Zwangerschapssymptomen
zaterdag 9 april 2011 om 20:38
Ok, je weet pas dat je zwanger bent op het moment dat je een positieve test in handen hebt. Maar voor alle dames die bezig zijn om zwanger te worden is het die dagen tot je NOD altijd weer een raadsel wat ons lichaam ons allemaal verteld. Dus voor alle nieuwsgierige die hopen op een wondertje en die zichzelf graag gek maken met het zoeken van zwangerschapssymptomen....
Wat voelden jullie (dames die zwanger zijn of zijn geweest) voordat je een positieve zwangerschaps test in handen had??
Wat voelden jullie (dames die zwanger zijn of zijn geweest) voordat je een positieve zwangerschaps test in handen had??
zaterdag 9 april 2011 om 21:22
zaterdag 9 april 2011 om 21:40
Ik was opeens heel moe, lag al om negen uur in bed terwijl ik normaal echt een nachtmens was. Verder was mijn eetlust anders en ik was erg emotioneel, begon om het minste of geringste te huilen. De tweede keer had ik dezelfde symptomen en ik lustte opeens geen thee meer en de citroenyoghurt die ik anders heerlijk vond, kreeg ik ook opeens niet weg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 9 april 2011 om 21:40
zaterdag 9 april 2011 om 21:48
Bij de eerste voelde ik niets. Ik ging met een vermoedelijke blinde darmontsteking het ziekenhuis in en kwam er een dag later ruim 24 weken zwanger uit. Suprise !! Naja, met de tweede voelde ik ook niets. Was ook al ongeveer 11 weken heen voordat ik een positieve test had. Wel vaker getest ( terug gerekend vanaf een week of 6,7 ong).Toen we probeerden een derde kind te krijgen testte ik gewoon standaard elke maand. Gewoon om er een beetje op tijd bij te zijn. Gek genoeg werd ik zo ontzettend nerveus, ik durfde de test niet meer op te pakken of er naar te kijken. Heel raar gevoel. Maar wel positief. En er heeel snel bij. Was ongeveer 4 weken zwanger.
zaterdag 9 april 2011 om 21:49
Ik voelde niks, ik deed nietsvermoedend een test rond mijn NOD en die bleek toen positief te zijn. Het enige waarvan ik last had in de week rond mijn NOD was obstipatie, en dat heb ik in de weken erna ook nog gehad, dus dat hoorde wel bij de zwangerschap volgens mij. Maar om te zeggen dat ik al vanalles kon voelen voor de beruchte NOD, nee, absoluut niet! Later pas werden mijn tepels donkerder en groter en mijn borsten pijnlijk. En kreeg ik last van buikkramp. Ook de vermoeidheid sloeg toe na een week of 6. Ik geloof best dat er vrouwen zijn die onderhand direct na de bevruchting al iets voelen, maar ik denk echt dat dit uitzonderingen zijn, dus Pink, ga je niet gek zitten maken bij alles wat je voelt, alleen een test biedt zekerheid!
zaterdag 9 april 2011 om 22:06
Rond de innesteling had ik een hele vervelende pijn onderin mijn rug (maar dat kon ik uiteraard pas achteraf plaatsen).
Ik had 's avonds enorme honger (terwijl ik helemaal geen grote eter ben). Was zelfs boos op man dat hij nog niet eens aan het eten begonnen was, toen ik thuis kwam...
Ik heb huilend in de auto gezeten omdat ik "do they know it's Christmas" van Band Aid ineens zo ontzettend mooi vond
Ik had 's avonds enorme honger (terwijl ik helemaal geen grote eter ben). Was zelfs boos op man dat hij nog niet eens aan het eten begonnen was, toen ik thuis kwam...
Ik heb huilend in de auto gezeten omdat ik "do they know it's Christmas" van Band Aid ineens zo ontzettend mooi vond
zondag 10 april 2011 om 00:33
Hello pink;)
Van mij weet je het al maar voor de rest van de dames:
Na innesteling: steek links
Daarna paar dagen later misselijk tijdens lichamelijke inspanning en sneller moe
Week voor NOD vaker misselijk
Zachte maar pijnlijke borsten
Meer afscheiding wit en nu nog
Ongi gevoel maar wel anders dan normaal een week voor NOD
Last van maagzuur heel erg!
Morgen ga ik de 6e zwangerschaps week in;)
Van mij weet je het al maar voor de rest van de dames:
Na innesteling: steek links
Daarna paar dagen later misselijk tijdens lichamelijke inspanning en sneller moe
Week voor NOD vaker misselijk
Zachte maar pijnlijke borsten
Meer afscheiding wit en nu nog
Ongi gevoel maar wel anders dan normaal een week voor NOD
Last van maagzuur heel erg!
Morgen ga ik de 6e zwangerschaps week in;)
zondag 10 april 2011 om 10:54
Er zijn toch overal dezelfde topics bij het forum kinderen, sinds wanneer is het verboden om een topic te openen waar al topics over zijn? Er zijn overal al topics over, bijv. á la 'wie is er ook bezig zwanger te worden' 'nog niet zwanger na... maanden', etc. etc. Dan kan je bij elk topic wel neer gaan zetten dat er al een topic over is geopend... Waar is een forum nou voor, om te praten toch? Ik snap niet dat mensen de drang hebben te reageren als ze het onderwerp van t topic helemaal niet interessant vinden. Waarom open je het topic dan? Ik vind het interessant te lezen wat de zwangerschapssymptomen van een ieder zijn ook al kan ik dit ook heus wel googlen
zondag 10 april 2011 om 11:11
Het is toch gewoon leuk en fijn om een topic te openen met dit onderwerp? Dat mag Pink helemaal zelf weten
Ook al voelt iedere vrouw iets anders, zijn we ontzettend ongeduldig en worden veel vrouwen gek van dit soort topics: ik sluit me aan ervaringen te delen! Ik vind het heerlijk om erover te babbelen.
Dus Pink, meis: leuk topic! Ook al zijn er waarschijnlijk 2745929 soortgelijken. Wat maakt het uit?
Van mij weet je het ook al. Nu rustig in mijn lichaam. Lichtmisselijk, maar gister een feestje gehad en een beetje katerig. Ik had besloten dat ik een paar wijntjes mocht drinken. Houd er zoveel rekening mee. Soms mag je wel even afwijken, vind ik. Anders beb ik er zoveel mee bezig!!
Fijne zonnige dag! X
Ook al voelt iedere vrouw iets anders, zijn we ontzettend ongeduldig en worden veel vrouwen gek van dit soort topics: ik sluit me aan ervaringen te delen! Ik vind het heerlijk om erover te babbelen.
Dus Pink, meis: leuk topic! Ook al zijn er waarschijnlijk 2745929 soortgelijken. Wat maakt het uit?
Van mij weet je het ook al. Nu rustig in mijn lichaam. Lichtmisselijk, maar gister een feestje gehad en een beetje katerig. Ik had besloten dat ik een paar wijntjes mocht drinken. Houd er zoveel rekening mee. Soms mag je wel even afwijken, vind ik. Anders beb ik er zoveel mee bezig!!
Fijne zonnige dag! X
zondag 10 april 2011 om 12:19
Oktober 2009: ik wist eigenlijk al meteen he dit is raak. Gewoon een enorm sterk gevoel. Toen vier dagen voor nod smaakte mijn cola ineens nog flauwer dan cola light. Hmm.... test was vet positief. Helaas was het gevoel dat ik drie weken later had, dat het niet goed zat, ook waar, ik kreeg een miskraam.
Februari 2010: Weer smaakt de cola vreemd....!
Verder was ik ongeduldiger, chagrijniger en beide keren zat ik kort tevoren nog te janken "omdat het toch nooit zou lukken". Geen rugpijn of krampen ofzo.
Februari 2010: Weer smaakt de cola vreemd....!
Verder was ik ongeduldiger, chagrijniger en beide keren zat ik kort tevoren nog te janken "omdat het toch nooit zou lukken". Geen rugpijn of krampen ofzo.
maandag 11 april 2011 om 11:43
Bij de eerste baalde ik er heel erg van dat mijn menstruatie maar niet doorzette. Buikpijn, pijnlijke borsten, pukkels, moe. Het gevoel dat ik altijd heb net voordat ik ongesteld word. Nu werd ik alleen niet ongesteld .
Bij de tweede wist ik het zo ongeveer vanaf de conceptie. Mijn spiraaltje is op 6 juni verwijderd, op 25 juni gingen we op vakantie. En toen ben ik dus zwanger geworden. Op de terugweg naar huis had ik verschrikkelijke hoofdpijn. Ik was er vanaf dat moment overtuigd dat ik zwanger was. Mijn eerste test was heeeeeeel licht positief, bij de eerste echo bleek dat ik eigenlijk te vroeg heb getest. Maar ik was er echt van overtuigd zwanger te zijn. Vriend geloofde het ook niet omdat hij dacht dat het niet kon zo snel na het verwijderen van het spiraaltje. Inmiddels gelooft hij het wel, mijn jongste is alweer 12 maanden!
Bij de tweede wist ik het zo ongeveer vanaf de conceptie. Mijn spiraaltje is op 6 juni verwijderd, op 25 juni gingen we op vakantie. En toen ben ik dus zwanger geworden. Op de terugweg naar huis had ik verschrikkelijke hoofdpijn. Ik was er vanaf dat moment overtuigd dat ik zwanger was. Mijn eerste test was heeeeeeel licht positief, bij de eerste echo bleek dat ik eigenlijk te vroeg heb getest. Maar ik was er echt van overtuigd zwanger te zijn. Vriend geloofde het ook niet omdat hij dacht dat het niet kon zo snel na het verwijderen van het spiraaltje. Inmiddels gelooft hij het wel, mijn jongste is alweer 12 maanden!
maandag 11 april 2011 om 16:21
Stand van zaken:
De héle tijd voel ik iets in mijn buik.. Het doet geen zeer, maar er zit gewoon een gevoel. (geen ongi-pijn ofzo)
Last van eetbuien... Continu honger!
Lichtmisselijk (kan ook maar zo door dat eten komen!)
En vooral géén rugpijn (normaal altijd al een week voor NOD last van!)
Vrijdag is mijn NOD.
En ik lees dit topic terug en kom erachter dat dit soort berichten hier dus niet horen haha. Het is voor ZWANGEREN. Sorry, Pink
Spannend!
De héle tijd voel ik iets in mijn buik.. Het doet geen zeer, maar er zit gewoon een gevoel. (geen ongi-pijn ofzo)
Last van eetbuien... Continu honger!
Lichtmisselijk (kan ook maar zo door dat eten komen!)
En vooral géén rugpijn (normaal altijd al een week voor NOD last van!)
Vrijdag is mijn NOD.
En ik lees dit topic terug en kom erachter dat dit soort berichten hier dus niet horen haha. Het is voor ZWANGEREN. Sorry, Pink
Spannend!
anoniem_120542 wijzigde dit bericht op 12-04-2011 20:51
Reden: Extra toevoeging
Reden: Extra toevoeging
% gewijzigd