zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

bedankt voor alle verhalen over de 'kwaaltjes". Kan me idd voorstellen dat alles het allemaal niet TE is, het prima te doen is en je geniet van je zwangerschap.

Foliumzuur: ja slik ik sinds ik gestopt ben met de pil. Neem gewoon ipv de pil iedere dag, een foliumzuurtje. Enne vies, geen idee, slik hem in zijn geheel door met een beetje water a la een aspirientje. Heb die van de Kruidvat, heb hier ergens gelezen dat dat prima was. En heb ook hier gelezen dat je geen overdosis kan krijgen, dus daarom slik ik het gewoon iedere dag.

@ringel: ik zal je tabel er ff op aanpassen. Hoe zat het ook alweer met je eerste, was je snel zwanger?
met de eerste? euh....ja volgens mij wel. Ben nov 05 gestopt met de pil, omdat ik gewoon zat was van die hormonen zooi in m'n lijf. In jan 06 dat lief en ik zijn gaan prijs knuffelen en in mei had ik een positieve test. binnen 5 maanden dus. is netjes dacht ik zo.
Mogalie, het is verstandig om in elk geval 6 weken voordat je zwanger bent foliumzuur te slikken. Je lichaam moet dit opnemen om uiteindelijk de kans te verkleinen dat je kindje een open ruggetje zou ontwikkelen. Ik heb die van het kruitvat/etos eigen merk geslikt. Zodra ik positief testte overgestapt op mulivitamine van davitamon femnatal. Hier zit dezelfde dosis foliumzuur in samen met allerlei andere vitamines en mineralen.

Ringel, hoe is het met de waterpokken?

Groetjes Ukkie
Hé ukkie, dus eigenlijk kun je dan het beste beginnen vanaf het moment dat het mogelijk is dat ik zwanger raak?

Kamertje af???
Zo, daar ben ik dan weer. Ik zal eerst iets uitgebreider over mezelf vertellen: leeftijd en gestopt me tde pil sinds...= al bekend. Ben nog niet echt gestresst, maar heb nu wel eens de gedachte: er zal toch niet iets mis zijn dat het niet al gelukt is?

Ik ben vrij snel begonnen met temperaturen, eigenlijk al na 3 maanden. Ik vind het echt geen gedoe. Als ik wakker word even de thermo in je mond, opschrijven en voila.

Zo ben ik er dus achter gekomen dat ik een hele regelmatige cyclus heb. Eigenlijk altijd 28 dagen en mijn ovulatie is heel duidelijk te zien, dus we klussen altijd op de juiste dagen! Als ik het zo lees bij anderen dan heb ik echt mazzel met zo'n cyclus.

Ik ben één keer 9 dagen over tijd (of is dat 1 woord???) geweest, vreemd, want normaal ben ik zelfs niet eens een dag over tijd. Na die 9 dagen kreeg ik hevige krampen en daarna heel heftig ongesteld. Normaal ben ik altijd vrij licht ongesteld. Dus ik heb toch het idee dat er misschien al iets "op gang" was en dat het toch niet heeft doorgezet. Maar ja, dat is een gok natuurlijk.

Dus... dat is mijn verhaal in een (hele grote) notendop. Aapje, ik drink ook nog steeds zo nu en dan een drankje. Zoals nu... lekker relaxen met de laptop en een lekker drankje!

Verder slik ik ook sinds oktober foliumzuur. Het is geloof ik verstandig om het in elk geval 6 weken voordat je gaat proberen zwanger te worden hiermee te beginnen. Ik neem aan dat je het samen met de pil kunt nemen toch? Het zijn immers supplementen en geen hormonen in het foliumzuur.

Panos, hoe gaat het met je?

Inderdaad, fijne FEESTdagen iedereen!!
mogalie,er was natuurlijk weer niks te horen aan de auto grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr hij heeft hem een uur aan laten staan en nog een heel stuk in gereden en niks kunnen vinden!!!!! grrr zul je zien als ik er strakies in stap dat ie het wel doet he......

Jaaaa het is nog droog, positief voor de fietspuzzeltocht.. gaan we met een hele groep vrienden fietsen, word vast enorm gezellig!! en vanavond misschien nog ff naar de kroeg......

Zal nunog ff een wasmachine aandoe , kan dat nog mooi ff op buiten drogen..het toetsenbord doet een beetje vreemd.. de spatie werkt niet helemaal zoals het zal moeten.......... gaat wel lekker hiero!!! ha ha...

Fijne dag dames....
Mogalie, zodra je de pil de deur uit doet, direct mee beginnen. Ik weet niet of het in combinatie met de pil kan, maar zelfs op mijn pil stond altijd een gele sticker, met zwanger willen worden, ga dan na het stoppen foliumzuur slikken ofzo iets!

Nee, niet af, maar wel druk mee bezig. Moeten alleen vandaag die zoon van ons ook vermaken, want die vind alles leuk en interessant en wil vooral meehelpen en overal aankomen met zijn vingertjes.

Komt deze week wel een heel eind klaar denk ik. Misschien dan nog wat kleine dingetjes, maar die hebben geen haast.

Groetjes Ukkie
Dee81, bedankt voor de update. Overtijd is volgens mij een woord en klussen is werken aan je huis. Wij noemen het beestje hier gewoon bij zijn/haar naam. prijsknuffelen zoals ringel het noemt, sexen, vrijen maar niet klussen. Of ben je soms nu al bezig met het kinderkamertje :-)

Jij hebt het over thermometer in je mond, kan dat ook? Ja dus, als ik jou zo lees. hoeft dus niet per sé anaal.
Koe, tja, murphy's law... hoop voor je dat ie er ineens zomaar helemaal mee opgehouden is (met geluid maken dan he...)

Ukkie, thanks voor de info. Zal het aan manlief voorleggen. Enne, is femnatal (davitamon) beter of maakt het niet uit of je etos huismerk pakt?

Cooper, haha, ik zie me al tegen vriendlief zeggen dat ik wil 'klussen'...volgens mij kijkt hij dan alsof ie water ziet branden, haha. Alhoewel ik helaas wel een paar maanden al aan het klussen ben... hoop ons huis eind mei af te hebben ;)

Even eten en dan werken... kijken of feestend nederland zich een beetje gedraagt!
nee temperaturen moet anaal ! lullig maar waar .
heb geen verstand van temperaturen, nooit gedaan tenzij ik koorts had oid (en dat is bijna nooit en het lullige is, ik heb altijd "koude koorts" m'n temp daalt ipv dat ie stijgt!)

verder, vandaag ongesteld geworden, dus de eerst volgende keer dat ik me enigzins vruchtbarig voel dan gaan we prijsknuffelen (vind dat toch iets minder plastisch dan neuken, vrijen of sexen)

waterpokken: die lijken zich toch enigzins te gaan vermeerderen, maar erg veel last heeft ze er niet van, ze is eerder waanzinnig ondeugend aan het zijn (eerst de kussens van de bank gooien, vervolgens op de bank klimmen en dan de vensterbank leeg maaien O JOY!)

verder alles goed hier, Lief is nu aan het dweilen omdat er eerder vandaag een flesje bier is gesneuveld op de keukenvloer (en die heeft heul harde tegels) dus overal lag glas en bier stroomde onder de koelkast door (het meeste en dikste natuurlijk wel eerder oprgeruimd, maar nu pas tijd om onder de koelkast te dweilen)

straks lekker met Lief op de bank en een wijntje drinken en een hapje erbij. Morgen weer werken en daarna 5 dagen vrij!

(o ja en Lief is helemaal blij dat we weer sex gaan hebben! die glinstering in zijn ogen toen ik hem net die mededeling deed, dat het "tijd" was........hahahahaha, en dat volgend jaar koninginnedag ook niet stappen wordt hahahaha)
Mogalie, ik heb voor mijn foliumzuur wel gewoon huismerk gebruikt, maar na een positieve test heb ik dus femnatal gekocht. Is met goed bevallen en daarom nu weer. Ook de hele bv periode heb ik dat gebruikt. Mede omdat alles erin zit. Ik ben er tevreden over en daarom nooit naar huismerk multivitaminen voor zwangere vrouwen gekeken. Zal ongetwijfeld ook goed zijn, maar davitamon is net een verder ontwikkeld merk in mijn ogen en daarom deze keuze denk ik!

Groetjes Ukkie
o ja foliumzuur! hahahahahahahahaha, was het al bijna vergeten (mega muts)

Ik heb de vorige keer geloof ik een huismerk van het kruidvat gebruikt? Kweet het niet eens meer. En ik heb tijdens de zwangerschap een multivitamine voor zwangeren gebruikt met extra vit B geloof ik (deze wel van het kruidvat) en die heb ik ook tijdens de borstvoeding gebruikt, maar ze hebben het spul uit de handel genomen of de verpakking vernaderd, want kon het een tijd geleden niet meer vinden. Anyhoe, vrijdag maar een potje foliumzuur halen.
Tja, jullie noemen het misschien geen klussen, maar wij toch echt wel! Maar goed, ik zal een ander woord gebruiken, zodat er geen misverstanden ontstaan (bijvoorbeeld klussen in de keuken... )

Over het temperaturen, de huisarts vertelde dat het geen probleem is om oraal te temperaturen. Het kan iets afwijken met rectaal, maar de algehele lijn zoals de stijging na ovulatie e.d. is ook zichtbaar in de meeste gevallen. Tenzij er hele kleine verschillen in temperatuur is, maar dat is bij niet het geval.

Ik heb foliumzuur van etos eigen merk. Ik neem aan dat er onderling niet zoveel verschil in zit?

Vanmorgen op de kinderbraderie geweest. Al die schattige kindjes met nóg schattigere kinderspulletjes!! Heb zelfs een houten hobbelpaard gekocht, maar meer onder het motto: voor dat geld kun je het toch niet laten staan!! Hihi...
hiero geen nieuws..........gister gezellige koninginnedag gehad... straks naar de braderie!!! doei doei
Dag dames!

Femnatal it is! Morgen begin ik aan de laatste strip van de pil ... En toch twijfel ik nu een heel heel heel klein beetje... Alles wordt steeds definitiever, wil ik dat wel...

Terwijl ik eigenlijk dit al heel lang wil. Bekend verhaal?

Nou, ik ga maar weer eens schilderen ...later meer.
Mogalie, heel herkenbaar hoor, ineens wordt het dan echter. Komt tijd komt raad en weet je je kan het gewoon en het komt uiteindelijk vast wel goed.

Schilderse!

Wij gaan zo nog even naar de shop om de kamer van zoonlief weer iets voller te maken. We plukken nu alles daar weg voor de babykamer en hij heeft echt wel zoiets van wat moet dat allemaal.

We gaan dus even naar de praxis, hebben ze van die mooie decofun voor op de wand met bob de bouwer of cars of iets. Even zijn muren simpel pimpen. Heb zijn lijsten met foto en met babyplaten ook vandaag gepimpt met verftekeningen van hemzelf. Heeft nu zijn eigen kunst aan de muur en is helemaal trots en ook blij met zijn nieuwe lamp met haaitjes. Morgen gaat ledikant, commode en kast verhuizen en krijgt hij alleen een kast terug. Veel ruimte dan ineens dus. Moeten we even kijken hoe we het opnieuw neerzetten. Bed blijft staan voor niet te veel verandering.

Groetjes Ukkie
hey meiden, ben er weer!! was weinig aan op de braderie.. dus lekker naar huis..

gister een leuke dag gehad...eerst een fietpuzzeltocht.......gelukkig droog gehouden.. daarna in de kroeg blijven hangen tot half 1 vannacht...vanmorgen heerlijk uitgeslapen.. tja kan nu nog he zodra er een kleine is....gaat datallemaal niet zo makkelijk meer...dan hebjewat anders moois om voor te zorgen en lief te hebben!

Mogalie, dat klinkt erg bekend hoor..ik heb dat ook gehad in het begin en mijn mannetje ook...nu eigenlijk g een twijfels meer. wij weten het nu zeker we willen een kindje... afgelopen x flink bezig geweest in de vruchbare periode...maar volgens mij is het niets geworden..........voel nog niets eigenlijk!! als goed is word ik het weekend ongesteld!! toch wel ff spannend hoor!!! maar ga er niet vanuit dit x....

Hoe is het met de zwangere dames onder ons....

Ukkie, ik kom snel ff x kijken naar de kunstwerken van je zoon!! en word de babykamer een beetje naar je verwachtingen??...
Ik vind het ook heel herkenbaar. Ik twijfelde ook toen het moment om te stoppen echt daar was. Maar na een maand of 3 twijfelde ik niet mee, toen voelde ik echt dat dit is wat ik wil.

Is het trouwens altijd zo dat je het echt voelt als je zwanger bent? Soms voel ik iets en dan denk ik: heb ik dat alleen nu of altijd al en stond ik er gewoon nooit bij stil? Best leuk om zo bewust met je lijf bezig te zijn, maar soms voel je dan weleens teveel vind ik! Nou Koe, ik hoop dat je NIET ongesteld wordt dit weekend! Ik vind het altijd zo spannend....
Dee ik voelde het een week voor mijn testdag/ menstruatiedag.

ik wist het gewoon, ik voelde het aan alles. ik zag het aan mijn gezicht in de spiegel, maar ik durfte er niet vauit te gaan door de toegediende hormonen van buitenaf voorafgaand aan de inseminiatie. de pregnyl injectie die je in je buik moet zetten om een eisprong te "timen" is gewoon zwangerschapshormoon HCG...

dus zijn dan de signalen van jezelf of ....

gelukkig bleken ze wel van mezelf te zijn

ik lig nu voor de derde dag voor pampus op mijn bank , te moe om iets te doen. als met het honduitlaten mijn hond een struikje aan het volbratten is dan sata ik het struikje er naast vol te blaffen met maagsappen.

van alles word ik misselijk , als ik wat bedacht heb om te gaan eten moet ik al koren bij de gedachte het in mijn mond te stoppen...

voel me beetje slapjes na drie dagen zo ....
yamuna, dat is niet zo leuk meid.... steeds zo misselijk.. veel succes!! hoop dat het snel beter met je gaat!!
@Mogalie: Moman twijfelt dus ook niet meer, begrijp ik?

@Dee81: oraal! Ik kan 's ochtends al zo slecht uit mijn bed komen, dan is oraal temperaturen ff prettiger.

@Yamuna: excusé moi dat ik zo eigenwijs ben over het temperaturen. Klote dat je je zo rot voelt nu.
@ Yamuna: balen dat je misselijk bent!

@ Mogalie: geweldig dat het toch eindelijk wat meer echt begint te worden. De twijfel daarover snap ik helemaal! Heb ik idd ook echt gevoeld en stiekem nog steeds weleens. Ik ben me er erg bewust van dat ons leven echt heel erg gaat veranderen. En dat is op zich prima, maar ook wel een beetje spannend!

@ getrouwde juf: zijn jullie na de bruiloft (nu dus...) nog lekker op honeymoon gegaan? (ik had opeens een ingeving dat ik je misschien wel ken... en dat zou natuurlijk wel heel erg toevallig zijn...)

Dat temperaturen lijkt mij ook niet echt het aangenaamste om te doen.... daar ga ik me iig voorlopig nog niet aan wagen.

Verder heb ik een fijne dag gehad gisteren. lekker bij mijn beste vrienden geweest en gefeest. En natuurlijk idd gewoon lekker en drankje genomen. (meerdere ;))

Helaas ben ik vandaag echt super verkouden. Was gisteren toch een beetje koud om zo lang buiten te staan.

Straks nog even met de hondjes het park in en dan snel mijn warme nest in!
Yam, buikgriep of een zwangerschapskwaaltje? Hoe dan ook ik wens je succes. Lekker he zwanger zijn!

(je moet maar denken je krijgt er iets moois voor terug en het duurt maar 9 maanden ongeveer!! Misschien zijn het er wel twee dat je nu dubbelmisselijk bent, ik zal duimen dat het zo is, zal wel bijzonder zijn, wanneer heb je je eerst echo??)

Groetjes Ukkie
Oh Koe, tuurlijk mag je snel komen kijken.We zijn er druk mee en morgen hopen we alles op de plek te hebben. Is wel leuk hoor om nu mee bezig te zijn!

Groetjes Ukkie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven