Ervaring monteren Hemnes vitrinekast

08-09-2019 13:47 102 berichten
Hallo allen,

Ik sta op het punt twee Hemnes vitrinekasten te monteren, kwam alleen een plaatje tegen in de handleiding die me af doet vragen of dat wel alleen kan, daar ligt een deel van de kast op de grond, met planken omhoog gericht en daar moet ik dan een zijkant op monteren. Het is plaatje nummer 9 in de handleiding: https://www.ikea.com/nl/nl/assembly_ins ... -1_pub.pdf

Is er iemand die deze kast alleen in elkaar heeft gezet en zo ja, was het goed te doen of had je liever een tweede klusser bij je gehad?

Ik verneem het graag.
Wel zo handig als ze waterpas staan. Anders blijven je knikkers niet in de kast liggen. ;)
De kast staat inderdaad niet waterpas, dus ik moet wachten tot ik er eentje heb, helaas.
Ik heb een houten zuil, daar staat de kast naast en ik heb gemeten van beneden naar boven en het scheelt 4 mm.
Hoe lang ben je zelf. De kast is 197 hoog. Als je 180 bent dan werk je maar 17 cm boven je hoofd, maar als jij 155 bent dan is het veel meer.
PattyJupiter schreef:
08-09-2019 18:23
Hoe lang ben je zelf. De kast is 197 hoog. Als je 180 bent dan werk je maar 17 cm boven je hoofd, maar als jij 155 bent dan is het veel meer.
Ik snap niet wat je wilt zeggen, wat je bedoelt.
PattyJupiter schreef:
08-09-2019 18:23
Hoe lang ben je zelf. De kast is 197 hoog. Als je 180 bent dan werk je maar 17 cm boven je hoofd, maar als jij 155 bent dan is het veel meer.

De kast wordt grotendeels liggend gemonteerd.
RikM schreef:
08-09-2019 18:55
De kast wordt grotendeels liggend gemonteerd.
:lightbulb: :lightbulb: :lightbulb: :rofl:
Advies van IKEA is om dit met zijn tweeën te doen. Verder geen advies wie het dan moet zijn.

Voor het behoud van de relatie zet mijn man ze (alle IKEA meubelen) altijd alleen in elkaar.
Andersom schreef:
08-09-2019 19:08
Advies van IKEA is om dit met zijn tweeën te doen. Verder geen advies wie het dan moet zijn.

Voor het behoud van de relatie zet mijn man ze (alle IKEA meubelen) altijd alleen in elkaar.
Mijn vroegste herinnering aan Ikea meubelen is een ex met twee linkerhanden die perse in zijn eentje een kastje in elkaar wilde zetten. Ik (redelijk handig) mocht absoluut niet mee helpen, dus zat braaf op de bank toe te kijken. Had (echt) buikpijn van het lachen, ondanks of misschien dankzij het gevloek dat per minuut toenam.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
08-09-2019 16:44
Wel zo handig als ze waterpas staan. Anders blijven je knikkers niet in de kast liggen. ;)
Maar daar heeft de grote Zweed dan weer allerlei handige dözen, måndjes en väzen voor :P
...
Dag 2 is aangebroken en ik heb gelukkig nog steeds de jazz. B-)
Straks even douchen en dan naar de Action voor een waterpas en gelijk bitjes en betonboortjes, dan kan ik morgen de vouwgordijntjes ophangen.

Mijn verhuurder heeft een nieuwe klussendienst voor klusjes van 5 minuten, die bellen me vanmiddag om een afspraak te maken om de deuren van de kasten te stellen, morgen, dus ik heb nu ook een stok achter de deur dat het af moet. :D

Dit is overigens een hele goeie therapie om van de laatste restjes depressie af te komen, ik knap er helemaal van op, heerlijk!
Van bankhangen wordt je bepaald niet beter, merk ik wel.

M'n hutje wordt mooi! Ben er zo blij mee! :-D
Ik krijg er met de beste wil van de wereld de deuren er niet in. :'(
Maar met een beste buurman toch gelukt. :-D
Zei ik toch? :D
Je komt echt een paar handen tekort dan.
Ja, je hebt me gewaarschuwd. :)

Mijn buurtje doet het graag voor me, da's wel fijn.
De deuren hoefden overigens niet gesteld te worden, vielen gelijk goed op hun plek.
:yes:
Fijn dat het gelukt is! Die deuren zijn moeilijk he?
Ja, lastig Aaaanne.

Tot mijn schande moet ik toegeven dat ik nog niet met de tweede kast ben begonnen.
Ik werd vanmorgen wakker met de jazz en kon niet wachten om te beginnen, maar ik moest eerst naar de Action en tijdens die reis ben ik mijn jazz verloren en kon het eventjes niet meer opbrengen, met als gevolg dat ik voor het grootste deel van de dag alleen maar rondgehangen heb. Wel de kast verankerd en de deuren erin, maar verder nada.
Ik ben een muts!!!
Wie heeft een opbeurend bemoedigingspraatje voor me, zodat ik aan de tweede kan beginnen?
Kom op Cateautje, je kunt het!!
Ja dat weet ik, maar dat beurt me niet op. :|
Dit is overigens een hele goeie therapie om van de laatste restjes depressie af te komen, ik knap er helemaal van op, heerlijk!
Van bankhangen wordt je bepaald niet beter, merk ik wel.
M'n hutje wordt mooi! Ben er zo blij mee!


Dit teruglezen misschien wel?
:rofl: Ohhhohhh, dat is een smeuïge zelfconfrontatie zeg.

Ben me ervan bewust, maar op dit moment werkt het niet echt, komt door de pijn in mijn lijf. Ik heb echt kreunend over de vloer gekropen van den ene schroef naar de andere en ik denk dat ik daar tegenop zie.
Dan jezelf een dagje rust gunnen en morgen op tijd weer aan de slag.
Succes!
De tweede is makkelijk, toch? Je weet nu hoe het moet.

Maak gewoon een beginnetje, en voor je het weet heb je de halve kast in elkaar zitten. :)
RikM schreef:
10-09-2019 11:21
De tweede is makkelijk, toch? Je weet nu hoe het moet.

Maak gewoon een beginnetje, en voor je het weet heb je de halve kast in elkaar zitten. :)
Ik ben nu bij plaatje 8, dus het wordt weer spannend.
Het gaat me niet gemakkelijker af, het is vandaag vreselijk benauwd, dus ik moet het wel rustig aan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven