zwemles easy swim

30-10-2008 19:32 13 berichten
Wat is nu het voordeel van easy swim zwemles boven regulier, heeft iemand er ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
hoi muzze,

ik weet niet, bij mijn zoontje gebruiken ze easy swimpak, maar hij is begonnen met gewone les elders. Ze doen er ongeveer een jaar tot anderhalf over om diploma a te halen. met easy swim.

Ik zie het liever zonder een drijfpak, ouderwetse manier met kurkjes omdat de meeste zwembaden dat ook gebruiken. Als dat pak nou echt het ei van columbus is zouden toch meer baden dit gaan gebruiken??

Groetjes janets
Hier doen ze het eerst zonder kurk en zodra ze naar het diepe gaan krijgen ze deze om voor hun eigen gevoel. Ze doen hier 12 weken over een badje en er zijn 4 badjes voor een diploma. Kunnen ze niet meteen mee door dan krijgen ze extra ondersteuning zodat ze wat later mee kunnen. In een jaar een diploma dus. Voor een B diploma staan 12 weken en als het dan nog niet helemaal onder de knie is nog 6 weken extra.
Hoi

Weten jullie ook welke lesmethode sneller gaat, of maakt dat niet uit?
Zijn er echt nog zwembaden waar níet met een pakje aan gezwommen wordt?

De kinderen doen altijd nog even 10 minuten zonder pakje, zodat de instructeurs kunnen zien hoe ver ze zijn met zelfstandig zwemmen.

Tegen de tijd dat ze in het diepe gaan zwemmen ze zonder pakje.
In een jaar een diploma is hier niet gelukt. Middelste heeft er iets minder dan anderhalf jaar over gedaan en die is zeven.
Hier ook zwemles met de easy swim. Vanaf les 1 meteen in het diepe zwembad. Dus meteen echt zwemmen zeg maar.

Ik ben er wel enthousiast over. De kinderen hebben dus geen voeten aan de grond en beginnen meteen met het leren van de zwemslagen. Op het laatst inderdaad, na een aantal lessen, mogen ze op het laatst even het pakje uit en dan zie je dat ze dus al echt kunnen zwemmen en dat het telkens beter gaat.

Het schijnt net iets sneller te gaan met zo'n pakje. Maar het ligt ook het kind zelf. Mijn zoon had er helemaal geen zin in en heeft er heel lang over gedaan, mijn dochter is een stuk sneller.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat ze er wat "lui" van worden.

Als je toch niet zinkt hoef je ook niet zo hard je best te doen.

Aan de andere kant leren ze wel rustig de techniek helemaal goed te doen zonder dat ze hoeven vechten om boven water te blijven.
Mijn dochter is in augustus begonnen met zwemles maar hier is geen zwembad te vinden die zonder die pakken zwemt. Hier zijn ze al vanaf les 1 ook zonder pak aan het zwemmen. Ze doen een deel met, een deel zonder en daarna mogen ze nog even spelen. Vandaag doken ze zonder pak door een gat onder water. Na, zeg maar, 8 lessen ofzo. Geen idee of het sneller is dan de 'reguliere' zwemles maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal.
Ik weet niet wat sneller gaat. Wil zoon wel opgeven bij een zwemschool waar ze er mee werken. Maar vanaf he oud zwemmen jullie jongens ? Dacht dat ze gemiddeld wat later op zemmwen gaan dan meiden ?

Voordeel is juist omdat ze niet hun best hoeven doen om niet te zinken dat ze meer energie hebben om op de techniek te letten. En geen angst ontwikkelen. Maar ja, links om of rechts om, ze komen er allemaal......
Moppekind zit op een zwemschool die helemaal geen drijfmiddelen gebruikt. Geen kurkjes, geen badpak.

Het voordeel hiervan lijkt mij dat hij sneller leert om zijn koppie boven water te houden als hij per ongeluk in de sloot terecht mocht komen, zonder het "gemis" van een fijn drijvend iets om je heen.

Sommige kinderen gaan supersnel, soms met drie jaar al hun A-diploma, anderen doen er langer over. Het ligt volgens mij eerder aan het kind dan aan de methode wanneer ze hun diploma halen.
Vanaf het begin wordt er één keer per maand met kleren aan gezwommen, om daaraan te wennen, inderdaad voor het geval van die sloot.
Met drie jaar het A-diploma?

Ik dacht dat je pas vanaf 4 of 5 jaar op zwemles kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven