Zwangerschap & littekens

07-04-2009 13:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet zeker welke pijler ik moest hebben, lijf & lijn, gezondheid, kinderen... Maar voor kinderen gekozen, omdat ik denk dat hier de meeste evaringsdeskundigen zitten.

Vriend en ik willen over niet al te lange tijd proberen een kindje te 'maken'. Vijf jaar geleden is mijn navel weggehaald en daardoor heb ik een nu een litteken van ongeveer 6 cm op die plek. Dat litteken ziet er op zich rustig uit nu. Ik vroeg me alleen af of er hier dames zijn die ook zoiets hadden tijdens hun zwangerschap en hoe dat litteken zich hield. Rekte 't uit? Ging 't pijn doen? En, hoe zag het er na de bevalling uit? Ben bang dat ik straks zo'n huidflubbeltje heb ...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Hoi,

Helaas heb ik ervaring, had naast mijn navel een moedervlek die ooit is weggehaald, dus een klein litteken, je weet wel, zo een recht streepje, met streepjes van het hechten...

Nou mijn buik werd dikker, het litteken werd groter en scheurde

bijna, nu een lelijke plek, lijkt op straie, alleen is het een litteken...

Inmiddels strakke buik (is 14 jaar geleden), maar lelijk is het wel..

Misschien als je het goed soepel houd met bodylotion ed, zowiezo goed voor je buik enne...misschien van die speciale zwangerschap-onderbroeken aandoen..

(tja, 14 jaar geleden, geen geld er voor over, dus dat niet geprobeerd, ondergoed en dagelijks smeren...)

Pijn heeft het niet gedaan....

Maar ja, als je een kind krijgt, hoort het er misschien bij, straie, een ander figuur dan ooit tevoren....en ja, het litteken..
Ik weet niet hoe groot dat litteken is. Maar ik heb wel eens verhalen gehoord van vrouwen wiens keizersnede litteken opnieuw ging scheuren. Lijkt me verschrikkelijk pijnlijk een scheurend litteken. Misschien een optie om naar te laten kijken door een arts en dat te laten beoordelen?
ja hallo, een keizersnedelitteken is iets anders als een weggehaalde moedervlek oid. Bij het scheuren van het litteken van een keizersnede bedoelt men overigens niet het litteken op de buik maar het litteken in de baarmoederwand.

Anyway, smeren heeft geen enkele zin. Ik heb voor 100den euro's aan placentaextracten en andere rommel op mn buik gesmeerd maar toen zoon zich aandiende trok de striae als een ladder in een panty over mn buik,
dangeensuus, het gaat hier niet om een moedervlek litteken, maar om een navel die is weggehaald. Kan me voorstellen dat dat weer anders zit. Ik zou er daarom neit zelf over gaan fantaseren, maar dit gewoon voorleggen aan een arts.

Bedoel je met die striae op het moment dat je lag te bevallen? Lijkt me fuck als je tot het eind geen streepje ziet en in de allerlaatste uren inene overal halen krijgt.
Ja dat was best ruk ja... de arts brak de vliezen, kind zakte opzij en roetsj...tijgervel

Ik zou het idd ook voorleggen aan een gyneacoloog, maar volgens mij kan het geen kwaad aangezien de baarmoeder zelf niet beschadigd is.
Je weet nooit vantevoren hoe je litteken zich houdt. Ik heb helaas ook striae overgehouden op kijn bovenbenen en beetje op mijn borsten. Ik smeerde nooit (ja, wel gewoon met bodylotion maar niet die plekken) en daar heb ik spijt van. Maar voorkomen kun je het volgens mij niet als je aanleg hebt. Mijn moeder zit ook onder de striae. Ik had gewoon niet zoveel moeten aankomen tijdens mijn zwangerschappen (twee keer 22 kilo). Dan zou ik nu streepvrij zijn.
quote:dangeensuus schreef op 07 april 2009 @ 16:23:

Ja dat was best ruk ja... de arts brak de vliezen, kind zakte opzij en roetsj...tijgervel

Ik zou het idd ook voorleggen aan een gyneacoloog, maar volgens mij kan het geen kwaad aangezien de baarmoeder zelf niet beschadigd is.Jezus, dat is wel erg ja. Denk je tot het einde dat je er ongschonden vanaf bent gekomen en dan dit. Ik vind het vooral goed zichtbaar als ik bruin ben.
Ik heb een litteken van een brandwond op mijn buik opgelopen op mijn 12de waarbij ook derdegraads verbranding zat. Het is een plek van ongeveer 10 bij 10 die vrijwel gevoelloos is. Ik ben inmiddels 3 keer zwanger geweest en had vooral bij de twee oudsten enorme uitzettingen (oudste zoon was 5,5 kilo en dochter was 4,7 kilo). Toch had ik nooit last van die plek terwijl ik hem wel voel bij weersomslagen ed. Ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe diep een litteken zit. Maar zoiets kan je toch wel navragen aan je huisarts of degene die je heeft behandeld aan je navel??
Ja, dat mijn maatje 36 daarna waarschijnlijk naar de maan is realiseer ik me helaas wel... Het is ook nog niet zover natuurlijk en tegen die tijd zal ik het zeker ook aan een arts voorleggen, was alleen benieuwd naar ervaringsverhalen en dank daarvoor! Tsja striae.. Ik heb begrepen dat je kan smeren tot je een ons weegt, maar dat dat eigenlijk niet uitmaakt, omdat geen enkele creme zo diep komt.

Zuur zeg, Dangeensuus! Je hoort t vaker idd, van die striae op het laatste moment, maar bij jou is wel echt op het laatste moment! Denk je er goed vanaf te komen..
vickyp wijzigde dit bericht op 07-04-2009 16:37
Reden: typfoutje!
% gewijzigd
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Hoi,

Ik ben anderhalf jaar geleden geopereerd omdat ik een tumor bleek te hebben. Cadeautje: een litteken van mijn schaamhaar tot onder mijn ribben, zo'n 25 cm. lang en recht over mijn buik. Nu ben ik 37 weken zwanger en ik moet zeggen dat het me meevalt. In het begin trok het ontzettend en nu soms nog, maar ik probeer het vet te houden (smeren) en voor mijn gevoel helpt dat wel wat.

Wat wel pijnlijk is, is als je een broeksband met knoop over het litteken draagt bijv. Lang leve de positiemode met van die afzichtelijke maar o zo fijne rekbare banden!

Ben wel benieuwd hoe het er straks uitziet als kindlief eruit is...

Succes en hopelijk valt het bij jou ook mee en heb je niet teveel last.

Groetjes,

Uk
Ik heb bij mijn tweede zwangerschap rond het keizersnede litteken"van de eerste veel "prikkels" gehad. Een vervelend gevoel, maar niet echt pijnlijk. Wel striae eromheen. Het rekt nou eenmaal niet zo mee. Nou zit mijn eerste litteken wel lager dan mijnnavel (op de bikinilijn). Dus heeft minder "te lijden" gehad dan op de plek van je navel.

De tweede kwam met een spoedkeizersnee, tja omdat het litteken door de kracht van de weeen scheurde, maar niet mijn buiklitteken, maar de hechting op mijn baarmoeder van de eerste. Mijn buik is een lappendeken van twee littekens (1 horizontaal en een verticaal) en striae, maar evengoed is het de buik waar 2 prachtwezens uit zijn geboren. Hoge slipjes en bikini broekjes en je ziet er niks van. Mijn man zit er ook totaal niet mee, die is alleen maar trots.
Jemig Uk, das een heftig litteken! Ik had ook een tumor, in mijn navel, daarom is mijn navel ook vrij diep weggesneden, maar niet zo'n lang litteken.

Zo'n scheurend litteken lijkt me ook bijzonder naar! Je hebt inderdaad wel een buik om trots op te zijn, heeft veel moeten doorstaan en er zijn twee kids uit gekomen.

Mijn litteken zit natuurlijk precies midden op mijn buik, ben daarom vooral bang voor pijn, ook omdat het zo'n diep litteken is... Maar als ik dit allemaal zo lees, lijkt de pijn over het algemeen mee te vallen.

Maar ja, ook dat verschilt per persoon natuurlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven