Tuinafscheiding die geluid vermindert

29-02-2020 17:04 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb al gegoogled op geluidsreducerende tuinafscheidingen maar het lijkt enerzijds vrij onmogelijk (weerkaatsing geluid, zo hoog nodig dat het juist weer niet toegestaan is etc) of er hangt een enorm kostenplaatje aan zonder veel ervaringen ermee.

Ik vrees dat het het niet echt mogelijk is, maar ik dacht misschien hebben jullie nog ideeën of ervaringen met een tuinafscheiding die het geluid wat de tuin in komt toch een beetje reduceert.

Gaat om een gewone rijtjeswoning, hutje op de hei zit niet in het budget 😉
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gelukkig geen last van de buren. Wij hebben een 1 onder 1 kap . Over de afscheiding denken we daar gelukkig hetzelfde over maar stel dat ze hun huis zouden verkopen en die mensen willen bv iets groens wat woekerd . Nou ik zal ze verzekeren"niks wat of iets wat er over onze tuin hangt.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/204116/i ... ten-ze-het
S-Meds schreef:
29-02-2020 19:03
ik verzin het niet hoor, een bamboe haag is echt een beproefde methode tegen geluid. http://www.bamboegeluidsscherm.nl/tablet/index.html
Langs de weg mag men wel de hoogte in. Voor enig effect zit je echt wel aan de minimaal 3-4m hoogte.
https://tuincoach.wordpress.com/2011/03 ... idsscherm/
Alecta schreef:
29-02-2020 19:06
Langs de weg mag men wel de hoogte in. Voor enig effect zit je echt wel aan de minimaal 3-4m hoogte.
het gaat niet om verkeershinder maar om burengerucht. Geen enkel geluidsscherm kan je optrekken tot vier meter
Alle reacties Link kopieren
Was niet dat ik de bamboe niet geloofde ik zag wegens geen ervaring/verdieping gewoon een minimaal 2 meter breed oerwoud voor me voor enig effect, maar heb jullie linkjes bekeken en valt reuze mee :thumbsup:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
moonenz schreef:
29-02-2020 20:21
Was niet dat ik de bamboe niet geloofde ik zag wegens geen ervaring/verdieping gewoon een minimaal 2 meter breed oerwoud voor me voor enig effect, maar heb jullie linkjes bekeken en valt reuze mee :thumbsup:
De geluidsschermen die getest worden zijn 6 meter breed en worden 4 tot 6 meter hoog. Nu ben ik een groot voorstanden van hagen en andere groene afscheiding, dus ik kan bamboe alleen maar toejuichen, maar ik zou niet teveel verwachten van het geluidswerend effect in een tuin.
Alle reacties Link kopieren
Hebben je huisgenoten dezelfde klacht als die jij hebt? Misschien ben jij overgevoelig voor geluid of hoor je beter dan anderen? (Ik ben zelf overgevoelig voor bepaalde geluiden en hoor lage en hoge tonen veel beter dan andere mensen.)
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
29-02-2020 17:14
Ik heb 65% gras denk ik ongeveer. Een heg is niet echt haalbaar wegens katten die ik graag in m'n eigen tuin wil houden.
Jawel. Gewoon een goed scherm laten begroeien.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht bij bamboe ook even aan ouderwetse rietmatten en toen ik googlede kwam ik heidematten tegen.


https://www.intergard.eu/tuinafscheidin ... eidematten
Ze zeggen dat het geluidswerend is. Je kunt ze tegen een bestaande schutting plaatsen en makkelijk op maat maken. En eventueel laten begroeien. Zou dat ook wat zijn?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-06-2020 16:15
Reden: Spam
98.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een coniferenhaag, of veel klimplanten langs je schutting laten groeien, daarvoor dan een haag van bijvoorbeeld lbeuk en boven de schutting uit leilinden en dan voor de lbeuk- of ligusterhaag nog lavendel bijvoorbeeld. Dan heb je een flinke hoeveelheid groen en hoe meer begroeiing, hoe meer geluid het tegengaat. En de beesten kunnen er niet doorheen.
En je hebt de breedte nog wel aardig onder controle, het is bij mij iets van 60cm denk ik.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven