Zweet 16

12-04-2011 19:39 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt in juni 16 en natuurlijk hoort daar tegenwoordig een sweet 16 party bij. Thanx MTV!

Heb me alleen een beetje op de organisatie en kosten verkeken.

Gastenlijst staat nu op 50

Kleuren: hotpink/zwart/wit, cupcake toren + taart, ballonbogen en Ballonmuurtjes

Dj (geen suffe mam!)

Bedrukte t-shirts als partyfavor

Uitnodigingen

Stretched hummer voor vervoer

Jurk uit amerika besteld (hopen dat ie past)

Eten en hapjes

Etc.

Wat voor dingen kunnen we doen op het feest. Kan echt niet met oudbollige spelletjes aankomen maar wat dan wel?????

Pffff ik mocht op mijn 16e met mijn vriendinnen naar de film en mac.

Vraag me inmiddels af waar ik aan begonnen ben.
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 12 april 2011 @ 20:23:

[...]

Waar moet ze dan heen met die hummer?

Lijjkt mij maar irritant trouwens als je op een feestje bent als puber, je bent lekker aan het dansen beetje aandacht van het andere geslacht aan het trekken en opeens komt de moeder van de jarige "Jongens jongens! nu gaan we een dance battle doen".

Lijkt me geen goed idee.

Kijk, dat is opbouwende kritiek.

Zit wel wat in ja.

Die hummer kan ik in 1 klap 12 jongeren ophalen, inproppen en later thuis afleveren. En het lijkt gelijk heel wat, terwijl het voor mij praktischer is dan de hele avond heen en weer rijden.
Ehm waarom vraag je het aan ons en niet aan je dochter. Die zal echt wel weten of ze wil koekhappen (niet dus).
Ik vind het wel lief van je dat je het zo groots aan wil pakken. Als jullie van dit soort feestjes houden, moet je het gewoon doen. Ikzelf vind het een beetje over the top, maar om mij draait het niet.

Een feestje staat of valt met goede muziek, dus dat moet inderdaad goed geregeld zijn. Eigenlijk heb ik niet veel tips voor je. Succes!
quote:khemam schreef op 12 april 2011 @ 20:33:

[...]

Kijk, dat is opbouwende kritiek.

Zit wel wat in ja.

Die hummer kan ik in 1 klap 12 jongeren ophalen, inproppen en later thuis afleveren. En het lijkt gelijk heel wat, terwijl het voor mij praktischer is dan de hele avond heen en weer rijden.

Maar dan moet je alsnog de eerste mensen al gaan ophalen om (ik zeg maar wat) 6 uur, voordat je al die 50 mensen hebt opgehaald ben je heel wat uren verder. En dan kan je alweer beginnen om de eerste naar huis te laten brengen.

Waarom komen ze zelf niet naar het feest?
DJ Tiesto schijnt geen suffe DJ te zijn

Ach, tis wel lief ook van je! En als je het kan bekostigen en je maakt je dochter er blij mee, waarom ook niet?

Wat is typisch MTV Sweet 16? Vraag aan een bevriend iemand met een filmcamera om overal te gaan filmen en mensen te interviewen. En dat plekje met een (bevriende) fotograaf is inderdaad ook erg leuk.

Verder zit er altijd een soort van act in. Een dans act of wat dan ook. In ieder geval een moment waarop het feest even stil gelegd word en er iets bijzonders gebeurd. Bijvoorbeeld hang een beamer op en maak van te voren zelf een film met allerlei grappige dingen over je dochter, of misschien heb je wel familie in het buitenland die een filmpje dan kan opsturen.

En 1 keer word het feest ook stil gelegd om het grande cadeau te geven. Weet niet of je dochter ook zo'n kado krijgt, maar dan zou je bijvoorbeeld ook de taart kunnen laten binnenrijden en dan zelf een emotionele speech houden oid.

En over het schenken van alcohol, dat gebeurt in MTVs sweet 16 ook niet :-)

En op die leeftijd kan het wel eens snel uit de hand lopen als niet drinkers besluiten om te gaan drinken dus houdt het wel alcoholvrij.

Je kan wel zelf Virgin cocktails maken! Lekker en leuk!
Even aangenomen dat je niet loopt te trollen, ik vraag me altijd af waarom types als jij niet gewoon consequent zijn en voor eens en voor al naar de VS (en dan niet NY maar Californië of zo) verhuizen, aangezien je kennelijk toch al voor 99% in die wereld leeft. (Gewoon een stukje human interest van mijn kant.)

En omdat je dingen neerzet als "omdat ze het verdiend!".
Feestjes moeten steeds extremer lijkt het wel, en het begint al bij 10 jarigen. 2 uur rijden naar het strand voor een professionele fotoshoot voor negen meisjes van 10 jaar is de laatste die ik heb gehoord.
quote:Friia schreef op 12 april 2011 @ 20:40:

Even aangenomen dat je niet loopt te trollen, ik vraag me altijd af waarom types als jij niet gewoon consequent zijn en voor eens en voor al naar de VS (en dan niet NY maar Californië of zo) verhuizen, aangezien je kennelijk toch al voor 99% in die wereld leeft. (Gewoon een stukje human interest van mijn kant.)

En omdat je dingen neerzet als "omdat ze het verdiend!".Wat een zure reactie zeg.
quote:khemam schreef op 12 april 2011 @ 20:22:

En als mijn dochter zo'n MTVkind zou zijn had ze voor haar verjaardag een enkeltje opvoedingsgesticht gehad.

Wil gewoon dat het een super sweet 16 voor haar wordt, omdat ze het verdiend!Ja, maar dat zeggen al die ruggegraatloze ouders op MTV natuurlijk ook.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 12 april 2011 @ 20:28:

[...]

Wat moet je doen om zoiets te verdienen dan?

Zeg dan gewoon 'ik hou van mijn dochter en wil haar dit geven om d'r een plezier te doen'.Je kent hun situatie toch niet? Misschien is dochter wel heel ernstig ziek geweest of heeft ze een enorme prestatie geleverd op welk gebied dan ook. Als een moeder zegt dat ze vindt dat haar dochter het heeft verdiend, dan kunnen wij dat toch gewoon aannemen?
Nouja, ik heb ff kunnen lachen huilen van verdriet, waar gaat het heen met de wereld, nu is het tijd voor tips.. Het lijkt er op dat je genoeg te besteden hebt.. Dus bij deze:

Ik denk dat het meer effect heeft als je een standaard dj neemt en bijvoorbeeld de jeugd van tegenwoordig boekt. Artiesten doen het altijd goed bij kiddo's van die leeftijd. Vraag je dochter wat ze gaaf vindt.

Daarnaast zou ik zorgen voor alcoholvrije punch.. Maar wel in chique glazen. Een cocktailmakermeneerofmevrouw die er een hele show van maakt doet het ook goed.

Wat dacht je van een soort Togafeest? Iedereen in het wit en dochter in knalroze met zwart haarstuk?

Of een Oosters thema? Dan kan je dochter de oosterse prinses uithangen..

Ff denken....
quote:Friia schreef op 12 april 2011 @ 20:40:

En omdat je dingen neerzet als "omdat ze het verdiend!".

Misschien doet ze het wel heel goed op school? Is ze altijd serieus bezig met huiswerk? Gaat ze lief met haar ouders en broertje en vriendinnen om? Heeft ze een moeilijk jaar achter de rug vanwege persoonlijke omstandigheden?

Kom op zeg, dit meisje wil een sweet 16 thema feestje en moeder wil die graag geven. En iedereen vult hier in dat het wel om een verwend nest zal gaan en een inconsequente te rijke moeder die niet weet wat ze met haar geld aanmoet en haar kind verpest heeft...
Wat een onzin dat mensen zeggen dat ze 'opschept' etc etc.

Is dit forum alleen voor mensen die plus minus 1200 euro in de maand verdienen dan? Zij vraagt hulp met haar dochters sweet 16, en als haar dochter dat graag wil en haar ouders haar dat willen geven dan is dat toch prima? Wat een zeikwijven zijn sommigen hier zeg. Niets meer gewend jullie.Zo gaat dat nu eenmaal in deze wereld,het word soms wat meer 'over the top'. Waarschijnlijk is de gemiddelde leeftijd hier 60
Wat zal je dochter blij zijn met jou zeg!

Ik zou me niet te druk maken dat jij ze moet entertainen.

De gemiddelde 16 jarig vermaakt zich volgens mij prima met dansen en een beetje naar elkaar staren
http://www.twilight-enter ... MGx9MvRl6gCFQGEDgodzXACDA
Wat een afgunst allemaal....als TO dat toch kan betalen en het ervoor over heeft moet zij dat toch weten?
Bazinga!
Sorry Rary, ik vind het een goeie post, maar ik zou dus echt niet zelf een emotionele speech geven en ook geen familiefilmpje / grappige dingen over dochter. Op die leeftijd schamen ze zich volgens mij nogal snel.

Ik vind die filmcamera wel leuk. Je kan misschien ook een rode loper uitleggen. En eventueel wat nichtjes en neefjes vragen die dan daar staan als 'fans'. Die roepen dan naar de binnenkomende gasten en vragen om handtekeningen, en de fotograaf klikt erop los om foto's van iedereen te maken...net als op een echte rode loper dus. Als je dat goed aanpakt en over-the-top aanpakt(want dat is dit natuurlijk), kan dat best heel leuk zijn.
Zweet 16 ik vind het pakkend voor de volgende deodorantreclame.

On -topic:

- zoals iemand al opperde --> fotohoek

- zorg voor muziek

verder zou ik het niet weten. Heb je een zwembad in de tuin? Dan kun je nog een soort van pool party houden.
quote:sanneee schreef op 12 april 2011 @ 20:38:

[...]

Maar dan moet je alsnog de eerste mensen al gaan ophalen om (ik zeg maar wat) 6 uur, voordat je al die 50 mensen hebt opgehaald ben je heel wat uren verder. En dan kan je alweer beginnen om de eerste naar huis te laten brengen.

Waarom komen ze zelf niet naar het feest?

Omdat:

A) we nogal afgelegen wonen en het makkelijker is mensen op een verzamelpunt op te halen.

B) die limo met een chauffeur inbegrepen is en ik dus helemaal niet weghoef

C) Niet alle ouders een auto hebben of zin om heen en weer te rijden, dus voor diegenen is er een leuk alternatief
Houdt je dochter van in de spotlights staan? Ze zou ook een of andere beginact kunnen doen, waar ze direct alle aandacht krijgt. Ik vind het er altijd leuk/grappig uitzien bij dat programma van MTV. Moet je toch lef voor hebben!

Oh en tuurlijk had ik zelf als 16 jarige dit ook helemaal fantastisch gevonden. Mijn ouders kreeg ik niet zo gek ( jammer genoeg;)) maar toch..wel bijzonder voor dochter ook!
haha snap ik primabella :-) wat ik in mijn hoofd had was een heel flitsend filmpje waarbij vriendinnen al eerder gevraagd zijn om iets te roepen "we love you" bla bla, iig iets was dochter juist wel leuk zou vinden. Dus steeds hele korte flashy stukjes met dingen die met dochter te maken hebben op een leuke manier. Maar dat kost heel veel werk van te voren en iemand met verstand van filmen en monteren.

En die emo speech, daarmee bedoel ik te zeggen dat als cadeau onthuld word, en moeder zegt even hoeveel ze om haar dochter geeft en waarom en dan het cadeau geeft, is dat emotioneel op een ok en lieve manier.
Als je de hele club een reisje naar de Bahama's had aangeboden had je het er niet zo druk mee gehad.
verba volant, scripta manent.
quote:Blackwater schreef op 12 april 2011 @ 20:45:

Wat een onzin dat mensen zeggen dat ze 'opschept' etc etc.

Is dit forum alleen voor mensen die plus minus 1200 euro in de maand verdienen dan? Zij vraagt hulp met haar dochters sweet 16, en als haar dochter dat graag wil en haar ouders haar dat willen geven dan is dat toch prima? Wat een zeikwijven zijn sommigen hier zeg. Niets meer gewend jullie.Zo gaat dat nu eenmaal in deze wereld,het word soms wat meer 'over the top'. Waarschijnlijk is de gemiddelde leeftijd hier 60

Nou kherman, hier is je clown!

quote:MarianneDavids schreef op 12 april 2011 @ 20:51:

Als je de hele club een reisje naar de Bahama's had aangeboden had je het er niet zo druk mee gehad.En als je niets had georganiseerd dan was het ook nog gratis geweest
hahahaha...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven