Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Drackie: ze heeft inderdaad helaas niet gebeld, dus heb toch maar een mailtje gestuurd gisteren met wanneer ze me eventueel zou kunnen bellen of dat ze me anders ook mag mailen. Maar baal er best wel van dat ik nog helemaal niets heb gehoord eerlijk gezegd. Maar goed, we zien het wel. Thanks voor het vragen nog! :)

Fijn dat de bittere smaak weg is, dat scheelt alweer inderdaad. Wat naar zeg, van het nieuws bij de huisarts. Hoop dat je snel opknapt!

Super leuk dat je plannen hebt om naar Texel te gaan; daar fietsen is heerlijk! Extra motivatie inderdaad!
@Jemmer: Goed dat je zelf even hebt gemaild! Wel slordig van haar dat ze haar afspraken niet na komt. Als ze nog geen tijd heeft gehad of het is niet gelukt, kan ze dat ook laten weten. Ik hoop dat je snel iets van haar hoort.

Gisteren is het op zich wel gelukt. 's Avonds alleen een sandwich cracker van wasa op en voor de rest fruit en mn maaltijden.
Vandaag heb ik nog niks tussendoor gegeten, maar ga zo even een appel eten. Ook al heb ik meer zin in een oreo koekje. Want die heb ik stom genoeg zaterdag mee genomen. Het pakje is nog wel dicht, maar het roept al de hele tijd naar me :facepalm:

@Drackie: Fijn dat je bittere smaak weg is en je eten weer smaakt. Wel naar van je slijmbeurs ontsteking. Je bent zo te lezen er wel lang mee zoet.
Weet je waarom je minder afvalt of is het echt gewoon zonder reden?

Leuk naar Texel, ik ben er ook 1x geweest. Maar dat was buiten het seizoen, dus was er veel dicht. Ik vond die zeehonden opvang erg leuk.
GossipGirl91 schreef:
18-02-2020 08:13
@Mensinwording: Wauw ik vind het echt knap hoor dat je al zoveel bent afgevallen! En dat je ook al zolang de motivatie daarvoor hebt. Heb je het idee dat je jezelf veel moet ontzeggen of valt dat uiteindelijk wel mee?

Uitlopen is bij jou 6km, dat vind ik echt veel. Dat loop ik nog niet eens als 'training'. Maar oke jij sport veel fanatieker en kan meer hebben dan mij. Dus misschien moet ik mezelf daar niet mee vergelijken.
Tja, ik heb mijn eetpatroon helemaal omgegooid en heb vooral in het begin best weleens honger gehad. Maar afvallen werd echt noodzakelijk, dus dan moet het maar.

En uitlopen is was maar één km hoor. Vijf gerend, één gelopen, zes in totaal. :)
Drackie schreef:
18-02-2020 11:43
Ik heb er de pest in want het afvallen stagneert hier ineens een beetje.
Zou ik ook van balen hoor, maar afvallen gaat uiteindelijk niet elke week gelijkmatig. Kan zomaar zijn dat het volgende week weer aantrekt.
Ecomare bedoel je GossipGirl. :proud: Vaak geweest, ik kom namelijk van Texel haha. Wel leuk om weer eens een weekendje te gaan, sinds mijn ouders in 2011 het eiland verlieten kom ik er niet vaak meer. Ik kan me er nu al op verheugen, ook omdat ik toe ben aan wat mooier weer trouwens. Dat niet afvallen is volgens mij echt zonder reden helaas, maar wat MensInWording zegt is ook zo, het gaat helaas niet in een rechte lijn naar beneden.

Zou je de koekjes verder weg neer kunnen leggen? Ik heb nog pepernoten in huis, maar ze liggen op zolder. Ik neem af en toe een beetje en heb niet de neiging om ervan te 'vreten' omdat ze niet in mijn keuken liggen. Dat helpt mij echt!
Haha, wat slim om die pepernoten op zolder te leggen!
Fijn als dat werkt inderdaad, maar voor mij zou weten dat ze daar liggen genoeg zijn om naar boven te lopen en ze alsnog op te eten. :facepalm:
Haha, mijn luiheid is echt grenzeloos. En het helpt ook in de zin van dat ik vaak ‘vergeet’ dat ze er zijn omdat ik er niet voortdurend mee geconfronteerd word in de kast. Ik probeer mezelf op deze manier te leren om dingen in huis te hebben zonder dat ze op moeten en ik kan er wél gematigd van genieten zo. Chips kan tegenwoordig zelfs gewoon in de keuken liggen zonder vreetneigingen en er ligt al bijna een maand (!) een chocoladereep in de kast, en popcorn met tompoucesmaak al sinds december. O_o Die zijn beide nog dicht, dat scheelt, en het zouden geen koekjes moeten zijn, of Tony’s ofzo. :proud: Het is simpele melkchocolade, maar dat dit me al lukt is een klein wonder.
@Drackie: Ja ecomare! Ah je komt er vandaan dan is het wel leuk om een keer terug te gaan. Hopelijk heb je een beetje goed weer. Wel vervelend dat het geen reden heeft. Maar misschien heb je volgende week weer een min.

Ik laat de koekjes ook wel gewoon in de kast liggen hoor. Ik moet er maar gewoon vanaf blijven en bijv. in weekend of 1x door de weeks een klein rolletje nemen uit het pakje. Er staat tenslotte zoveel lekkers in de kast aangezien ik niet alleen woon. Alleen deze vind ik extra lekker, dus had ik ze gewoon nooit moeten kopen.

Gisteren wel goede dag gehad en niet echt gesnoept zoals chocolade enz. :-D Een salmiakbal is op het zoute na niet zo heel slecht volgens mij.

O: Kadetje met smeerkaas + boterham met 30+ kaas
L: 2 geroosterde boterhammen met 30+ kaas
T: Appel, salmiakbal
A: 2 wraps met gehakt en groente
T: 1 biscuitje + 2 crackers.
Hoi dames, even een snelle egopost. Druk met vakantie vieren! :proud:

Volgens de huisarts waren mijn bloedwaarden uitstekend. Ik heb de uitslag zelf ook gekregen en kon inderdaad zien dat alles zich keurig binnen de normaalwaarden bevindt.

Op ijzer na. De arts vond het niet zo'n probleem, maar mij leek ie toch wel erg laag. Hij was 16. Op het overzicht werd als normaalwaarde iets tussen de 10 en 110 aangegeven, maar op internet vind ik overal dat de normaalwaarde voor vrouwen tussen de 20 en 100 ligt.

Ik heb dus toch aangedrongen op ijzerpillen. Het is op zijn minst het proberen waard of ik me daar minder uitgeput van ga voelen.

De arts wil nog wel vervolgonderzoek doen. Ergens volgende maand moet ik nog een keertje langs de gynaecoloog en een internist. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat ijzer bijslikken gaat helpen. Hoewel die lage waarde wel raar is, want ik eet voldoende ijzerhoudende voeding en ik heb ook nog nooit eerder een tekort gehad. Kan geen kwaad om nog even verder te zoeken dus.

Qua eten gaat het even niet zo goed. Dat was ook wel een beetje ingecalculeerd. Gisteren uit eten geweest naar de pizzeria, er komt wat meer alcohol aan te pas en ik snoep meer. Het is maar even zo. Het is de bedoeling dat ik dit weekend weer in het gareel stap.
@Mensinwording; goed zeg dat je al zoveel bent afgevallen!

@Jemmer; goed dat je je diëtiste hebt gemaild, hopelijk hoor je snel iets van haar.

@Drackie; jammer voor je dat het afvallen even stagneert, wel goed vooruitzicht even naar Texel.

@Avena; fijn dat je bloedwaardes goed zijn, alleen jammer dat je ijzer aan de lage kant is. Hopelijk helpen de ijzertabletten daarbij. En goed dat er nog even verder gezocht wordt, wie weet komt daar nog wat uit.
En tijdens je vakantie is het ook niet erg als het even wat minder goed gaat kwa eten, en klinkt goed dat je wel moment kiest om het weer op te pakken.

Hier gaat het goed, heb weer even goed ritme te pakken. Vanochtend weer op weegschaal gestaan, is mooi weer halve kilo vanaf, dus gaat de goede kant op.
Fijn dat de bloedwaardes verder normaal waren Avena, ik hoop dat die ijzertabletten gaan helpen! Gelukkig neemt de huisarts het wel serieus, goed dat hij nog verder onderzoek wil doen! Sterkte.

Oké, ik ben een aansteller. Ik ben gewoon afgevallen. Vandaag is mijn officiële weegdag en -0,7 kg ten opzichte van vorige week dus dat is helemaal prima. Gisteren zag het er nog een stuk minder rooskleurig uit.
@Avena: Fijn dat je bloedwaardes iig goed waren! Gelukkig neemt de huisarts het ook serieus. Wel raar dat je ijzer zo laag is als je weet dat je genoeg ijzer binnen krijgt. Hopelijk helpen de pillen!
En fijn toch even een weekje wat losser zijn als je vakantie hebt. Zoiets moet ook kunnen vind ik.

@Drackie: Fijn dat je toch nog bent afgevallen! Wel veel ten opzichte van gisteren.
@Drackie, fijn dat je toch nog af bent gevallen! inderdaad wel best wel verschil met gisteren, maar lichaam kan wat dat betreft raar in elkaar zitten.
Ik heb me niet kunnen houden aan de afspraak met mezelf. Aan het eind van de middag had ik echt honger, zelfs na mn appel nog. Dus heb nog 1 biscuitje op en een plakje kaas. Als ik het zo typ klinkt het weinig. Maar als je dat elke keer doet is het alsnog veel natuurlijk.
@avena, hopelijk helpen die pillen. Wel apart dat de waarde zo laag is dan inderdaad.

@gossipgirl het klinkt inderdaad weinig, maar juist dat soort kleine extras tellen dan toch aan wanneer je er niet bij stil staat. Maar gelukkig ben je je er wel bewust van. Echt honger is natuurlijk ook echt niet fijn en de bedoeling.

Hier tot nu toe een prima week na een wat minder weekend. Weekend was niet heel gek, maar wel wat meer gehad dan anders. Merk echt dat dat mijn valkuil is dat lekkerder eten in het weekend. Plannen doe ik door de weeks goed maar doel ik echt om dit vol te houden in het weekend. Zo zonde als ik steeds niks afval omdat ik door de week goed bezig ben maar in het weekend minder.
Yannahh schreef:
18-02-2020 22:36
Haha, wat slim om die pepernoten op zolder te leggen!
Wij halen nooit wat voor onszelf in huis want allebei te zwaar en kind eet geen snoep/snacks. Maar ik heb altijd wel het eea omdat we nogal eens bezoek hebben. Dat leg ik dan in de schuur. Werkt goed voor ons.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb deze week min 6 ons. Prima. Het gaat niet heel hard maar mijn doel was 2kg per maand dus met 6 ons in een week zou dat moeten lukken.

Ik heb zo om 9u de eerste sessie van mijn lifestyle coachingsprogramma. Ben benieuwd. In elk geval lekker dat ik kan zeggen dat ik op eigen kracht al 7kg kwijt ben.

Komende week is nog een normale week maar daarna krijgen we een paar gekke weken. Ons zoontje krijgt 3 maart een heftige operatie met 1-2 weken ziekenhuis als het allemaal naar behoren verloopt. Dan ga ik me even daar op richten en proberen niet te vluchten in comfort food.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Hoe was je gesprek, Boannan? Ik ben echt heel benieuwd wat dit traject met jou en je gezondheid/overgewicht gaat doen.
Die operatie klinkt heel zwaar en heftig. Hoe oud is je zoontje?
Jammer dat er niks concreets uit je bloed is gekomen, Avena. Nu heb je dus wel klachten, maar niet gemakkelijk verklaarbaar. HOpelijk helpen de staaltabletten je wat.
Ik ga wel aardig. Vanmiddag heb ik de intake voor de hypnose.
Nandina* schreef:
20-02-2020 10:29
Hoe was je gesprek, Boannan? Ik ben echt heel benieuwd wat dit traject met jou en je gezondheid/overgewicht gaat doen.
Die operatie klinkt heel zwaar en heftig. Hoe oud is je zoontje?
De eerste (groeps)sessie was prima. Het ging over haalbare kleine doelen stellen. Voor mij wel een ding. Ik ben nogal van het heel hard hollen of helemaal stil staan. Mijn doelen zijn te ambitieus waardoor ik op een gegeven moment het elke keer niet haal, teleurgesteld raak en het opgeef.
Ik vind dat ik mijn doelen al wel heb bijgesteld (van 1kg naar een halve kg per week) en vind het moeilijk om ze nog kleiner te maken. Even kijken of het zo gaat lukken. Het belangrijkste is natuurlijk dat ik het volhoud. Ik denk zeker wel dat de groepsdruk daarbij gaat helpen.

Het is wel een hele diverse groep. Van mensen die nog nooit cal hebben geteld en mensen die moeten stoppen met 5 glazen cola per dag naar mensen zoals ik die al 100 jaar lijnen en eigenlijk precies weten hoe het moet maar elke keer hun motivatie verliezen.

Mijn zoontje is 8. Hij heeft een hele ernstige vergroeiing van zijn rug doordat hij verlamd is vanaf zijn borst. Met behulp van 2 stangen gaan ze zijn rug recht(er) maken. Het is zeker een hele heftige operatie en we zien er erg tegenop. Aan de andere kant heeft hij al 4 openhartoperaties gehad en daarnaast al heel veel kleinere operaties. Dus we zijn het gewend om in het ziekenhuis te zitten.
Poeh, best heftig. Sterkte de komende tijd, Boannan.

De groepsessie klinkt wel prima! Hopelijk helpt het je om je doelen realistischer te stellen en je motivatie te behouden.
@Sansi: Ja het zit hem bij mij in zulke kleine dingetjes. Want ik eet bijv. nooit zakken chips, pakken koekjes of repen chocolade in 1x. En natuurlijk dat ik nu vrij weinig beweeg omdat ik thuis zit. Dus dan kan je ook minder hebben natuurlijk.

@Boannan: Klinkt wel goed over kleinere doelen stellen die wel te behalen zijn. Zal vast ook beter voor de motivatie zijn. Als je ziet dat je de doelen wel kan behalen.

Wel heftig hoor zo'n operatie. Kan me goed voorstellen dat jullie daar erg tegenop zien. Ook voor jullie zoontje lijkt het me erg pittig. Sterkte!
Poeh, wat heftig Boannan! Sterkte

Hier gaat het goed. Vakantie van de kinderen, dus druk. Morgen samen een nachtje weg sinds euhm 100 jaar en dan wil ik wel uitgebreid uiteten :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven