Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
Wauw @kleintje1987: respect voor al je reacties! Ik lees alles helemaal maar verlies daarna een soort van het overzicht en vind het dan lastig om te reageren, ik ga het wel proberen trouwens. En supergoede tip om mijn overwinningen bij te houden op een lijstje, ga ik gelijk mee beginnen, love it, dankjewel.

@ponny: heel onbeleefd van je collega's om dat te vragen zeg, zoiets zou nooit in me opkomen. Kan me nog zo verbazen over onze medemens soms.

Door al jullie posts wil ik me ook weer elke dag gaan wegen worden wat goede argumenten genoemd, dat je soms net op de verkeerde dag weegt dat er 1 kg aan vocht aan je lichaam zit enzo.

Hebben jullie je wel eens afgevraagd of je niet te weinig eet op een dag? Ik zit nu rond de 1500 kcal, maar volgens mijn FitBit verbruik ik 2600 kcal. Dat is een tekort van 1000 per dag en dan zou ik dus per week wel 1 kg af moeten vallen maar dat tekort lijkt me veel te groot! Dan leg je je metabolisme toch stil? Daar ben ik ook erg huiverig voor. Aan de andere kant lijkt 2600 kcal me een grove overschatting, ik zit vrij veel (heb wel een hele drukke en stressvolle baan dus hoge hartslag door de dag heen..) doe zo'n 5000 stappen op een drukke dag.

Soms denk ik ook dat ik gewoon echt te veel heb gelezen. Calorietekorten, stilliggende metabolismes, zwaar trainen, cardio doen, vasten, sonja bakkeren, enzenzenz
@schorpioen ach wat een ellende die menstruatie, ik vind mezelf dan ook zo zielig. Knap dat je gestopt bent met eten! Ik zeg overwinning!

En die vlokken is dat dan puur of melkchocolade? Klinkt mij ook bijzonder goed in de oren moet ik zeggen

@sombrerito goed bezig!

@ontherun haha! 4 M&M's nee dat zie ik mezelf ook niet doen :D

@Malafidemoppie ik scroll wel heen en weer hoor! Kan het wel onthouden maar al die namen zijn nog wat ingewikkeld, maar dat komt vanzelf

nou 7000 cal minder per week dan dat je verbrandt, is een kilo per week. Het ligt er dus aan hoe snel je wilt afvallen. Denk ik... Ik eet ook rond de 1500 cal per dag

@allen leuk dat iedereen een overwinningslijst voor zichzelf gaat bijhouden! Is dat leuk om hier te posten of handiger om daar een nieuw topic voor aan te maken? Misschien dat meer mensen het leuk vinden om te doen...?
Ho, vergeet ik weer om over mezelf te vertellen haha!

Goede dag vandaag, ik heb gezwommen en gezond gegeten. Mezelf een schop onder de kont gegeven toen ik nog een chocolaatje wilde pakken (had er toch weer 1 extra gepakt ipv mn geplande 1).

Gisteren veel te weinig gehad, zou dat mee te maken kunnen hebben?

Of (vind ik logischer) ben nu toch al bijna een week bezig, dan mag ik best wel wat hebben

Hoe dom hè, alsof de kilo's er ook in 1 week aan zijn gekomen.

Maar goed, ben me inmiddels weer van bewust en we gaan weer vrolijk verder.

Weegschaal altijd lastig, als ik merk dat ik stil blijf staan dan ga ik er een aantal dagen niet op, want dan wordt het vervelend voor mezelf... Ff zoeken naar de juiste middenweg.

Zo en nu op naar bed, voordat ik uit moeheid ga snaaien. Slaap lekker!
Goed bezig! Dat ene chocolaatje (nog steeds die chocolade zeevruchten?) Zal niet zo veel uitmaken, zou er niet te lang bij stil blijven staan. Maar als ik het was, zou ik goed opletten of het geen patroon gaat worden.

Ik heb daar het afgelopen jaar een hoop mee om zeep geholpen; goede week gehad, dan mocht ik wat 'extra's'. Dat extraatje was al gauw een dikke vette pizza, 300 gram reep Milka, chocolaatjes bij het werk, alcohol bij feestjes, vaak een combi van dit voorgaande enz enz. Kan me dus eigenlijk voorstellen dat ik mijn tekort van een paar duizend kcal er dus zo weer bij at en geen grammetje afviel.

Al die moeite doordeweeks en dan beloonde ik mezelf 's avonds en in het weekend weer helemaal de plus in.

Ik volg je voorbeeld, trusten!
Een verschrikkelijke snaai avond gehad. Ik kon er gewoon niet mee stoppen. Slappe hap

Morgen maar extra hard mn best doen met de spinningles.

