Nieuwe badkamer

19-11-2020 09:43 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort willen wij onze badkamer vernieuwen. We hebben nu een badkamer met groot ligbad, douche en 2 wasbakken. Hebben jullie tips wat absoluut handig is in een nieuwe badkamer. Het bad gebruik ik praktisch nooit, hooguit 1 x per jaar. Is het dan wel raadzaam om toch een bad erin te doen.
Waar kan ik nog meer rekening mee houden? adressen in flevoland waar ze goed met je meedenken is ook welkom. Welke budget moet ik rekening mee houden? onze badkamer is 3.50 bij 2.10.

Ik lees graag de tips.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
28-11-2020 07:45
Waarom kan een combi niet? Ik ga hier straks inderdaad ook wel een kast met verwarmde spiegel hangen. Lijkt me ideaal :)
Waaah! Zie nu na wat googlen dat het wel bestaat! :cheer: In de sanitair winkel zagen we deze niet in het assortiment en een vrouw die ook stond te kijken zei dat het verwarmingssysteem te dik is voor achter de spiegel bij een spiegelkast. Ik zie overigens wel dat de combi niet veel voorkomt. Zoek ook een exemplaar van 1 meter en dan met eiken kleur zijkanten. Geloof dat ik weer wat te googlen heb op de zaterdagavond :rolling: . In ieder geval bedankt voor je vraag! :worship:
Haha! Nou, graag gedaan :mrgreen: het kan dus qua systeem in ieder geval prima. Eventueel kan je iets laten maken qua kast en dan zo’n spiegel ervoor. Want het kan met de techniek enzo prima. Denk alleen wel het qua kleur misschien lastig gaat zijn om het te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als de ruimte er is voor douche en bad dan zal ik altijd beide doen. Een bad heeft altijd meerwaarde als je je huis wilt verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Wij willen binnen 1-2 jaar gaan vernieuwen. Onze badkamer is ongeveer 16m2 dus dat gaat een aardige duit kosten. :-(

We gebruiken het bad nu alleen voor de kinderen, zelf hebben we er niets mee. We denken eraan om het te vervangen door een sauna oid.
Een bad plaatsen puur en alleen voor eventuele toekomstige kopers zou ik echt nooit doen, tenzij je van plan bent op korte termijn te verhuizen en het typisch een woning is voor jonge gezinnen. Maar in dat geval zou ik de badkamer ook niet gaan vernieuwen.
nootboek wijzigde dit bericht op 29-11-2020 22:12
43.04% gewijzigd
ca726647543 schreef:
29-11-2020 20:11
Als de ruimte er is voor douche en bad dan zal ik altijd beide doen. Een bad heeft altijd meerwaarde als je je huis wilt verkopen.
Dat betwijfel ik. Ik denk eerlijk gezegd dat het qua prijs geen verschil maakt of er wel of geen bad in zit. Genoeg mensen die geen bad hoeven. Zolang de ruimte er maar is en mensen er eventueel wel een bad in kunnen zetten, is het al goed denk ik.
Een tweede toilet daarentegen zou denk ik wel echt een meerwaarde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Onze lokale tegelboer fungeert trouwens als aannemer.

We gingen daar ooit tegels uitzoeken voor onze keukenvloer, en uiteindelijk heeft hij de hele verbouwing gecoördineerd. Hij had enorm veel contacten qua werkmannetjes, kon alles regelen en overzag alles. Heeft fantastisch werk afgeleverd. De badkamer willen we dus weer via hem doen.
Alle reacties Link kopieren
TO, Ben je al wat verder met de keus en qua prijs enzo?

Wij hebben afgelopen week alles uitgezocht voor onze badkamer. Hij is 2.25 x 2.65. De inloopdouche die we nu hebben, wordt vervangen voor een gewone 90x90 douche met hoekinstap en deuren die volledig in te klappen zijn naar binnen of naar buiten. Inloopdouche is totaal niet praktisch. Te weinig ruimte, waardoor alles nat wordt. Zit ook naast het raam, dus kozijn enz is telkens nat. Verder zit er geen afschot in de vloer nu, dus water blijft staan. En als er een inloopdouche komt + toilet dan is het toilet telkens nat. Het zou kunnen als we het bad opofferen, maar dat willen we niet. We maken vaak gebruik van het bad. En ik vind het zo zonder douchedeur best kous douchen. Verder komt er dus een toilet terug, randloos. Een bad van 1.70 x 75 en een wastafelmeubel van 90 breed met 2 lades en met een waskom en een verwarmde spiegelkast met lampje erboven. Er komt een regendouche met normale douchekop op zo’n glijstang. Bij de wastafel komt de kraan uit het blad, niet uit de muur. Qua tegels komen op de muur brede tegels helemaal rondom de hele badkamer. Op de vloer komen 60 x 60 tegels en op de badombouw komen driehoekige, beetje mintkleurige tegeltjes.
En er komt vloerverwarming. We hebben nu een offerte voor alle spullen, nog zonder de tegels en zonder waterontharder en zitten al op €8300,- O_O moet ook zeggen dat we niet naar prijzen hebben gekeken. We gaan nog wel even kijken of er wat vanaf kan. Vooral de douchecabine is duur, die zit op bijna €1700,-. En kranen zijn duur blijkbaar! We besteden wel bijna alles uit. De klusjesman werkt altijd met dit bedrijf waar we nu de spullen hebben uitgezocht. Zij regelen onderling ook alles samen, wij hoefden alleen maar uit te zoeken. Qua breken en tegels sjouwen enz willen we wel helpen, zodat dat nog wat scheelt qua kosten van de klusjesman. Maar ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke offerte met alles erbij. Denk dat dat wel even slikken gaat worden. Nu heb ik wel een bouwdepot, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Nou we zijn zover en gaan eindelijk echt badkamers kijken. Gisteren al wezen kijken bij een zaak hier in de stad en volgende week een afspraak om te meten en de offerte. Onze wensen zijn toch een grote wasbak met 2 kranen, dus niet dubbel. met grote laden eronder en spiegel (twijfel alleen of ik een spiegel neem of een spiegelkast. Ik heb nu een glazen opzet boven mijn wasbak, maar die zit altijd vol met potjes en tubes, staat zo rommelig. Aan de andere kant vind ik van die platte spiegels supermooi, veel mooier dan een spiegelkast. Maar ja, waar zet je dan je tandenborstels en tandpasta? Verder willen we een douchecabine ipv in inloop douche. Ik wil namelijk wel dat de deur dicht kan, dus gewoon een wat grotere douchecabine met schuifdeur. Toch een bad, alleen een normaal formaat. Wij hebben nu een hele grote driehoek jacuzzi die heel veel ruimte in beslag neemt. En uiteraard een toilet. Op de vloer wil ik keramische tegels in houtlook en de muren betegeld.
Ik twijfel over de vloerverwarming. Is dat echt een must? ik heb het nu niet en ik mis het ook niet echt. Er zit een radiator die in de winter lekker aan staat.
Zijn er nog dingen waar ik aan kan denken, wat ik nu nog mis? Oh en ik ga voor gewoon staal, dat zwarte en messing vind ik best wel mooi, maar ik denk dat ik daar snel op uitgekeken ben.
Wij hebben platte spiegels met daaronder een glazen schapje voor tandenborstel etc.

Over vloerverwarming kan ik me niet uitspreken, hier ook gewoon een radiator maar wel met een houten vloer, dus van zichzelf wel warm. Kun je eigenlijk wel vloerverwarming leggen in je badkamer als je in de rest van het huis radiators hebt?

Iets wat je misschien mist: ventilatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt niet zonder spiegelkast, wordt zo snel rommelig. Tenzij je misschien heel georganiseerd bent en veel andere opbergruimte hebt.

Heb al in 15 huizen ofzo gewoond en mis de spiegelkast echt als die er niet in zit.

Vloerverwarming voelt heel luxe en is wel fijn, vooral als die gewoon op de cv zit aangesloten, maar meestal is het elektrische verwarming en dat vreet echt energie, zou ik niet doen.

Het is wel fijn als de verwarmingsbuizen onder de badkamervloer lopen dan heb je op sommige stukjes vloer toch wat warmte :)
nootboek wijzigde dit bericht op 01-06-2021 09:55
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel georganiseerd maar mijn 3 zoons wat minder :whip:
Wij hebben op de benedenverdieping vloerverwarming, dus het zou aangesloten kunnen worden. Als je vloerverwarming hebt, kan de radiator (dat ding waar je handdoeken op zet) dan weghalen? Waar zetten jullie de handdoeken?

Een spiegelkast heb ik nu ook niet, maar dus een glazen schap, die vaak rommelig oogt.

Bedoel je met ventilatie een raam?
Met ventilatie bedoelde ik mechanische ventilatie want een raam zet je niet steeds open.

Wij hebben een inloopdouche en in het droge stuk hangen houders om de handdoeken op te hangen, dus sowieso niet op de radiator.
Lijkt me wat vreemd om radiator en vloerverwarming te combineren in de badkamer, maar misschien ben ik mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of de vloerverwarming krachtig genoeg is om hele badkamer goed te verwarmen. Sowieso is het minder snel te regelen.

Zou dus zeker een handdoek radiator houden, die heb je ook in allerlei kleuren en modellen. Kun je behalve de kamer ook de handdoeken (sneller) drogen en verwarmen. Een gewoon handdoekrek kan uiteraard ook maar aangezien toch iets nodig hebt om handdoeken op te hangen zou ik meteen voor de verwarming gaan (kun je ook uit zetten als t niet nodig is).
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
01-06-2021 10:00
Ik weet niet of de vloerverwarming krachtig genoeg is om hele badkamer goed te verwarmen. Sowieso is het minder snel te regelen.

Wij hebben geen cv-installatie thuis en verwarmen de badkamer met vloerverwarming (elektrisch). Dat gaat prima. Wel is het zo dat wij hem in de winter de hele dag aan hebben op een wat lagere temperatuur.

Niet in Flevoland, maar wel een goede badkamerwinkel en geen belachelijke prijzen: https://www.jufferstegelsensanitair.nl/.
Wij hebben er 2x een badkamer gekocht (2 verschillende huizen) en beide keren waren we erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk niet of het hier mag, maar las dat sommige stenen wasbakken wilde. Wij hebben er 2, uiteindelijk besloten met de badkamer een andere richting op te gaan en andere besteld, dus deze zitten gloednieuw in doos.
Mogen voor 200euro samen weg. Gekocht bij Maxaro. Ophalen Den Bosch of omg Utrecht

Afbeelding
Afbeelding
https://www.maxaro.nl/nl/wastafel/wasko ... n128-0052/
-
Alle reacties Link kopieren
Handdoekradiator, check.
Eenhoorn, dank voor de tip, Elspeet is niet zo heel ver weg.
Phloxx van mij mag het. Helaas niet wat ik zelf zoek.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
01-06-2021 09:25
Nou we zijn zover en gaan eindelijk echt badkamers kijken. Gisteren al wezen kijken bij een zaak hier in de stad en volgende week een afspraak om te meten en de offerte. Onze wensen zijn toch een grote wasbak met 2 kranen, dus niet dubbel. met grote laden eronder en spiegel (twijfel alleen of ik een spiegel neem of een spiegelkast. Ik heb nu een glazen opzet boven mijn wasbak, maar die zit altijd vol met potjes en tubes, staat zo rommelig. Aan de andere kant vind ik van die platte spiegels supermooi, veel mooier dan een spiegelkast. Maar ja, waar zet je dan je tandenborstels en tandpasta? Verder willen we een douchecabine ipv in inloop douche. Ik wil namelijk wel dat de deur dicht kan, dus gewoon een wat grotere douchecabine met schuifdeur. Toch een bad, alleen een normaal formaat. Wij hebben nu een hele grote driehoek jacuzzi die heel veel ruimte in beslag neemt. En uiteraard een toilet. Op de vloer wil ik keramische tegels in houtlook en de muren betegeld.
Ik twijfel over de vloerverwarming. Is dat echt een must? ik heb het nu niet en ik mis het ook niet echt. Er zit een radiator die in de winter lekker aan staat.
Zijn er nog dingen waar ik aan kan denken, wat ik nu nog mis? Oh en ik ga voor gewoon staal, dat zwarte en messing vind ik best wel mooi, maar ik denk dat ik daar snel op uitgekeken ben.
Er bestaan ook inbouw spiegelkasten.. Supermooi.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Hier is de klusjesman momenteel bezig met de badkamer. Vloerverwarming wordt elektrisch, heb zonnepanelen dus kost niets extra. Ik heb daarnaast voor een handdoekenrek gekozen. Die komt naast de deur en daar kunnen dan de handdoeken op drogen. Heb eenheid grote, moet alleen straks even kijken of dit past. Anders moet ik nog iets anders bedenken. Verder heb ik last minute nog 2 extra handdoekenhaakjes besteld voor aan de muur bij de douche zelf. Zodat je daar dus je handdoek aan kan hangen als je staat te douchen. Toch handiger dan nat de hele badkamer door te moeten naar het handdoekenrek.
Wij krijgen wel een spiegelkast. Ik vond het altijd zo rommelig bij de wastafel en ik had ook nog 3 plankjes waar alles los op stond. Nu kan dat mooi uit het zicht :) verwarmde spiegel met een los lampje erboven. als het goed is is de badkamer volgende week klaar :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Als je toch een wasbak hebt met la eronder, kun je daar toch meteen je spullen kwijt?

Zelf vind ik een platte spiegel ook wel mooier.
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips voor welke afmeting ronde spiegel je nodig hebt bij een wasmeubel van 1.30 breed?
Je zou denken gewoon doorsnede 1.30, maar dan wordt de hoogte natuurlijk ook 1.30 en dan wordt het wel heel erg hoog..
-
Alle reacties Link kopieren
Verkijk je niet op t verbruik van elektrische vloerverwarming. Wij hebben ook zonnepanelen maar die dekten niet 100% energiebehoefte. We begrepen maar niet waar het hoge verbruik vandaan kwam omdat we in onze ogen niets geks deden tov ons vorige huis, vrijwel zelfde leefstijl en apparatuur. Na wat speurwerk bleek elektrische vloerverwarming in 2 badkamers de boosdoener, waarschijnlijk werkte de timer ook niet goed. Aangelegd door vorige bewoners dus we weten niet precies wat er ligt en wellicht is een modern systeem zuiniger maar wij hebben in elk geval alles uitgeschakeld, en dat scheelt enorm in verbruik en kosten. Ik mis er weinig aan,
gebruik die energie liever om m'n auto op te laden.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
01-06-2021 12:53
Verkijk je niet op t verbruik van elektrische vloerverwarming. Wij hebben ook zonnepanelen maar die dekten niet 100% energiebehoefte. We begrepen maar niet waar het hoge verbruik vandaan kwam omdat we in onze ogen niets geks deden tov ons vorige huis, vrijwel zelfde leefstijl en apparatuur. Na wat speurwerk bleek elektrische vloerverwarming in 2 badkamers de boosdoener, waarschijnlijk werkte de timer ook niet goed. Aangelegd door vorige bewoners dus we weten niet precies wat er ligt en wellicht is een modern systeem zuiniger maar wij hebben in elk geval alles uitgeschakeld, en dat scheelt enorm in verbruik en kosten.
We hebben hier naar het verbruik gekeken van diverse soorten vloerverwarming. Dat kan je gewoon berekenen :) en het is bij ons geen heel groot oppervlak. Komt niet onder het bad en in de douche te liggen, dus dat valt mee.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
01-06-2021 10:30
Ik weet eigenlijk niet of het hier mag, maar las dat sommige stenen wasbakken wilde. Wij hebben er 2, uiteindelijk besloten met de badkamer een andere richting op te gaan en andere besteld, dus deze zitten gloednieuw in doos.
Mogen voor 200euro samen weg. Gekocht bij Maxaro. Ophalen Den Bosch of omg Utrecht

Afbeelding
Afbeelding
https://www.maxaro.nl/nl/wastafel/wasko ... n128-0052/
Mag je hier ook dingen verkopen? Een soort marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
01-06-2021 12:17
Hier is de klusjesman momenteel bezig met de badkamer. Vloerverwarming wordt elektrisch, heb zonnepanelen dus kost niets extra. Ik heb daarnaast voor een handdoekenrek gekozen. Die komt naast de deur en daar kunnen dan de handdoeken op drogen. Heb eenheid grote, moet alleen straks even kijken of dit past. Anders moet ik nog iets anders bedenken. Verder heb ik last minute nog 2 extra handdoekenhaakjes besteld voor aan de muur bij de douche zelf. Zodat je daar dus je handdoek aan kan hangen als je staat te douchen. Toch handiger dan nat de hele badkamer door te moeten naar het handdoekenrek.
Wij krijgen wel een spiegelkast. Ik vond het altijd zo rommelig bij de wastafel en ik had ook nog 3 plankjes waar alles los op stond. Nu kan dat mooi uit het zicht :) verwarmde spiegel met een los lampje erboven. als het goed is is de badkamer volgende week klaar :cheer:
Oh heerlijk. Waar heb jij je spullen uitgezocht? mag ik vragen wat je kwijt was?
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
02-06-2021 11:48
Oh heerlijk. Waar heb jij je spullen uitgezocht? mag ik vragen wat je kwijt was?
Alles komt bij Bouwcenter vandaan. Onze klusjesman doet alleen maar zaken met hen. Fijne winkel vond ik het! Zijn er een uur of 2 binnen geweest om alles uit te zoeken. Geen tig badkamers, 30 verschillende badkuipen en 50 verschillende wastafelmeubels. Er hingen 3 toiletten, ik wilde randloos en die was er 1. Prima! Badkuip stond er 1, die is het ook geworden en douchecabine hadden ze ook precies wat we wilden. Je kon wel uit verschillende catalogi spullen uitzoeken, maar ik had sowieso geen zin om verschillende winkels af te moeten en uren te twijfelen tussen meubel 1, 2 of 3. Ze hadden een paar meubels hangen met verschillende afmetingen en wastafels. En dan kon je uit een heleboel kleuren kiezen. Qua tegels ging er genoeg, maar niet zoveel dat je niet meer weet wat je moet kiezen. Ik vond het heerlijk! Snel klaar, goed geholpen en alles is netjes op tijd geleverd en ze hebben alles in de voortuin gezet met een kraantje. En ja, ik zal vast iets wat ik ook mooi had gevonden nu niet gezien. Maar wij zijn niet heel kieskeurig, vinden veel mooi en dan is zo’n winkel met 100 verschillende badkamers echt een crime. Dan zou ik 75 mooie combi’s zien en daaruit moeten kiezen. Je kan ook teveel keus hebben en daar hadden wij weinig zin in. De wat beperkte keus maakte het een stuk makkelijker. En dat we dan misschien iets gemist hebben wat ook mooi was, dat is dan maar zo. Wat we nu hebben gekozen vinden we ook heel mooi allemaal :)
Qua meubels, kranen, verlichting enz zijn we zo’n €8500,- kwijt. Dat is dan ook inclusief een bad, vloerverwarming, spiegelkast met verwarming enz.
Inclusief plaatsen zitten we op zo’n €20.000.

Ik zal kijken of ik volgende week foto’s kan posten, dan is hij klaar. Maandag als het goed is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven