Nieuwe badkamer

19-11-2020 09:43 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort willen wij onze badkamer vernieuwen. We hebben nu een badkamer met groot ligbad, douche en 2 wasbakken. Hebben jullie tips wat absoluut handig is in een nieuwe badkamer. Het bad gebruik ik praktisch nooit, hooguit 1 x per jaar. Is het dan wel raadzaam om toch een bad erin te doen.
Waar kan ik nog meer rekening mee houden? adressen in flevoland waar ze goed met je meedenken is ook welkom. Welke budget moet ik rekening mee houden? onze badkamer is 3.50 bij 2.10.

Ik lees graag de tips.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
06-06-2021 19:33
Ik heb niet op de prijs gelet. Heb gewoon tegels uitgezocht die we mooi vonden en op de offerte zagen we de prijs pas. En dat zijn dan niet de duurste nee. Zou niet weten hoe ik in godsnaam aan 5000 euro voor tegels moet komen voor de ruimte die we hebben. Vind dat echt belachelijk veel geld voor tegels eerlijk gezegd. En of je dat er aan af ziet vraag ik me af.
Ja, mooie tegels zie je zeker het verschil aan af. Niet misschien bij de gewone standaard grote grijze of beige vloertegels, maar echt zeker wel bij wandtegels. Wij hebben in de douchecabine, achter toilet en in de keuken achterwand handgemaakte zellige tegels. Dat is gewoon niet te vergelijken met andere tegels. Ik heb heel NL doorgekruist op zoek naar goedkoper alternatief, maar je zag het verschil gewoon.
(Niet mijn badkamer, voorbeeld)
Afbeelding
-
Alle reacties Link kopieren
Wij willen keramisch laminaat, hebben wij ook beneden. Deze zijn niet heel extreem duur. Aan de wand het liefst grote tegels. Ik verwacht niet dat dit het duurste gaat worden. Morgen staat onze afspraak om alle te berekenen, ben heel benieuwd naar het totaalplaatje.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
07-06-2021 08:50
Ik vind dit altijd zo lelijk. Wat mij betreft hoort de thermoskraan onder de douchekop, ook bij inbouw.

Vinden jullie zo'n inloopdouche niet vervelend trouwens? Mijn ouders hebben er een, maar ik vind het altijd ijskoud. Er staat altijd tocht op het deel van het lijf dat niet naar de kraan gedraaid is.
Ik heb liever een dichte douchecabine, maar ik hou ervan om te stomen :)
Daarom heb ik geen inloopdouche meer. Altijd een koude kont onder dat ding. En hier was het een inloopdouche met 1 wand van een meter lang en de rest gewoon open. Veel te kort voor een inloopdouche, want de hele tegels er omheen waren telkens nat.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
07-06-2021 08:54
Ja, mooie tegels zie je zeker het verschil aan af. Niet misschien bij de gewone standaard grote grijze of beige vloertegels, maar echt zeker wel bij wandtegels. Wij hebben in de douchecabine, achter toilet en in de keuken achterwand handgemaakte zellige tegels. Dat is gewoon niet te vergelijken met andere tegels. Ik heb heel NL doorgekruist op zoek naar goedkoper alternatief, maar je zag het verschil gewoon.
(Niet mijn badkamer, voorbeeld)
Afbeelding
Ik heb voor onze badombouw ook handgemaakte geglazuurde tegeltjes. Die waren heel duur, maar daarmee ga je niet je hele badkamer doen. Dat is geen gezicht vind ik. Dus dat waren de kosten uiteindelijk ook niet. Voor de muren hebben we gewoon grote tegels genomen, zo min mogelijk voegen :) moet er niet aan denken om zo’n douche als op de foto te hebben qua schoonmaken. Ik had in de douche mozaïek tegeltjes, verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop vanavond foto’s van onze badkamer te kunnen posten! Hopelijk is hij klaar dan :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees geïnteresseerd mee, want wij willen ook de badkamer aanpakken. Kleine badkamer met bad, aparte douche (nu een cabine maar die moet eruit, dat is pas poetswerk! En dan gaat ie nog roesten en vuil ophopen bij de kiertjes, vreselijk) en wastafel met kastjes en spiegel.

Het bad blijft. Voordelen:
-als ik m'n haar verf, hoef ik niet zelf helemaal onder de douche.
-Ik vind een bad heerlijk in de herfst/winter.
-Toen de kat op het kleed gekotst had was ie ook erg handig.
-En laatst was ik geblesseerd, dan kan je makkelijk op de badrand zitten en je toch douchen.

Nieuwe vloertegels, nieuwe muurtegels, nieuw badmeubel met spiegelkastje. Grote handdoekradiator kan wat mij betreft blijven. En een glazen wand voor inloopdouche, met misschien een glazen deur erbij, daar wil ik nog advies over inwinnen.

Dat hoeft niet de hoofdprijs te kosten toch?? Waar ik zo benieuwd naar ben: hoe lang duurt dit gemiddeld? Ik zie er zo tegenop namelijk..
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
07-06-2021 09:36
Ik hoop vanavond foto’s van onze badkamer te kunnen posten! Hopelijk is hij klaar dan :mrgreen:
Leuk!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-06-2021 09:52
Ik lees geïnteresseerd mee, want wij willen ook de badkamer aanpakken. Kleine badkamer met bad, aparte douche (nu een cabine maar die moet eruit, dat is pas poetswerk! En dan gaat ie nog roesten en vuil ophopen bij de kiertjes, vreselijk) en wastafel met kastjes en spiegel.

Het bad blijft. Voordelen:
-als ik m'n haar verf, hoef ik niet zelf helemaal onder de douche.
-Ik vind een bad heerlijk in de herfst/winter.
-Toen de kat op het kleed gekotst had was ie ook erg handig.
-En laatst was ik geblesseerd, dan kan je makkelijk op de badrand zitten en je toch douchen.

Nieuwe vloertegels, nieuwe muurtegels, nieuw badmeubel met spiegelkastje. Grote handdoekradiator kan wat mij betreft blijven. En een glazen wand voor inloopdouche, met misschien een glazen deur erbij, daar wil ik nog advies over inwinnen.

Dat hoeft niet de hoofdprijs te kosten toch?? Waar ik zo benieuwd naar ben: hoe lang duurt dit gemiddeld? Ik zie er zo tegenop namelijk..
Dat laatste dacht ik ook, maar ben toch 20.000 kwijt :mrgreen:
Ik heb een waterontharder genomen en dus wel een cabine. Dat scheelt een heleboel poetswerk, glazen deuren blijven mooi en je hebt dus geen koude inloopdouche. Roesten en vuil ophopen heb ik eigenlijk nooit gehad. Zo min mogelijk hoekjes en kieren goed kitten :)
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
07-06-2021 10:07
Dat laatste dacht ik ook, maar ben toch 20.000 kwijt :mrgreen:
Ik heb een waterontharder genomen en dus wel een cabine. Dat scheelt een heleboel poetswerk, glazen deuren blijven mooi en je hebt dus geen koude inloopdouche. Roesten en vuil ophopen heb ik eigenlijk nooit gehad. Zo min mogelijk hoekjes en kieren goed kitten :)

Ik heb zulke slechte ervaringen met de cabine hier dat ik dat echt nooit meer wil. Gewoon 'gelijkvloers', geen gezeik meer :D
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-06-2021 11:42
Ik heb zulke slechte ervaringen met de cabine hier dat ik dat echt nooit meer wil. Gewoon 'gelijkvloers', geen gezeik meer :D
Ow, je bedoeld een douchebak? Dat heb ik ook niet. Gewoon de vloertegels met afschot richting de drain. Maar wel dus 2 douchedeuren. Geen open inloopdouche, want dat vond ik dus erg koud.
Phloxx schreef:
07-06-2021 08:50
Ik vind dit altijd zo lelijk. Wat mij betreft hoort de thermoskraan onder de douchekop, ook bij inbouw.

Vinden jullie zo'n inloopdouche niet vervelend trouwens? Mijn ouders hebben er een, maar ik vind het altijd ijskoud. Er staat altijd tocht op het deel van het lijf dat niet naar de kraan gedraaid is.
Ik heb liever een dichte douchecabine, maar ik hou ervan om te stomen :)
Ik vind het niet lelijk, maar vooral heel praktisch. Zet je die shower aan sta je er meteen vol onder. Terwijl je met een knop ernaast kunt aanzetten zonder er onder te staan, lekker op temperatuur kunt komen en dan pas eronder hoeft te stappen

Wij vinden dat zalig.
Van tocht hebben wij geen last. Een verlengde wand en de lucht is lekker warm.
Irregular_Choice schreef:
07-06-2021 09:32
Daarom heb ik geen inloopdouche meer. Altijd een koude kont onder dat ding. En hier was het een inloopdouche met 1 wand van een meter lang en de rest gewoon open. Veel te kort voor een inloopdouche, want de hele tegels er omheen waren telkens nat.
De reden voor onze verlengde glaswand. Geen zin om telkens buiten het natte deel op tegels en vloer het water te hebben liggen.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 07-06-2021 12:29
0.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
07-06-2021 12:11
Ow, je bedoeld een douchebak? Dat heb ik ook niet. Gewoon de vloertegels met afschot richting de drain. Maar wel dus 2 douchedeuren. Geen open inloopdouche, want dat vond ik dus erg koud.

Ah oke, de douchebak idd, die is killing!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
07-06-2021 12:26
Ik vind het niet lelijk, maar vooral heel praktisch. Zet je die shower aan sta je er meteen vol onder. Terwijl je met een knop ernaast kunt aanzetten zonder er onder te staan, lekker op temperatuur kunt komen en dan pas eronder hoeft te stappen

Wij vinden dat zalig.
Van tocht hebben wij geen last. Een verlengde wand en de lucht is lekker warm.
Het is ook geen tocht, gewoon koude lucht van de ruimte zelf. Ik douche heel heet, zo’n 42/43 graden. Dan is de lucht in de badkamer altijd kouder qua gevoel. Alleen als de badkamer al vol stoom stond had ik er geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
07-06-2021 09:55
Leuk!
Wordt woensdag. Dan komt de schilder nog voor het plafond en dan kunnen de spotjes er pas in 😒
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
07-06-2021 18:47
Wordt woensdag. Dan komt de schilder nog voor het plafond en dan kunnen de spotjes er pas in 😒
Damn... een cliffhanger 😅
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Maar hoelang duurt het nou gemiddeld? Incl uitloop ivm een schilder die het nog komt afmaken? ;)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-06-2021 19:56
Maar hoelang duurt het nou gemiddeld? Incl uitloop ivm een schilder die het nog komt afmaken? ;)
Wij zijn zelf op 4 mei al begonnen met slopen. Hebben toen al tegels eraf gehaald en het bad eruit gehaald. Maar die week zaten we op de camping en waren we alleen vrijdag even thuis en de week erop ma/di/woe, want daarna zijn we nog een paar dagen naar Texel geweest rond Hemelvaart :) weinig gemerkt van de half gesloopte badkamer toen.
Op 16 mei de douche en wastafel ook gesloopt en was de hele badkamer echt leeg en op 17 mei is de klusjesman begonnen. Die is nu na precies 3 weken dus klaar, alleen woensdag nog de schilder. Dan zijn we dus 3,5 week verder vanaf het moment dat we echt geen badkamer meer hadden. Zat wel Pinksteren nog tussen.
Nu hebben wij een voorseizoensplek op een camping 20 minuten van huis waar we elk weekend zijn en ook met Pinksteren. Ik kom er elke dinsdag ook nog, ga ik even douchen want dan ben ik toch in de buurt. Verder bij schoonouders gedoucht. Zo om de dag douchen dus en tussendoor aan de wasbak in de keuken. Was wel lekker om dan in het weekend gewoon elke dag te kunnen douchen op de camping :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is de verwachting, nu nadat het helemaal gestript en opbouwklaar is ongeveer 7 dagen. Ze zijn dan met 3 mannen en werken als een raket door omdat ik hoogzwanger ben. Vandaag gaan ze beginnen.
-
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
06-06-2021 16:03
Dan heb je de kraan in de muur zitten en alleen een knop op de muur. Maar ik vind een vaste douchekop uit de muur niet prettig en dan kan je geen losse handdouche hebben. Of je moet er weer een losse stang met handdouche naast hebben. Onze regendouche kan je nog in hoogte verstellen en dat kan niet als hij uit de muur komt. Schoonouders hebben dat ook en vind ik heel onprettig. Die hebben dus ook geen losse handdouche erbij. Alleen een kop uit de muur. Handdouche vind ik zelf fijner met bijvoorbeeld schoonmaken van de drain en om de muren af te spoelen enz. Hier dus daarvoor gekozen en dan zet ik hem op de handdouche als ik hem aan doe.
Wij hebben onze douchekop uit het plafond laten komen maar wel een handdouche er bij. Ligt denk ik aan welk type je kiest. Bij ons zit de baduitloop, handdouche en douchekop op de inbouwkraan aangesloten.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
08-06-2021 08:14
Bij ons is de verwachting, nu nadat het helemaal gestript en opbouwklaar is ongeveer 7 dagen. Ze zijn dan met 3 mannen en werken als een raket door omdat ik hoogzwanger ben. Vandaag gaan ze beginnen.
Dat schiet lekker op!
Dat is net zo snel als bij ons dan, want x 3 zit je op 21 dagen :) hier werd alles door 1 iemand gedaan en toen de stukadoor er was, was de klusjesman er niet. Ruimte is niet heel klein, maar als er iemand aan het stuken is kan je daar niet ook nog iets anders doen. Met 3 man zou denk ik niet werken in onze badkamer. Veel te vol. Het bad stond er aan het begin van de 2e week al in en dan zou het met 3 man die ook nog spullen in de badkamer hebben staan echt te krap zijn geweest. Loop je elkaar in de weg lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
08-06-2021 08:14
Bij ons is de verwachting, nu nadat het helemaal gestript en opbouwklaar is ongeveer 7 dagen. Ze zijn dan met 3 mannen en werken als een raket door omdat ik hoogzwanger ben. Vandaag gaan ze beginnen.
Megagrote badkamer? Want anders heeft met 3 man tegelijk werken weinig zin...
Alle reacties Link kopieren
Hmm bij onze badkamer van 2x2 dacht ik aan twee weken max.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Onze badkamer hebben ze 11 werkdagen over gedaan. Hij was al gesloopt, dus het was tegelen, de opbouw, plafond verlagen met spotjes etc. We waren in totaal 18k kwijt. Badkamer is zo'n 8 m2.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
08-06-2021 12:21
Hmm bij onze badkamer van 2x2 dacht ik aan twee weken max.
Ik las jouw wensenlijst voor aan mijn man (het is zijn werk), en die schudde meteen zijn hoofd. Dat red je echt niet in 2 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven