zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Goeiemiddag dames,

Even een beetje bijgelezen.

Lekker weekend achter de rug. De kleine man (3) was zaterdag ineens heel ziek, keelontsteking. Maar zondagochtend was hij weer helemaal zn eigen bijdehandte zelf, dus hebben gister een gezellig dagje gehad. Gewandeld op t strand, gerommeld en gespeeld in de tuin, lekker uitgebreid gekookt, bezoek van vrienden met hun 2 kids, (2 en 4). Al met al heel geslaagd.

Inmiddels heb ik er 30dgn opzitten in mn eerste cyclus... Heb de afgelopen week al een aantal keer buikpijn gehad, van echte ongesteldheidskramp (slechts een paar minuten) tot zeurende blaasontsteking-in-wording pijn. Maar tot op heden geen ongesteldheid. Was gisteren bijna de hele dag misselijk ,kon geen hap eten, dit heb ik ook al een aantal keer gehad, maar het gaat gelukkig ook telkens weer over. Dat ontpillen is toch wel vervelend.

Hoop dat het snel doorzet, ik was er van overtuigd dat ik (vandaag precies 14 dagen geleden)mn eisprong had... dus ben zo benieuwd of ik mn lijf een beetje 'aanvoel'
Hi,

ik denk ook steeds te weten dat ik m'n lijf wel een beetje kan aanvoelen, maar toch heeft het me steeds weer voor de gek. Zo had ik pas vandaag ongesteld moeten worden, maar werd het dus vrijdag al. Niks geen steekje of wat dan ook, gewoon oeens bloed. Maar vandaag dus wel steken en zelfs een beetje buikpijn (is voor mij een heel nieuwe gewaarwordign aangezien ik NOOOOIT last heb van het feit dat ik ongesteld ben)

Maar, toen ik zwanger was, "wist" ik dat het zo was. de test was gewoon een feitelijke kennisgeving van wat ik instinctief al wist. Maar dat had dus helemaal niks te maken met pijnlijke borsten, misselijk of anders dan anders......m'n moeder zag het aan m'n ogen toen ik in 2006 op haar verjaardag was (ze is 3 mei jarig en 12 mei had ik een positieve test) maar nog wel lekker aan de boemel en alles geweest voor die tijd....sja...was er op dat moment ook niet meer zo mee bezig. Sterker nog, wilde die zomer ook helemaal niet zwanger zijn, was ik het toch!

ga ff verder met eten koken.
Ringel, ik voelde het eigenlijk ook beide keren aan mijn lijf dat ik zwanger was. Bij de eerste op dag 28 al getest, na slechts 1 menstruatie zonder pil en die was toen 26 dagen! Ik voelde die dag gewoon dat het zo moest zijn. Nu op dag 32 getest, aangezien mijn cyclus niet regelmatig meer was. Was in april gestopt met de pil vanwege doorbraakbloedingen en lichaam was er klaar mee. Niet direct voor een zwangerschap gegaan. Pas in juli besloten om een broerjte of zusje voor onze kleine jongen proberen te verwekken. In september waren we op vakantie en hadden we veel meer seks dan normaal alleen gingen we daarna vaak direct de sauna in of doken we het zwembad met chloor in. Ik had dus zeker niet het idee dat het ook maar mogelijk was voor de zaadcellen om te overleven!!!

Op 4 oktober 2007 was ik al een paar dagen misselijk en niet fit, maar ook net begonnen met nieuwe baan(jaarcontract) en dus niet echt bewust ermee bezig en had ook nog spruw in mijn mond van zoonlief overgenomen, kan dus ook nog als de kinderen ouder zijn. Toch toen maar getest en ja hoor zwanger, wist het eigenlijk al wel, maar kon het me dus niet voorstellen vanwege de vakantie, maar dat heeft kennelijk dus geen invloed gehad!

Cooper succes, is gewoon elke keer spannend, hoop dat je net als ik bij de gelukkigen hoort die snel zwanger zijn, maar ga er maar vanuit dat je 6 maanden tot een jaar na het stoppen met de pil zwanger wordt, dat is heel gemiddeld.

Groetjes Ukkie
hey dames..

zo zo wat een drukte ff bijgelezen..... ja je lichaam kan je knap voor de gek houden dat heb ik vorige week ook gehad.......... ik juich dus niet eerder weer dan dat ik een pisitieve test heb gedaan.. zit soms raar inelkaar het vrouwelijke lichaam.... volgende x een langer berichtje.mijn mannetje heeft het eten klaar...........
Hoi,

het is inderdaad weer even bijlezen. heb nog niet alles gelezen, zal zo even meer lezen.

ook ik heb last van dat mijn lichaam signalen doorstuurt, wordt er wel een beetje gek van. denk soms dat ik echt zwanger ben en het volgende moment denk ik juist dat ik er niet zo aan moet denken anders wordt ik straks nooit zwanger.

wat doen jullie trouwens me alcohol? ik heb zaterdag mijn vrijgezelefeest, dus er wordt verwacht dat ik drink. maar ja voor hetzelfde geld vben ik zwanger. vind het wel lastig hoor!! wil eigenlijk niks drinken maar wil ook niet dat andere denken dat we bezig zijn. (ik drink sowieso niet zo veel, is al maanden geleden dat ik wat gedronken heb)wat zouden jullie in mijn geval doen?? graag tips want ik zou er niet aan moeten denken dat ik straks mijn kindje in gevaar zal brengen (a;s ik zwanger zou zijn natuurlijk)

groetjes Juf
Hallo alle pilstoppers! Mag ik nog meedoen met jullie gezellige forum? Mijn vriend en ik hebben het er al ontzettend lang over, maar we willen ook graag dit jaar beginnen met ons (eerste) kindje! Het is zo ontzettend leuk om er met medepilstoppers over te praten, want dat is toch niet echt iets waar de meeste mensen in je omgeving op zitten te wachten. Bovendien heb ik weinig mensen van mijn leeftijd (25) in de omgeving die er ook al mee bezig zijn. Daarnaast heb ik natuurlijk allelei twijfels en vragen die ik graag met jullie zou willen delen!

groetjes Annabella
Welkom Annabel, leuk dat je mee komt schrijven. Weet niet of je al mee hebt gelezen, maar we noemen de dingen hier zoals ze zijn(ben je even voor Yamuna) Leuk, wanneer gaat de pil de deur uit of is die al verdwenen?

Getrouwdejuf, als je net zwanger bent heb je in principe de eerste 2 weken na je menstruatie voor het eerst contact. Ik weet niet wanneer je ongesteld moet worden? Anders kan je misschien 1 of 2 drankjes nemen. Er zijn zat vrouwen die niet eens weten dat ze zwanger zijn en toch drinken tot ze het weten. Ik drink niet, vind er werkelijk geen bal aan, smaakt me allemaal niet en dus heb ik dit probleem niet gehad. Maar ik geloof dat je dus veilig kan drinken omdat contact onderling pas later onstaat, zeg maar als je ongeveer 6 weken zwanger bent, daarvoor haalt het vruchtje voedsel uit het vruchtzakje.

Bij VK alles goed vanmiddag. Bloeddruk 105/65 en tot nu toe 5.9 kilo aangekomen. Buik weekje voor qua groei, verder prima. Alles goed gekeurd. Over 2 weken weer komen!

Groetjes Ukkie
Hoi getrouwde juf, ik zat er dus vorige week mee, ik was overtijd en had ook een feestje... ik had met mezelf afgesproken...als ik zaterdag nou een test doe en dan toch negatief dan ga ik niet drinken.....want had nogal wat symptonen die leken der op dat ik zwanger was...maar mijn lichaam heeft mij helemaal voor de gek gehouden en werd dus zaterdag ongesteld ggrrrrrrrrrrrrrrrrr..dus kon gewoon drinken.. maar als ik denk dak zwanger ben dan drink ik niet meer, hoe graag ik ook wel een borrel lus....maar dat gaat me te ver!!!

Succes meid!!

Welkom bij de club Annabel..leuk dat je met ons je verhalen wilt delen.. ik ben ook nog maar net gestopt{januari}.... ik heb gelukkig geen twijfels gehad...mijn man in het begin wel hoor is ook wel logisch er veranderd ineens heel veel in je leven als je een kind krijgt!!! wij staan de nu volledig achter en zijn der klaar voor om zwanger te worden.... het lijkt me prachtig, lekker zwanger zijn genieten van je dikke buik, leuke dingen kopen voor de kleine....geweldig!! maar tot nu toe nog steeds een droom die hoop ik snel uitkomt... we doen ons best... jullie ook heel veel succes met alles...

groetjes koe.
Hallo!

Wij wilden eigenlijk in januari beginnen, maar toen het eenmaal januari was hadden we zo'n hectische periode achter de rug (verhuizing, allebei een nieuwe baan!) dat ik even wat minder lekker in m'n vel zat. Bovendien is onze grote passie reizen en wilde we allebei graag nog een reis naar onze droombestemming maken. Ik was bang dat als we in januari voor een kindje zouden gaan, ik spijt zou krijgen dat ik die reis nooit heb gemaakt. Inmiddels is de reis gepland voor de zomer en dus hebben we het babyplan opgeschoven tot na de reis. Hoewel het nu echt wel weer begint te kriebelen... Alles is weer een beetje stabiel (werk, huis..) en ik merk als je jezelf lekkerder voelt dat de wens ook weer aanzwelt... Neem dan nog het lentegevoel erbij en je hebt een paar rammelende eierstokken :-) Ik ben al gestopt met de pil om te 'ontpillen'. Ben nog niet echt bezig met mijn cyclus te volgen maar die is wel redelijk normaal volgens mij. Hebben jullie ook dat de kinderwens de ene keer héél sterk is en de andere keer weer wat minder (maar nooit verdwenen)? Leuk om mee te mogen kletsen!!!

groetjes Annabella
annabella, ik denk er ook niet constant aan dat we met kids bezig zijn....maar toch is het sexen anders...als we nu zeg maar klaar zijn zegt mijn mannetje steeds.....zal dit ons kindje worden..ha ha!!! beetje humor moet erbij he...mijn kinderwens is eigenlijk alleen maar sterker geworden sinds ik de pil heb laten staan........ in begin dacht ik we zien wel hebben geen haast, nu nog niet natuurlijk maar ben nu liever vandaag dan morgen zwanger, zeg maar!! dat heeft mijn man eigenlijk ook wel... flink aan de gang dus ha ha!!!!

Mijn mannetje is nu boven aan het werk de kinderkamer aan het sierpleisteren........ word al erg mooi.... tja tegen iedereen is het onder het motto logeerkamer!! maar goed we weten wel beter...ik hoop dat het maar snel een kinderkamer mag worden..

Net even met een vriendin heerlijk een heel eind in het bos gelopen, wat een super weer!! Ff een meiden dag gepland... we gaan 23 april met zijn 2'en naar de Zwaluwhoeve.. heerlijk daggie sauna, wirhlpools en massage.. kortom daggie relaxen en lekker genieten!!! erg veel zin in!!!

Ga nu ff douche en dan onderuit op de bank..fijne avond,,
Oohh lekker, saunadagje!! Heb net ook even door het park gejogd met dit heerlijke weer. Nu ook lekker onderuit op de bank!

Koe, kan me voorstellen inderdaad dat als je eenmaal 'begonnen' bent dat er echt geen houden meer aan is. Ik zou er denk ik heeeel erg mee bezig zijn (ik ben er nu al mee bezig terwijl we nog moeten beginnen..). Kan me voorstellen dat je het liefst zo snel mogelijk zwanger bent! Ik denk dus ook dat ik het nooooit zo lang voor me zou kunnen houden!!

Hebben jullie veel mensen in jullie omgeving die zwanger zijn? Ik niet, de meesten zijn nog aan het studeren of net aan het werk en wonen bv. net samen, maar nog niet echt in de kindersferen. Ik werk nu twee jaar, heb 3.5 jaar een relatie, heb een huis en allebei een stabiele baan, dus qua randvoorwaarden zijn we er sowieso klaar voor :-) Daarnaast is mijn vriend een stuk ouder (36) en daarom willen we ook niet nog een paar jaar wachten. Aan de ene kant lijkt het me heel leuk om als eerste van de hele groep zwanger te zijn (als het mag lukken), aan de andere kant ben ik ook wel eens bang dat het eenzaam is, omdat iedereen nog echt andere bezigheden heeft...en ik dan met een stelletje lekkende melkt**ten op de bank zit :-)

fijne avond allemaal!!!

groetjes Anna
randvoorwaarden ??

we hebben nog geen koopwoning, beide nog geen rijbewijs, en sinds mijn medisch circuit heb ik geen baan meer ...

I've got a lot of love to give .... is dat randvoorwaarde genoeg?
Ben inmiddels een dag of wat overtijd, dus even een test gedaan. En inderdaad zoals ik vermoedde, niet zwanger. Meteen in 1x zwanger, dat is toch zo uniek. Dus gewoon weer op naar volgende maand. Alhoewel ik nog niet ongesteld ben, dus eerst dat maar ff.

Annabel: het is toch niet eenzaam als alleen jij kinderen hebt, en je vrienden nog niet?? Waarom is het leuk om als eerste van je vriendengroep zwanger te zijn? Je wilt toch kinderen omdat jullie dat graag willen naar ik aanneem: Friends come and go, kids are for life.

Bij mij is het juist andersom, veel van onze vrienden hebben reeds kinderen.
En over alcohol: tja tuurlijk als je niet weet dat je zwanger bent... Ik heb gelezen dat het verstandig is om het te laten staan, maar ja dat geldt eigenlijk voor alles. Ik laat de alcohol staan, maar rook nog wel. Is krom, ik weet het.
Annabella, ik kan het denk ook geen dag stil houden hoor als ik weet dat ik zwanger ben, mag de hele wereld het van mij wel weten ha ha!! Ja ik heb wel mensen om me heen die zwanger zijn...komt natuurlijk ook door mijn baan in de kinderopvang!! Mijn collega Ukkie is ook zwanger, nog ff en dan gaat ze met verlof!!

Wij hebben zeg maar 2 vrienden groepen, van de ene groep is bijna iedereen al voorzien van kids en van de andere groep zijn we de eersten.... maaruh ik ga ff eten ben net thuis van het werk.......
pff als ik geen alcohol meer zou mogen sinds de pil de deur uit ging ... geen roseetjes in de zomer, geen wijnproeverijen meer ....

nu ben ik wel gestopt met drinken sinds het weekeindje weg

(waar ik overgens schadalig veel gedronken heb.. ...)

zodra ik zwanger ben dan houd ik het ook niet geheim de eerste tien weken ... is ook niet echt haalbaar gezien de situatie !
oh oh oh..moet volgende week ff op rantsoen..... is ff waardeloos met eten... sinds ik met de pil gestopt ben is het wel drama hoor.... tsjonge...heb overal zin in...veel meer zin in zoetigheid.........pffffff mijn broeken zitten al goed strak zeg maar.. baal er zo van!! dan doe ik weer een tijdje rustig aan en dan komt er langzaam aan net zo hard weer bij.... strijd tegen de kilo s is een drama!!!!!!!

Sorry moest ff mijn hart luchten dames.....
Drinken totdat je het vermoeden hebt zwanger te zijn, vind ik wel kunnen. Roken hetzelfde. Maar een paar jaar geleden werkte ik nog in de horeca en dan vond ik het toch wel erg vreemd om vrouwen die een maandje of 7 zwanger waren sigaretjes te zien roken en verschillende wijntjes zien bestellen...

@koe: tip: zet een fles water naast je neer als je op de bank zit. en met een volle maag boodschappen doen, zodat je alleen maar de spullen haalt die op je lijstje staan.... Zelf ben ik ook in korte tijd een paar kilo aangekomen, maar ben gezegend met een slanke bouw en als ik niet zo veel meer snoep, is het ook zo weer eraf. Weet dat de meeste vrouwen dit geluk niet hebben, dus succes! (en wilde niet egotrippen ofzo)

Enne, denk dat ik tegen een paar mensen zou zeggen dat ik zwanger ben, zoals een vriend die op de antillen woont en geen contact heeft met andere vrienden/vriendinnen en misschien mijn beste vriendinnetjes.... want helemaal stilhouden, lijkt me zo moeilijk...

Fijne avond allemaal!
Mogalie,dat is inderdaad apart ja zijn ze zo lang zwanger en dan toch nog roken of drinken.........echt slecht!! en super egoistisch....

Idd das wel makkelijk een slanke bouw...dat heb ik niet, ik heb een geluk ben vrij groot..dusse zullen weinig mensen aan mij zien dat ik ben aangekomen...maar merk het enorm aan mijn kleren..........
bedankt voor de tips over alcoholgebruik. helaas heb ik nog geen idee wat ik ga doen. 1 van mijn vriendinnen weet het (zij gaat ook mee). hoop dat zij me een beetrje kan redden en dat ze vaak drinken haalt. heb nu nog geen zin dat mensen gaan vragen of we bezig zijn. dus mensen met tips zijn nog steeds welkom!!

sinds ik bewuster ga voor kids, ben ik juist gezonder gaan leven. minder snoep en koekjes. ik merk dat ik al wat grammetjes kwijt ben. mijn broeken beginnen steeds lossre te zitten, ook wel leuk maar had liever dat mijn broek straker zat doordat ik zwanger zal zijn.

ben van de week verrast door mijn klasje en collega's. ze hadden heel mijn klas versierd in trouwsfeer. echt zo super lief. was er echt heel blij mee en nog steeds natuurlijk. het wordt voor mijn kindjes ook steeds spannender, ze zijn er steeds meer mee bezig. en voor mij begint hegt ook steeds spannender te worden. nog maar 2 weken tot onze grote dag. het meeste is geregeld, dus het komt helemaal goed. morgen gaan we onze ringen halen en volgende week mag ik mijn jurk halen. ben benieuwd.

liefs Juf
@Yamuna; A lot to give lijkt me meer dan genoeg hoor :-) Wat ik alleen wilde zeggen is dat dat soort dingen in ieder geval geen reden tot twijfel kunnen zijn.

@cooper: jammer van de negatieve test, maar..nog niet ongesteld? Ik zou het in een bepaalde zin eenzaam kunnen vinden om als eerste een kind te krijgen omdat je dan echt ineens in een hele andere fase zit dan je vrienden en je dus niet echt mensen in je directe omgeving hebt waarmee je al die leuke dingen kunt delen en details over poepluiers enzo Okee, je kunt het wel met ze delen maar of ze er de hele tijd op zitten te wachten..:-) Als je dus als eerste bent is het aan de andere kant natuurlijk voor iedereen wel spannender en interessanter dan wanneer het baby zoveel is, dus in die zin zou het juist weer wel leuk kunnen zijn, snap? En natuurlijk friends come and go, dat staat los van de kinderwens, maar het zijn zo eens wat dingen waar ik soms over nadenk en die me enige twijfel kunnen bezorgen. Is dat raar?

En ja dat eten... ik herken het helemaal! Eindeloos je best doen om wat kwijt te raken en als je dan even niet oplet... Heb ook last van een enorme vreetbui vanavond!!

En ik denk inderdaad dat ik nog niet echt rekening zou houden met alcohol tot ik echt weet dat ik zwanger ben. Stel dat het een jaar duurt....

Zijn jullie in deze fase stiekem jaloers op mensen die al wel zwanger zijn?

groetjes!
mag je hier ook gory details neerplempen ?

heb sinds gister wel gevoelige/ pijnlijke tepels, verders niets raars.

Ik denk wel dat ik dat misschien wel eens vaker heb maar er dan niet op let , of in iedergeval geen mogelijke conclusies aan verbind.

Ergens heb ik het gevoel dat het helemaal goed zit, maar aan de andere kant wil ik daar niet aan denken om niet al te hard op mijn bek te gaan als het niet zo is.

we houden het spannend drie eicellen , miljoenen zwemmers ...

ik ga nog steeds voor de tweeling
Yamuna, wat spannend zeg...vel succes!!! ik duim voor je en denk aan je.... good luck!!
Annabella, ineens lijkt het dat iedereen om me heen zwanger is of bezig is zwanger te worden..of net een baby heeft gekregen..sinds ik gestopt ben met de pil!! eerder was ik daar lang niet zo mee bezig als nu!! ja ben best wel jaloers op degenen die zwanger zijn!!

gelukkig ben ik niet de enige die van die eetbuien heeft... pfff is op moment echt DRAMA!!!
over snaaien gesproken , ik herinner me net dat er nog een heerlijk geitenkaasje 45 + op me ligt te wachten ....

mmmmmmmmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven