Zwanger van de 2de, maar.....

27-02-2009 22:59 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal..

Ik ben zwanger van ons 2de kindje (ongeveer 7,5 week nu)..

De zwangerschapstest was ook positief, dus helemaal gelukkig..

Nu heb ik met 6 weken (bruin) bloedverlies gehad..

Gelukkig werden we gelijk doorverwezen naar een gyneacoloog, waar we 3 dagen later al terecht konden..

Hier een inwendige echo gehad en gelukkig zat er een vruchtzakje met iets erin..

Maar het was nog te klein om te kunnen zien of er een hartje klopte..

Hadden een nieuwe afspraak gemaakt voor 2,5 week later..

Maar nu heb ik afgelopen weekend (3 dagen na de inwendige echo) weer (bruin) bloed verlies gehad en dinsdag weer..

Het was een zwaar/vermoeiend weekend (carnaval), dus dacht dat het daar aan lag..

Nu heb ik gisteren weer een heftige bloeding gehad, nu helder rood, net of ik ongesteld geworden ben!!

Dus vandaag weer het ziekenhuis gebeld en we kunnen maandag gelukkig gelijk weer terecht..

Ik ben nu heel bang voor een miskraam..

Ik heb verschillende verhalen gehoord..

Het kunnen ook innestelingsbloedingen zijn, maar ook m'n maandelijkse menstruatie die toch nog (door) kom (dit gebeurt weleens!!)..

Heef iemand hier misschien ook ervaring mee of kan iemand mij geruststellen!!
Er zullen best wat vrouwen ervaring hebben met dit en dan een positieve of negatieve uitkomst hebben gehad.

Ik kan je niet bij deze vertellen dat het inderdaad niks is en alles helemaal goed komt, maar heb er vertrouwen in! Probeer dit weekend je niet helemaal gek te maken door te Googelen en enge verhalen te lezen. maandag is de afspraak en hopelijk krijg je heerlijk nieuws!

Heel veel succes en hopelijk veel plezier
Ik kan je niet helpen met ervaringen of informatie, maar wil je wel veel sterkte toewensen!
innestelingsbloeding is toch ongeveer een week na de bevruchting?
Tja, innestellingsbloeding lijkt me niet heel logisch, wat Krokus al zegt.

Heb hier geen positieve ervaring mee. Helder rood bloed was bij mij toch echt een miskraam. Ik weet niet precies zit met toch nog ongesteld worden, maar ik zou hier geen goed gevoel over hebben.

Ik wil je heel veel sterkte voor dit weekend wensen, zal moeilijk zijn om dit weekend door te komen.
Wat Droppertje zegt: het kan allebei. Ik heb bij een zwangerschap bloedverlies gehad en kreeg vervolgens een miskraam en bij mijn laatste zwangerschap had ik vaker bloedverlies en mijn dochter is nu 15 weken. Er valt dus niets over te zeggen, je zult echt een echo moeten krijgen. Kun je niet terecht op een spoedpoli voor vroege zwangerschappen (in het UMCU zit er 1 waar ik terecht kon en toen met die miskraam werd ik gewoon 'snachts door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis). Heel veel sterkte ermee in ieder geval .
Hoi Dhyra,

Lastig. Hier ongeveer dezelfde situatie. Werd 16 dagen geleden ongesteld (dacht ik, gewoon een bloeding namelijk) en testte een kleine week later (ik voelde me toch iets anders dan anders) positief. Paar dagen na de positieve zwangerschapstest begon ik met bruine afscheiding en dat duurt nu al meer dan een week. Ik heb de huisarts gebeld en het advies van de assistente: gewoon afwachten en af en toe blijven testen om te kijken of je nog zwanger bent. Ik heb er niet echt een goed gevoel over, maar de zwangerschapstest blijft tot nu toe positief. Ben nu trouwens ook 7.5 week zwanger.

Volgens een vriendin die huisarts is komt bloedverlies in het eerste trimester in 20% van de gevallen voor. In de helft van die gevallen gaat het dan fout. Fingers crossed dus dat het bij jou (en bij mij) toch goed zit.
eigenlijk heb ik ook altijd gehoord dat rood bloedverlies in de meeste gevallen geen goed teken is.
Bruin bloedverlies had ik bij beide zwangerschappen. Heb nu twee kinderen. Huisarts gaf idd aan 50% kans dat goed zou gaan.

Zus had bij 1e zwangerschap rood bloedverlies rond 12 weken en niet weinig, maar toch gezonde dochter.

Geen garanties, maar niet per definitie een slecht teken.

Sterkte
Lavendula, had je dat bruin bloedverlies continu, of af en toe? En met name in het begin van de zwangerschap?
Potvertdorie, je kan MAANDAG terecht? Zijn ze nou helemaal betoeterd! Toen ik dit had moest ik gelijk naar de ehbo komen. Nou zit je dit hele weekend doodsangsten uit te staan! Ik vind dit niet normaal van ze. Is er niet een mogelijkheid alsnog nu een echo te kunnen krijgen?

Heel veel sterkte.
Bedankt allemaal voor jullie reacties!!

Het is gewoon even afwachten..

Het is 50% kans moeten we maar denken..

Maar moet zeggen dat ik denk dat ik gewoon ongesteld geworden was!!

Ik heb nu bijna geen bloedverlies meer en mijn menstrustie was normaal ook 3 dagen??

En speculaas78, ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben..

Ik hoop voor ons allebei dat het goed komt..

Hoe is het nu verder bij jou, nog (bruin) bloedverlies??

Ik kan niet wachten tot het maandag is..

Jullie horen het allemaal wel..
Dhyra, heel veel sterkte dit weekend! Wat rot om zo het weekend door te moeten gaan. Kun je inderdaad niet naar een spoed poli?

Speculaas, wat een raar advies van de huisarts om te moeten blijven testen. Wanneer kun je daar dan mee stoppen? In week 12 bij je eerste termijn echo? Ik zou vragen of je niet even langs een gyn ofzo kunt hoor. Jij ook veel sterkte.
Niet zo gek dat ze moet wachten tot maandag. Hoe lullig het ook klinkt, het is geen spoed.

En dat blijven testen... Heeft je huisarts aandelen in Predictor ofzo?

Hoop dat je dit weekend een beetje door komt.
Ik vind het idd ook raar dat je moet blijven testen hoor speculaas78..

Ik zou vragen of je misschien ook een inwendige echo kan krijgen..

En weer bedankt allemaal voor de reacties..

Het is idd zo, het is geen spoed of bedreigend dus moet ik wachten tot maandag..

Het is 50/50 dus we blijven wel een beetje hopen..

Ik heb 1 voordeel, ik heb een manneke rond lopen van 3 die je eerdere keer weer gelukkig maakt!!

En een schat van een partner!!
quote:Zwieber schreef op 28 februari 2009 @ 10:03:

Potvertdorie, je kan MAANDAG terecht? Zijn ze nou helemaal betoeterd! Toen ik dit had moest ik gelijk naar de ehbo komen. Nou zit je dit hele weekend doodsangsten uit te staan! Ik vind dit niet normaal van ze. Is er niet een mogelijkheid alsnog nu een echo te kunnen krijgen?

Heel veel sterkte.

En wat kan de EHBO eraan doen als het mis is? Wat kan sowieso iemand eraan doen als het mis is?

Ik vind het niet meer dan normaal, ze kunnen toch niks doen.

Neemt niet weg dat het wachten vervelend is natuurlijk.
Dhyra, spannend hoor maandag! Ik duim voor je dat het meevalt.

Tja, de assistente zei dat ze toch niks konden doen zo vroeg in de zwangerschap en dat ik daarom maar moest afwachten. Ik hoefde pas te bellen met heftige bloedingen en buikpijn. Maarja, nu lees ik dus in jouw berichtje dat jij direct werd doorverwezen naar de gynaecoloog. Blijkbaar hanteert elke huisarts (of assistente...) een andere richtlijn.

Ik bel volgende week sowieso weer, want dit onzekere gevoel is niet echt fijn. Ik hoop inderdaad dat ik word doorverwezen voor een inwendige echo. 't Zou een hele geruststelling zijn als ik daar een hartje zou zien kloppen (dat kan toch met 8 weken zwangerschap?).
Ja dat is idd zo, elke huisarts is anders..

Gelukkig heb ik een hele goeie..

Weet niet precies met hoeveel weken je een hartje kan zien/horen kloppen..

Ik moest met 9 weken eigelijk terugkomen, dus dan hadden ze het sowieso kunnen zien!!

Dus laten we hopen dat ze maandag ook al iets kunnen zien??

Ze kunnen sowieso kijken of het gegroeid is en dat is dan toch ook al een goed teken!!

Ik zal als ik jou was gewoon aandringen op een inwendige echo..
Ik had tijdens mijn laatste zwangerschap ook last van bruin bloedverlies, ik was ong. 8 wkn en heb een inwendige echo gehad, waaruit bleek dat alles goed was (hij is alweer drie).

De gyn. zei tegen mij dat het kon dat er kleine bloedvaatjes gesprongen waren op de baarmoedermond, hij vroeg ook of we seks hebben gehad de 2-3 dagen daarvoo,r en dat kon het zijn.

We 'mochten' de komende 10 dgn. geen seks hebben en ik moest even rustig aandoen..

Het is allemaal goed gekomen dus.
bruin bloedverlies is niet hetzelfde als helderrood bloed dat omschreven wordt als 'heftig'.
Het begon met bruin bloedverlies..

En dat vond ik al erg en eng!!

Maar nu heb ik vanaf donderdag al "heftig" rood bloedverlies, vanaf vandaag is het gelukkig stukken minder..

Het leek op een maandelijkse periode!!

Dus nu nog meer in onzekerheid en spanning!!
quote:Star schreef op 28 februari 2009 @ 15:16:

[...]

En wat kan de EHBO eraan doen als het mis is? Wat kan sowieso iemand eraan doen als het mis is?

Ik vind het niet meer dan normaal, ze kunnen toch niks doen.

Neemt niet weg dat het wachten vervelend is natuurlijk.Dat weet ik niet, wat ze kunnen doen in welke omstandigheden, maar ik moest toen onmiddellijk komen en er werd gelijk een echo gemaakt.
Niks dus helaas in dat stadium Zwieber, een miskraam is niet tegen te houden.

Bij mij begon het bloedverlies met zes weken, met zeven weken en een paar dagen uiteindelijk pas voor een echo mogen komen en daar heb ik tig keer voor moeten bellen.
Echt waar Star? Jeetje, dat ze je zo lang laten wachten en in onzekerheid laten. Bij mij was het in week 12 en is het gelukkig wel goed geeindigd maar wat waren we bang!
Die onzekerheid is gewoon kut. Heel erg kut. Maar er komen zoveel miskramen voor, dat er denk ik geen beginnen aan is om iedereen met spoed een echo te geven. Heb ik het nog nieteens over al die mensen die bruin bloedverlies hebben en waarmee niks aan de hand is/blijkt te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven