zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

cooper help, mijn temp is niet omhoog gegaan, hoe kan dat nou???
ehh, dan heb je je eisprong nog niet gehad. Even geduld nog. Misschien vandaag of morgen. Heb je altijd dezelfde cyclus qua dagen of wisselt dat nog wel eens?

een link met uitleg: http://www.nvog-documente ... b=116&fSelectedParent=117
Neeee want ik heb ook tegelijkertijd ovulatietesten gebruikt en die gaven aan dat ik mijn ovulatie had. Maar mijn temp dus niet.

Koe gaat het al wat beter met jou en je man?
mmmm, dat is dan heel vreemd. Tja, ben geen dokter en pas een beginnende ervaringsdeskundige.. misschien heb je niet goed getempt. Zou het anders niet weten. Wanneer stond er nu bij jullie in de planning om bij de doc langs te gaan? juni toch?
kk, ja hoor rust is wedergekeerd... ach als we een x wat oneenigheid hebben duurt dat nooit zolang hoor... gelukkig hebben we bijna nooit wat!!

gisteren de nieuwe auto gehaald!! komen we daar, blijkt de auto nog niet zijn te gepoetst en de vooruit nog niet gemaakt (ster in de voorruit) dat was wel ff een domper, die vent die ik woensdag aan de telefoon heb gehad, heeft niet doorgegeven dat we zaterdag de auto kwamen halen, erg goeie service!! die verkoper die ons had geholpen heeft van alle kanten zijn excuses aangeboden, hij zei al spreek mijn collega er zeker ff op aan dat is niet netjes, nou idd niet!

verder alles top!! Syenna slaapt weer super goed ' s nachts, ga vandaag ff weer wat fruit aan haar geven, kijken hoe het gaat! ze kan zelf haar fles vasthouden en leegdrinken, kleine topper!! ben zo trots op der dat ze dat al kan...vanmorgen om half 7 was ze wakker, ff bij ons op bed en gezellig dat ze was, lachen en kletsen... om 7uur flesje gehad en half 8 er weer in en ze slaapt nu nog.. dusse ben druk met de was bezig en an het computeren ha ha!!!

hoe is het met iedereen??? heerlijk aan het genieten van het mooie weer???
quote:knappekloon schreef op 23 mei 2009 @ 18:22:

Neeee want ik heb ook tegelijkertijd ovulatietesten gebruikt en die gaven aan dat ik mijn ovulatie had. Maar mijn temp dus niet.

Koe gaat het al wat beter met jou en je man?

Knappe kloon als je goed gelezen hebt op het andere topic dan weet je dat het temperaturen zeer nauw luisterd.

en met zeer nauw bedoelen we ook ZEER NAUW.

zaken die je hele temperatuurcurve waardeloos/ onbetrouwbaar kunnen maken zijn ;

medicijn gebruik

minime verkoudheid

later naar bed dan gewoonlijk

temperaturen nadat je bent opgestaan

alcohol gebruik

stress.

iets wijzigen aan de slaapsituatie (raam open of dicht slapen / ander beddegoed)

op verschillende tijden temperaturen (ik heb drie maanden lang om 5.00 getemperatuurd omdat dan yamman zn bed uit ging ja ook in het weekeind werd de wekker gezet)

en zo nog een aantal zaken.

Dus het is helemaal niet zo raar dat je via temperaturen je eisprong gemist hebt.
Mmm ik ga nog 1 mnd tempen en daarna hou ik er ook mee op. Ovutesten kun je veel meer van op aan.

Koe heb je de auto nou wel meegekregen of eb je hem daar laten staan?

Ik ben gister uit geweest, ben net wakker. Vanmiddag en vanavond vieren we de verjaardag van mijn vriend, met bbq en alles erbij dus ik super blij dat het mooi weer is! Iedereen nog een fijne zonnige dag!!
Rustig hier, kom snel weer uitgebreider kletsen, nu even druk met van alles en nog wat...
pffffffff wat een vreselijk weer vannacht, vanaf 3uur tot half 7 fikse onweer gehad en grote hagelstenen{daar gaat de auto}

stoppen uit de meterkast{kapot} tv deed het vanmorgen eerst niet, even overal de stekkers eruit en gelukkig doet alles het weer.....

zo ff naar de supermarkt met mijn meissie..

groetjes Koe
hier alleen maar harde regen

had nog een partytent in mn tuin staan (vergeten binnen te halen) en zelfs die bleef staan..?
kk, die was hier niet overeind gebleven denk ik!!

vanmorgen heerlijk gewandeld met Syenna, vanmiddag een vriendin op visite gehad, erg gezellig!!! nu wachten op mijn mannetje is aan het overwerken :( moesten een kraan naar beneden halen of zoiets ivm slechte weer...

Uk, was leuk om ff weer bij je thuis te zijn, gezellig!!!

vanmorgen heerlijk gewandeld met Syenna, vanmiddag een vriendin op visite gehad, erg gezellig!!! nu wachten op mijn mannetje is aan het overwerken :( moesten een kraan naar beneden halen of zoiets ivm slechte weer...

koe 4 keer is wel genoeg hoor haha
haha, het is zo rustig hier, dus dacht koe, weet je wat dan post ik gewoon 4x hetzelfde.

Wat een noodweer idd vannacht. Ze stopte maar niet met foto's maken :-) Op mijn werk liep iedereen te gapen. .

@KK: is je temp nog gestegen of helemaal niet.

Deze week als het goed weer eisprong-week, ben benieuwd. Lekker straks weer een lang weekend, en dan is het weer gedaan met al die vrije dagen, jammer hoor.
Ik heb in aug pas vakantie en ik ben er nu al helemaal naar toe aan het leven erg he!

En nee mijn temp is niet gestegen vreemd he, en ik heb toch echt mijn ovulatie gehad want dat heb ik gezien mbv de ovulatietest.

Op te forum na 1 jr niet zwanger zeiden ze wel dat de temp heel erg kan verschilen door hele kleine dingen. Dus ik probeer het volgende maand weer..
Koe, was inderdaad gezellig en lekker noodweer inderdaad. Iedereen liep erbij als een zombie gisteren! En leuk dat je het 4x gezellig vond bij mij!

KK, komt misschien door dat feestje en toch ander tijdstip van tempen? Is volgens mij een heel gedoe, maar komt ooit goed, ben er van overtuigd

Succes Cooper dan deze week, wie weet is het deze week dan toch echt raak!

Meiden, ga zo naar de kinderarts!

Groetjes Ukkie
Ukkie: hoe was het bij de kinderarts?

KK: tja, best vreemd, die temp. Nog maar even een maandje volhouden.

Net nog eens even wat zitten lezen over IUI: de volgende stap volgens de gyn, nadat de kijkoperatie van mijn eileiders is geweest. Die heb ik nog niet gepland, maar zit wel te twijfelen. Deze operatie moet plaatsvinden vlak na mijn menstruatie, dus dat is óf volgende maand, of pas in augustus, want in juli ben ik met vakantie.

Dat IUI: dat is nogal wat zeg. Cooperman en ik hebben al zo vaak gezegd dat we niet te ver in de MM willen gaan, maar tegelijkertijd: als je er zo in zit, dan verleg je wel je grenzen.

Bij IUI pikken ze de goeie zaadcellen eruit en insemineren ze die en ik moet aan de hormonen. En dan nog: na 6 behandelingen is de kans op zwangerschap 25-35 procent..pfff respect voor alle meiden die dat doorstaan. ik weet het niet hoor, dat IUI. tjonge, wat hoop ik dat ooit 'gewoon' zwanger wordt. of moet ik er misschien dan alvast maar rekening mee gaan houden dat het ons niet gegund is? ik weet het allemaal ff niet meer....
Cooper lastig is dat he?

Maar als je het toch liever graag wilt op de natuurlijke manier kun je daar ook nog wel mee wachten. Tenzij je dat liever niet wilt.

Hormonen etc geeft een behoorlijke impact op je maar je bent wel een stap verder en je hebt een grotere kans om zwanger te worden.

Dus dan is het meer de vraag hoe ver je ervoor wilt gaan.

Stel je gaat daar niet voor, zal je er dan geen spijt van krijgen? Of is adoptie, pleegouders een optie als je niet Zo ver de mm in wilt?

In ieder geval succes met je keuze.

Over die operatie, gaan ze je buik dan ook los snijden ofzo? Hoe lang daarna moet je daar blijven of bed rust houden?

Ik ga in aug op vakantie en ben ook aan het twijfelen of we daarvoor een zaadtest moeten doen of daarna?!

Daarvoor weten we sneller waar we aan toe zijn, maar wie weet gebeurt er wel wat in de vakantie omdat mijn vriend er dan voor een langere tijd is, meer sex kunnen hebben en het misschien zo wel gebeurd...?
Cooper het meest belastende van de IUI is de eventuele hormoonbehandeling en steeds maar weer naar het ziekenhuis moeten. de inseminatie zelf is echt appeltje eitje. en de wachtweken daarna zijn natuurlijk retespannend.

je kan het allicht proberen. jullie houden zelf de regie in handen. als je na de eerste IUI meent dat het jullie niet bevalt of dat het te belastend is kun je altijd nog stoppen.

het is jou lijf, jij bepaald wat er gebeurt en wat niet. jij stelt de grenzen samen met je partner.
ha ha ja was zo enthousiast denk post maar 4x hetzelfde..

Goeie morgen meiden! heb heerlijk geslapen, syenna slaapt weer super goed 's nachts en ze is dol op haar fruit hapje banaan!!! ze is super gezellig..

later meer moet zo naar het werk.
@Yam: wat leuk dat je nog altijd meeleest trouwens. Bedankt voor de peptalk en de info!

@KK: bij de operatie maken ze een sneetje vlak onder mijn navel en eentje bij mijn schaambeen, en dan gaan ze ff kijken. paar hechtingen klaar. ff onder narcose en het is een dagbehandeling, dus ik hoef niet te blijven.

@Koe: zo nu al een banaantje? lekker hoor!

Gister een goed gesprek gehad met Cooperman: we hebben besloten om toch de operatie te doen en hij moest ook nog wat tests ondergaan. En dan weer een afspraak met de gyn.

Waar het bij eigenlijk op neer komt: dat het ons misschien niet gegund is, daar kan ik (op dit moment) nog wel mee leven denk ik. Maar de onduidelijkheid/onzekerheid/het wachten iedere maand, dáár word ik gek van.Ik wil gewoon duidelijkheid: is er wel of geen kans op zwangerschap? ongesteld worden, dan 2 weken relaxt, testen op een eisprong, en weer 2 weken wachten op testen. bah!
@Coop: ja ze vind het heerlijk, wel fruit uit een potje hoor.. wil eigenlijk binnenkort ook eens met vers fruit beginnen, kijken of ze dat ook lust :-)

Ja die onzekerheid meid, dat is niet niks, snap erg goed dat jullie verder willen onderzoeken!! hoop voor jullie dat er iets positiefs uit komt!!! duim voor jullie...

Zo heerlijk weekend, woensdag pas weer aan het werk :-) super!! maandag mijn zusje ff helpen met verhuizen, heeft een appartementje, ff samen inrichten maandag!! erg veel zin in...

Zaterdag eind van de middag gaan we met vrienden bbq-en!! word mooi weer,heerlijk!!!

meiden ik ga douche en op bed!!!
Hallo,

Cooper, goed dat je die stappen genomen hebt. Succes ermee. Voor wat het waard is, mijn achterbuurvrouw 2x met iui zwanger geworden, 1x helaad miskraam, daarna direct weer bij volgende iui. Nu zoontje van bijna 3. Ik ken echter ook een stel waarbij het maar niet wil lukken, maar goed zo krijg je ongetwijfeld meer verhalen te horen. Ik vind het een goede keuze en hoop dat het snel iets op gaat leveren.

KK, lekker eerst op vakantie zou ik zeggen. Ontspannen en wijntje oid erbij en dan genieten van elkaar en wie weet is het raak!

Yam, leuk af en toe van je te lezen. Hoe is het met je meid en je bekken? En ben ook wel heel benieuwd hoe het nu gaat met je vermoeidheid in combinatie met je kleine meid?

Koe, gezellig! Helaas moet mijn mannetje de komende 4 dagen nog werken. Alleen dinsdag zijn we samen vrij. Hij moet morgen dagdienst, het weekend laat en maandag met pinksteren de nacht in. Dinsdag is hij wel vrij maar ligt dan zeker tot 12 uur te slapen omdat hij uit de nachtdienst komt. Ach zo is het nu eenmaal, ben ik wel aangewend inmiddels.

Mooi weer, dus ik vermaak me wel. Wel jammer dat mijn ouders morgen op vakantie gaan, kan ik daar niet eten hahaha! Ga ze morgen naar het vliegveld brengen met Jayden en Joya. Jayden zal wel genieten.

Joya is door de kinderarts goedgekeurd. Was nu wel redelijk tevreden over de groei. Ze is nu 70,4 cm en woog gisteren 8180 gram. Dus sinds 12 mei 20 gram gegroeid! Toch was ze nu tevreden. Ze wist die meting van 12 mei ook niet, dus dat scheelt weer. Bij de dietiste was er niks bijzonders. Ook over 4 maanden weer komen. Echt die mensen verdienen hun geld gemakkelijk zeg! Joya gisteravond de grindvloer gekopt en dus blauwe plek, vanavond wederom gevallen tegen stoeltje aan en dat gaf toch bijna een gat in het hoofd! Gelukkig deed de vallen en stotengel wonderen. Nu is het aardig bijgetrokken en is de streep van diep paars naar blauw en opgezet gegaan. Ze wil ook net iets te veel en lukt niet altijd. Vanmiddag hele leuke dingen voor haar gekocht! Moest voor het werk luchttoeters halen en liep in winkelcomplex waar ook de prenatal inzit en dus even geslaagd voor haar verjaardagsoutfit! Zo leuk en ook voor de trouwerij van mijn nichtje eind juli iets leuks gekocht, ga ik alleen toch maatje groter halen. Zit nu perfect en dus over 2 maanden wellicht iets aan de kleine kant. Kan ik gelijk nog even extra legging halen. Zo handig die dingen!

Jayden een nieuwe fietsbel van cars gekocht en een badponcho voor als we op vakantie gaan. Kan na het zwemmen zo over zijn hoofd en klaar is kees!

Ga nu nog even iets te snaaien zoeken. Heb zin in iets lekkers!

Groetjes en genieten van het mooie weer allemaal!

Ukkie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven