zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

ringel dankjewel voor de knuffel.

er waren net de hele dag bouwvakkers bezig met de straat voor de deur van de winkel open te breken.

keihard nederlandse muziek aan, keihard meezingen , naar elke vrouw fluiten die langs komt haha erg grappig!
vandaag gelukkig een betere dag dan gisteren....... ben nu af en toe een salmiak bal aan het eten..zodat ik wat zout binnenkrijg!

kom vanmiddag thuis zijn mijn mannetje en schoonvader druk, druk in de babykamer.... bijna klaar voor morgen dan komt de vloerbedekking erin!! Eindelijk...................

Ukkie, wat knap van mijn vriendje dat hij het zo goed heeft gedaan bij de tandarts.. ha ha en Joya liet haar ff goed horen zeg maar!!.. morgen zijn ze er weer..... ben helemaal verkocht aan je kleine meid!! wat een lekker ding zeg...vind helemaal geweldig dat ze bij me op de groep zit samen met haar grote broer!!

KK, wel lastig eigenlijk he dat je oma nog steeds graag dood wil!geniet ervan zolang ze er nog is meid!!

tja mijn mannetje is ook een bouwvakker, als ik af en toe ook van hem hoor hoe het er op de bouw aan toe gaat.....oh oh oh, mannen blijven dan toch echt kleine kinderen!!

groetjes Koe
bah wat een smerig weer zeg,

ik moet zo effe eten halen en natuurlijk geen paraplu meegenomen

hoe gaat het met iedereen?
Hallo iedereen,

Het is idd vreselijk. De bouwmensen van onze achtergevel zijn niet eens gekomen vandaag. Niet dat dat de afspraak was, maar ik denk dat het met het weer te maken heeft.

@ Koe: wat fijn dat de babykamer bijna af is! Lijkt mij echt geweldig! Wanneer komt jullie muurschilderij?

@ Uk: goed dat je mannetje het zo goed deed bij de tandarts! Ik heb altijd veel bewondering voor moeders die dan met zo een gillend kind bij de tandarts zitten! Hihi... Mijn broertje ging er vroeger altijd vandoor als hij naar de tandarts moest! Echt geweldig. Moesten mijn moeder en ik erachter aan rennen!

@ KK: ben je je vruchtbare dagen goed door gekomen? En nu het grote wachten weer he... Hoe gaat het geduld hebben je af? Ik merk dat ik het wat lastiger begin te vinden!

Met mij gaat het verder goed. Vandaag lekker vrij. Beetje uitgeslapen. Ben de laatste tijd zo ontzettend moe. Vandaag een beetje emotioneel. Heb net de Ultime Droomwens gekeken (leuk prog.) en moest zo hard huilen... hihi emotionele trut..

Nog 5 dagen wachten!
Oh vergeet ik helemaal op de je oma te reageren, KK. Sorry.

Wat ontzettend moeilijk dat je oma nog steeds dood wil. Begint ze lichamelijk wel wat fitter te worden? Kan ze nog een beetje genieten of is ze alleen maar somber?

Moeilijk is zo een periode!

Succes daarmee meid!
nee ze geniet bijna nergens meer van. ze vindt het wel leuk als haar kleinkinderen langs komen. en mijn nichtje heeft ook een kindje van 1, daar kan ze heel erg enthousiast over praten maar verder wilt ze alleen maar dood. ze zegt ook telkens; ik heb nooit iemand wat aangedaan, waarom verdien ik dit?

dus dat is wel moeilijk.

er komt eind van de week een psycholoog met haar praten.

aapje mijn vruchtbare dagen ben ik zeker goed doorgekomen hihi, nu is het inderdaad weer afwachten.

ik vind het ook steeds moeilijk dat wachten. ik ben er sowieso de laatste tijd er veel mee bezig. ik zie oooveral zwangere vrouwen, kinderwagens, heel irritant!

mijn vriend gaat volgende week weer naar het buitenland dus ik hoop zo dat het deze maand is gelukt!!
Fijn dat er een psycholoog met haar gaat praten! Ik hoop dat dat voor haar wat lucht geeft!

Verder vind ik het jammer dat het hier zo rustig is! Is het een een idee om in de titel te zetten dat ander meiden ook welkom zijn?
Hey meiden,

hoe gaat het met iedereen?

Ik ben gesloopt, kwam echt met moeite mn bed uitgekropen.

Toch ook weer heel misselijk vandaag, bah. Dacht het achter de rug te hebben.

@KK sterkte met je oma.

@ Koe, ga je fotos plaatsen als de kamer af is? Weet jij trouwens hoe dat moet op het forum?

Na de echo hebben we mijn vriends ex (de moeder van mijn stiefzoontje) verteld dat ik in verwachting ben. Ze is heel blij voor ons. Ze had het wel verwacht, vind het ook wel een beetje gek maar is heel positief. Ze had me een hele lieve kaart geschreven met een heel verhaal en met het voorstel om elkaar wat beter te leren kennen onder het genot van een kop thee(kennen elkaar wel maar niet heel goed) en om dan alle oude babyspul/kleding van de kleine man door te spitten of er nog wat bij zit voor ons. Ik was helemaal emotioneel. Echt heel erg lief. Ben op zon moment heel dankbaar dat wij in onze situatie zo goed met elkaar omgaan. Heel fijn.

Nou ik ga nog even aan het werk. Morgen vrij genomen. Ben er hard aan toe.

Meiden nog een fijne dag allemaal
Nou Xaar zou me echt in m'n handjes knijpen met een zo'n ex! Je hoort zoveel verhalen van het tegenovergestelde.

Tis hier idd rustig he. Heb cooper ook al een poosje niet meer gezien en volgens mij kan de helft van het schema er wel uit. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet eens zo heel erg vind omdat ik zo wel beter de verhalen van iedereen en de bijbehorende nicks bij het juiste verhaal kan plaatsen. (nui kan ik de hormonen wel overal de schuld van gaan geven, maar die vlieger vwbt zwangerschaps dementie gaat voor mijn og niet echt hoog op.....(ben nog niet zo heel vergeetachtig)

hier alles oke, qua datum over 4 maanden uitgerekend! (dus ben al 5 maanden zwanger......tjeeee de tijd gaat echt snel!)

fijne dag allemaal!
xaar, zelfde wat ringel zegt, ik denk echt dat je van geluk mag spreken dat hij zo'n ex heeft!

verder ben ik snot verkouden, heel irritant!

ben wel lekker vrij vandaag, moet nog wel schoonmaken, wasjes doen, boodschappen doen, bleh!

verder had ik het gister helemaal gehad. op tv was gister de ultieme woondroom, dat ging over een gezin met 4 kinderen, en de 5de op komst,

zo gemeen, het lijkt alsof iedereen maar zo maar zwanger wordt en ik niet
xaartje, nee geen idee hoe ik foto's moet plaatsen.....

wat een geluk zeg dat jullie zo goed met zijn ex door 1 deur kunnen!! beter van!!

ik ben vandaag "ziek" bij huis.. had van de week paar x last van hartkloppingen/zweten/duizelig... vanmorgen wilde ik douche kreeg ik het weer, dus ff rustig gezeten.. toen ff opschieten anders zou ik te laat komen voor het werk, liep ik naar de auto, nog een x hetzelfde verhaal...heb Ukkie maar een sms gestuurd, en me ziek gemeld! Zo vervelend en tegelijk ook best wel eng.... hoop dat de ha tips voor me heeft wil wel maandag weer aan het werk!!

Jullie horen wel ff wat de ha zei..........

Groetjes Koe
Wat geweldig Xaar dat jullie zo met elkaar om gaan! Als alle mensen dat zouden doen, zou ik veel minder werk hebben! Echt heel goed en vooral fijn voor de kleine man!

@ Koe: balen dat het niet zo goed me je gaat! Ik hoop dat de ha iets voor je heeft. En anders gewoon lekker thuis blijven maandag! Niet teveel doen he!!

@ Ringel: Al 5 maanden? Jeetje wat gaat dat snel! Geweldig.

Hier is alles rustig. Ik heb vandaag besloten om er niet meer over na te denken maar gewoon af te wachten of ik maandag ongesteld wordt of niet. Zo niet: wil ik woensdag gaan testen. Zo wel: dan gaan we gewoon nog even door! Ook niet erg! (eens kijken hoe lang ik dit volhoud )

Ga nu lekker bank hangen en wat internet-shoppen! Jeej!
Ben bij de ha geweest.. ik had vorige week al bloed laten prikken, gewoon algemene controle op suiker/bloedarmoede.bloedgroep etc! Er bleek dus ook duidelijk bloedarmoede aanwezig te zijn.. daarvoor heb ik staaltabletten gekregen, die ik tot het eind van de zwangerschap moet gaan gebruiken! mijn bloeddruk was weer laag 110/60.

Mijn hart was wat onrustig, sloeg een paar x over toen de ha luisterde.. De hartslag van de baby is gelukkig perfect, daar hoefde ik me absoluut geen zorgen om te maken, voor de rest groei ik goed, dus is er met de kleine niks aan de hand..gelukkig!!

Ik mag nog max 5uur per dag werken, en me niet meer teveel inspannen!!

Beetje verdrietig ben ik der wel van hoor, had zo graag tot het eind willen doorwerken...vind zo jammer dat ik nu al minder moet!! de ha had wel in de gaten dat ik het ff moeilijk had toen ze zei dat ik nog maar 5 uur mocht werken.. ze zegt ook meid denk aan jezelf en aan de kleine het werken komt wel weer! dat is natuurlijk ook zo, maar heb nog zoveel plezier in mijn werk, zal het zeker gaan missen!!

Heb de coordinator maar direct ff gebeld, ze was heel lief en begripvol.. ze ging direct regelen dat ik halve dagen kan gaan werken! ze zegt ook je moet nu aan jezelf en de baby denken meid!!

Aapje, spannend hoor..ik duim voor je meid!!!kun je dat er niet meer over nadenken?? dat kon ik toen echt niet. het hield mij enorm bezig toen ik overtijd was!!...

Hoe is het verder met de meiden?????

oja, de vloerbedekking ligt in de babykamer.....helemaal super!!

Groetjes Koe!!
Morgen meer, ik heb het druk gehad.

Ben er nog wel hoor, maar even niet elke keer tijd weer aan het werken he!!
koe vervelend voor je dat je verplicht bent om minder te gaan werken, dat zal in het begin ook wel effe wennen voor je zijn, maar ja je doet het voor een heel goed doel he.

aapje knap hoor, als je zo kan denken,

ik stel dat ook elke dag aan mezelf voor, maar bij mij helpt dat niet echt,

vooral omdat mijn vriend vaak weg is vind ik het elke keer zo teleurstellend als het niet lukt. ik weet dat ik nog niet lang bezig ben maar zo langzamerhand begin ik ook wel een beetje het vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijt te raken..

bleh snotverkouden

en wat een goede film is The sex and the city The Movie toch!!
stil hier.

iemand ontbijtje?

goeimorgeuuuh!!

heerlijk ontbijtje! en dat op de vrijdagmorgen, wat n verwennerij!

@KK, ik snap je zooo goed!! iedereen wordt maar zwanger ongewenst en wij willen zo graag en t gebeurt maar niet! laatst zei n vriendin ook tegen mij dat ik er niet zo mee bezig moest zijn.. maar goed, als ik n kat neem koop ik ook n boekje van hoe die zich ontwikelt en da is net als met zwanger worden. weet ik inmiddels ook alles van. er wordt gesext op de jusite dagen, maar gebeurt niets. waneer moet je ongesteld worden? hoop zo dat je misselijk wordt en andere kwaaltejs krijgt komende dagen.. hihi

sterkte met je oma

@aapje; jij blijft er lekker rustig onder!! heeft volgens mij ook nog geen zin om een tes te doen, maar in je hoofd nog niet zwanger?? wacht rustig met je mee!

ik moet maandag ook ongesteld worden, verder geen kwaaltjes dus ga er vanuit dat ik eht wer wordt. hier al eerder gelezen dat als je zwanger bent je zelf al dat vermoeden bent. nou ik hoop t alleen maar. net wel trouwen heerlijk gejankt bij GTST, zou het... ??? hihi

@koe; eindelijk doe jij het ook rustiger aan!! straks lig je aan je bed gekluisterd! geniet van deze tijd joh! werken komt straks wel weer! lekker babykamer inrichten en leuke dingen kopen! ga je zelf die muurschiering maken?

eigelijk heb ik er erg veel moeite mee dat de zomer over is. al die gezellig bbq's en tot laat in de tuin.. ben n beetje narig dus, straks ook nog weer werken en dat maakt het er nu niet beter op.

dames, allemaal vast n fijn wkd!!
Ondanks dat ik snotverkouden ben, vind ik het wel gezelliger dat het steeds eerder donkerder wordt en nat weer buiten is...

lekker filmpje kijken op de bank, pot thee erbij.

Heb gister sex and the city the movie gezien, ik helemaal emotioneel.

als je graag zwanger wilt worden, denk ik ook wel dat je kwaaltjes gaat verzinnen. bijvoorbeeld buikpijn; kun je denken ik ben zwanger, terwijl het net zo goed wat anders zou kunnen zijn/

lola ik moet volgende week donderdag tot zondag ongesteld worden!ik voel mij niet anders ofzo (behalve dat ik hartstikke verkouden ben), en ik zou graag willen dat ik ook kan zeggen dat er vast niets aan de hand is, maar ik hoop het zo!

nou ik ga maar even weer wat werk doen...
ja klopt, op de bank met thee en dikke stukken chocola en filmpie erbij heeft ook wel wat. Is sex and the city al uit op dvd?? wil ik ook graag kijken!
heey lekker ontbijtje......wat een verwennerij!!

lolaM, ik ga niet zelf de muurschildering maken, onze buurvrow { van een blok verder op} gaat dat doen! Zij heeft voor ons ook het trouwalbum gemaakt. Ze kan ontzettend goed tekenen & schilderen!!..Lekker chocolade en thee......

Jaaaaaaaaaaa morgen gaan we de baby kamer en kinderwagen etc halen!! mijn ouders gaan ff met mij mee! mijn mannetje heeft het erg druk met werken..{voor de baas}...

ff mijn vader lief aankijken of hij morgen ff tijd heeft om al wat in elkaar te zetten!!

dames, ik duim voor jullie dat jullie niet ongesteld worden en zwanger zijn!!! Succes meiden!!
Hallo iedereen,

Super drukke dag gehad op het werk... nu weer thuis en helemaal gesloopt op de bank.

En dat ik zo rustig eronder ben is niet altijd zo hoor. Vandaag werd het me ook ff allemaal te veel!

(ff de ongenuanceerde versie:)

Ik heb zo de schijt van het wachten de hele tijd! Eerst tot je menstruatie over is, dan tot de eisprong, dan of je weer ongesteld wordt. Vooral dat laatste vind ik echt zo kut! Er zou een test moeten zijn waarmee je gelijk kunt testen of het raak is of niet! En dan zegt mijn kerel ook elke keer: 'ja, maar als het niet zo is, proberen we het gewoon nog een keer' Ja natuurlijk, maar het is wel MIJN lijf dat gek doet. Laat hem maar 2 weken met pijnelijke tieten lopen! Dan spreken we elkaar weer! (ah die arme schat probeert alleen maar lief te doen.)

*leunt opgelucht naar achteren*

Zo sta ik er dus ook weleens in! Maar verder probeer ik er idd kalm onder te zijn en rustig af te wachten. En meestal lukt dat ook wel. Alleen soms ook niet.

Vanavond gaan we naar de bios! En zondag komt mijn zus met haar kinderen en die blijven tot maandagavond. Leuk, maar ook weer heel druk. Ook vooral omdat ik dus maandag ongesteld moet worden, maar er eigenlijk niet met mijn zus over wil praten.... want stel dat ik niet zwanger ben, dan moet ik het ook weer zo open gooien. Nou ja, ik zie wel hoe het loopt!

@ koe: heel veel plezier morgen! Ga je de kamer ook gelijk opzetten en inruimen? Super leuk lijkt me dat! En bedankt voor het duimen! Houd vol, misschien werkt het wel!

@ Lola: succes dit weekend met wachten en ik duim voor jou net zo hard als voor mezelf maandag!

@ kk: ik hoop dat we ons beide aan onze afspraak houden! Ik hoop het zo erg!

Zo nu ga ik verder rozig en moe op de bank zitten en een beetje tv kijken.

Heeft iemand nog een tip voor een leuke film?
Aapje, leef je uit meid, je mag/kan hier alles zeggen!!

Gezellig samen naar de bios, welke film?? Ik hou het duimen zeker vol voor je! Hoop dat mijn vader morgen ff tijd heeft om de baby kamer in elkaar te knutselen.....zal wel super zijn!!

Vanmiddag ff naar de supermarkt, kreeg ik weer zo'n aanval van duizelig, zweten en hartkloppingen erg vervelend en eng!

Vanaaf lekker op de bank, heerlijk!!!

Fijn weekend meiden
He bah meid. Dat met dat duizelig zijn enzo is wel eng hoor. Je moet echt goed op jezelf letten en het rustig aan doen!

Merk je verschil nu met de ijzer-pillen?

En bedankt voor het duimen.

Soms moet het er idd gewoon ff uit.

Vind het ook zo vervelend dat ik vanalles voel enzo. En ik zou kunnen zweren dat het niet psychisch is, maar ja... voor hetzelfde geld is dat wel zo.

ff voor mezelf op een rijtje: (in de hoop dat ik het dan wel weer even kan laten rusten )

- zere rechter borst al sinds een week (alleen rechts... raar...)

- misselijk en slapjes voelen in de ochtend (maar de laatste dagen helemaal niet meer)

- rommelende darmen. (net weer 20 min op de wc doorgebracht)

- korte 'bloeding' gehad tussen door.

- heel erg moe!

Maar moe, misselijk en slap kan ik me ook voelen door het slaapgebrek en het feit dat het minder licht is enzo. De darmen kunnen komen door het feit dat ik niet super gezond gegeten heb de laatste week. En de zere borst gewoon omdat ik ongesteld moet worden.

Met andere woorden: aarrrgggg, ik haat wachten.

Zo en nu ben ik weer kalm, zing mijn mantra, metiteer een beetje en wacht heel rustig verder
haha aapje ik heb echt zo precies hetzelfde.

en hoe langer je ermee bezig bent, hoe lastiger het wordt.

bah je zal er toch niet aan moeten denken als je in het ziekenhuisverhaal al loopt en bijvoorbeeld al 3 jaar ofzo moet wachten. ik vind dat zo knap van de mensen die dat kunnen.

(waarschijnlijk kan ik dat ook wel, maar ja liever niet)

koe rustig aan doen hoor.
Die collega van mij is nu al 2,5 jaar bezig en gaat deze cyclus voor de eerste poging IUI. Super spannend! Zij weet ook dat ik probeer zwanger te worden. Ik ben er maar zo open mogelijk over.

Maar met haar had ik het vandaag ook over dat wachten-verhaal. Zij moest wel om mij lachen en bevestigde dat zij dat ook nog steeds zo ervaart.

Ik hoop zo voor haar dat het snel gaat lukken. Het lijkt mij zo moeilijk als ik straks zwanger ben (hoop ik dan he) en zij nog steeds niet. Zo oneerlijk! Verder zou het geweldig zijn om samen die periode door te maken. Dus ik duim heel hard voor haar!

Zo en we gaan toch niet naar de film. Het is zo koud buiten! We hebben de kachel aangezet en mijn kerel is chinees aan het halen en dan kijken we lekker een dvd-tje! Net zo fijn! En een heel stuk warmer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven