Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
he allemaal,

de kerstvakantie is begonnen aaaahhh heerlijk!!!

alleen voor het lijnen erg lastig, als ik werk gaat het veel beter. maar ik heb zo'n zin in vakantie, niets doen, gezellig met familie samen zijn!

Jejoue wat is er gebeurd dat je de hele dag in het ziekenhuis was? alles ok?

oestertje slim om vast twee sportdagen in te plannen, dat compenseert alle kerstlekkers.

Kraaienpootje hoe gaat het nu met jou en je vriend? hebben jullie al een goed gesprek gehad, en een idee over hoe jullie verder gaan? als je er niet over wil praten is het ook goed, maar ik vind het zo balen dat het zo vlak voor kerst en voor jullie vakantie is gebeurd.

bij mij ging het afgelopen dagen goed. Net nog even tussendoor gewogen, en ik zit op ruim 4,5 kilo er af. En dat is nu te merken. Ik had een hele mooi spijkerbroek een tijdje geleden achter in mijn kast gegooid omdat ie niet meer paste. Hij zit weer als gegoten! en ik heb een heerlijke relax-broek van Rituals die ik 's avonds wel aantrek, die zit ondertussen wel heel erg wijd aan de bovenkant. dat is dan wel weer minder.

maar goed, nu dus de dagen rondom kerst. Het zal lastig worden, ik ga er voor om op gewicht te blijven en proberen in ieder geval niet aan te komen. succes allemaal!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Hai!

Wat lekker Gruffalo!

Ik heb er nu 2,5 kilo af (van 76 naar 73,5) Nog lang geen 5 kilo, maar toch fijn!

Wij hebben nog niet gepraat. Ik heb gevraagd of we dat vanavond of morgen kunnen doen (weet ik in ieder geval voor kerst waar ik aan toe ben...) maar hij reageert niet...

Gister wel behoorlijk vreetbui gehad en een halve zak chocolade kerstkransjes op gegeten Stom.... En ze waren niet eens zo heel erg lekker :-/
Nu wel gereageerd. Vanavond gaan we praten Eerst vanmiddag kerstborrel op kantoor....
Sorry dames, wat een drukte, ben er gewoon niet aan toegekomen!

Zal ik vandaag nog een tabel maken of zullen we het na de kerst doen? Wat vinden jullie fijn?

@kraaienpootje, spannend zeg! Ik hoop dat het een fijn gesprek is en dat je antwoorden krijgt. Sterkte, moet allemaal niet makkelijk zijn en dan zo vlak voor de feestdagen
Wat jou het beste uitkomt, Vlammetje.

Halve zak kerstkransjes valt wel mee, toch, Kraaienpootje? Ik hoop dat het een goed gesprek wordt.

Leuk, Gruffalo, knap gedaan.

Gisteren 1200 c en geen honger, goede lijndag!

In het ziekenhuis controles en gesprekken.

Nierfunctie inmiddels nog maar 10%.

Kan er op zich prima mee leven, ben alleen super gedeprimeerd, ineens. Ook door die stomme Kerst.
Oh Jejoue

10% nierfunctie klinkt best heftig! Wist je al langer dat je nieren zo slecht waren? Wat is de oorzaak?

(ik snap het best als je er verder niet op in wilt gaan trouwens)
Wat jij fijn vind Vlammetje! Op zich wel fijn/leuk te weten hoe iedereen er voor en na kerst voor staat, maar ik kan me voorstellen dat je het daar nu ook veels te druk voor hebt!
Hoop zo dat alles goedgaat Kraaienpootje! Leef met je mee!

Persoonlijk weeg ik me liever na de kerst weer haha. Maar het gaat er vooral om wanneer jij tijd hebt Vlammetje aangezien jij al het werk moet doen!

Ik ben net terug van een high tea-achtig iets. Super lekker!
he meiden

vlammetje mij maakt het niet uit, ik kan me voorstellen dat je het nu even te druk hebt en dan heeft het wat mij betreft weinig prioriteit. We gaan 2 januari gewoon wegen en maken een nieuwe start. Misschien dan ook een nieuwe titel? 5 kilo er af voor pasen?

jejoue 10%!!! dat is echt heel erg weinig, heb je daar verder geen last van? een vriendin van me heeft ook nierfalen en heeft erg veel last van oa ogen en concentratie, en moet erg zware medicijnen slikken. Moet je aan de dialyse en is er transplantatie in het vooruitzicht? jee wat heftig

Kraaienpootje hoe is het gesprek gegaan? ik hoop zo dat jullie er goed uit zijn gekomen...

bij mij ging het gister minder. Ik ben echt snipverkouden: voel me niks lekker, loop te snotteren en tegelijkertijd moet ik nog veel doen door alle kerstdrukte. Dat resulteerde in lekker chocolade en dropjes eten. hmmmmmpf ik baal er zelf van maar tegelijkertijd kon ik er niet van af blijven. vandaag ben ik nog steeds snipverkouden maar ik probeer het slanke eten weer goed te doen. Gewoon rustig aan vandaag ,beetje in de keuken rommelen en op de bank hangen en dan hopen dat ik me komende dagen beter voel (we moeten beide dagen 200km enkele reis naar de familie, beide aan een andere kant van Nederland). net pizza-bodems gemaakt voor de kinderen want 2e kerstdag met mijn familie waar alle kinderen aan de pizzarette gaan. En heerlijke cranberry saus met steranijs, kaneel, sinaasappelsap en suiker gemaakt. o het ruikt zo lekker nu in huis!! 3FM er bij aan...kerstsfeer.

vanavond maak ik zelf een kerstdiner met rosbief uit de oven, Yorkshire pudding, de cranberry saus, peertjes en geglaceerde worteltjes. beetje engels zeg maar. het recept voor het toetje komt van mijn schoonmoeder die al lang geleden is overleden, traditie om dat nu te eten. Maar ik zou vandaag een goede dag kunnen hebben, op zich is het allemaal niet zo slecht.

fijne kerst!
Goed idee om 2 januari weer te wegen. Nu heeft het niet zoveel zin.

Vanavond hier 'gewoon' pasta met roerbakgroenten en gehakt, wel lekker. Morgen eet ik elders, geen idee wat het wordt, dag daarop lamsschenkel.

(Verder niet veel last van de beperkte nierfunctie, weiger ook om me patient te voelen).

Fijne en lekkere Kerst allen!
Hey meiden!

Gister een heftig gesprek gehad, maar we gaan ervoor :-) Dus toch geen eenzame kerst

Mooie instelling Jejoue!! Ik vind dat echt knap! En heel goed dat je dat kan en doet!

Vanavond eten bij mijn schoonzus. Die vooral van het veel varkensvlees en vet eten is en niet zo van het gezonde.... Ik denk maar dat ik van te voren een salade eet en daar wat voor de beleefdheid opschep... (ik ben zelf zo goed als vegetarisch, maar daar weet zij zich geen raad mee). Het is een schat van een meid, maar wat eten betreft kunnen we niet verder uit elkaar liggen

Morgen eten bij mijn ouders. Volgens mij gaat mijn vader een grote rijst tafel maken :-D Heerlijk!

Ik ga met kerst wel lekker genieten van al het lekkers, maar wel maat proberen te houden. Af vallen hoeft van mij niet zo komende week, maar in ieder geval niet aankomen! Dat moet te doen zijn!

Hoop dat je je snel weer wat beter voelt Gruffalo! Ik was afgelopen week verkouden, maar voel me nu gelukkig weer wat beter... Het klinkt wel erg leuk en gezellig en lekker bij jou thuis
he kraaienpootje dat is mooi nieuws! nu langzamerhand het vertrouwen tussen jullie weer opbouwen. Gaan jullie nu ook nog op vakantie of was die al geannuleerd? en ben je het eten bij je schoonzus zonder kleerscheuren door gekomen?

wij hadden gister eerste kerstdag met een kerstontbijt heerlijk kneuterig en gezellig, en gistermiddag en -avond naar mijn zwager 200km hier vandaan. Was op zich wel gezellig en het gourmetten was ook veel beter dan verwacht: zij eten normaal vaak vet vlees (slavinken, hamburgers) maar er was nu ook zalm en biefstuk. Ik denk dat de totale schade wel mee valt, het enige niet-zo-goede was de heerlijke kerststol in de ochtend.

nu tweede kerstdag naar mijn familie, ook 200km hier vandaan maar de andere kant op. ook gourmetten, maar ook dat komt vast wel goed. morgen wil ik weer gaan sporten, en als het even mee zit donderdag weer. dan valt het hopelijk maandag een beetje mee!
Hallo allemaal!

Hoe waren jullie Kerstdagen?

Kraaienpootje wat fijn dat het goed is gekomen en je geen eenzame Kerst hebt gehad.

Heerlijke Kerst gehad! Veel gezelligheid en top gegeten en gedronken. Het vliegt altijd voorbij.

En we hebben deze Kerstdagen een bod gedaan op ons droomhuis en vandaag te horen gekregen dat het geaccepteerd is! We hebben een huis! Ben zo gigantisch blij!!!

Vanmorgen toch even gewogen. En maar 75,2! Heb echt volop gegeten en gedronken met Kerst dus had echt meer verwacht.

Ga nu weer inzetten op nog 5 kg er af voor februari!
Oh gefeliciteerd Floor!!

Kerst was inderdaad niet eenzaam en best gezellig :-) Mijn schoonzus had zowaar nog redelijk gezond gekookt :-)

Mijn vriend is niet mee geweest naar mijn familie, maar we hebben wel een gezellige avond gehad :-)

Veel gegeten, maar ook op beide kerstdagen gesport! Gister en vandaag geen tijd gehad voor sporten, maar hopelijk komt dat morgen goed... Ik heb ook niet meer gewogen na kerst. Ik ben benieuwd....

We gaan niet meer op vakantie. We hebben het allebei eigenlijk te druk en vanuit de stress komen veel ruzies. Dus we gebruiken onze vakantie nu even om allerlei kleine klussen te doen en wat bij te slapen, Gisteravond wel een heerlijk avondje doorgebracht in de sauna :-) Gewoon lekker relaxed thuis zijn :-)
Dank je wel!

Oh wat goed om te horen. Klinkt gezellig! En fijn dat jullie even een relaxte tijd hebben nu. Ook lekker, beetje bijslapen en relaxen.

Goed zeg! Blij voor je!
Klinkt goed allemaal!

Ik heb het volgens mij wel redelijk binnen de perken gehouden. Er stond veel groenten op tafel. Heb wel chocolaatjes gegeten

Mijn lijstje van gister:

Havermout met fruit

En macaroni met paprika en zelfgemaakte saus

Overgebleven cheesecake van de kerst

Vandaag ook wel redelijk bezig maar het blijft lastig nu met al dat lekkere eten overal!

Kraaienpootje: goed dat jullie het weer goed hebben gemaakt! Lekker genieten nu!
kraaienpootje, goed bezig met je vriend. Rust en tijd nemen voor elkaar, dan komt het vast wel weer helemaal goed. heerlijk zo'n avondje sauna!

Floor gefeliciteerd met je lage gewicht en met je droomhuis!! wat een heerlijk begin van het nieuwe jaar voor jullie. Wanneer kunnen jullie er in, moet je je huidige huis nog verkopen, en wat maakt dit huis tot jullie droomhuis?

Oestertje goed bezig, niet te heftig eten en toch hier en daar genieten.

Bij mij ging het afgelopen dagen niet zo goed met eten. Heerlijke kerstdagen gehad, daarna nog wat verjaardagen en met mijn twee dochters de stad in en daar geluncht.....hmmmmm ik ben een beetje de draad kwijt. En dan nu voorbereiden voor oud en nieuw. Ik weet dat het vanaf maandag wel weer goed zal gaan, als ik weer aan het werk ben. dan kan ik weer sporten en ben ik gewoon op mijn werk gezond aan het eten. Maar tot die tijd... pfff ik ben benieuwd wat er maandag op de weegschaal zal staan
Hoi allemaal,

De laatste dagen van 2016! Ik ga nog wel aan de oliebollen hoor...:):) jullie dan? Heerlijk vind ik ze!

Dank je wel Gruffalo! We kunnen er 1 april in. We hebben nu een huurhuis dus dat is ideaal. En het is ons droomhuis omdat de straat helemaal perfect is. Was van ons beide de lievelingsstraat van vroeger. Heel grappig. Het is een jaren 30 woning maar totaal gemoderniseerd. Prachtige tuin, hoge bomen, 5 slaapkamers, kantoorruimte aan huis en een sauna! Zo heerlijk! Inderdaad een superfijn begin van 2017!

Maandag is een goede dag om weer volop te starten met lijnen! We gaan er weer voor dames.

Hele fijne jaarwisseling gewenst! En een super, gezond, mooi 2017!
allemaal een heel gelukkig, gezond en slank 2017!!!

de feestdagen zijn weer voorbij, tijd om weer gezond bezig te gaan. Hoe is het met jullie, zijn jullie er klaar voor en blijven jullie schrijven? op naar een slanke zomer?

Floor wat klinkt je huis fantastisch. een groot jaren 30 huis, wauw! Ons vorige huis was jaren-30, maar we hebben het zelf opgeknapt. Dat slokte zoveel geld op, het bleef maar doorgaan. en het was zo klein boven, hoe leuk het huisje ook was met 2 kinderen was het eigenlijk niet te doen. Bij jou 5 slaapkamers en kantoor en sauna...dat klinkt zo ruim! gefeliciteerd!
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Veel liefde, geluk in goede gezondheid!

Op naar een slank lijf! Ik blijf lekker meeschrijven, wil er nog graag wat kilo's af!

Hebben vandaag nog een paar nieuwjaarsborrels dus ik begin morgen weer met het gezonde leven!

Hebben jullie een gezellige oudjaarsavond gehad? En vandaag nog leuke plannen?

Wij hebben het gevierd met vrienden. Was super geslaagd. Gezellig samen eten, spelletjes doen, vuurwerk afsteken. Super!

Dank je wel Gruffalo. Lief van je!

In wat voor huis woon je nu? Jullie zijn dus echt handig met klussen? Wij zijn dat totaal niet dus dit is voor ons zo ideaal haha.

Fijne dag allemaal
Floor ik woon nu in een nieuwbouwhuis we moesten verhuizen vanwege werk, en het oude huis was prachtig maar financieel gezien een bodemloze put. Daarbij kostte het veel uren om alles op te knappen, met twee kinderen is dat geen goed plan. daarbij zijn we niet zo super handig. Maar mijn droom blijft een opgeknapt jaren 30 huis, zo mooi met alle details en aparte hoekjes!

misschien later als de kinderen groot zijn.

ik ga zo eerst weer sporten en dan aan het werk. ik ben van plan om meteen weer terug te komen in het ritme wat ik voor de kerst had. Ik ben niet op de weegschaal gaan staan, durf de schade niet te zien. misschien over een paar dagen. ik ben op mijn werk op de weegschaal gegaan, daar was ik 77,3 kg. hmmmm dat zou wel heel erg mee vallen. vlak voor de vakantie was ik net onder de 77. maar op de een of andere manier geloof ik het niet. Komende dagen maar even aankijken.
Goedemorgen dames!

Ik heb een best relaxte vrije week gehad. Veel voor mezelf gewerkt, dagjes weg (lekker wandelen op een winterse Veluwe ) en Oud en Nieuw samen gevierd. Lekker rustig met de top 2000, lekker eten en speciaal biertjes :-) Zondag 1 januari 'op tijd' opgestaan en begonnen met een uur training afgesloten met een nieuwjaarsduik! Koud!!!! En de rest van de dag samen op de bank met een filmpje :-)

Vandaag weer aan het werk en dat valt toch eigenlijk best wel zwaar...

Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, morgen vroeg moet ik eraan geloven! Ik hoop dat ik op ongeveer hetzelfde gewicht ben blijven steken... Ik wil nog steeds naar de 70 kg, dus als ik niet al te veel ben aangekomen heb ik nog zo'n 3,5 kilo te gaan!
Ik ben een klein beetje aangekomen. Had de 67 aangetikt maar ben nu toch weer in de 68. Maar goed, zaterdag ga ik wellicht 22 km wandelen en zondag sporten. Ik heb trouwens ook een sportschema gevonden maar het is de vraag of ik mij daar aan ga houden

Floor & Gruffalo, ik word echt jaloers als ik over die woningen hoor. Hier in Amsterdam is dat allemaal een beetje lastig
He oestertje wat goed dat je ook weer bezig bent! 22km wandelen dat is wel heul veel!!! wat voor wandeling is dat?

Amsterdam is inderdaad een lastige stad om wat leuks en betaalbaars te vinden, maar wel een heel fijne gezellige stad!

kraaienpootje wat een heerlijk weekend heb je gehad, maar toch ook sportief! ben je nog op de weegschaal gaan staan? ik hoop dat het mee viel, 3,5 kilo is te overzien. Ik moet er nog ruim 6.... hmpf....

ik hoop dat de anderen ook nog terug komen, met vier personen in een groepje is een beetje weinig. Misschien deze week nog even aankijken? ik vind het wel fijn om bij een actief schrijvend groepje te zitten eerlijk gezegd.

ik had een goede dag vandaag, mijn lijstje:

o cornflakes met halfvolle melk

sporten

l pistolet met rosbief, verse sinaasappelsap, bakje vanille kwark

d spaghetti met zelfgemaakte bolognaise saus

t bakje verse kokos, 3 dropjes
Ik wil nog wel meeschrijven hoor! Wilde vandaag de tabel bijwerken maar een collega werd onwel en ik ben meegegaan naar het ziekenhuis. Ben daar de hele dag geweest en moet nog wat werk inhalen. Hoop morgen tijd te kunnen maken. Weeg ook morgenvroeg.

Gelukkig 2017! Hoop nu meer succes te hebben met afvallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven