Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
quote:Jammie schreef op 26 juni 2013 @ 20:10:

Ik heb me even verdiept in Befit in 30 extreme, maar het is een heel programma van 3 maanden. Voor iedere maand zit er een wordkout calander bij welke wordkouts je moet doen. De eerste maand 4x per week en de 2e en 3e maand 5x per week.

Ik heb alles op de harde schijf staan en de kalanders uitgeprint. Vandaag begin ik met Leg, Thigh and Butt level 1.

Miepje, ga je deze ook doen ?????Uhhh, weet ik nog niet. Dan moet ik me er eerst in verdiepen. En ik ga 4-5 keer per week ff niet redden, zit in het onderwijs en ben het schooljaar aan het afronden. Heel druk dus de komende 3,5 week.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 26 juni 2013 @ 21:22:

@Meds, mag ik trouwens wat vragen. Geen idee of je hier ook verstand van hebt, maar toch.

Ik volleybal. Vroeger op een redelijk niveau, nu door de scheenbeenvlies ontstekening om een iets minder redelijk niveau, met name omdat mijn conditie slecht was (nu al veel beter), maar nog wel omdat ik tergend langzaam ben qua bewegingen, hoe kan ik de komende maand zelf thuis aan het werk met langzaam weer die bewegingen opbouwen, enig idee?

Iemand anders?Alles met springen is niet goed. Hoe kom je aan die shin splints? Overbelasting?
zo kan ik het ook! Hilarisch!

Kwam deze tegen op facebook, ik moest meteen aan 6weeks6pack denken!

Heb je een goede fysio kaatje? En is ook gekeken naar je voet? Heb je evt. steunzolen of aangepaste schoenen?

Niet springen, joggen of andere belastende dingen doen. Je kan wel buikspieroefeningen doen of wat oefenen met gewichten. Maar probeer eerst pijnvrij te zijn. Zwemmen of fietsen kan wel.
Oooh yeah, eindelijk, eindelijk werpt al die workouts vruchten af.

Vanmorgen op de weegschaal -2 kilo. Hèhè dacht dat ik alles voor niets aan het doen was. Okay ik zag in de spiegel wel resultaat, maar die weegschaal hè?

Mijn lichaam houd gewoon graag vet vast, maar ik denk dat nu alles los komt.

Ga alleen wel bijna met vakantie en ik ga daar niet shredden of op mijn eten letten. Daar wil ik genieten.

Gisteren avond ripped level 2 gedaan, een aantal weken terug kon ik de oefeningen niet doen en ik dacht ga het proberen. En het lukte, en mijn zoon zei, je heb een sixpack mam. Haha wel nog los vel eromheen maar het tonen begint.
quote:momodoe schreef op 27 juni 2013 @ 09:05:

Oooh yeah, eindelijk, eindelijk werpt al die workouts vruchten af.

Vanmorgen op de weegschaal -2 kilo.

You go mama *doet zwaaiende ghetto-ass vingerknip beweging voor gezicht en realiseert zich dat ze dat nóóit moet doen met andere mensen erbij, en ook nooit you go mama zeggen*

Ik ben voor het eerst aanbeland bij level 3 van Ripped en boy oh boy, het zit weer helemaal goed tussen Jillian en mij. Au! Alles lijkt ineens 3 keer zo snel te gaan en de oefeningen zijn wat moeilijker maar leuk! Ik heb voor het eerst een cardiomove (de jumping squats) halverwege moeten nokken en tijdens de cooling down moest ik bijna kokhalzen. Yeah!
quote:Murdoch schreef op 27 juni 2013 @ 14:03:

[...]

en tijdens de cooling down moest ik bijna kokhalzen. Yeah!

Heerlijk, dat enthousiasme

Ik ben nu level 3 aan het bekijken, maar wil eerst nog vier keer level 2 doen. Ik meen me te herinneren dat ik in level 3 en 4 heel veel moet aanpassen
Nope, ik word echt niet blij van level 3 Ripped.

[klaagmodus] Ik wil twee armen, verdomme!! Is dat nou zo veel gevraagd?! ***zooi!! [/klaagmodus]
ripped level 1 dag 1 DONE!! deze is leuk, beetje rustig aan opbouwen volgens mij
quote:cynba schreef op 27 juni 2013 @ 14:47:

Nope, ik word echt niet blij van level 3 Ripped.

[klaagmodus] Ik wil twee armen, verdomme!! Is dat nou zo veel gevraagd?! ***zooi!! [/klaagmodus] Daarom ben jij juist het stoerste, daar kan geen steroïdenmormel tegenop!
Dank je, Murdoch. Maakte me toch even flink aan 't (glim)lachen. Zo'n hart onder de riem doet me goed. Niet dat ik er naar zat te hengelen ofzo, moest gewoon even m'n frustratie kwijt
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 juni 2013 @ 22:18:

Heb je een goede fysio kaatje? En is ook gekeken naar je voet? Heb je evt. steunzolen of aangepaste schoenen?

Niet springen, joggen of andere belastende dingen doen. Je kan wel buikspieroefeningen doen of wat oefenen met gewichten. Maar probeer eerst pijnvrij te zijn. Zwemmen of fietsen kan wel.Ik loop er al heel lang mee (2,5 jaar ofzo), en het gaat steeds beter, maar ik kom van ver. Ik zal inderdaad terug gaan naar mijn fysio en daar nog eens mee overleggen. Die heeft en verstand van de aandoening en ze kent mij, dus dat is het verstandigst. Zwemmen doet bij mij overigens erg veel pijn, fietsen is wel goed te doen.
Hoi,

ik ben nu twee weken bezig met insanity maar het lukt mij maar niet om de oefeningen vol te houden.

@meds, ik hoop op wat advies van jou..

Ik sport al jaren niet meer. heb een paar jaar geleden aantal pogingen gedaan via een hardloopclubje om hard te lopen maar dat ging niet. Zodra ik een minuut hard had gelopen kreeg ik zo'n heftige pijn in mijn kuiten (meer aan de voorkant) en hielen. Ik ben er mee gestopt.

Nu weer met Insanity. Ik hou het springen niet lang vol. Conditioneel lukt het allemaal wel maar die steken in mijn benen aaaahh..! Ook kan ik mij niet opdrukken en springen lukt ook niet zo goed.

Ik weeg 75 kilo bij een lengte van 168.

Ik wil graag wat kilo's kwijt maar het allerbelangrijkste, ik wil mij weer soepel kunnen bewegen en gezond ouder worden.

Waar doe ik goed aan? Is 30 day een beter programma om mee te beginnen?

Alvast bedankt voor je reactie Meds!
quote:Murdoch schreef op 27 juni 2013 @ 15:03:

[...]

Daarom ben jij juist het stoerste, daar kan geen steroïdenmormel tegenop!eh whut?
quote:ikweetgeennickd schreef op 27 juni 2013 @ 21:15:

Hoi,

ik ben nu twee weken bezig met insanity maar het lukt mij maar niet om de oefeningen vol te houden.

@meds, ik hoop op wat advies van jou..

Ik sport al jaren niet meer. heb een paar jaar geleden aantal pogingen gedaan via een hardloopclubje om hard te lopen maar dat ging niet. Zodra ik een minuut hard had gelopen kreeg ik zo'n heftige pijn in mijn kuiten (meer aan de voorkant) en hielen. Ik ben er mee gestopt.

Nu weer met Insanity. Ik hou het springen niet lang vol. Conditioneel lukt het allemaal wel maar die steken in mijn benen aaaahh..! Ook kan ik mij niet opdrukken en springen lukt ook niet zo goed.

Ik weeg 75 kilo bij een lengte van 168.

Ik wil graag wat kilo's kwijt maar het allerbelangrijkste, ik wil mij weer soepel kunnen bewegen en gezond ouder worden.

Waar doe ik goed aan? Is 30 day een beter programma om mee te beginnen?

Alvast bedankt voor je reactie Meds!

hoi Ikweetgeennick.

Ik denk dat je veel te hoog gegrepen hebt. Lang niks doen en dat met een groepje gaan hardlopen (per definitie kan je dan niet in je eigen tempo opbouwen) en dan kies je ook nog een extreem programma zoals insanity. Shred is zeker een beter programma om te beginnen.

Om je kuit te sparen kan je de sprongen laten voor wat het is en voorlopig vervangen door marcheren. Na een week of twee doen je opnieuw level 1 en probeer je wel alle oefeningen uit te voeren.

Doe je pushups op je knieen en als dat niet lukt tegen de muur.

Begin eens met drie dagen in de week en hou na een dag shred een rustdag. Krijg je pijn dan stoppen en pas weer verdergaan als je pijnvrij bent.

Welkom bij de club
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 27 juni 2013 @ 20:01:

[...]

Ik loop er al heel lang mee (2,5 jaar ofzo), en het gaat steeds beter, maar ik kom van ver. Ik zal inderdaad terug gaan naar mijn fysio en daar nog eens mee overleggen. Die heeft en verstand van de aandoening en ze kent mij, dus dat is het verstandigst. Zwemmen doet bij mij overigens erg veel pijn, fietsen is wel goed te doen.

Ook al zooltjes geprobeerd? (bij de podoloog geweest?)

Ik heb ook wel eens shin splints gehad, combi van overtraining en doorgezakte linkervoet
Thanks!!

Ik ga je advies opvolgen meds. Vandaag ga ik beginnen met 30 days.

Nog 1 vraag..

Als ik pijn begin te krijgen moet ik daar doorheen of is het normaal dat ik snel stop? Ik voel mij zo'n loser dat ik het niet kan volhouden
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 juni 2013 @ 23:19:

[...]

eh whut?Voel je je nou alweer aangesproken?
@Meds, zolen had ik al. Setje voor mijn sportschoenen en setje voor mijn "reguliere" schoenen.

Combinatie is bij mij een zwakke rechterenkel (banden, achillespees en waarschijnlijk ook beschadeigd kapsel) en daarom afwijkende belasting, gecombineerd met de neiging in te zakken in mijn rug en dan besluiten hard te willen lopen en dat op een fiks tempo doen.

Probleem is alleen dat het nu maar niet weg gaat, ik kan al weer veel meer, maar ik blijf relatief snel tegen grenzen aan lopen. Ik heb volledige rust gehouden en probeer nu rustig op te bouwen, maar als ik een avond ga dansen laat ik mijn vriend de boodschappen doen zodat ik voor die tijd zo min mogelijk belast......

Volleybal is natuurlijjk de slechtste sport ever voor me. Maar ook de leukste en zeker wel de gezelligste, dus ik wil het toch nog een jaar proberen, maar nu wel zo verantwoord mogelijk. Dus ik ga gewoon nog even een keer of 2,3 naar de fysio om te kijken wat we kunnen realiseren.
Heavy hoor, die dramaworkoutcardiodinges van jou Meds. Morgen maar gewoon level 3.

Ik kan natuurlijk ook een keer 6w6p gaan doen, ook nog nooit gedaan.

Hoe gaat het met mijn sista?
quote:miepje1971 schreef op 28 juni 2013 @ 10:58:

Hoe gaat het met mijn sista?

Die heeft even een forumbreak genomen. Ging niet zo lekker.

Ik houd vandaag een rustdag, morgen of overmorgen weer verder.
Ach sneu, bedankt dat je me het even meldt.
quote:ikweetgeennickd schreef op 28 juni 2013 @ 08:37:

Thanks!!

Ik ga je advies opvolgen meds. Vandaag ga ik beginnen met 30 days.

Nog 1 vraag..

Als ik pijn begin te krijgen moet ik daar doorheen of is het normaal dat ik snel stop? Ik voel mij zo'n loser dat ik het niet kan volhoudenje moet nooit door de pijn heen. Stoer zijn is ook: weten waar je grenzen liggen. Je moet opbouwen en dat betekent beginnen bij het begin en stoppen bij pijn. Pas weer starten als je pijnvrij bent. Je moet conditie krijgen en je spieren moeten wennen aan de bewegingen.
quote:Murdoch schreef op 28 juni 2013 @ 09:19:

[...]

Voel je je nou alweer aangesproken?hoezo?????? HOEZO???????
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 28 juni 2013 @ 09:35:

@Meds, zolen had ik al. Setje voor mijn sportschoenen en setje voor mijn "reguliere" schoenen.

Combinatie is bij mij een zwakke rechterenkel (banden, achillespees en waarschijnlijk ook beschadeigd kapsel) en daarom afwijkende belasting, gecombineerd met de neiging in te zakken in mijn rug en dan besluiten hard te willen lopen en dat op een fiks tempo doen.

Probleem is alleen dat het nu maar niet weg gaat, ik kan al weer veel meer, maar ik blijf relatief snel tegen grenzen aan lopen. Ik heb volledige rust gehouden en probeer nu rustig op te bouwen, maar als ik een avond ga dansen laat ik mijn vriend de boodschappen doen zodat ik voor die tijd zo min mogelijk belast......

Volleybal is natuurlijjk de slechtste sport ever voor me. Maar ook de leukste en zeker wel de gezelligste, dus ik wil het toch nog een jaar proberen, maar nu wel zo verantwoord mogelijk. Dus ik ga gewoon nog even een keer of 2,3 naar de fysio om te kijken wat we kunnen realiseren.Shred is net zo slecht voor je. Als je wilt blijven volleyballen ga er dan niet iets bij doen dat ook heel belastend is. Kies dan voor fietsen/ zwemmen of bijv. pilates

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven