Lamp van electriciteit loskoppelen

11-08-2019 09:40 27 berichten
Hoi,

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Ik heb een kroonluchter in de woonkamer hangen, maar daar wil ik graag afscheid van nemen. Er komt geen nieuwe lamp in plaats daarvan. Nu heb ik gister de stroom eraf gehaald en ik zag het volgende:

De drie stroomdraden van de lamp zitten in een kroonblokje en aan de andere kant van dat blokje zitten de stroomdraden vanuit het plafond. Waarschijnlijk maken ze contact in dat blokje. Nu heb ik al wat zitten trekken, maar ik krijg beide draden niet uit dat blokje weg. De volgende vragen heb ik dus;

Doe ik iets verkeerd?
Kan ik de draden veilig afknippen? Zo,ja aan welke kant?
En hoe zorg ik er daarna voor dat de draden die achterblijven in het plafond (onafgedekt) niet voor een onveilige situatie zorgen?

Mijn dank is groot voor jullie hulp 😃
Pumps_italiaans schreef:
26-08-2019 18:56
Nou, als je het niet zeker weet. Het er wel op zat.
Dan kan het zijn dat je een tijdje moet wachten voordat je weer in staat bent om het klusje af te maken.

De schok van een om vormer naar USB lader. Die is minder erg met 5V.
220 V is dus 220 gedeeld door 5 = X keer zo heftig.
Kan een belasting van 3600Watt aan?

V * A = Watt. Dus reken maar uit?

Nou, gewoon stroom er af halen. Dan ben je sneller klaar.

EDIT: :facepalm: Even vergeten dat hier altijd "Waarom" een standaard is.
Stroom is minder saai dan je denkt. :lightbulb:
Daar kan je heéél vééél over (af)vragen. O_O Schokjes variëren ook in sterkte dus.
Waar reageer jij op? Want volgens mij is iedereen het er wel over eens dat de stroom er eerst af moet...
Kissie30 schreef:
26-08-2019 19:03
Waar reageer jij op? Want volgens mij is iedereen het er wel over eens dat de stroom er eerst af moet...
O... dan is het goed!
Er ging dus gewoon iets fout met de paginanummers.

Ik koos voor de laatste pagina, maar kreeg die er voor. Dat gaat de laatste tijd vaker fout.

Ik zag al traumatische beelden. Gelukkig maar, want een klap van het elektra kan zelfs dodelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven