zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Nickiee, dat zou betekenen dat het wel geslaagd moet zijn, als je je nu heel anders voelt???? Je hebt in ieder geval nog geen "gedoe" wat je voelt als je het wel wordt.... Ik zou juist zeggen: klinkt wel heel positief.

En met het positieve bericht van moppetoet zou ik de hoop nog niet opgeven...

wanneer kan je gaan testen?
Hi,

ik bedoelde dat ik wel alles voel wat ik normaal gesproken ook voel als ik ongesteld moet worden. Ik ben enorm humeurig, (niet leuk voor mijn collega´s ;)).

Maar goed je weet het inderdaad niet... ik vind het met de dag spannender worden.

Ik heb me voorgenomen pas zondagochtend voor het eerst te testen....

Maya_naise, hoe gaat het bij jou?

Nickiee
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels bezig met de tweede poging IUI (eerste voortijdig afgebroken wegens overstimulatie) en morgen zou ik (niet) ongesteld moeten worden...Ook ik voel helemaal niets anders dan normaal en ik denk dus ook dat het niet gelukt is. Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb maar jee zeg, wat vind ik dit rotweken! Ik ben er zó mee bezig, echt niet normaal.

Nou ja, jullie begrijpen waarschijnlijk wel wat ik bedoel!
Spannend dat wachten, weet er alles van. Had anders vandaag kunnen gaan testen! Ik weet nu ook weer waarom ik zo'n hekel heb aan het woord "geduld".

Ik werd al na de eerste poging een week te vroeg ongesteld, dus mij is een weekje wachten bespaard gebleven. Het was wel een domper.

Maar nu zit ik te wachten dat ik mag gaan voor de tweede poging, verwacht zo na het weekend, maar ook voor mij kruipt de tijd voorbij... Zal je net zien, dat het dinsdag is, als mijn collega vrij is, of woensdag als ik mijn boekjaar moet afsluiten.. grgrgr. Dagen dat het net niet zou uitkomen.

Maya_Naise, hoe is het bij jou?

Laika, hou je ons op de hoogte of het gelukt is?

Nickiee, sterkte met de laatste loodjes tot zondag! Sterkte ook met je humeur, dit klinkt idd niet best.
ok ik kon me niet inhouden, vanochtend een kruidvat test gedaan (te vroeg ik weet het), was negatief...

nickiee
Dat is K*T!

Weet je zeker dat je te vroeg bent?

Staat er niets van in de gebruiksaanwijzing hierover vanaf wanneer je de test kan doen? In die van mij staat dat je al 4 dagen voor de te verwachte menstruatie een test kan doen om te checken of je zwanger bent...

Sterkte!!
oh, is dat zo? nee bij die van het kruidvat staat eigenlijk pas vanaf de dag dat je ongesteld moet worden te gebruiken. Welk merk heb jij dan gebruikt?

Thnx
ik heb ze besteld via het internet op www.L10.nl

6 stuks waren 10 euro, je kan ze ook per 3 bestellen.

ze zijn van matcare, en dat je in een potje moet plassen.

Op zich prima, beetje jammer dat ze steeds negatief aangaven, maar als je ze bestelt voor 17.00 uur, heb je ze de volgende dag in huis, netjes in een witte enveloppe.
Hallo dames,

Ik ben al een tijdje een stiekeme gluurder in dit topic. Ook wij zijn begonnen met IUI (in eigen cyclus) omdat manlief niet heel veel goede zaadjes produceert.

In de periode voor de inseminatie hebben ze een aantal inwendige echo's gemaakt om de groei van mijn eicellen in de gaten te houden. Toen er eentje van 17 mm was moest ik pregnyl spuiten en 36 uur later de IUI. Afgelopen zaterdag 20-10 ben ik geinsemineerd voor de 1e keer. Vond het superspannend en kan bijna niet wachten tot volgende week, het moment van testen.

Overigens heb ik nog helemaal geen zwangerschapsverschijnselen waardoor ik denk dat het allemaal niet gelukt is. Hoe is dat bij jullie?

Ik wens jullie allemaal ook veel succes!

Groetjes
Goedemorgen,

Ik hou al sinds mijn iui poging mijn temperatuur bij op een site en vanochtend was ie 0,2 gedaald. Volgens al die regeltjes houdt dat in dat ik vandaag of morgen ongesteld ga worden. Zo voel ik dat zelf ook, dus ik ga morgenavond lekker op de bank genieten met een glaasje wijn van gooische vrouwen denk ik

Jusa wat leuk dat je meeschrijft. Nee ik voelde niets, maar ik vind eerlijk gezegd al die berichten over dat meiden voelen dat het direct raak is, erg overtrokken (maar dat is mijn mening).

Ik ben benieuwd hoe het gaat met je de komende week! Spannend.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik ben 33.

Doeg,

Nickiee
Nickiee, balen zeg... maar het is pas een feit als je echt ongesteld bent geworden! En anders vol goede moed op naar poging 2!

Jusa, welkom hier! Hou ons op de hoogte hoe het gaat!

Ik voelde het ook niet dat "het" raak was of dat "het" gebeurde of dat er uberhaupt iets gebeurd. Je hoopt dat je wat voelt. Ik moet wel zeggen, ben nu wel extra gefocused op mijn lichaam, en soms denk ik wat te voelen, maar dan zijn het gewoon mijn darmen of komt het ergens anders vandaan.

Had na de eerste week wel wat kotsneigingen en pijnlijke borsten, maar verder niet. Het kan ook komen door de foliumzuur, wat ik al braaf 3 maanden slik. Ik merk dat als ik het geslikt heb en ik ga niet meteen ontbijten, dan word ik me een partij misselijk. Op een of andere manier kan ik daar toch niet zo goed tegen. Op het moment dat ik wel wat eet en drink 's morgens is er niets aan de hand. Dat kan dus ook die kotsneigingen in week 2 veroorzaakt hebben....

Heb vanmorgen weer eerste ovulatietest gedaan, maar was nog negatief....

Ik ben trouwens net 38 geworden.
Ha allemaal,

Ik zou nog even laten weten of onze iui-poging gelukt is...

Het was nog wel eventjes spannend want ik moest vrijdag ongesteld worden en dat werd ik niet...Ik ben normaal gesproken heel stipt en dus werd ik toch nog wel wat gespannen (en voor het gemak vergat ik gewoon even dat je menstruatie door het gebruik van clomid natuurlijk weleens anders kan zijn dan normaal..). Helaas ben ik vanochtend toch nog ongesteld geworden.

Onze eerste echte poging is dus mislukt. Volgende maand zijn we net een weekje weg als we voor de volgende poging zouden kunnen gaan dus die maand slaan we over. En dan gaan we het gewoon weer proberen in december. Dit klinkt allemaal vrij luchtig maar ik baal er wel goed van hoor....

En Nickee, ik ben 31 jaar.
Hi Laika (en Ericaatje),

Ik ben ook net ongesteld geworden, dus we kunnen elkaar de hand schudden. Ik ga wel in november voor de volgende poging. Net als jij ben ik nuchter, maar vind ik het uiteraard ook wel erg jammer. Maar aangezien het de eerste poging was, had ik eerlijk gezegd ook het idee dat het vast niet zou lukken, dan moet je wel heel veel mazzel hebben. De gedachte dat ik nu weet hoe het allemaal werkt en gaat vind ik wel heel fijn. Van mezelf mocht ik me de eerste keer helemaal gek maken, nu gewoon beide beentjes op de grond en nuchter blijven. Dat temperaturen vind ik wel prettig omdat ik vooral zelf er nog wat van opsteek over mijn eigen lichaam.

Ik ga lekker naar een vriendin (ff uithuilen ;) )

Fijn weekend allemaal!

Oh enne ik vind het wel prettig het met jullie te delen, toch fijn dat te doen met mensen die hetzelfde doormaken en wat verder van je af staan.

Doeg

Nickiee
Hai meiden,

Wat vreselijk balen zeg... Sterkte allebei!

Op naar de volgende poging.

Laika, baal je niet een beetje dat je de volgende poging moet overslaan? Ik ga ook nog een weekendje weg, maar probeer dat wel zo goed mogelijk te plannen voor het geval ik voor poging 3 moet gaan.

Moet zeggen, heb ook wel vreselijk gebaald, maar was er ook heel nuchter onder, dacht in eerste instantie dat het een innestelingsbloeding was, omdat het een week te vroeg was, maar heb er uiteindelijk geen traan om gelaten, toen bleek dat het een echte ongesteldheid was, was al heel snel ... op naar poging 2!

Ik vind het ook wel prettig om te delen. Medelotgenoten met dezelfde spanning, hetzelfde ongeduld, dezelfde onzekerheid... Aandere mensen die zwanger willen worden, delen dit niet zo met je.

Ik moet nog een uurtje werken, maar dan heb ik ook lekker weekend!

Fijn weekend allemaal en sterkte met de baalgevoelens.

Grussels,

Erica
Nickiee, Ericaatje en Laika, wat jammer dat jullie pogingen niet gelukt zijn. Balen zeg! Op naar de volgende poging.

Nickiee en Ericaatje, gaan jullie wel direct door vooor een volgende poging?

Ook mijn weekendje weg gaat niet zo gunstig vallen als ik as zaterdag ongesteld word. Zal eens overleggen met de gyn of we daaromheen kunnen plannen. Hopelijk is het niet allemaal nodig!

Groetjes Jusa
Goedemorgen!

Ik ga direct door voor de volgende poging, de afspraak is dat je eerst 3 gewone pogingen doet (dus op basis van natuurlijke cyclus, zonder hormonen enzo) en dat er daarna eventueel een echo komt, voor je verder gaat.

Eerlijk gezegd zie ik geen reden waarom ik dan niet gewoon 3 pogingen achter elkaar zou doen. Ok je loopt wel erg te stressen, maar ik neem me gewoon voor dat deze keer niet te doen (redelijk kansloos om dat voor te nemen denk ik hahaha)

Lekker he die klok een uur terug.. vanochtend was ik vroeg wakker, draaide me nog eventjes om en versliep me prompt. Dus nu zit ik met een grote mok koffie voor me en ga ik even flink doorpezen op mijn werk.

Hoe gaan jullie dat straks doen als je eventueel een kleine hebt, ga je minder werken?

Nickiee
Murning,

Jusa, hoezo niet zo gunstig? Ik hoop voor je dat je a.s. weekend niet ongesteld gaat worden, maar dat hoef je toch niet te plannen? Ovulaties moet je toch plannen als er eventueel een volgende poging gaat komen?

Heerlijk die klok, had echt het gevoel een hele lange zondag te hebben, wel balen dat ik nu in het donker naar huis moet fietsen straks. Ben toch wel meer een zomermens.

Ik ga ook meteen door voor poging 2 en als het een beetje meezit is dat al heel gauw, morgen/woensdag/donderdag hoop ik.

Ik heb geen idee hoe vaak ze het bij mij centrum doen, op zich had ik een super regelmatige cyclus, echter door veel stress van de laatste tijd is het erg ontregeld, zal je net zien natuurlijk.

Ik had me ook van alles voorgenomen, maar voornemen en echt doen is iets wat niet samen gaat bij mij . Het is inderdaad weer behoorlijk stressvol, want als het mij ligt wil ik nu wel ieder uur een ovulatietest doen... heb al weer de baalgevoelens dat hij vanmorgen nog steeds negatief was. Ben wel weer toe aan de volgende poging.

Zat nog eens te kijken naar die testen vanmorgen, maar die test van vrijdag gaf een heeeeeeeel licht streepje positief aan, de dagen erna is hij echt helemaal negatief. Heb nu af en toe het gevoel dat ik mijn piek heb gemist...

Maar vrijdag is echt te vroeg, zat toen pas op dag 8 van mijn cyclus, maar ja, ivm de onregelmatigheid hoop ik wel dat die piek vandaag of morgen nog/weer gaat komen.

Ik kan helaas niet minder gaan werken, heb een eigen zaak. Maar mijn zaak zit in/naast een kinderdagverblijf en daar ga ik het heen brengen, en als het straks een beetje kan lopen, kan ik er wel de hele dag naar kijken, dus dan heb ik er minder moeite mee om 4 dagen te blijven werken.

Gelukkig heeft mijn vader toegezegd op de zaterdag te willen oppassen en in noodgevallen.

Hoe doen jullie het?

Werk ze allemaal vandaag!

Erica
Hoi allemaal,

Nou, we hebben hier dus niet veel mazzel gehad deze maand, zo te lezen...

Ik baal er niet echt van dat we een maandje overslaan. Wij zijn al bijna 2,5 jaar bezig en dat maandje kan er ook nog wel bij. ik vind het best een stressvolle toestand en bovendien heb inatuurlijk al twee maanden clomid geslikt (en mijn lichaam reagerrt daar nogal heftig op) dus een maandje even zonder pillen vind ik ook wel fijn. En daarnaast kunnen wij natuurlijk wel nog in deze maand het 'op de natuurlijke weg' proberen...

Ik heb wel een enorm heftige menstruatie nu zeg. Veel hefitger en pijnlijker dan anders. Ik heb daar eigenlijk geen verklaring voor...
Misschien is het handiger zo´n lijstje te plaatsen zoals je wel vaker ziet bij topics, dan kun je wat makkelijker zien wie in welke fase zit.

ik ga wel eens rommelen en kijken hoe dat moet.

Nickiee
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je een maandje pauze inlast, op een gegeven moment is ook wel even op lijkt me.

Gewoon even weg en lekker genieten van elkaar.

Nickiee
grgrg, mijn ovulatietest was vanmorgen nog steeds negatief.

En ik heb de laatste gebruikt. Heb wel nieuwe via het internet besteld, nu maar hopen dat ze vandaag binnen komen... Word geloof ik gek als ik aan het eind van de dag niet nog een keer kan testen!

En ik had me nog zo voorgenomen om niet te stressen.... rggrgrgr

Hoe vaak testen jullie eigenlijk als het moment bijna daar is?

Nickiee, is het al gelukt? Leuk idee!
Ericaatje, balen zeg dat die ovutest dienst weigert (of is het je lichaam dat dienst weigert?). Heb je nog nieuwe gekregen?

Ikzelf heb ooit van die internet-ovutesten van matcare besteld. Daar heb ik nooit een tweede streepje op gezien bij 1 keer pd testen. Die van jou Ericaatje zijn vast beter, of heb ik je nu heel erg zenuwachtig gemaakt?

Nickiee, ik heb nog wel ergens een beschrijving voor een tabel van een ander topic waar ik op schrijf. Ga het even voor je opzoeken en dan plaats ik het wel hier.

Verder nog steeds geen misselijkheid, dikke tieten en frequent toiletbezoek. Nog 4 nachtjes slapen voor de bevestiging.

Groetjes Jusa
hmm, kan die beschrijving niet meer vinden. Je moet volgens mij eerst een tabel maken in excel. die opslaan als plaatje. die inladen in photobucket. daar een html vanuit halen. nieuw topic openenen en daar in de intro het plaatje plakken.

Succes!
Murning,

Jusa, succes met de laatste 4 dagen wachten!! Heb je het gevoel dat deze poging is mislukt? Klinkt heel technisch allemaal van die tabel... zo handig ben ik niet met de computer. Iemand anders wel? Gaan we gewoon verder op een nieuw topic.

Mijn ovulatietesten waren van het centrum waar ik onder behandeling ben, dus ik mag toch hopen dat die goed zijn. Heb nu nieuwe besteld bij sensitest en die zijn gisteren gelukkig binnen gekomen. Een vriendin van mij gebruikt ze ook van sensitest en die was er heel erg over te spreken.

Ik heb zwangerschapstesten van mattcare, maar die kan ik nu nog niet gebruiken

Heb vanmorgen wel even gebeld met het behandelcentrum, was even bang dat ik mijn piek had gemist, maar je kan absoluut geen eisprong hebben of een LH piek als je nog ongesteld bent. Ik ben begonnen met testen tijdens mijn laatste dag ongesteldheid. Ze hebben me nu geadviseerd om 2x per dag te testen, dus dat doe ik dan maar. Er valt wel iets van me af, nu ik weet dat ik hem niet gemist heb. Maar omdat ik de vorige keer een menstruatie heb overgeslagen door de stress op mijn werk en met mijn vriend, kan het heel goed zijn dat mijn lichaam gewoon een beetje in de war is en dat het nu later is. Maar op zich kan het nog heel goed morgen zijn hoor, alles ligt nog steeds in de lijn der verwachting. Ik hoefde me nog geen zorgen te maken volgens mijn behandelcentrum. Hij was vanmorgen nog steeds negatief.

Hoe is het met de rest? Al een beetje over de teleurstelling heen van de mislukte poging?
Nog vier dagen wachten jeetje, nou ja inmiddels 3. Ik weet wel dat ik mezelf aardig op de kast had zitten en bij alles dacht dat ik zwanger was, terwijl ik aan de andere kant heel nuchter was en wist dat dat vast niet zo zou zijn.

Heeeeel veel sterkte..

ps dat met die tabel gaat niet echt soepel, maar komt vast goed..

Doeg

Nickiee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven