Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen

30-12-2020 15:19 676 berichten
Hallo,

Ik wil graag als stok achter de deur een groepje starten met +20 kg afvallen.
Als we een aantal hebben zal ik een tabel maken en deze wekelijks bijhouden.
Ik zelf ben al jaren aan het aanmodderen, maar voor nu moet het eens klaar zijn en ga ik doorzetten.

Wie doet er mee?

NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigTotaal
Martine89311.7111792112.6-4.4
Tijdvoortaart341.7597.595.5-2
S1981391.6510097.3-2.7
Appelstroop_88321.64766369.7-6.3
Pindakaasjes40+1.78787376-2
Peritau361.73897585.4-3.6
Corzon391.6910385101.5-1.5
Schorpioen36431.8211282106.1-5.9
Creabea2punt0351.72101.58099.9-1.6
Neetog391.65967594.3-1.7
Sum84361.64826580-2
Suusberg431.7310575103-2
Jokke391.75847074.9-9.1
Doratje4331.67857083.6-1.4
Mabelle341.68917089.4-1.6
such_preggers108
anoniem_640109a1b93c2 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 12:08
75.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat vele plassen herken ik, al is dit echt minder geworden. Je lichaam gaat veel dingen normaliseren. De periode van 'resetten' vond ik lastig, het constant moeten plassen, een wat opgezette buik en ik kreeg pukkels. Dat gaf mij wel het gevoel dat ik in ieder geval aan het detoxen was.
Hoe is het met jullie stoelgang?
Merken jullie daar verandering of verbetering in?
jokke schreef:
08-01-2021 20:30
Yella wat naar he dat plassen. Ik heb dat al jaren, tussen de 4 a 9 x naar de wc in de nacht. Ik heb denk ik ook niet super veel slaap nodig, meestal slaap ik maar 6 a 7 uur. Helaas.
Ik ga deze week goed. Eten naar mijn idee keurig en elke dag boven de 20000 stappen. Ben benieuwd morgen.
Hoe kom je aan 20000 stappen. Heb je een lopend beroep?
116, —0.3. Valt me iets tegen maar het begin is er.
86,0, -3kg

Ik denk dat dit getal een beetje overdreven is. Ik heb me vorige week op een ongunstig tijdstip gewogen. Maar toch was ik wel erg positief verrast. Ik ben in ieder geval gewicht kwijt. Maar ik verwacht volgende week een heel stuk minder kwijt te zijn. Dus ik zie dit maar als een soort 2e nulmeting. De 89kg van vorige week was ook wel echt het zwaarste wat ik ooit heb gewogen (niet-zwanger).

Mijn stoelgang is altijd vrij slecht. Ik kan maar 1x in de 5 a 6 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hier 79 kilo. Denk net als peritau een wat vertekend beeld. Vorige week in de avond gewogen en was ongesteld. Ben benieuwd naar volgende week.
@schorpioen werk in de zorg, dus daar kom ik aardig aan mijn stapjes. Maar deze week na werktijd ook in de avonden elke dag gewandeld. In de weekenden kom ik meestal rond de 10000 duizend stappen, dus wel een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
_ 0,5 hier.
Alle reacties Link kopieren
100,3 dus -1,2
Blij mee, niet hysterisch gelijnd (gister zelfs wat snoep op s avonds en overdag al taart :angel: )

moet volgende week onder de 100 in ieder geval lukken.

Vanavond ga ik lekker bij vrienden eten (die heel uitgebreid koken altijd), morgen weer terug in gareel. Vandaag overdag overigens ook rustig aan, zit nu aan bakje magere kwark als ontbijt
Alle reacties Link kopieren
Hier 98.0 dus -2 kilo.

Tevreden mee.
Iedereen is iig afgevallen
Alle reacties Link kopieren
Zo, netjes bij iedereen hoor!
Leuk om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens besloten om voortaan s'avonds tussen 22:00 en 23:00 uur nog wat te eten. Een banaan, noten of plakje roggebrood
De afstand vanaf 18:00 uur naar 8:00 uur de andere dag, is me te groot.
Ik heb dit vanaf september gedaan, maar ik ga het niet permanent volhouden. Dat voel ik.
Dus nu een late 'gezonde' snack op het schema. Ben heel benieuwd hoe dit bevalt, of dat akelige lege maag gevoel in bed daarmee weg is, en wat het gaat betekenen voor mijn gewicht
Alle reacties Link kopieren
Hier 102,4 dus -0.6
Had op meer gehoopt, maar ja het is eraf!
Ik was vandaag 109,2 dus 2,8 kilo kwijt. Dit is pas de eerste week dus veel vocht. Ga deze week op dezelfde manier verder ( ik ga alleen geen hele bon bon bloc eten) en dan kijken Wat het resultaat is en wat ik afval. Uit het verleden weet ik dat ik de eerste week 2 tot 3 kilo afval en dan daarna 1 kilo.

Het zonnetje schijnt dus ga wel weer wandelen. Kijken of ik die 10000 stappen kan halen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie resultaten allemaal!
104,4 dus -0,6

We gaan gewoon door...
Net weer 6 km gelopennmet kind in de kinderwagen, en eten nog steeds goed! Geen chips gegeten gisteravond en vanochtend geen lekkere bakbroodjes of een warm croissantje :-D

Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Hier was het 84,6 vanochtend, dus 400 gram eraf 😅
Ik ben nu ook niet echt aan het diëten, vooral opletten met tussendoortjes en na het avondeten snoepen.
Dus ik ga voor traag maar zeker 😌
Goede resultaten allemaal zeg! Ben benieuwd hoe het komende week gaat. Merken jullie dat het vol te houden is?
Ik ben vooralsnog alleen bezig met puur voedingswaarde en haalbaarheid en dus geen calorieën aan het tellen. Hoop dat dat ook niet nodig gaat zijn. Afvallen kan ik namelijk wel, maar blijvend gezond eten, lukt minder goed. Voel me wel weer blij dat ik op het goede pad zit.

"Score" was -1.4, ik woog 74.6.

Maar met hetzelfde voorbehoud als de anderen hier. Het wordt bij mij rond de 70 interessant want dan wordt het meestal opeens heel ingewikkeld en ga ik normaal honger lijden. Dat wil ik nu voorkomen, dan maar 4 weken stil staan met gezond eten, maar ik wil niet naar de extremen. Please stop mij als het daarop begint te lijken!
Alle reacties Link kopieren
Mooie resultaten allemaal!! Goed bezig dames :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Hier +0,2 kg, maarrrrr ben sinds gisteravond ook ongesteld geworden. Dan weeg ik altijd 1 a 2 kilo zwaarder. Dus per saldo zal ik dan wel afgevallen zijn. Hopelijk laat de weegschaal volgende week een mooi resultaat laten zien.
Alle reacties Link kopieren
appelstroop_88 schreef:
09-01-2021 13:00
Goede resultaten allemaal zeg! Ben benieuwd hoe het komende week gaat. Merken jullie dat het vol te houden is?
Ik ben vooralsnog alleen bezig met puur voedingswaarde en haalbaarheid en dus geen calorieën aan het tellen. Hoop dat dat ook niet nodig gaat zijn. Afvallen kan ik namelijk wel, maar blijvend gezond eten, lukt minder goed. Voel me wel weer blij dat ik op het goede pad zit.

"Score" was -1.4, ik woog 74.6.

Maar met hetzelfde voorbehoud als de anderen hier. Het wordt bij mij rond de 70 interessant want dan wordt het meestal opeens heel ingewikkeld en ga ik normaal honger lijden. Dat wil ik nu voorkomen, dan maar 4 weken stil staan met gezond eten, maar ik wil niet naar de extremen. Please stop mij als het daarop begint te lijken!
Check :thumbsup:

Sowieso lijkt het me verstandig dat we elkaar er op aanspreken, op een goede manier natuurlijk, als het erop lijkt dat iemand de extreme kant op gaat. Mij mogen jullie in ieder geval aanspreken op het moment dat ik in jullie ogen niet goed bezig ben. Graag zelfs. Soms zie je het zelf nl niet
Alle reacties Link kopieren
Niks afgevallen. Nog steeds 91kg. Maar ben dan ook net een paar dagen bezig... we houden gewoon vol dan komt het vanzelf. Vanmorgen 6km gerend dus die heb ik gelukkig al te pakken.
En geen chips dit weekend dat is voor mij heel knap hihi ;-)

Mooie resultaten dames. Goed bezig!!! Fijn dat we elkaar hier zo kunnen motiveren
sum84 schreef:
09-01-2021 13:16
Check :thumbsup:

Sowieso lijkt het me verstandig dat we elkaar er op aanspreken, op een goede manier natuurlijk, als het erop lijkt dat iemand de extreme kant op gaat. Mij mogen jullie in ieder geval aanspreken op het moment dat ik in jullie ogen niet goed bezig ben. Graag zelfs. Soms zie je het zelf nl niet

Lief!

Ik zal m'n best doen. Mijn eetlijstjes zien er heel anders uit dan die van jullie, dus op de inhoud zal ik denk ik minder aan te merken hebben, maar hopelijk hebben we het "doorslaan" van elkaar wel door. Uiteindelijk is het doel toch gezond en fit zijn.
Wat een mooie resultaten zeg! Super. Mijn weegdag is maandag. Maar kan volgende keer ook wel met jullie meedoen op zaterdag. Leuk om elkaars resultaten te zien in het weekend. Motiveert ook weer om ook dan te blijven opletten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik volgende week zaterdag dan ook zover ben dat ik open sta voor wegen. Hangt ervan af of ik het gevoel heb dat ik goed bezig ben. Op dit moment in elk geval zeker wel. Het moeilijkste punt voor mij (wellicht voor iedereen) is het vasthouden van deze mindset. Steeds bewust zijn en steeds voelen dat ik dit vadsige lijf echt heel graag wil transformeren. Vroeg of laat komt daar altijd de klad in, dan is er wat af en zwakt de motivatie af, juist omdat ik dan denk dat het heel prima gaat en het mij geen moeite kost. Ach, dan kan er best eens iets. Zo sluipt het er dan weer in. Vanochtend heb ik opgenomen aflevering gekeken van Obese, dat voedt mijn motivatie ook.

Jokke, 4 tot 9 keer per nacht naar de wc... Dat lijkt me echt heel naar. Hopelijk val je dan wel weer in slaap? Als je maar steeds een hele slaapcyclus kunt afronden, is er niet zo veel aan de hand. (een cyclus duurt zo'n 2-2,5 uur en per nacht heb je er dus tussen 3 en 5, ik heb er meestal ook maar 3, in drukke tijden of bij stress maar 2, zou graag wat meer slapen).

Het vaak moeten plassen bij koolhydraatarm eten komt mede door de afbraak van glycogeen (koolhydraat dat in de spieren is opgeslagen). Aan glycogeen zit water gebonden. Als je lichaam het glycogeen verbruikt, komt dat water vrij en moet ook weer worden afgevoerd. Dat geeft gewichtsverlies op de weegschaal, tot wel zo'n 3-4 kilo, maar dat is dus geen verlies van vet. Ook daarom hecht ik minder belang aan het getal op de weegschaal. Het kan ook zo je stemming bepalen. Stel, je hebt een keer wat zouter gegeten en houdt wat meer vocht vast, dan lijkt het of je niet bent afgevallen of zelfs aangekomen en dat kan zeer demotiveren, als je je wel heel goed aan je plan hebt gehouden. Ik heb gewoon niet zo'n zin om mijn humeur te laten beïnvloeden door een getal.
Ik denk dat ik extra veel vocht afdreef trouwens afgelopen week ook door ongesteld te zijn. Ik dacht dat ik dat gedoe achter de rug had (was al zeker een halfjaar niet meer ongesteld geweest en voor die laatste keer ook heel lang niet) en door de overgang heen te zijn, maar vorige maand werd ik plotseling weer ongesteld en krap vier weken later dus weer. Ik lijk wat dat betreft dus weer 'back in business'.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
09-01-2021 17:09
............Ook daarom hecht ik minder belang aan het getal op de weegschaal. Het kan ook zo je stemming bepalen. Stel, je hebt een keer wat zouter gegeten en houdt wat meer vocht vast, dan lijkt het of je niet bent afgevallen of zelfs aangekomen en dat kan zeer demotiveren, als je je wel heel goed aan je plan hebt gehouden. Ik heb gewoon niet zo'n zin om mijn humeur te laten beïnvloeden door een getal.....
Dat kan inderdaad ook heel demotiverend zijn. Daarom ben ik van plan om morgen of maandag ook cm van taille, armen, benen etc te meten. Wanneer ik dan stilsta, kan het best zijn dat ik misschien geen kilo's ben kwijtgeraakt, maar wel cm
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend weer op de weegschaal gestaan. 0,5 kilo erbij sinds gisteren.
Blijkbaar fluctueert het gewicht toch veel.
Net 50 min flink gewandeld. Dat voelde goed. Beter dan vorige week waar mijn benen niet wilden.
Alle reacties Link kopieren
Daarom vind ik dagelijks wegen ook zo zinloos.
Één keer goed plassen en poepen (of niet) en de weegschaal geeft alweer wat anders aan.
Vaak geeft je spiegel een eerlijker beeld dan je weegschaal.
Of die jeans waarvan de sluiting nu wél weer dicht kan.. dat zegt eigenlijk meer dan die weegschaal.
Neemt niet weg dat ik af en toe wegen wel belangrijk vind. Geen idee van je gewicht hebben is ook weer niet goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven