Zwanger

18-03-2011 18:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 3 weken zwanger en voel mij erg misselijk met name in de ochtenden. Ik houd mijn zwangerschap op deze manier niet lang verborgen. Na hoeveel weken hebben jullie verteld dat je zwanger bent.
Meteen de dag van de test.
de seaband schijnt goed te helpen tegen misselijkheid.
Je bent 3 wkn zwanger?? Dus je weet het nu net 2 dgn ofzo?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Tegen wie?

Mijn man direct, familie dezelfde week, vriendinnen ook, collega's etc. na 12 weken of als het gesprek er op kwam.
Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb het met 10 weken verteld aan ouders en daarna volgde de rest heel snel.

Als je zo misselijk bent gewoon langs de huisarts gaan, er zijn wel middeltjes voor die je kunt proberen.

Verder moet je je zwangerschap net zo lang voor je zelf houden als je wilt en je niet 'gedwongen' voelen het te vertellen.
Oh.. Te snel op verzenden gedrukt..

Ik heb bij de eerste het redelijk snel verteld overal ivm veel overgeven de hele dag door.

Bij de 2e heb ik t gelijk verteld ivm omstandigheden. Maar toen was ik al 8 wkn onderweg..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat mij hielp tegen misselijkheid was witte boterhammen met Nutella en lessini- limonade (en dan mierzoet, bijna half om half), kotst ook 'lekkerder' :-)
Bedoel je dat je het 3 weken weet? Dus dan ben je eigenlijk 7 weken?
Droge crackers schijnen nog weleens te helpen tegen de misselijkheid, En zorgen dat je nooit een lege maag hebt. Wij hebben het overigens met 5 weken aan beide ouderparen verteld. Aan de rest van mijn omgeving met drie maanden. Maar goed, ik had ook nergens last van, dus ik kon prima mooi weer spelen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
En bij mij werkte een koude appel ( dus uit de koelkast ) het beste ( tenminste om even de rit van huis naar kantoor door te komen)
De dag waarop je had moeten gaan menstrueren ben je al 4 weken, natuurlijk is de bevruchting pas 2 weken geleden maar er wordt altijd geteld vanaf de laatste menstruatie. ( 2 weken erbij dus)
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou het op je werk wel vertellen, in ieder geval je leidinggevende (evt in vertrouwen).

Ik ben nu 6 weken zwanger en weet t sinds 1 week. Ook ik heb veel last van misselijkheid, maar echt de hele dag door. Het kwam echt van de ene op de andere dag dus toen heb ik getest. Lijkt alleen maar erger te worden sindsdien.

Ik heb niet echt iets ontdekt wat goed werkt tegen de misselijkheid, de ene dag is het een McDonalds hamburger, de andere dag een boterham met aardbeien, maar nu bijv helemaal niks. Verder ben ik moe en slaap ik wel 10-11 uur er etmaal.

Probleem is dat ik voor mijn werk vier weken in Canada ben waarvan ik nu op de helft zit. Hier heb ik het de mensen verteld omdat ik echt niet elke dag naar het ziekenhuis kan komen waar ik zou moeten werken. Maar mijn leidinggevende in Nederland, met wie ik wel veel emailcontact heb, weet het nog niet en ik zit er nu sterk aan te denken haar via email dit mede te delen. Dan weet ze tenminste waarom ik niet zo productief ben hier. Als ik gewoon op mijn normale werkplek had gewerkt had ik het verteld maar dan natuurlijk face to face..

Het is trouwens echt verschrikkelijk om alleen te zijn in zo'n geval, niemand in de buurt die een beetje voor me kan zorgen. En het feit dat ik mijn vriend via de telefoon moest vertellen dat ik zwanger ben had ik ook liever anders gezien.

*klaagmodus weer uit*

Succes!
anoniem_80596 wijzigde dit bericht op 18-03-2011 19:44
Reden: typo
% gewijzigd
quote:Mac123 schreef op 18 maart 2011 @ 18:49:

Tegen wie?

Mijn man direct, familie dezelfde week, vriendinnen ook, collega's etc. na 12 weken of als het gesprek er op kwam.

hahahaha, toch wel gelijk???

Met de test in de boerenkool???

Gefeliciteerd!!!

Bedenk je met wie je het zou delen als je zwangerschap mis zou gaan...(we gaan natuurlijk van t positieve uit!!!).

Die mensen kun je het dus gewoon vertellen want dan is er weinig reden om er mee te wachten.

Toch wachten er veel mensen tot de 12 weken echo...maar dat is persoonlijk.

Je moet zelf doen wat goed voelt!!!
Mijn man wist het ook direct, (de buurt geloof ik ook want ik heb heel lang en hard staan gillen). Mijn ouders de dag erna en mijn schoonouders 3 dagen later.

Verder mijn leidinggevende ook vrij snel en de rest na de eerste echo van 8 weken
O en voordat mijn ouders het wisten, wist de dame van de bloedbank het al eerder. Ik had net een oproep gehad om bloed te doneren en dat moest ik even afbellen
Ik was al misselijk voor ik kon testen (en ben dat nu, inmiddels 16 weken, nog steeds) en kon het vanaf een week of 6 niet meer verborgen houden, omdat ik 24 uur per dag misselijk was, en ook iets van 10 keer per dag moest overgeven. Dat is lastig verstoppen op je werk, vooral als je in een prullenbak moet spugen

Vandaar dus dat mijn collega's het eerder wisten dan mijn ouders en andere mensen in mijn omgeving. Ze hebben het overigens keurig stilgehouden voor andere mensen van mijn werk, echt super.

Verder heb ik het enkele goede vriendinnen (en 'mijn' groepje hier op Viva ) het direct verteld. Familie etc pas rond de 9 weken, toen ook voor hen de misselijkheid niet meer verborgen was te houden (toen zat ik aan de medicatie en had ik extra controles ivm uitdroging, dat maakte het nog ingewikkelder om het verborgen te houden)
Hi Marleentje84,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Zoals Yamuna al schrijft, de sea bands werken goed tegen misselijkheid.

Al ben ik nooit zwanger geweest, bij mij hielp het perfect toen ik 24/7 misselijk was vanwege een maagzweer, heb ze de eerste dagen niet afgedaan ;). Werkt dmv accu-pressuur. Verkrijgbaar bij de etos. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven