zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Eet smakelijk Yamuna...
Gezellig hiero vanavond ha ha!!
jaa, heeerlijk onderwerp; snaaaaien!!! vreet me ook suf in de hartige hapjes, lekkere olijfjes en borrelworstjes.. mmmm

ben ook neit zo van de druk. kan een leuke avond hebben zonder. wordt eerder suf en duf van drank.

gelukkig is de mode van dit moment uitbuikproof, haha! allemaal leuke tuniekjes! al komt dan wel vaak de vraag of ik zwanger ben..

Spannend yamuna!!
Nou was ik ook weer even......

over roken en drinken. Ik rook en ik drink (water, sapjes enz hahahah ff flauw) maar alcohol ook.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook gerookt, dit wel in overleg met m'n verloskundige. Rookte eerder 3 pakjes shag per week (dit staat gelijk aan 10/15 pakjes sigaretten per week) en dit heb ik weten te minderen tot 1 pakje shag in de 3/ 4 weken wat neer komt op max 2 sigaretten per dag. Ik heb nog nooooooooit zo'n mega schuld gevoel gehad over het roken als in die periode.

Rook nu nog steeds (echt een diehard verslaafde)

Alcohol, heb gedurende de zwangerschap niet veel gedronken, alleen de laatste maand (met kerst en oud&nieuw) heb ik een half glas rode wijn gehad (vond het niet eens lekker meer) Nu drink ik wel eens een borrel, mijn laatste kater was na ou&nieuw 2005/2006........geloof ik.

Kinderen en vrienden. sja dit verandert, uit de vriendengroep van Lief, zijn wij het 2e stel wat een kindje heeft gekregen, het andere stel woont God weet ik niet waar ver weg, en wij hier in ons dorpje net even buiten de stad. Maar dat is toch nog te ver weg voor de meesten (is net zover als de dichtsbijzijnde buitenwijk) Dus we zien ze niet heul veel meer, hieraan merk je wel wie je vrienden zijn en wie minder. Ik heb een vriendin die er helemaal niks van begrijpt wat het inhoudt om moeder te zijn. heb het haar tig keren geprobeerd uit te leggen, maar het komt niet door. OOk een vriendin die had verwacht dat ik het moederschap wel "even" tussen mijn drukke (vroegere) sociale leventje door ging doen (a la sex in the city) ik heb het haar ook uitgelegd wat het met me heeft gedaan en kan hier gelukkig heel open met haar over praten, maar de vrienschap is met beiden echt heel erg veranderd.

snaaien. check, en daar kom je nooooit meer van af, ten zij je gaat sonjaen.

ik ga m'n gezin van boven halen, liggen nog te tukken!
Dag dames! Ik zou hier graag willen meeschrijven! Heb ook een ander topic "uitgeprobeerd" maar dat is wel érg stilletjes... Ik ben nu met mijn laatste pilstrip bezig om daarna te proberen zwanger te worden en ik vind het enorm spannend! Hopelijk vind ik hier verwante zielen om de spanning mee te delen...
Welkom MarMira!

Hier is ronde 2 aangebroken. Ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te worden. Was doodsbang dat ik een hele lange cyclus zou hebben. het was uiteindelijk 32 dagen. Ben een keer eerder gestopt met de pil en zover ik mij kon herinneren was daar geen pijl op te trekken.

De hormonen hebben zich ook weer aangemeld dus ik heb mijzelf op een grote pot teunisbloemolie capsules getrakteerd. Hopen dat die het allemaal een beetje schappelijk houden.

Hoe gaat het verder met iedereen??

Ik ben aan het aftellen voor mn vakantie, kan niet wachten!!!!!
Welkom marmira...gezellig dat je mee wilt schrijven...

Alles is goed hiero...mijn vruchtbare periode staat weer voor de deur dusse net ff heel tacktisch tegen mijn mannetje verteld ha ha!!! zo ff boodschappen doen mijn mannetje word morgen 29............ ja ja!!! fijn weekend dames
Welkom Marmira!

Koe, gefeliciteerd alvast met je man! Zijn cadeau is zeker dat ie veel mag klussen ? ;)

Yamuna, hoop voor je dat alles helemaal goed is. Over een week weet je meer!!! (ook al lijkt dat voor jou misschien nog een eeuwigheid...)

Snaaien, ja het liefst de hele dag door. En die grote snoeppot op het werkt helpt ook niet echt. Dan 's avonds nog altijd want er is toch niemand die er op let....Vandaag in de supermarkt alleen maar gezonde dingen gekocht. Ben trots op mezelf....

Enne, jaloers op zwangere vrouwen...ja, soms wel. Morgen komt een vriendin van ons met d'r vriend eten en ze is begin mei uitgerekend.... Word er eenbeetje nerveus van, want ik weet dat ik jaloers word en wil het niet laten merken, want ik gun het ze hartstikke....

Hier begonnen aan de een na laatste pilstrip :)!!!
Hallo iedereen,

Ik probeer ook zwanger te worden. Mijn man en ik zijn er echt zo erg aan toe (al die hormonen... )

Vorige week dinsdag is mijn spiraal eruit gehaald. En nu zijn we rustig aan het afwachten en veel aan het vrijen natuurlijk. ;) Goede bijkomstigheid van de kinderwens is dat ook ons sex-leven een opkikker heeft gekregen!

Verder merk ik dat ik mijn lijf zo zonder anti-conceptie en hormomen echt weer een beetje moet ontdekken.

Vind het leuk om hier jullie verhalen te lezen.

Groetjes,

Aapje
Hallo meiden, ook ik zou heel erg graag hier mee willen kletsen. Zat net als MarMira en diverse andere meiden die hier schrijven ook op een ander topic maar daar wordt maar weinig gereageerd, zo ongezellig!

Ben 27 jaar en heb 29/2 m'n laatste pil gehad en ben nog steeds niet ongesteld. Heb 'm dan ook wel 12 jaar geslikt, dus misschien duurt het even voor alles weer op gang komt, zou toch niet al zwanger zijn? Dat kan ik echt niet geloven, dus ga er maar niet van uit. Wil graag ongesteld worden dan weet ik dat alles "het" nog doet van binnen.

Hoe lang heeft de eerste menstruatie na het stoppen van de pil bij jullie geduurd?

Liefs JM2
Oeps, ben al 28! Zat m'n verhaaltje terug te lezen en denk "er klopt hier iets niet". Zal me gelijk ook verder even voorstellen; manlief is 32 en we zijn pas geleden nog maar op 29/2 getrouwd, we zijn dit jaar 10 jaar samen en denken al een aantal jaren, wel of niet voor een kindje gaan? Gaan we eerst nog die ene verre reis maken? Afgelopen jaren aardig wat van de wereld gezien en nu gaan we ervoor! Spannend! Niemand in onze omgeving weet het. Daarom ook zo leuk om hier te kletsen!

Tot snel!

@Xaartje, jij had dat dus ook, dat je bang was een lang cyclus te hebben? Uiteindelijk dus wel na 32 dagen! Niet gek toch?
mogalie ik kan de tijd wel voorbij kijken !!

nog vier nachtjes slapen tot de testdag ....

nog steeds pijnlijke tepels, om het spannend te houden....

sjonge jonge ik had nooit geloofd dat ik zo mijn nuchterheid zou verliezen.
welkom voor de nieuwe meiden !!
Spannend Yamuna! Duimen zijn haast ontveld van het draaien, maar ik ga nog even door!!

Welkom nieuwe meiden

Groetjes
Yamuna, kan me voorstellen dat je dan toch steeds even wegdroomt (wat de tijd dan wel weer iets sneller laat gaan). Heb je de komende dagen lekker helemaal stampvol gepland? Hoe laat mag je do van jezelf testen?

JM2, welkom! Kan je helaas nog niet helpen met je vraag over hoe lang het duurt.... Wil je eerst ontpillen of meteen voor de echt?

Ukkie, dat zijn veel sigaretten zeg! Ik ben nu aan het minderen. Rook alleen nog 's avonds voordat ik ga slapen 4 sigaretjes en dus niet meer op de fiets (ja, beetje vreemde gewoontes) en overdag.

Hier weer flinke hoofdpijn (nog steeds last van mijn holtes), dus ik duik zo mijn bed in.
bedoelde ringel i.p.v. ukkie....
dacht al, wat duurt het lang voordat er op mijn sigaretten verhaal wordt gereageerd. Of iedereen leest er over heen kan natuurlijk ook.

Nieuwe dames welkom, gezellig dat jullie mee komen kletsen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de "oude garde" (damn dat ik het nu al zo moet noemen) wel al wat beterder ken....en dat ik ff de kluts een beetje kwijt ben welk verhaal bij wie hoort....

@Yam....hier ook bijna ontvelde duimen van het duimen draaien. Vind het echt mega super spannend!

euh ontpillen, heb er wel ervaring mee, maar is alweer tig jaar geleden. Heb volgens mij in november 2005 de pil het huis uit gegooid (heb als het goed is nog 2 strips over) en in mei het jaar erop was ik zwanger. Ik heb na het stoppen met de pil wel steeds mijn pilcyclus aangehouden (zelfregulerend lijf, heerlijk, kan het iedreen aanraden!) maar nu ruim een jaar na de bevalling van dochter, is mijn lijf de kluts een beetje kwijt (ja nu pas!) maar goed bijhouden in de agenda en dan is er wel redelijk pijl op te trekken.

ga nog ff verder surfen...fijne avond nog!
ringelding dan zijn we tegelijk gestopt met de pil ... raar idee eigenlijk ...
Idd nog steeds niet ongesteld, vorige maand zat ik op 32 dagen, nu op 36 dagen en nog steeds niks. Ik wacht het wel af. Heb begrepen dat het wel een wat maandjes weg kan blijven, dus komt wel goed.

Ik heb ook gevoeligere borsten, het wisselt per dag maar soms is het echt even auw. Moet ik cooperman ook ff waarschuwen dat hij zachtjes moet doen.

Ik rook overigens een pakje per dag en wil echt stoppen op het moment dat ik zwanger ben.

En over de alcohol, goeie argumenten. Laat ik het toch niet helemaal staan, maar af en toe een drankje kan idd geen kwaad.

Xaartje: ehm, wat doet teunisbloemolie, ken het niet?

@Annabel: ik vind het niet raar, iedereen heeft zijn eigen ideeen over van alles en nog wat, dat is je eigen gevoel/mening. Wat is de defnitie van raar?

Ik kan me voorstellen dat het prettig is om bepaalde dingen met je vrienden te kunnen delen. Idd zit ik bijv. als nu nog kinderloos niet te wachten op verhalen over poepluiers etc. Vrienden die ook kinderen hebben, daar zul je meer mee kunnen delen cq. ervaringen kunnen uitwisselen.

Maar dat het spannender en interessanter zou kunnen zijn als je als eerste van je vrienden een baby krijgt, tja ik persoonlijk zou dat niet als reden zien.

@Yamuna: hoe heet je kitten nu?
Vriendje! heet de kitten
Hi Dames,

Yamuna, ik duim mee! wat ontzettend spannend!

Welkom nieuwe dames! Heel veel succes.

Cooper30, Teunisbloemolie is een homeopatisch middel. Ik heb er heel veel over gelezen op t internet. Het word vooral gebruikt door bijv dames in de overgang. Het is goed voor je cyclus, maakt hem geregelder en vaak korter. Het werkt ook heel goed voor razende hormonen, brengt ze in toom. En het schijnt goed te zijn voor je huid, en dat kan ook geen kwaad aangezien ik door de hormonen een total outbreak heb, hahaha.

Mijn cyclus is gelukkig niet heel lang maar ik hoop dat het in ieder geval helpt om die hormonen in balans te krijgen....anders word ik en mijn omgeving gek. Ik heb er echt veel goede verhalen over gelezen.

Ik heb specifiek gezocht naar 1 die geen extra's heeft toegevoegd, zoals b6 want ik gebruik al vitamine (zwanger worden) en wil geen overdosis ( heb een keer bloedonderzoek gehad toen ik supradyn vitamine gebruikte en had toen een extreem hoog gehalte van alle vitamine en vooral b6 en werd daar juist heel moe van, moest gelijk stoppen.)

Ik zit nu nog lekker in bed met de laptop met Jamie Oliver op de achtergrond. Ga zo weer aan de slag (heb wel al 2 wassen gedaan) en ga de koffers klaar zetten. Woensdag gaan we op vakantie....kan niet wachten!!! Nu nog even het huis aan kant.

Fijn weekend dames
Welkom nieuwe dames...het word steeds drukker hiero..wat een verhalen weer zeg tsjonge!!

Mogalie, bedankt voor de felicitaties.. inderdaad zijn cadeau is dat ie mag klussen ha ha... en vooral deze wk!! de hormonen zijn weer in volle gang.... Beterschap..

Yamuna, wat vreselijk spannend zeg...ik doe ook mee met duimen draaien!! Succes!!!

Ringelding, dat zal dan wel niet zo heel makkelijk zijn als je dan ineens moet stoppen met roken.. ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee!! mijn mannetje wil als we een kindje krijgen ook proberen om te stoppen...dan willen we sowieso niet meer dat er in huis word gerookt...frisse lucht in huis, heerlijk!!

Cooper, ik vind het ook prettig om dingen te delen met anderen. Nu heb ik het geluk dat ik een collega heb die zwanger is {Ukkie} en daar praat ik veel mee..daar kan ik mijn verhaal kwijt en als ik vragen heb over zwanger worden etc kan ik bij haar terrecht, dat geeft mij een goed gevoel..verder praar ik der eigenlijk niet zoveel over met anderen.... Ukkie weet ook precies wanneer ik weer ongesteld moet worden, dusse die houd me goed in de gaten ha ha!! wel gezellig..

Zal zo ff met mijn mannetje mee gaan.. wij hebben onze tuin op het zuiden en een raam van 5m dusse je raad het al als daar de zon op schijnt bak je weg in huis.. we willen ff kijken voor een zonnescherm.. dan overleven mijn planten ook een x voor het raam!!!

Dames geniet van het zonnetje.. spreek jullie snel weer..
Koe, gefeliciteerd met je mannejte!
rustig hier.

Ook ik niet veel zin om te schrijven, dus laat het hier maar ff bij.

enneuh Koe nog feliciteerd met je man.
Nieuw leven

Yamman's handen op haar buikje

toch iets anders dan voorheen

daar begint ons kindje te groeien

Diep van binnen naar het scheen

Nu ons wondertje ontwikkelt

Dient de bewustwording zich aan

Voorzichtig blij. het is even wennen

we hadden een lange weg te gaan

Telkens als we even voelen

is er dat intens verlangen

dan glimt er plots een traan

over yamuna's bijna-moederwangen

dit gedichtje vanmorgen aan moeder en schoonouders gegeven.

vanmorgen getest. ( twee dagen te vroeg) ik ben zwanger !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven