Lijf & Lijn alle pijlers

-30 kg in 2015

07-01-2015 18:13 1343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij ons nieuwe topic met tabel

NaamLengteStartgewichtStartdatumStreefgewichtDeze weekHuidig gewichtTotaal afgevallenDatum aanpassing tabelGuateguate1.689313-12-201468-0.482,0-1103-04-2015Crazycatlady1.719228-12-201475-0.587,4-4,630-3-2015Krullevaer1.5984.201-01-201555-0.576.1-8.105-05-2015Badeendje0071.5797.97-04-201460-0.585.9-12.019-05-2015Portland1,69101,105-01-201572-0,792,4-8,713-05-2015Kanon1.7491.908-01-201579-0.580.4-11.522-5-2015Nijdal1.769415-12-1475-0,875,8-18,21-5-2015bo19881.55951-11-201470-0.679.5-15.530-6-2015abracadabra1.5779,801-11-201460-0,665,1-14,717-03-2015PLL71.7488.901-04-2015650.488.50.407-04-2015flatverkopen1.649711-04-201567-0.088.0-9,013-06-2015
Hallo dames!

Ik ben weer terug ! Wat hebben jullie veel geschreven een mens kan geen weekendje meer weg zonder internet

Voor appelflap welkom!

Zag twee zieken , beterschap!

Mooie doelen en resultaten voorbij zien komen weet zeker dat het ons gaat lukken !! Mijn doel blijer met mijn lijf maar vooral fitter en meer energie.

Iemand ( het waren veel reacties weet even niet wie wat hoe ) vroeg naar leeftijd ik ben 40 .

@fanatic ik heb ook een intensive kantoorbaan , management functie werk minimaal 60 uur in de week en dacht ook altijd geen energie meer te hebben om te sporten . Ik loop nu 4 maal per week hard en eet gezond en opeens heb ik meer energie ! Wandelen is prima om mee te beginnen gewoon doorgaan en energie komt vanzelf!

Er werd nog gevraagd waar ik was , ik was een weekendje in de Eifel heb zelfs nog hardgelopen in de bergen ..... Ik was dood na die tijd voor de rest lekker gewandeld en uitgerust !!

Net nog hardgelopen snelste tijd tot nu toe dus daar gaat goed !

Morgen maar eens wegen ....

Fijne avond allemaal
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb besloten zelf ook een account aan te maken en als jullie het goed vinden zou ik ook aan deze topic willen meeschrijven ik ben nu al een tijdje weer bezig met afvallen en deze keer gaat het me echt lukken. Ik ga in mei op vakantie naar Mallorca en in september naar Sint Maarten en wil deze keer echt leuke zomerkleren aankunnen zonder dat ik mezelf zo dik voel.

Lengte: 1,76

Startgewicht(15-12-14):94

Streefgewicht: 75

Huidige gewicht: 88,5

Totaal afgevallen: 5,5 kg

Groetjes!
Wat een leuk topic!

Ik zou graag ook mee willen doen als dat nog kan!

Ik wil zelf nog zo'n 16 kilo afvallen, minimaal, door te sporten en een gezond eetpatroon te krijgen/doorzetten wat ik nu doe dus.

Ik sport 3 x in de week in de sportschool, doe dan krachttraining en 30/40 min cardio.

Daarnaast sta ik nog minimaal 2x (liefst 3x maar soms tijdgebrek) thuis 30 minuten op de crosstrainer op de dagen dat ik niet sport in de sportschool.

Ben in eind juli 2014 gestart, tot augustus volgehouden, daarna in een dip geraakt (ivm overlijden van een dierbaar persoon) maar in november weer opgepakt. Het afvallen is dus niet heel snel gegaan (nu 8.4 kilo) maarja, wel blijvend tot nu toe.

In dit nieuwe jaar wil ik er voor gaan! Verse start. En kan af en toe wel wat motivatie gebruiken haha.

Ik zal hieronder mijn gegevens neerzetten:

Lengte: 1.55

Startgewicht(14-07-14): 95 kg

Streefgewicht: 70 kg

Huidige gewicht: 86.6

Totaal afgevallen: 8.4 kg

Nog te gaan: 16.6 kg
Toevallig kom ik dit artikel net tegen: http://m.grazia.nl/lifestyle-2/doet-lit ... g-met-huid

Ter inspiratie ;)
Enjoy the little things in life, don't take anything for granted
Wauw, ik moet ook water gaan drinken, dat is duidelijk. :D

Welkom terug thee_muts! Leuk weekend gehad?

Bo1998, welkom! Goed bezig zeg! 8.4 kg is toch al heel wat!

Wat ik na de havo wil gaan doen weet ik nog niet precies, maar logopedie staat op dit moment wel bovenaan het lijstje van wat ik leuk vind. Pedagogiek vind ik ook leuk, maar ik denk dat logopedie mij meer ligt. Ik ga binnenkort open dagen bezoeken. Hopelijk krijg ik daardoor ook extra motivatie om door te zetten want pffff, ik vind het echt heel moeilijk om vol te houden.

En verder heb ik advies nodig! Ik ga komend weekend dus naar mijn ouders voor mijn moeders verjaardag, maar we gaan al zaterdag en blijven slapen omdat we zondag (op haar verjaardag) op tijd weg moeten. Nu wil mijn moeder voor zaterdagavond óók nog snaai halen, wat moet ik zeggen? In acht nemend dat ik dus niet wil dat mijn moeder weet van mijn dieet. Wat is het minst slecht wat ik kan nemen? (En dan geen komkommer ofzo, want dat is wél heel erg dieet-erig.) Ik dacht zelf al misschien oven baked chips. Die vind ik ook minder lekker, dus dan eet ik er misschien minder van.

Nou, ik ga weer leren.
Aan de nieuwelingen: welkom! Ik heb jullie in de tabel gezet, maar hij toont de gegevens niet. Terwijl ik bij het wijzigen van de tabel wel jullie gegevens zie staan. Misschien kan iemand anders er even naar kijken? We hebben hier namelijk een algemene inlognaam. Ik zal die even naar jullie sturen in de privébericht, zo kun je altijd zelf de tabel aanpassen.

appelflap2015 en Nijdal, wil jullie tijdelijk aanzetten dat je privéberichten kunt ontvangen? Dan kan ik jullie de inloggegevens sturen.
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
@krullevaer, misschien japanse zoutjes? (en dan niet de pinda's). Offehm, snack&jacks kleine rijstwafeltjes? Die laatste vind ik niet superlekker maar jij misschien wel haha. En anders neem je toch gewoon een kleine beetje chipjes? Als je maximaal 'n handje neemt kan 't echt geen kwaad hoor... Ik weet niet of oven baked chips perse beter zijn. Bij de biowinkel heb je wel zoete aardappel chips en groentechips (die heb je ook bij de AH geloof ik), ook erg lekker!

Als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat ik geen trek heb, of dat ik op m'n lijn wil letten en daarom niet wil snacken. Maar geloof dat jij ergens schreef dat je dat liever niet wilde. Hoop dat je hier iets aan hebt
Enjoy the little things in life, don't take anything for granted
@ Krullevaer: Logopedie! Dat is toevallig, ik heb dit ruim anderhalf jaar gestudeerd, maar ik ben er mee gestopt. Had wel m'n propedeuse gehaald, en op zich ging het niet heel slecht, maar ik zag mezelf later écht geen logopedist worden. Ik was al over de helft van m'n tweede jaar toen ik daar achter kwam, doordat ik pas in het tweede jaar kennis maakte met de praktijk. In het eerste jaar was het vooral theorie en dat vond ik allemaal heel interessant. Maar het behandelen van cliënten zelf was niks voor mij. Dus het was óf stoppen óf doorgaan en m'n hele leven een beroep hebben dat ik niet leuk vind. De keuze was toen snel gemaakt. Zonde van m'n tijd geweest, maarja als je alles van tevoren weet... ;)

Waar wil je open dagen gaan bezoeken? Ik heb logopedie gestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam, en ik kan je vertellen dat dit écht heel pittig is. Niet om je af te schrikken, want ook al doe ik er niks meer mee, vind ik het wel een prachtig beroep. Maar houd dit wel in gedachten, het is echt hard werken. De eerste anderhalf jaar althans, verder weet ik het uiteraard niet, maar wat ik van oud-klasgenoten hoor is dit ook niet mis.

Mijn eetlijstje van vandaag:

8.00: havermoutpap gemaakt van amandelmelk, appel, kaneel en rozijnen

13.00: haverboterham met Linera smeerpaté, volkorenboterham met kipfilet, kwark met jam erdoor en met speltmuesli

16.00: banaan, choco-chip granenkoek

19.00: gekookte aardappelen, snijbonen, magere gehaktbal

20.00: bakje aardbeien
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
quote:Krullevaer schreef op 12 januari 2015 @ 20:10:

Wauw, ik moet ook water gaan drinken, dat is duidelijk. :D

Welkom terug thee_muts! Leuk weekend gehad?

Bo1998, welkom! Goed bezig zeg! 8.4 kg is toch al heel wat!

Wat ik na de havo wil gaan doen weet ik nog niet precies, maar logopedie staat op dit moment wel bovenaan het lijstje van wat ik leuk vind. Pedagogiek vind ik ook leuk, maar ik denk dat logopedie mij meer ligt. Ik ga binnenkort open dagen bezoeken. Hopelijk krijg ik daardoor ook extra motivatie om door te zetten want pffff, ik vind het echt heel moeilijk om vol te houden.

En verder heb ik advies nodig! Ik ga komend weekend dus naar mijn ouders voor mijn moeders verjaardag, maar we gaan al zaterdag en blijven slapen omdat we zondag (op haar verjaardag) op tijd weg moeten. Nu wil mijn moeder voor zaterdagavond óók nog snaai halen, wat moet ik zeggen? In acht nemend dat ik dus niet wil dat mijn moeder weet van mijn dieet. Wat is het minst slecht wat ik kan nemen? (En dan geen komkommer ofzo, want dat is wél heel erg dieet-erig.) Ik dacht zelf al misschien oven baked chips. Die vind ik ook minder lekker, dus dan eet ik er misschien minder van.

Nou, ik ga weer leren.

Dankje wel, en ach het is een begin

& misschien popcorn? volgens mij valt dat ook nog wel mee.. en anders gewoon niet te veel..

Waarom wil je niet dat je moeder weet van je dieet?

ps. sorry lees het al een pagina terug

@portland, dankje wel!
Ik zie de veranderingen in de tabel ook niet inderdaad, ik heb gekeken met de inlognaam maar kom er zelf niet uit, die codes lijken wel goed te staan.

Misschien iemand die het wel snapt ?

Leuk dat ik mee mag doen!
Even een kort berichtje vanuit deze kant. Vanavond op de cursus weer gewogen. Er is deze week 3 ons eraf. Misschien niet zo heel veel, maar ben er tevreden mee eraf is eraf.

Wel bijgelezen, maar ga niet op iedereen reageren. Lees in ieder geval hoop positieve verhalen.

En voor de nieuwe mensen welkom.

En het probleem met de tabel is opgelost. Zag dat er een enkel dingetje miste, nu zijn de nieuwe mensen ook zichtbaar in de tabel.
Nieuwelingen welkom !

Krullevear , dank je wel weekend was fijn .

Ik snap waarom je niets wil zeggen maar is wel heel lastig zo... Misschien gewoon zeggen dat hè geen zin hebt anders ?

Terracotta , ik gooi er vanaf morgen een litertje water bij ;)
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
nieuwelingen! Gezellig dat jullie mee komen doen met kletsen en afvallen!

Ik houd het ook even kort vandaag.

Eetlijstje:

O: 2 waldkorn boterhammen met tartex, 1 cracker pindakaas en 1 latte

L: omelet van 2 eieren met champignons, courgette en paprika, ketchup en 2 boterhammen

T: doosje rozijnen en 3 walnoten

A: kabeljauw met mosterd en citroen (hmmmmm) met krieltjes en erwten

Mijn eerste 1500 kcal dagje. Het is ietsje meer geworden , maar niet veel, ging wel goed. Alleen nu nog wel een beetje trek. Even kijken of een mok thee helpt.

Fijne avond!
@Krullevaer: Wat ook een optie is: veinzen dat je je niet zo lekker voelt/last van je buik of maag hebt en daardoor weinig eet. Dit gebruik ik ook wel eens bij familie als ik niet wil dat er gezeur komt over lijnen.

@Badeendje: Mooi, 3 ons er af. Er af is er af inderdaad!

Heb weinig avondgegeten want vond het vlees wat we hadden helemaal niet lekker en het restje peen en uien bleek minder te zijn dan ik dacht, dus kreeg net erg snaai zin. Nadat ik eerst heb zitten twijfelen of ik wel of niet een magnum uit de vriezer zou pakken heb ik toch maar een boterham met pindakaas voor mezelf gesmeerd. Ben nu best trots. Het is wel niet super gezond beleg, maar ook niet erg ongezond en zeker een stuk beter dan een magnum!

Verder mijn eetlijstje van vandaag. Ik probeer wat meer te eten, gespreid over de dag omdat ik anders mijn WW punten niet opmaak:

O: Smoothie van yoghurt, halve banaan, blauwe bessen sap en aardbeien

L: Linzensoep met 1 boterham en 1 boterham met kipfilet

T: 3 mini biologische pompoen kaas crackertjes

A: Peen en uien met een half chipolata worstje

T: Boterham met pindakaas
Alle andere nieuwelingen, Welkom

@portland: Ik heb het aangepast, als het goed is kun je me nu de inlog gegevens sturen!

@ theemuts: Welkom terug van je weekendje Eifel.. :D

@crazycatlady: Ik ben ook niet zo gek op gekookte aardappelen. Inderaad af en toe in een stamppotje maar niet zoals sommigen 3x per week. Ben altijd meer van de rijst/pasta's geweest maar ook dat moet niet zo ''goed'' zijn. Vandaag wel notenrijst gehaald en biologische spaghetti.

Tip voor iedereen: Ze hebben vanaf deze week bij de Aldi ook een ''Mama natuur'' lijn in hun assortiment. Allerlei soorten zaden/vruchten e.d, biologisch maar niet zo duur als bij de bekendere merken supermarkt. Denk aan chia zaad, moerbeien, noten, biologische producten, raw cacao etc.

Mijn eet lijstje voor vandaag:

O: Kop groene thee, glas water met citroen,hard gekookt eitje, magere yoghurt met peer.

T: Kop groene thee en een rijstwafel (geen beleg, was op :( )

L: Koude bietensalade met stukjes walnoot, zilveruitjes en stukjes augurk.

T: Een peer

D: Restje van de bietensalade, en een stamppotje van restjes (Wortel, prei, spitskool)

Vanavond alleen nog thee gehad en natuurlijk de 2 liter water per dag.

Fijne avond allemaal :D
Leef gezond en geniet!
@ appelflap2015: Ik heb je de gegevens verstuurd. En bedankt voor de tip! Ik koop dat soort producten vaak, zeker ongebrande noten, dus ik ga van de week maar eens een kijkje nemen bij de Aldi

Ik duik nu mijn bedje in! Heb net All You Need Is Love teruggekeken en heb lekker mee gehuild. Heb er gewoon droge ogen van Morgen geen school, maar volgende week wel een hele volle tentamenweek dus ik hoop er morgen een productief dagje van te kunnen maken. Heb weer veel te veel (leer)werk opgestapeld, niet zo handig!

Slaap lekker iedereen!
Hee allemaal! Ondanks dat ik gister al gesport had, vandaag ook gewoon nog even een rondje hardgelopen. Anders wordt het natuurlijk niks in juni haha!

Goeie tip trouwens van die Aldi spullen! Ga snel eens even snuffelen

Ik ga ook nog maar wat meer water drinken hihi ;)

Slaap lekker meiden!
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Hallo dames..

Als jullie het goed vinden zou ik me hier graag bij aanmelden..

Ik ben 19 jaar en ben 1.55 en 73 kilo.. jep, te zwaar!

Al diverse pogingen gewaagd om die kilo's kwijt te raken door gezonder te eten en meer te sporten... een paar weken gaat 't goed.. en dan zakt het weer en ga ik weer fout eten en minder of niet sporten..

Ik ben er nu echt helemaal klaar mee en ik wil naar die 55 kilo!

Ik voel me niet goed in me vel en ben totaal niet blij met mijn gewicht,

vanaf morgen ga ik weer 2x in de week fitnessen en goed gezond eten!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Goedemorgen dames,

Welkom voor alle nieuwe mensen! Leuk dat jullie ook mee komen schrijven. Vanavond zal ik even reageren.

Vorige week schreef ik dat ik een nieuwe weegschaal gekocht had. Het resultaat op deze weegschaal vorige week, 102 kg, balen.. Een heel ander resultaat dan op de sportschool. Ik heb er toch voor gekozen om het gewicht van mijn weegschaal thuis aan te houden en vanochtend woog ik thuis 99.6 . Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik bij 95 kg een nieuwe broek mag kopen , zo heb ik toch een korte termijn doel waar ik naar uit kan kijken.

Fijne dag allemaal!
Goedemorgen allemaal!

Ik heb ook een nieuwe weegschaal gekocht die ook je vetpercentage, vochtpercentage, spiermasse etc. aangeeft. Dus stel je valt niets af maar toch word je vetpercentage minder dat natuurlijk ook super en een goeie motivatie.

Vandaag een dagje vrij, even weer wat nieuwe gezonde recepten zoeken en straks nog even sporten.

Fijne dag allemaal!
Leef gezond en geniet!
Hee appelflapje,

Zo'n weegschaal heb ik ook. Je moet hem wel een beetje met een korreltje zout nemen hoor. Als je er 2x achter elkaar op gaat staan zit er soms 5% verschil in.

Vroeger ging ik me wegen bij een gewichtsconsulente. Dan kreeg je een 'bonnetje' waar al die waardes op stonden. Heb een half jaar lang al die bonnetjes bewaard, leuk om te zien hoeveel ik toen woog en ben afgevallen. Mocht willen dat ik nu weer zo licht was (76 kg...)
Dankjewel allemaal !

Hebben jullie 1 vaste dag dat iedereen zijn gewicht doorgeeft of is dat voor iedereen verschillend?

Ik ben gisteren uiteten geweest om het jubileum van mijn vriend te vieren en heb het zo netjes gehouden, 1 glaasje champagne, geen frietjes en 1 hapje geproefd van het nagerecht dat mijn vriend had. Ik stond vanmorgen weer zo vrolijk op! Leuk om ook die eetlijstjes te zien van anderen en met elkaar mee te denken.
Mijn collega's zijn patatjes aan het eten........

Heel het kantoor ruikt naar frietjes.. Zo jammer, allemaal van die manelijke collega's die alles kunnen eten en geen grammetje aankomen...

Oh, en ik heb misofonie dus zit me ook nog te verkneukelen op de varkensachtige manier waarop ze het naar binnen werken
Goed zeg Nijdal, dat je je zo hebt ingehouden. Patatjes zijn echt mijn zwakke plek.. Die kan ik zoooooo moeilijk weerstaan..

Wat heb je voor lekkers op verder?
Awww patatjes, lekker !

Vanochtend hard gesport in de sport school, anderhalf uur bezig geweest, het was lekker rustig!

Normaal ga ik altijd op de fiets maar het was zulk rotweer, maar een keertje met de auto.

Hebben jullie een vaste weeg dag? Ik weeg meestal wel elke dag, maar voer 1x per week mijn gewicht in in een app.

Gebruik ook een app, virtuagym voor tijdens het sporten (kan je alle oefeningen met apparaten + gewichten inzetten en een eigen schema maken )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven