Lijf & Lijn alle pijlers

-30 kg in 2015

07-01-2015 18:13 1343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij ons nieuwe topic met tabel

NaamLengteStartgewichtStartdatumStreefgewichtDeze weekHuidig gewichtTotaal afgevallenDatum aanpassing tabelGuateguate1.689313-12-201468-0.482,0-1103-04-2015Crazycatlady1.719228-12-201475-0.587,4-4,630-3-2015Krullevaer1.5984.201-01-201555-0.576.1-8.105-05-2015Badeendje0071.5797.97-04-201460-0.585.9-12.019-05-2015Portland1,69101,105-01-201572-0,792,4-8,713-05-2015Kanon1.7491.908-01-201579-0.580.4-11.522-5-2015Nijdal1.769415-12-1475-0,875,8-18,21-5-2015bo19881.55951-11-201470-0.679.5-15.530-6-2015abracadabra1.5779,801-11-201460-0,665,1-14,717-03-2015PLL71.7488.901-04-2015650.488.50.407-04-2015flatverkopen1.649711-04-201567-0.088.0-9,013-06-2015
@ Beyourselff: Welkom! Je hebt een goede aanpak om af te vallen zie ik, hopelijk houd je het vol! In dit topic proberen we elkaar in ieder geval zo goed mogelijk te motiveren Ik zal je even toevoegen aan de tabel. Als je daarna even wilt instellen dat je privéberichten kunt ontvangen, dan kan ik je de inloggegevens sturen. We hebben namelijk een algemene inlognaam, waarmee je zelf elke week je gewicht bij kunt houden. Zo komt dat niet op één persoon aan.

@ lilaeya: Wat een fijn resultaat!

@ Nijdal: Ik geloof dat de meesten het gewicht in het weekend doorgeven! Ik heb zelf de vrijdag of zaterdag als dag, sommige anderen de zondag. Gewoon wat jij het makkelijkst vindt.

Goed dat je je hebt kunnen inhouden!

@ bo1988: Goed bezig met sporten!
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
@beyourselff: welkom!

@lilaeya; goed resultaat!

@nijdal; gewicht doorgeven mag je gewoon doen wat jij het makkelijkst vind. Ik ga bijv. maandagavond naar een weightwatchers cursus en hou ook voor hier dat gewicht aan. Geef dan daarna of de volgende dag door wat het resultaat daarvan is.

Vandaag weer op de fiets naar mijn werk gegaan. Heb de keus tussen half uur op de fiets zitten of uur onderweg zijn als ik met de bus ga. Dus dan maar ondanks de wind met de fiets. Heb een regenpak dus dat scheelt al heb ik die vandaag niet nodig gehad. Terug wind vooral lekker mee gehad. Vanavond heb ik nog uurtje sporten in de planning staan. Moet er wel op fiets heen, dus mocht het vanavond in een keer hard gaan regenen hier, is de motivatie om te gaan sporten waarschijnlijk heel ver te zoeken.
@ badeendje; gister in de stromende regen met harde wind wezen hardlopen. Wilde ook eerst thuisblijven, maar heb mezelf maar een flinke schop onder mijn kont verkocht. Kwam gedouched en geföhnd thuis haha! Achteraf wel blij dat ik toch gegaan ben.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Crazycatlady; goed bezig! Moet mezelf ook maar schop onder mijn kont geven als het zo is. Weer ook van mezelf dat als ik ben geweest ik daar wel altijd blij mee ben ook al heb ik de van te voren niet altijd zin in heb. en zulke verhalen als van jou helpen ook wel hoor om toch te gaan 😊
quote:badeendje007 schreef op 13 januari 2015 @ 16:47:

Crazycatlady; goed bezig! Moet mezelf ook maar schop onder mijn kont geven als het zo is. Weer ook van mezelf dat als ik ben geweest ik daar wel altijd blij mee ben ook al heb ik de van te voren niet altijd zin in heb. en zulke verhalen als van jou helpen ook wel hoor om toch te gaan 😊
@portland

Dankjewel! Mischien een domme vraag haha, maar waar kan ik dat instellen dat ik prive berichten kan ontvangen? Ben hier helemaal nieuw..

Hoevaak wegen jullie eigenlijk? Ik ga nu 1x in de week wegen standaard op maandag.. denk dat dat wel goed is..
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
@beyourselff: Je gaat bovenin naar de profiel, dan klik je op mijn gegevens. Dan zie je je gebruikersnaam staan en daar rechts naast staat ''Wijzig mijn voorkeuren''. Hierin kun je aanvinken dat je prive berichten wilt ontvangen.

@crazycatlady: Ja klopt die weegschaal, alleen bij mij neemt wel het vetpercentage af, vocht en spieren nemen ook toe dus als dat zo blijft heb ik niets te klagen haha!

Vanochtend 45minuten gesport.

Mijn eetlijstje voor vandaag:

O: Kop groene thee, water met citroen, en een kommetje magere yoghurt met een peer.

T: Overgeslagen want ik heb laat ontbeten en de tandarts liep erg uit dus toen was het bijna lunchtijd.

L: Groene smoothie van bladspinazie, appel en peer. En 2 spelcrackers met kipfilet, komkommer en een ei.

T: 1 appel

D: Lasagnette (vegetarisch) uit het kookboek van Rens Kroes. Heb hem vast klaar gemaakt, gaat zo de oven in, ben benieuwd.

Vanmiddag ook m'n lunch voor werk morgen klaargemaakt. Gekookte spruitjes, met appel en rozijnen. In een bakje en klaar!
Leef gezond en geniet!
@appelflap

Dankje, is gelukt!
quote:appelflap2015 schreef op 13 januari 2015 @ 17:59:

@beyourselff: Je gaat bovenin naar de profiel, dan klik je op mijn gegevens. Dan zie je je gebruikersnaam staan en daar rechts naast staat ''Wijzig mijn voorkeuren''. Hierin kun je aanvinken dat je prive berichten wilt ontvangen.

@crazycatlady: Ja klopt die weegschaal, alleen bij mij neemt wel het vetpercentage af, vocht en spieren nemen ook toe dus als dat zo blijft heb ik niets te klagen haha!

Vanochtend 45minuten gesport.

O: Kop groene thee, water met citroen, en een kommetje magere yoghurt met een peer.

T: Overgeslagen want ik heb laat ontbeten en de tandarts liep erg uit dus toen was het bijna lunchtijd.

L: Groene smoothie van bladspinazie, appel en peer. En 2 spelcrackers met kipfilet, komkommer en een ei.

T: 1 appel

D: Lasagnette (vegetarisch) uit het kookboek van Rens Kroes. Heb hem vast klaar gemaakt, gaat zo de oven in, ben benieuwd.

Vanmiddag ook m'n lunch voor werk morgen klaargemaakt. Gekookte spruitjes, met appel en rozijnen. In een bakje en klaar!

Geweldig idee die spruitjes! Als ik nog tijd heb vanavond dan ga ik dat ook maken :D

Alleen iets anders verzinnen voor de rozijnen want daar ben ik allergisch voor..
Leuk, al die nieuwe enthousiaste mede afvallers. Welkom
Vandaag had ik een dag vrij, en uiteraard is het weer niet zo productief geweest als dat ik had gehoopt. Mijn nichtje van 3,5 jaar is hier altijd op dinsdag, dan is het mijn moeders oppasdag, dus had weer veel te veel afleiding! Moest eerst naar de fysio, daarna samen geluncht samen met moeder, zus (niet de mama van m'n nichtje haha) en nichtje en 's middags nog boodschappen gedaan. En verder wil m'n nichtje altijd graag spelen. Achja...

9.00: havermoutpannenkoek van havermout, ei, banaan en kaneel met schijfjes appel er bovenop

11.00: cappuccino

12.30: haverboterham met Philadelphia spread en schijfjes komkommer, volkorencracker met 30+ kaas, volkorencracker met appelstroop, glaasje appelsap

15.30: smoothie van Alpro kokosdrink, yoghurt, honing, frambozen, blauwe bessen

18.00: rijst met pilav (kip, ketjap, perziken uit blik, paprika, ui), hmmm zo lekker!

19.30: blokje pure chocolade
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
Ik heb echt veeel te weinig gegeten vandaag, toch even een lijstje.

Ontbijt over geslagen slecht slecht.

Lunch: 2 volkoren crackers met smeerkaas kipfile komkommer en kopje thee

Tussendoor: flesje water en banaan.

Avond eten: gebakken aardappeltjes en stukje vlees en sla.

19:30 bakje magere kwark met banaan stukjes.

En vooral veel groene thee gedronken en water.
O ja, mijn eetlijstje.

O: Smoothie van yoghurt, banaan, frambozen en aardbei

T: Restje smoothie

L: Bruin broodje. Half met philadeplia en half met kipfilet.

T: Glas blauwe bessen sap

D: Spinazie a la creme, tartaartje en geplette aardappeltjes uit de oven met kruiden

T: Cappuccino

Niet heel veel, maar zit bomvol. De smoothie vulde vandaag ineens veel meer dan andere dagen, terwijl er nagenoeg hetzelfde doorheen zit. daardoor heb ik een deel bewaard en pas laat op de ochtend opgedronken.
hallo!

Wat een drukte hier, gezellig hoor. Hier gaat het goed, het was een zgn 1800 kcal dagje, een stuk makkelijker dan 1500, haha.

@Portland, lekker eetlijstjes heb jij vaak!

@beyourselff, wel genoeg eten hoor, anders is het zo moeilijk om vol te houden en niet een keer over de schreef te gaan.. (geloof me spreek uit ervaring..)

@appelflap: jij hebt interessante eetlijstjes! Leuke, inspirerende gerechten (kookboek Rens Kroes is hier ook favoriet!), maar is het wel vullende genoeg? Heb je weleens berekend hoeveel kcal je eet? Het ljjkt me weinig en moeilijk de dag mee door te komen. Heb jij daar geen last van? Ik heb afvallen ook eens geprobeerd op jouw manier, maar ging toen bijna van mijn stokje. Het gaat bij mij beter met wat brood of rijst of pasta of havermout erbij.

@goed bezig kanon!

Mijn eetlijst:

O: 2 boterhammen, 1x pindakaas, 1x tartex, cracker met halvarine en 30+kaas +latte

T: 2 sneetjes roggebrod met halvarine en kaas, plakje appelcake

L: omelet met paprika, courgette en erwten en cup a soup

T: 2 crackers met appelstroop + latte

A: zuurkoolstamp met vegaworstje en spekjes van de vegetarische slager, lekker!

T: misschien nog fruit, al twee dagen niet gegeten

Mijn zoontje van 4 wil zo graag pizza eten morgen. Wil wel een gezonde variant maken. Heeft iemand een lekker recept voor (volkoren/ misschien met amandelmeel?) pizzadeeg? Doe ik er gewoon heel veel groenten en een beetje kaas (geit en 30+) op
quote:lilaeya schreef op 13 januari 2015 @ 07:38:

Vorige week schreef ik dat ik een nieuwe weegschaal gekocht had. Het resultaat op deze weegschaal vorige week, 102 kg, balen.. Een heel ander resultaat dan op de sportschool. Ik heb er toch voor gekozen om het gewicht van mijn weegschaal thuis aan te houden en vanochtend woog ik thuis 99.6 .!

mooi resultaat lilaeya!

En als je een keer een dipje hebt of even een opsteker nodig hebt, gewoon op de weegschaal in de sportschool gaan staan
@guateguate

Nee klopt. Ga ook zeker meer eten, goede dingen dan haha..

http://www.optimalegezond ... jf-gezonde-pizzarecepten/

Is dit mischien iets?
Hmm lekker beyourselff!
@ guateguate: Dankje, jij ook! Ik vroeg me alleen altijd al af wat tartex nou is, heb het even opgezocht en nu snap ik het Heb dat wel eens bij de G&W zien staan.

Die pizzarecepten zien er lekker uit
@portland haha! Ik vind tartex echt ideaalm niet teveel calorieen en lekker hartig en snel als kk haast heb. Nou vraag ik me wel weer af wat G&W is...
[IMG]http://i58.tinypic.com/2mhhf7.jpg[/IMG]Hmmm
@ guateguate: Misschien probeer ik het ook wel eens! De G&W is een gezondheidswinkel. Ze verkopen er heel veel, van amandelmeel tot speltvlokken, van brood tot kruiden, van verantwoorde snacks tot notenpasta en van gojibessen tot spirulina-poeder (bah). Echt van alles dus haha. Denk dat het niet bij jou in de buurt zit

Ooh dat fruit ziet er heerlijk uit!
Ik moet zeggen dat ik wel een goed gevoel heb.

je kan hier elkaar lekker motiveren en opkijken naar elkaar
quote:Beyourselff schreef op 13 januari 2015 @ 21:34:

Ik moet zeggen dat ik wel een goed gevoel heb.

je kan hier elkaar lekker motiveren en opkijken naar elkaar

Vind ik ook leuk

Straks nog even lekker een mango-banaan-yoghurt shake maken. Extra hongerig altijd op sport-dagen.

En mag nog wat hebben dus dat is mooi!
@bo1988

Na het sporten heb ik ook altijd zooo'n trek. Op die momenten is het het moeilijkst om je in te houden haha.. meestal een lekker bakje fruit... of appel stukjes met kaneel uit de magnetron hmm )
quote:Portland schreef op 13 januari 2015 @ 19:43:

18.00: rijst met pilav (kip, ketjap, perziken uit blik, paprika, ui), hmmm zo lekker!

Ik breek even in, ik lees stiekem mee

Portland, dit klinkt zo lekker, heb je er een recept van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven