Lijf & Lijn alle pijlers

20-25kg afvallen. Wie ook?

17-04-2018 09:43 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil/moet er ook 20-25kg afvallen en wil meeschrijven? Tips en ervaringen uitwisselen enzo? Schrijf mee!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Mag ik ook meeschrijven?
Ik ben 23 jaar, weeg op dit moment 86,7 en ben 1,75. Ik ben sinds vorige week gestart met dieeten en volg het metabolisme dieet. Al geef ik hier ook wel mijn eigen draai aan, maar de richtlijnen volg ik. Mijn startgewicht was 90 kilo.

Ik was echt klaar met mij onzeker voelen en geen leuke kleren meer kunnen passen. Tenslotte ben ik nu nog jong dus nu wil ik ook van mijn lichaam genieten! Ik kan niet wachten tot dat ik richting de 75 kilo ga. Liefst zou ik 68 kilo willen wegen, maar dan heb ik nog een lange weg te gaan. Het metabolisme dieet zegt dat je binnen een maand 10 kilo kunt kwijtraken. Inmiddels ben ik in 1 week 3 kilo kwijt geraakt en ga nu in de tweede week richting de 4 kilo. Ik ben blij, mooi begin!
Als de maand om is wil ik weer op mijn eigen houtje eten want het metabolisme zegt per dag welke dingen je niet en wel mag eten. Ik mag bijvoorbeeld helemaal geen zuivelproducten terwijl ik erg fan ben van yoghurt in de ochtend.

Ik ben heel benieuwd hoe het met iedereen zal verlopen, we kunnen het!!!!
Welkom lboontje. Goed bezig met het metabolisme dieet! Je gaat snel met de kilo's.
Ik heb net nieuwe batterijen in de weegschaal gedaan en hij gaf 80.6 aan. Iets lichter dan dat ik dacht. Morgen maar even weer wegen. Ik heb net 2 mokken thee op (detox en skintight). Ik ben een echte theeleut, dus dat is fijn. Ik merk alleen dat ik de laatste tijd makkelijk naar de frisdrank grijp. Nu is het dus 's ochtends 2 mokken thee, 1 voor de lunch, 1 voor het avondeten en 1 's avonds. Dat is goed te doen lijkt me. Ik heb grote mokken, dus dan heb ik in ieder geval genoeg vocht binnen.
Zo nog even een ochtendje werken en dan van het mooie weer genieten!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

Ik ga zo weer heerlijk anderhalf uur langs het strand wandelen in mijn korte broek die ik gelukkig weer pas. Hij zit wel strak maar dat zal vast binnen een paar weken beter gaan.

Gister wel een beetje gesmokkeld en 1 glas rose gedronken :sun:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal!
Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het eigenlijk wel prima. Ik zit nu op mijn balkon te genieten van ananas.
Een voordeel van dit mooie warmere weer is dat ik veel meer zin heb in groente en fruit. Ik moet bekennen dat ik daar normaal gesproken niet zo'n liefhebber van ben, helaas, maar bij deze temperaturen gaat het er prima in.

Ik was vanochtend in de kringloopwinkel en daar zag ik een heel leuk bloesje. Echt helemaal mijn stijl en in mijn favoriete kleuren. Bij het passen bleek die toch echt wel een maat te klein te zijn, maar ik heb 'm toch gekocht en opgehangen in de woonkamer. Als motivatie voor het afvallen en omdat ik zo ook kan genieten van de mooie kleuren. ;-D

Goed weekend verder!
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Hier gaat het nog steeds lekker. Gisteravond uit eten geweest en genoten maar niet heel erg idioot gek gedaan. Vanavond weer ge-bbqt met dit keer een ribeye, een maiskolf en wat witlof. Keurig dus. Wat me nog het meeste moeite kost met dit weer is de wijntjes laten staan. Ik ben dol op rose op dit soort dagen. Maar uiteindelijk tikken die roseetjes best hard aan en is het natuurlijk ook niet gezond.

Vandaag 8km gewandeld over het strand en morgen gaan we 20km fietsen. Prima bezig met bewegen. Ik ben heel benieuwd maar mijn weegmoment maandag.

Geniet van de rest van jullie weekend!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Goed bezig dames!

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en die gaf een ruime kilo meer aan. Nu vond ik de weegschaal vorige week wel erg optimistisch, dus ik denk dat mijn gewicht nu beter klopt; 81,7
Ik drink nu een paar dagen die thee van tastea. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe tevreden over ben. Ik heb veel minder moeite om zoete dingen te laten staan. Ik ben echt een zoetekauw en kan dan, als ik begin, moeilijk stoppen. Ik heb de afgelopen dagen elke dag wel 1 keer wat lekkers op. Maar het lukte dus heel makkelijk om het daarbij te laten. Ik ga kijken wat het me brengt om op deze manier een maand te doen. Die kilo's zijn er niet in 1 dag aangekomen, dus hoeven er ook niet in 1 dag af. Ik ben als de dood om weer te snel te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik was blij op de weegschaal vanmorgen. 92,5. Dat betekent dat er al bijna 5kg af is!

Ik houd het even kort. Ik moet zo voor controles naar het ziekenhuis met de kleine man. Tot later!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Netjes boannan! :thumbsup:

Is die thee ook echt lekker Miranda?
Ik heb in het verleden ook wel thee gedronken om af te vallen, o.a. Pu erh thee. Maar die vond ik echt niet lekker.
Ik drink overigens wel veel thee. Voornamelijk witte en groene thee, maar de groene thee moet wel een (licht) smaakje hebben, want anders vind ik het net slootwater. ;)

Hoe gaat het met de andere dames?

Met mijn eetpatroon gaat het prima. Ik ben daar erg blij, al zal het natuurlijk het mooist zijn wanneer de weegschaal ook een lager gewicht laat zien. Maar ik weeg a.s. donderdag weer, dus ik moet nog even wachten op het resultaat. :rolling:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik mag me niet wegen tot de volgende diëtist afspraak :p ik moet dus nog even geduld hebben, en laat dat nou niet 1 van mijn kwaliteiten zijn haha. Aanstaand weekend het zwemabonnement ophalen! Ik en man gaan proberen sws 1a2x per week baantjes te gaan trekken :)
In die thee zit wel dat Pu erh Serengeti. Maar hij is ook wel kruidig, dus ik vind het goed te doen. De detox thee vind ik persoonlijk wel lekkerder. IK merk ook dat je de thee niet te lang moet laten trekken, dan wordt hij bitter. Op de verpakking staat 2/3 minuten. Meestal denk ik er pas na 10 minuten weer aan.
5 kilo eraf, wat netjes boannan!
Zwemmen is ook goed springtouw! Wat netjes dat je wacht met wegen. Ik sta bijna elke ochtend op dat ding, ook al weet ik dat dat niet de bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren
Miranda_86 schreef:
23-04-2018 12:23
Ik sta bijna elke ochtend op dat ding, ook al weet ik dat dat niet de bedoeling is.
Ik ook hoor :-$
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Toen ik dat nog deed vond ik het zo frustrerend als er even wat bij kwam ipv afging. Hebben jullie dat niet? Opzich is het ook wel een motivatie om het goed te blijven doen. Je weet niet of je bent afgevallen of niet dus pak een appel ipv een magnum om zeker te weten dat je niet aankomt xd..
Alle reacties Link kopieren
Springtouw schreef:
23-04-2018 14:07
Toen ik dat nog deed vond ik het zo frustrerend als er even wat bij kwam ipv afging. Hebben jullie dat niet? Opzich is het ook wel een motivatie om het goed te blijven doen. Je weet niet of je bent afgevallen of niet dus pak een appel ipv een magnum om zeker te weten dat je niet aankomt xd..
Het kan 2 kanten op. Ik heb ook weleens gehad dat ik echt maar 1x per week woog op hetzelfde moment en als ik dan maar een paar ons was afgevallen terwijl ik wel stinkend hard mijn best had gedaan was ik ook enorm teleurgesteld en gedemotiveerd. Nu zie ik het aankomen...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,
Beetje rustig geweest van mijn kant maar op en top genoten van het mooie weer. Veel stappen gezet maar ook wel gebbqt dus dat was dan weer minder verantwoord. Komende week vanaf woensdag vrij met mijn zoon thuis en ik vind het dan altijd lastiger om gezond te eten en niet stiekem te snaaien.

Herkenbaar Boannan, ga ook eigenlijk iedere ochtend wegen. En super goed van je dat je al zoveel kwijt bent.

Hier maar 0,5 eraf deze week maar gok dat het meer had kunnen zijn.

Ben heel benieuwd of het werkt Miranda die thee, maar iig al winst dat het je trek naar zoet wegneemt.

Wat een discipline heb je Springtouw dat je je zo goed aan het wegen kunt houden.
Alle reacties Link kopieren
Springtouw schreef:
23-04-2018 14:07
Toen ik dat nog deed vond ik het zo frustrerend als er even wat bij kwam ipv afging. Hebben jullie dat niet? Opzich is het ook wel een motivatie om het goed te blijven doen. Je weet niet of je bent afgevallen of niet dus pak een appel ipv een magnum om zeker te weten dat je niet aankomt xd..

Ja dat heb ik ook heel snel. Daarom probeer ik ook zo weinig mogelijk te wegen, maximaal 1 x per week.

In tijden dat ik het vaker (dagelijks dus) deed, en ik een onsje zwaarder was geworden, raakte ik zo gefrustreerd dat ik meteen de handdoek in de ring gooide. :facepalm:
Toen ik 3 jaar geleden voor de laatste keer een echte serieuse lijnpoging deed, gebeurde dat dus ook. Toen woog ik overigens 20 kg minder dan nu. :O
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Serengeti schreef:
23-04-2018 17:27
Ja dat heb ik ook heel snel. Daarom probeer ik ook zo weinig mogelijk te wegen, maximaal 1 x per week.

In tijden dat ik het vaker (dagelijks dus) deed, en ik een onsje zwaarder was geworden, raakte ik zo gefrustreerd dat ik meteen de handdoek in de ring gooide. :facepalm:
Toen ik 3 jaar geleden voor de laatste keer een echte serieuse lijnpoging deed, gebeurde dat dus ook. Toen woog ik overigens 20 kg minder dan nu. :O
Dat heb ik dus ook.. Mn hoofd gaat dan van "zie je t lukt niet, eet die pizza maar gewoon". Ik woog 2 jaar geleden nog 77 kilo.. Nu 93.2, lichtelijk frusterend haha. Daarom gaat het niet wegen nu ook beter. Het idee dat het prima gaat zorgt dat ik ook nog kan genieten ipv alleen denken aan die weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Nu bezig met mijn 3e week metabolisme dieet. Afgelopen volgens het dieet weer gezonde vetten gaan eten en vanochtend stond ik op de weegschaal die 0,6 kilo meer aangaf.. momenteel wel al bijna 5 kilo kwijt in 2 weken. Ik ben tevreden. Nog twee weekjes te gaan en dan ben ik benieuwd hoeveel ik in totaal ben kwijt geraakt.

Heerlijk genoten van het weer, maar zonder alle lekkere dingen helaas!
Ik houd vol..
Alle reacties Link kopieren
Gisteren na een week weer bij de gewichtsconsulente geweest en 1,5 kilo eraf!
Heb me goed aan het menu gehouden en veel gesport.
En zelfs in het weekend een paar wijntjes gehad. :thumbsup:

Ik ontbijt met 2 volkoren boterhammen of yoghurt met muesli
lunch met 2 volkoren boterhammen en rauwkost
Diner 100 gram aardappels/rijst/pasta 250 gram groente 100 gram vlees
2 stuks fruit per dag en een handje noten en veel water

Over 3 weken weer wegen

Succes weer allemaal! :bye:
Alle reacties Link kopieren
Wat knap hoetepetoet! :thumbsup:

Hier gaat het qua eten goed, maar ik voel me toch wat futloos en heb dus niet echt heel erg veel beweging gehad. Vooral gisteren niet.
Maar goed, ik wil wat dat betreft ook niet te streng zijn voor mezelf. Het overeten was absoluut mijn grootste probleem, dus dat dat nu goed gaat vind ik al super.
Wanneer ik het gevoel heb dat mijn eetpatroon voor een nog wat langere periode stabiel is dan kan ik altijd nog extra aandacht aan mijn bewegingspatroon geven.

Ik eet trouwens ongeveer hetzelfde als hoetepetoet, misschien iets meer.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wat fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben die de strijd tegen de kilo's is begonnen.
Zou ik mee mogen schrijven hier?
.
Ik ben dus Miezemuis, 41 jaar, moeder van 6 en woog 2 weken geleden 98.7 bij een lengte van 1.70m. Ik wist dat het erg was, maar zo erg had ik niet verwacht. Heb de knop omgezet en woog vanmorgen 94.7. Op naar de -30! Het erge is dat ik 5 jaar geleden ook 33 kg ben afgevallen maar na nog 2 zwangerschappen zit alles er weer aan. Zo ontzettend dom want ik heb het mezelf echt aan gedaan. Kortom; het lijkt me fijn om hier mee te schrijven en elkaar door deze periode heen te helpen!
Alle reacties Link kopieren
Jij bent ook goed bezig Miezemuis! Alweer 4 kg afgevallen!

Ik herken het jojo-effect. Ik ben ook al een paar keer 20 - 25 kg afgevallen. En weer aangekomen.
Maar nu gaat het wat mij betreft toch echt goedkomen! :-)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
25-04-2018 11:27
Jij bent ook goed bezig Miezemuis! Alweer 4 kg afgevallen!

Ik herken het jojo-effect. Ik ben ook al een paar keer 20 - 25 kg afgevallen. En weer aangekomen.
Maar nu gaat het wat mij betreft toch echt goedkomen! :-)
Vr

We gaan er voor met z'n allen!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom, miezemuis. Ons startpunt is ongeveer gelijk. Schrijf lekker mee.

Wat goed, hoetepetoet!

Hier gaat het z'n gangetje. Ik loop momenteel elke dag 9km dus met bewegen zit het goed. Ook qua lijnen ben ik nog steeds heel erg gemotiveerd. Ik tik bijna de eerste maand aan. Dat vind ik ook lekker. Dat ik het dan een maand volgehouden heb.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames
Ik zou ook graag mee willen gaan schrijven. Ik ben altijd te zwaar geweest. Een jaar of 4 terug toch wel wat afgevallen maar alles (plus nog een beetje) heb ik er weer aangegeten. Opnieuw een start gemaakt in oktober 2016 toen de weegschaal 102 kilo aangaf.
Maar het laatste jaar kom ik geen steek vooruit helaas. Snel de motivatie kwijt. Veel stress gehad laatste jaar en nu ziet mijn leven er wat anders uit. Daarom besloten om toch de draad weer op te pakken.
Vanmorgen woog ik 88,4 bij een lengte van 172 cm. Er mag dus behoorlijk wat af om op een gezond gewicht te komen.
Heb een stappenteller gekocht ook, misschien motiveert dat ook om wat meer te bewegen want sporten doe ik niet. Verder wil ik vooral gezond eten en mijn verstand gebruiken.
Fijne dag allemaal!
Goedemorgen allemaal!
Ondank dat ik netjes eet, val ik nog niet echt af. IK denk dat mijn lichaam eerst even aankijkt of ik niet weer te gek ga doen :-D . Mijn buikomvang is wel 2 cm minder, dus het netjes eten doet wel wat. Ik drink netjes mijn thee en dat zorgt ervoor dat mijn zoetbehoefte beperkt blijft.
Fijne koningsdag allemaal! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven