Zwanger??

21-12-2008 06:49 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden heb ik een baarmoederhalskanker (uitstrijkje) laten doen.. Deze oproep krijgt iedereen rond zijn 30e.

Nu dus 2 weken later geen oproep gehad om terug tekomen dus dat zit wel goed.. Maar nu had ik afgelopen donderdag ongesteld moeten worden. Nu zondag is het er nog steeds niet en ik ben altijd op tijd. Nu vraag ik me af of dat te maken kan hebben met het onderzoek?? Weet iemand dat, of je menstruatie weg kan blijven of later komt omdat je een uitstrijkje hebt gehad?? Wel is er een kans dat ik zwanger ben ik slik al een tijdje geen pil meer. Wel hield ik mijn vruchtbare periode in de gaten en had geen sex op die momenten.. Nu is er deze maand wel een keer sex geweest in de vruchtbare periode.. Als het er morgen nog niet is ga ik even een test doen.. Ben erg benieuwd!! Het is niet gepland maar wel zeer welkom..

Liefs Sminky
nee een uitstrijkje heeft geen invloed op je cyclus

tijdelijke onthouding is een zeer onbetrouwbare vorm van anticonceptie ... dus, sja het zou zomaar kunnen ...

kwestie van afwachten ... en testen vanaf de dag dat je je menstruatie verwachtte.
Ik weet dat het zeer onbetrouwbaar is!! We namen gewoon de gok..

Nu wordt ik helemaal zenuwachtig nu dat jij zegt dat het geen invloed heeft...

Morgen ga ik testen!! Of de menstruatie moet gekomen zijn!!
zenuwen kunnen wél invloed hebben op je cyclus
...... en ik maak geen grapje ....
Ik wacht het gewoon af, meer kan ik niet doen..
inderdaad. maareh succes met wachten.
Thanks!!
Het is in bijna alle plaatsen koopzondag, dus je zou bij de drogist een test kunnen halen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je bent dus eigenlijk pas 3 dagen over tijd......je maakt het wel spannend hoor, ook voor ons......vertel ons wel de uitslag he!
Ik zou ook gewoon een test halen. Alle winkels zijn open. En overal in elke plaats hebben ze wel een apotheek die open is. In elk stadsdeel een.

Ik zou een test halen en meteen gaan testen dan weet je het zometeen.
Precies, testen!!! Wie weet ga je een hele bijzondere Kerst tegemoet... En je zegt net seks te hebben gehad in je vruchtbare periode, de mogelijkheid is dus zeker aanwezig!
en eh... het is niet zo dat als je niets van de dokter hoort na je uitstrijkje, dat er dan niets aan de hand is hoor! Altijd zelf even bellen..
Ik ga morgen een test doen!! Ik laat het jullie weten wat de uitslag is .. Ik zou morgen ook gelijk de dokter bellen voor de uitslag van het uitstrijkje.

Thanks voor de tips..

Tot morgen..

Liefs Sminky
Nou vanmorgen stond ik om 8 uur bij de apotheek om een test te halen. Kwartier later de test gedaan en nu verschenen er 2 streepjes op de test (even voor de duidelijkheid 1 hele duidelijke streep en 1 iets minder duidelijk maar in de bijsluiter staat dat een lichte streep ook betekend dat je zwanger bent)

Dus ik ben zwanger!!!!!!!

Nu ga ik nog een test doen over 3 dagen om er helemaal zeker van te zijn!!

Het mooiste kerst cadeau ooit!!

Liefs Sminky
Gefeliciteerd. Een streep hoe licht ook is zwanger.

Geniet ervan.
Gefeliciteerd! Dat wordt vast een bijzondere Kerst voor jou!
Ach wat leuk! Gefeliciteerd!
Hoi Sminky,

Gefeliciteerd! Wel nog even een klein dingetje. De uitslag van het uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek is niet betrouwbaar als je zwanger bent (omdat je baarmoederhalscellen in je zwangerschap een beetje anders zijn). Dus die moet je wel even laten herhalen nadat je bevallen bent (en als je evt gestopt bent met BV). Maar goed, dit is iets voor later. Geniet van je zwangerschap!
gefeliciteerd !
Dank jullie wel.. Het is een totale verassing.. Kan het nog steeds niet geloven. Vandaag nog een 2e test gedaan maar die was erg vaag, de streep was bijna niet te zien. Morgen naar de huisarts daar nog een keer testen en dan kan ik het hoop ik ook geloven..

Genieten ga ik er zeker van!!

Thanks allemaal..
Ja dat had ik gelezen!! Morgen maar even overleggen met de huisarts. Ik had gelezen dat je het dan over moet doen ongeveer 6 mnd na je borstvoeding!!
Zo kwam een vriendin van mijn schoonzus erachter. Ze had een onbetrouwbare uitslag van het uitstrijkje en moest op het spreekuur bij de huisarts komen... Toen bleek dus dat ze volkomen onverwacht zwanger was. Apart he, om er zo achter te komen!
sminky, je huisarts gebruikt dezelfde testen als jij om erachter te komen of je zwanger bent. Dus je hebt daar niet meer zekerheid door. Hooguit kost een consultje huisarts 40 euro? Duur testje dan . Wat je wel kan doen tzt is even contact (bellen is genoeg) opnemen met huisarts om door te geven dat je zwanger bent. Vinden ze vaak wel prettig om te weten.

gefeliciteerd trouwens
Helemaal mee eens. De huisarts waar ik stage liep gebruikte van die goedkope testen van een groothandel en vroeg daar destijds 25 gulden per stuk voor. En die zijn echt net zo betrouwbaar als de testen die je zelf kan kopen.

Je kan natuurlijk wel met de huisarts overleggen over je uitstrijkje, maar dat kan ook telefonisch hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven