Hoe overbrug ik een slootje achter het huis?

14-05-2023 19:13 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Direct achter onze tuin loopt een slootje van ongeveer 2,5 meter breed. We wonen in een tussenwoning en hebben dus geen achterom. Aan de overkant van het slootje zit een beboste groenstrook die we met de buurt onderhouden.

Een aantal buren heeft een bruggetje vanuit de eigen tuin naar de groenstrook gemaakt van een aluminium ladder. Leuk om daar wat vogelhuisjes te hangen en het groen wat bij te houden, voordat het één grote braamstruik wordt.
Nou zouden wij ook graag een oversteekje maken, maar we kunnen geen juiste lengte ladder vinden om de oversteek te maken. Je zou dan een ladder van 12 sporten moeten vinden. Nieuwprijs zijn die vaak al behoorlijk prijzig. Meer dan €50 hebben we er niet voor over. Marktplaats, kringloop en sociale kring hebben we al geprobeerd.

Nu dus de volgende optie: uitzoeken waarmee je dan wel een bruggetje kan maken. Heeft iemand een ingenieus of handig idee?
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.
RikM schreef:
01-11-2023 11:26
Ik wil niet opscheppen, maar 2,5 meter haal ik makkelijk. (denk ik)
Respect. Doe mij dan maar stapstenen van bierkratjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hakika schreef:
28-05-2023 18:05
Geen tips, maar dit soort topics maken het viva forum voor mij zo leuk. Ik zie het helemaal voor me, een ophaalbrug bijvoorbeeld🤣
Hier is ook een straatje met zo'n achterkant, de sloot is daar wel iets minder breed, maar bijna al die mensen hebben een ophaalplank/brug idd. Zodat er geen ongewenste gasten ook de tuin in komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heuj, er is leven in mn topic! We hebben nog steeds geen brug gefabriceerd.

En RikM, fierljeppen is tot daar aan toe, maar met een gieter en schop en bloemenzaden en een hark onder je arm wordt het wel een erg grote uitdaging. Het is nog een gevaarlijke sloot ook, een buurman is welhaast verdronken daar afgelopen jaar :-(
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
sende schreef:
31-10-2023 19:31
Heb je nog een ladder nodig?
Wellicht?! Hangt van de lengte, de prijs en de locatie af. Als je iets hebt, mag je me altijd een pb sturen
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
31-10-2023 23:26
Tuurlijk is er een houtsoort die dat aankan. Maar niet voor minder dan 50 euro, vrees ik.
Planken niet, maar balken wel. Die overbruggen ook kamers in oude huizen van 5 meter breed. En dat kan gewoon grenenhout zijn, die balken kun je bij de bouwmarkt kopen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Regenfeestje schreef:
01-11-2023 12:20
Heuj, er is leven in mn topic! We hebben nog steeds geen brug gefabriceerd.

En RikM, fierljeppen is tot daar aan toe, maar met een gieter en schop en bloemenzaden en een hark onder je arm wordt het wel een erg grote uitdaging. Het is nog een gevaarlijke sloot ook, een buurman is welhaast verdronken daar afgelopen jaar :-(

Je moet ook een goede aanloop nemen.
Regenfeestje schreef:
01-11-2023 12:21
Wellicht?! Hangt van de lengte, de prijs en de locatie af. Als je iets hebt, mag je me altijd een pb sturen
pb
Alle reacties Link kopieren Quote
sende schreef:
01-11-2023 12:43
pb
Pb terug!
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tweedehands ladder/vlot/opblaasboot/sloep kopen. En/of een badpak/lieslaarzen/fierljep stok.
Alle reacties Link kopieren Quote
50 euro is niet zo veel. Je kan het beter goed doen dan half. Je kunt van schuttingpalen een brug bouwen. Goed in de teer/beits/dieselolie zetten tegen rotten.

Ik erger me soms kapot aan al die mooie tuinhuizen welke na 1 jaar al vaal en afgeleefd uitzien. Je moet er wel iets op smeren om het mooi te houden
Alle reacties Link kopieren Quote
Lok een bever en laat die het werk opknappen. :P
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar kan je niet gewoon vanaf de andere kant die groenstrook bijhouden? Dus omlopen om de sloot heen. Zo vaak hoef je dat toch niet bij te houden? En hoef je ook niet met al het tuinafval steeds over het bruggetje. Container meenemen als je omloopt en klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
03-12-2023 09:05
Maar kan je niet gewoon vanaf de andere kant die groenstrook bijhouden? Dus omlopen om de sloot heen. Zo vaak hoef je dat toch niet bij te houden? En hoef je ook niet met al het tuinafval steeds over het bruggetje. Container meenemen als je omloopt en klaar.
Helaas. Die groenstrook is eigenlijk een stadsparkbosje waarvan de paden begrensd zijn met enorme stapels takken en hout, om afdwalen van de paden te voorkomen. Ikzelf kom er al nauwelijks overheen, laat staan met een container.
Ik vind het leuk om er bijvoorbeeld zonnebloemen neer te zetten en het struweel af en toe wat te snoeien, zodat we niet aankijken tegen een enorme struik.
Gemiddeld eens per maand kunnen oversteken is prima. Een enorm bouwwerk hoeft het niet te zijn.

Gelukkig hebben we een ladder nu met wat planken erop en daarop kippengaas tegen het glibberen :yes:
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je nu helemaal voorzien? Ik zag dit nl:

https://www.marktplaats.nl/v/tuin-en-te ... 477962292b
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw dat is mooier dan wat wij hebben. Maar we zijn inderdaad voorzien! Dank voor het meedenken :)
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven