Zwanger??
zondag 21 december 2008 om 06:49
2 weken geleden heb ik een baarmoederhalskanker (uitstrijkje) laten doen.. Deze oproep krijgt iedereen rond zijn 30e.
Nu dus 2 weken later geen oproep gehad om terug tekomen dus dat zit wel goed.. Maar nu had ik afgelopen donderdag ongesteld moeten worden. Nu zondag is het er nog steeds niet en ik ben altijd op tijd. Nu vraag ik me af of dat te maken kan hebben met het onderzoek?? Weet iemand dat, of je menstruatie weg kan blijven of later komt omdat je een uitstrijkje hebt gehad?? Wel is er een kans dat ik zwanger ben ik slik al een tijdje geen pil meer. Wel hield ik mijn vruchtbare periode in de gaten en had geen sex op die momenten.. Nu is er deze maand wel een keer sex geweest in de vruchtbare periode.. Als het er morgen nog niet is ga ik even een test doen.. Ben erg benieuwd!! Het is niet gepland maar wel zeer welkom..
Liefs Sminky
Nu dus 2 weken later geen oproep gehad om terug tekomen dus dat zit wel goed.. Maar nu had ik afgelopen donderdag ongesteld moeten worden. Nu zondag is het er nog steeds niet en ik ben altijd op tijd. Nu vraag ik me af of dat te maken kan hebben met het onderzoek?? Weet iemand dat, of je menstruatie weg kan blijven of later komt omdat je een uitstrijkje hebt gehad?? Wel is er een kans dat ik zwanger ben ik slik al een tijdje geen pil meer. Wel hield ik mijn vruchtbare periode in de gaten en had geen sex op die momenten.. Nu is er deze maand wel een keer sex geweest in de vruchtbare periode.. Als het er morgen nog niet is ga ik even een test doen.. Ben erg benieuwd!! Het is niet gepland maar wel zeer welkom..
Liefs Sminky
zondag 21 december 2008 om 06:54
maandag 22 december 2008 om 10:02
Nou vanmorgen stond ik om 8 uur bij de apotheek om een test te halen. Kwartier later de test gedaan en nu verschenen er 2 streepjes op de test (even voor de duidelijkheid 1 hele duidelijke streep en 1 iets minder duidelijk maar in de bijsluiter staat dat een lichte streep ook betekend dat je zwanger bent)
Dus ik ben zwanger!!!!!!!
Nu ga ik nog een test doen over 3 dagen om er helemaal zeker van te zijn!!
Het mooiste kerst cadeau ooit!!
Liefs Sminky
Dus ik ben zwanger!!!!!!!
Nu ga ik nog een test doen over 3 dagen om er helemaal zeker van te zijn!!
Het mooiste kerst cadeau ooit!!
Liefs Sminky
maandag 22 december 2008 om 16:15
Hoi Sminky,
Gefeliciteerd! Wel nog even een klein dingetje. De uitslag van het uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek is niet betrouwbaar als je zwanger bent (omdat je baarmoederhalscellen in je zwangerschap een beetje anders zijn). Dus die moet je wel even laten herhalen nadat je bevallen bent (en als je evt gestopt bent met BV). Maar goed, dit is iets voor later. Geniet van je zwangerschap!
Gefeliciteerd! Wel nog even een klein dingetje. De uitslag van het uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek is niet betrouwbaar als je zwanger bent (omdat je baarmoederhalscellen in je zwangerschap een beetje anders zijn). Dus die moet je wel even laten herhalen nadat je bevallen bent (en als je evt gestopt bent met BV). Maar goed, dit is iets voor later. Geniet van je zwangerschap!
maandag 22 december 2008 om 16:16
Dank jullie wel.. Het is een totale verassing.. Kan het nog steeds niet geloven. Vandaag nog een 2e test gedaan maar die was erg vaag, de streep was bijna niet te zien. Morgen naar de huisarts daar nog een keer testen en dan kan ik het hoop ik ook geloven..
Genieten ga ik er zeker van!!
Thanks allemaal..
Genieten ga ik er zeker van!!
Thanks allemaal..
maandag 22 december 2008 om 16:20
maandag 22 december 2008 om 16:37
sminky, je huisarts gebruikt dezelfde testen als jij om erachter te komen of je zwanger bent. Dus je hebt daar niet meer zekerheid door. Hooguit kost een consultje huisarts 40 euro? Duur testje dan . Wat je wel kan doen tzt is even contact (bellen is genoeg) opnemen met huisarts om door te geven dat je zwanger bent. Vinden ze vaak wel prettig om te weten.
gefeliciteerd trouwens
gefeliciteerd trouwens
maandag 22 december 2008 om 16:43
Helemaal mee eens. De huisarts waar ik stage liep gebruikte van die goedkope testen van een groothandel en vroeg daar destijds 25 gulden per stuk voor. En die zijn echt net zo betrouwbaar als de testen die je zelf kan kopen.
Je kan natuurlijk wel met de huisarts overleggen over je uitstrijkje, maar dat kan ook telefonisch hoor!
Je kan natuurlijk wel met de huisarts overleggen over je uitstrijkje, maar dat kan ook telefonisch hoor!