Morgen lees ik wel even bij.
ontherun: anticonceptiestaaf. dat ga ik ook eens navragen. We gaan naar all you can eat wereldrestaurant dus genoeg magere dingen ook die lekker zijn zoasl garnalen.

Malafide: over die te weinig kcal vraag ik me ook af. Ik hoorde op een gegeven moment een keer wanneer ik aangeef niet af te vallen terwijl ik 3 keer in de week sport en weinig eet dat het komt doordat ik te weinig eet. Ik snap dat alleen niet. Ik zit ook tussen de 1400 en 1700 kcal deze week. Met alles wat je leest weet je het ook niet meer. Ik hoorde nu weer dat het beter is om niet duursport te doen maar bv interfal beter werkt bij afvallen. En de andere zegt weer je moet spieren ontwikkelen want die verbranden meer. Ik sporte vorig jaar 3 keer een uur in de week en flink. Zweet droop van me af. At gezond en rond 1700 kcal en viel halve kilo af. In verleden ben ik ook al eens afgevallen zonder fanatiek sporten maar tussen de 1000 en 1500 kcal en toen viel ik 1 kilo per week af en stond dan weer week stil en dan weer paar weken 1 kilo per week.

Geen idee hoeveel ik verbrand. Ik doe zittend werk. Wel wat stress maar of dat nou echt helpt bij afvallen. Heb vandaag wel 60 squads, 40 lunches, 7 push ups en 40 keer situp. Doe zo'n 30dagen challenge.

kleintje: vlokken is puur. Echt chocolade vind ik alleen melk lekker en bij vlokken moet het juist puur zijn.

Morgen wegen. Ik weet dat er al wat vanaf is maar of dat morgen ook allemaal te zien is. Hou met menstruatie vocht vast

heb net nog rijstewafel met kaas gegeten. is altijd beter dan zak chips. Zit nu ook boven en ga niet meer naar beneden. Denk dat ik mezelf hier ook opsluit de komende dagen
ontherun: waar kan je rijstpapier halen. kan dat gewoon bij ah?
Hey doorzetters! Vandaag heb ik me vrij keurig gedragen.

2 maaltijd shakes gehad (dat was ontbijt en avondeten), en een maaltijd reep. Die heette crispy chocolate en er zat zowaar echte chocolade in - wel heel puur.

Tussendoor een appel en een mandarijn, en ik heb bij die avondshake nog een hele bak sla met tomaat gegeten (aangemaakt met olijfolie en wat azijn).

Verder heb nog even het mes waarmee ik pindakaas over de boterham smeerde van mijn zoontje afgelikt, ik kon me niet inhouden

Even kijken wat nog meer ... oh ja 1 krieltje geproeft. Onder het mom van kijken of die niet te heet waren voor mijn zoontje.

Dus ik heb gezondigd, maar heb me ook daarin heel erg beheerst. Het is nu laat, normaliter zou ik rond dit tijdstip een enorme craving naar een broodje, wat nootjes of iets dergelijks hebben samen met een glas wijn. Gewoon lekkere trek, maar ik merk daar na 6 dagen vrij strikt het dieetplan volgend in ieder geval vanavond veel minder van. Morgenochtend weer wegen.
Ik wil ook graag meeschrijven!

Ik ben 5 weken geleden bevallen van een zoon en ben in die zwangerschap 30 kilo aangekomen.. Daarvoor was ik ook al te zwaar, dus er mag best wat af. Ik merk dat ik nog niet zo veel beweeg, omdat ik nog erg zoekende ben naar een ritme voor mijn zoontje. Ik hoop dat dit een soort extra motivatie kan zijn om te gaan bewegen en gezond te eten.

Mocht er nog plek zijn in de tabel (en anders ter info):

Ik ben 23 jaar

Weeg nu ongeveer 120 kilo (zal morgen nog eens wegen)

Mijn uiteindelijke streefgewicht ligt rond de 80 kilo, maar ik ben nu al blij als ik op de 104 uit kom (gewicht van voor de zwangerschap)
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
De weegdag:

79 kg. 1 kg eraf: ik ben tevreden!

Leeftijd: 48 jaar
Eerste weegdag en ik ben erg tevreden:

Vorige week: 90.6 kg

Deze week: 89.5 kg

Afgevallen: -1.1 kg
quote:schorpioen36 schreef op 07 januari 2016 @ 23:27:

ontherun: waar kan je rijstpapier halen. kan dat gewoon bij ah?Dat durf ik niet te zeggen! Bij de jumbo waar ik werk verkopen we het wel. Maar je kan het ook bij een Aziatische toko kopen. Ik zou de appie gewoon eens bellen
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Weeg moment!

Ik realiseer me net dat ik zwaarder was dan dat ik had opgegeven! Vergeten door te geven!

gewicht vorige week : 76,8

Gewicht deze week: 75,2

-1,6
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Weegmomentje ook hier!

Gewicht vorige week: 91.8kg

Gewicht vandaag: 90.4kg

-1.4kg

Volgende week wil ik onder de 90kg en er nooit meer boven komen!
Eh oké... ik lijk belachelijk veel afgevallen te zijn in één week, namelijk 3,7kg. Dat lijkt me onmogelijk! Vet zal het niet zijn, waarschijnlijk vocht dan. Tijdens mijn vorige afvalperioden woog ik me één keer per maand. Ik kan me zo voorstellen dat het gewicht nogal schommelt door menstruatie, eisprong, lekkere vreetmaaltijd , etc. Ik verwacht dat ik volgende week vrijdag een stuk minder kwijt zal zijn, of dat ik dan zelfs zal zijn aangekomen volgens de weegschaal.

Nou ja, voor de tabel dan toch:

Oud: 86

Nieuw: 82,3

Afgevallen: 3,7
Ik moet nog even onder de knie krijgen om op iedereen te kunnen reageren. Hoe doen jullie dat? Ik lees alles maar ben even verderop dan de details alweer vergeten
Morgen (elke zaterdag) heb ik mijn snackdag. Daar verheug ik me erg op . Sowieso lekker aan de patat met snack in de middag of avond en dan nog iets anders lekkers wat ik van mezelf mag kopen. Nou ja, dat zal héél waarschijnlijk een reep chocola worden!

Heel knap dat sommigen het lukt om dat ene chocolaatje te nemen zeg. Alles of niets hier .
Je mag mij wel uit de tabel halen TO.

Succes allemaal!
@Isa_Bela Wat dan? (als je dit nog leest)

@MM ik hou het in de gaten, bedankt voor de waarschuwing

@schorpioen puur oke, eens proberen.

Ja dat sporten is bijzonder iets. Zelf vermoed ik dat het in het begin echt geen klap uit wat je doet. Als je een poos niets hebt gedaan, is elke beweging die je krijgt mooi meegenomen. Ik denk op moment dat weegschaal beetje gaat haperen, dat je dan naar je sportpatroon moet gaan kijken.

Krachttraining spieren kweken, want spieren verbrand vet. Interval inderdaad omdat je lijf opeens keihard aan de bak wordt gezet. En ook duur. Een combinatie van dit alles, is dan het beste (tenminste dat is mij altijd wijsgemaakt). 2x kracht, 1x duur, 1x interval per week. Maar goed, kan me voorstellen dat we daar niet altijd allemaal tijd voor hebben. Dus wat ik mensen in m'n omgeving zie doen ene week 1x kracht 1x duur en andere week 1x kracht en 1x interval.

@04012016 Welkom bij de groep en geefeliciteerd met de geboorte!

@INFJ ik scroll heen en weer omdat ik de namen nog niet kan onthouden

@Allen lekker bezig allemaal na week 1!

Ook hier feest

Startgewicht : 72,7

Huidig gewicht: 71,0

- 1,7

Heb van de week ook al keer 70,7 gezien. Nou ja helaas. Heb ook best dikke vingers vandaag, gisteravond laat avondeten gegeten. Misschien dat dat het is.

Mijn weegschaal geeft ook aan dat m'n vochtpercentage te laag is, maar ik drink me suf 1L thee 1L water.

Moet ik meer drinken?
Ik sta niet in de tabel, maar wil toch even melden dat ik blij ben ondanks gisteravond

Startgewicht: 99.5

Huidige gewicht: 97.8

Totaal: -1.7

Wat fijn dat iedereen zo goed is afgevallen in de eerste week

Kleintje: 2 liter bij elkaar moet toch genoeg zijn, lijkt mij. Of je weegschaal is in de war

INFJ: wat ontzettend veel eraf! Wauw! En geniet van je snackdag morgen

Beverratje: Wat voor een shakes zijn dat dan? Dat is toch allemaal zoet qua smaak? Vind je dat fijn als avondeten?

Ik ben beniewd wie er allemaal hun gewicht doorgeven voor de tabel. Hij is erg groot, maar ik zie hier tot nu toe, veel dezelfde namen voorbij komen.
Hallo allemaal

Super dat er al zoveel mensen afgevallen zijn!

Hier ook!

start 90

Huidig 88.9

Afgevallen 1.1

Zeer tevreden.

Ik lees wel mee, vind dat erg leuk maar het lukt mij niet om te reageren...
Wat een goeie eerste week voor jullie! Tof!
Naatje,

Als jump up voor mijn 'echte' dieet eet ik de eerste weken alleen maar van weight care repen (1x per dag) en drink ik die shakes. Het zijn idd zoete smaken, zoals vanille (heerlijk!) aardbeien en banaan (beide gruwelijk om te drinken). Die repen zijn eigenlijk best lekker, zometeen eet ik een reep met wat granen en karamel, maar je hebt ze ook in andere smaken zoals choco crisp (niet zo lekker als het klinkt), banaan, etc.)

Het klinkt gek want zoals ik schreef was ik een echte sugar addict, en hierin zitten ook suikers en koolhydraten. Dus het is niet perfect, maar met zo'n 800 kcal over de hele dag zie ik dat voor mezelf wel door de beugel.

Dat dieet lijkt wat die suikerverslaving redelijk te werken! Ik moest vanochtend ruim een rijden, en in het zijvakje ontdekte ik nog een aangebroken zakje drop. Aangezien ik geen appel of i.d. had meegenomen bedacht ik dat eentje ok was om te nemen. Het rare was, ik had niet die vreetzucht die ik altijd had. Ik heb dat ding ook rustig opgegeten, zo'n 10 minuten over een dropje. Daarna had ik ook geen behoefte aan meer. Een paar weken geleden zou in 10 minuten de halve zak op zijn, zeker tijdens zo'n ritje in de auto.

Vanochtend gewogen: 85,6, dus 3,1 kg eraf. Het zal wel veel vochtverlies zijn, maar ik merk dat mijn kleren nu echt relaxter zitten.

Morgen heb ik een etentje hier thuis, dan ga ik wel mee-eten. Ik maak een hele kip uit de oven, met groente en aardappelen, en er moet ijs bij als nagerecht (kinderen he). Ik eet dan alleen de kip en de groenten, maar ik kan dan wel gezellig meedoen aan tafel.
quote:sombrerito schreef op 07 januari 2016 @ 21:18:

beverratje, wat is weightcare?Maaltijdshakes en -repen, gewoon te koop bij in ieder geval de ah, etos, kruidvat etc. Niet dat het speciaal zo'n geweldig product is hoor, maar het past wel bij mij op dit moment. Eigenlijk was Atkins beter voor mijn doel. Maar die shakes van Atkins vond ik allemaal geen van allen lekker en die repen ook niet, dat zou ik dus nooit kunnen volhouden. Die vanilleshake van Weightcare daarentegen is heerlijk! Lekkerder nog dan die van de mac.
quote:kleintje1987 schreef op 08 januari 2016 @ 10:30:

@Isa_Bela Wat dan? (als je dit nog leest)

@MM ik hou het in de gaten, bedankt voor de waarschuwing

@schorpioen puur oke, eens proberen.

Ja dat sporten is bijzonder iets. Zelf vermoed ik dat het in het begin echt geen klap uit wat je doet. Als je een poos niets hebt gedaan, is elke beweging die je krijgt mooi meegenomen. Ik denk op moment dat weegschaal beetje gaat haperen, dat je dan naar je sportpatroon moet gaan kijken.

Krachttraining spieren kweken, want spieren verbrand vet. Interval inderdaad omdat je lijf opeens keihard aan de bak wordt gezet. En ook duur. Een combinatie van dit alles, is dan het beste (tenminste dat is mij altijd wijsgemaakt). 2x kracht, 1x duur, 1x interval per week. Maar goed, kan me voorstellen dat we daar niet altijd allemaal tijd voor hebben. Dus wat ik mensen in m'n omgeving zie doen ene week 1x kracht 1x duur en andere week 1x kracht en 1x interval.

@04012016 Welkom bij de groep en geefeliciteerd met de geboorte!

@INFJ ik scroll heen en weer omdat ik de namen nog niet kan onthouden

@Allen lekker bezig allemaal na week 1!

Ook hier feest

Startgewicht : 72,7

Huidig gewicht: 71,0

- 1,7

Heb van de week ook al keer 70,7 gezien. Nou ja helaas. Heb ook best dikke vingers vandaag, gisteravond laat avondeten gegeten. Misschien dat dat het is.

Mijn weegschaal geeft ook aan dat m'n vochtpercentage te laag is, maar ik drink me suf 1L thee 1L water.

Moet ik meer drinken?Mag ik vragen welke weegschaal jij hebt, ik ben opzoek naar zo'n weegschaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven