit ook niet heeft maar toch zwanger is??
Hoi dhyra,

wat een onzekerheid...je bent nu heel erg op zoek naar bevestiging, logisch. maar ik denk dat je jezelf niet gek moet maken. Elke zwangerschap is anders, dan weer misselijk, dan niet, dan gevoelige borsten, dan niet, dan met bloedverlies, dan zonder.... je kan niet meer doen dan afwachten wat de echo uit wijst. Wens je wel veel sterkte en natuurlijk duim ik dat het goed zit!
quote:Patti70 schreef op 28 februari 2009 @ 00:30:

Kun je niet terecht op een spoedpoli voor vroege zwangerschappen (in het UMCU zit er 1 waar ik terecht kon en toen met die miskraam werd ik gewoon 'snachts door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis).

sorry maar dit vind ik echt een beetje onzin. Het protocol onder huisartsen en verloskundigen is dat men 1 week moet afwachten!

Waarom zou een deskundige 's nachts z'n bed uit moeten om schijnzekerheid te komen geven? Echte zekerheid krijg je toch niet van een echo, het kan ook bij een kloppend hartje alsnog misgaan immers.

Ik weet niets is erger dan passief moeten wachten !! bij mij ging het helaas niet goed, bij 7 weken eerst weinig bloedverlies, stopte en kwam heftig terug, na 3,5 dag verloor ik het vruchtje.

Testte overigens een dikke week daarna nog positief dus doortesten heeft m.i. ook niet zoveel zin. Dus wie zijn huisarts dat bedacht heeft.......

Desalniettemin, TO, sterkte dit weekend. Hoop voor jou dat je bij de goede 50% zit. En over eventueel curreteren....... bij mij werkte het moeten wachten wel als een natuurlijke manier van afscheid moeten nemen van. Sterkte!
Die reactie had ik nog helemaal niet gelezen (van Patti70). Als je in die situatie zit, is het natuurlijk prettig zo'n poli. Objectief gezien vind ik het echter meer dan onzin. Wordt dat ook allemaal vergoed?!

Grote onzin.
Dhyra, ik heb dat ook. Voel eigenlijk geen enkel zwangerschapssymptoom en daar maak ik me dan ook weer druk om. Tja, dat heeft eigenlijk geen zin he? Gewoon maar rustig afwachten. Hoop dat je lekker kunt slapen vannacht!

Timzalot, klopt, het slaat volgens mij ook nergens op om af en toe testen of je nog zwanger bent. HCG kan nog weken in je bloed blijven. Ik was helaas niet ad rem genoeg om dat aan de telefoon te bedenken toen de assistente me vertelde dat ik dat moest gaan doen. Nou ja, het is net als Fleurtje zegt, ze kunnen niet elke vrouw met bruin bloedverlies laten langskomen, want dan wordt het veel te druk. Maar als het je zelf betreft, zou het toch wel heel erg fijn zijn om iets meer duidelijkheid te krijgen.
tuurlijk speculaasje, maar bedenk wel dat een echo je slechts schijnzekerheid biedt. Hoewel dat met je gevoel natuurlijk grootse effecten kan hebben, in positieve zin.

De tijd zal het leren, jij ook veel wachtgeduld en sterkte toegewenst!
Hey Speculaas78..

Ik moet zeggen dat het eigelijk heel goed gaat met wachten!!

Kan ook nog goed slapen..

Denk dat de spannigen vanavond en/of morgen wel komen??

Toen ik 1,5 week geleden een positieve echo zag was ik echt wel gelukkig..

Wist dat het natuurlijk nog mis kon gaan, maar daar denk je dat toch even niet aan..

Maar dan gebeurt er dit en word je weer even met je neus op de feiten gedrukt!!

Dus we duimen voor een goede afloop..
Succes morgen. Ik weet hoe jij je voeld.

Dus ik kan je weinig vertellen om je onzekerheid weg te nemen.

Morgen weet je meer.

Met hoeveel weken dag precies had je de echo.

Volgens wat ik lees 6,3 weken. Maar wat is het precies.

Sterkte Ana
Hey Ana,

Idd, met 6,5 wk ongeveer..

Daar zagen ze wel een vruchtzakje met inhoud, maar konden geen hartje zien/horen..

Morgen ben ik ongeveer 8 wk..

Dus hoop dat ze iets kunnen zien!!

Ben vandaag ook héél misselijk, met af en toe wat zuur!!

Zenuwen??
Timzalot, je hebt gelijk. Een goede echo geeft nog geen zekerheid. Maar het geeft in ieder geval aan of het nog zin heeft om hoop te hebben op een goede afloop...

Dhyra, wat fijn dat je er toch redelijk ontspannen mee om kunt gaan. Hopelijk zie je morgen een kloppend hartje!
Zenuwen zijn er natuurlijk altijd..

Maar gaan lopen stressen heeft toch geen zin en heeft ook weer gevolgen!!

Ik denk gewoon heel de tijd, het is 50/50!!

En er loopt hier al een gezond wondertje rond en dat is ook heel fijn..
goh meiden, ik hoop oprecht dat het voor jullie beide goed uitpakt. niets mooier dan dat!
Dankje! Ik lees net op een ander topic dat jij helaas ervaringsdeskundige bent op het gebied van miskramen. Ik hoop voor jou ook dat je snel weer zwanger wordt en dat het deze keer allemaal goed gaat!
Ik hoop idd ook dat alles voor iedereen goed kom..

Ben nu wel een beetje zenuwachtig hoor voor morgen..

Kriebbels in m'n buik..

Weet niet of het een goed gevoel is of juist niet..

Heb nu een beetje dubbele gevoelens!!??

Brand ook een kaarsje voor morgen, misschien help het??
dhyra, hoe laat moet/mag je morgen? ik zal aan je denken. heel veel sterkte!
Moet om 15.10u in het ziekenhuis zijn..

Maar zal zeker wel uitlopen (moest vorige x 20 min. wachten!!)..

Ik laat het jullie allemaal gelijk weten..

Als alles goed is wil ik mijn vreugde met jullie delen en als het niet goed is kan ik wel wat steun gebruiken..

Lief dat jullie allemaal aan me denken..
ik zal aan je denken, hopelijk hoef je niet te lang te wachten, die onzekerheid is zonder wachtkamers wel vervelend genoeg...
Dhyra, heel veel sterkte morgen.

Wat heb je op je echo met 6,5 week gezien? Zag je wel een boontje?

Helaas bleek bij mijn 2 keer roodverlies een miskraam. De 3e keer betekende bruinverlies gelukkig niets.
Ja idd..

Het wachten is al lang genoeg ja zonder wachtkamers in die ziekenhuizen!!

Op de 6,5 wk echo zagen we idd een soort boontje..

Was zo blij om het te zien..

Hoop het morgen weer te zien (maar dan wel een beetje groter en met een hartslagje!!) !!

Het (bruin) bloedverlies van de eerste keer voelde ook niet echt onzeker..

Maar de bloeding(en) van de afgelopen dagen voelde niet goed..

Maar nu het weg is voel ik met wel gewoon "zwanger"..

Kan natuurlijk ook een soort "schijnzwanger" zijn, mijn lichaam denk natuurlijk nog dat ik zwanger ben omdat er nog iets in me zit..
Dhyra, ik ben heel benieuwd naar de uitslag morgen. Succes!
heb je een beetje kunnen slapen? gaat je man/vriend vanmiddag mee? succes vanmiddag. hoop op een goede uitslag!
Nou, ik hoef de huisarts in ieder geval niet meer te bellen.... Helderrood bloed en heel veel....

Dhyra, hopelijk heb jij wel goed nieuws vandaag! Hou ons op de hoogte!
Jeetje Speculaas78 wat vervelend..

Maar ik zal als ik jou was toch even naar de dokter gaan hoor, je weet maar nooit..

Heb vannacht wonder boven wonder goed geslapen!!

Maar nu duurt het nog heel lang hoor voor het 15.10u is!!??

Mijn mannekes gaan ook mee vanmid., wilde de kleine er ook zoveel mogelijk bij betrekken anders snap tie er nix van wat er met papa en mama aan de hand is??

Ik weet echt niet wat ik moet denken..

Voel me raar, maar waardoor!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven