Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
goedemorgen allemaal! rustig hier, hopelijk gaat het goed?

floor nu een weekend parijs wat heerlijk! parijs in kerstsfeer, volgens mij is dat prachtig. Heel veel plezier!

bij mij gaat het ok, goede dagen gehad alleen gisteravond ging het avondeten niet goed. Uiteindelijk had ik 1 kroket genomen onderweg, en dan thuis nog wat sperziebonen en in de avond 1/3 chocolademuffin. Heel verhaal hoe dat zo komt maar tja dit is het resultaat. Volgens mij is het wat calorieën betreft niet zo heel erg, maar gezond is anders.

o cornflakes en melk

l sinaasappelsap, donker broodje met rosbief, perzik-kwark

t magere kwark met walnoten en honing

d 1 kroket, sperziebonen

t 1/3 chocolademuffin

fijn weekend!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Goedemorgen!

Lekker zo'n weekend Floor!

Ik ben net op de weegschaal gaan staan en er is weer een kilo vanaf 74 kg schoon aan de haak!

Had ik eigenlijk niet verwacht, maar ik vind het helemaal niet erg :-)

Vandaag een thuiswerk dag wat ik altijd lastig vind... Hoewel ik echt niets ongezonds in huis heb, dus het moet lukken!

En 1/3 muffin is geen hele Gruffalo! Het had makkelijker ongezonder kunnen zijn

Lijstje voor vandaag:

O: Havermoutpap met bosbessen;

T: yoghurt;

L: salade met brood en champignons en misschien een ei (iets van de groente restjes in de koelkast...)

T: waarschijnlijk een boterham;

A: dat moet ik nog gaan verzinnen

in de avond: traditioneel op vrijdag avond: gezellig samen een speciaal biertje drinken. Soms met een stukje kaas erbij, maar die laat ik tegenwoordig staan!

Verder nog 10 km hardlopen op het schema voor vandaag en morgen 25 km mountainbiken met vriend. Dis wat beweging betreft moet het goed komen!.
1/3 Muffin........wat een zelfbeheersing.

Hier gisteren in de fout gegaan met de brie. Zo'n heerlijk romig, rijp uitlopend zacht kaasje

(ja, t was lekker). Niet meer in huis halen.

Vandaag veel fruit, rolmops en vanavond is het plan bobotie vlgs Keukenliefde. Leuke site is dat.
kraaienpootje 1 kg er af, goed bezig!!! ik heb ook een thuiswerkdag en vind het ook veel lastiger dan als ik op mijn werk ben. en in het weekend helemaal als de kinderen overdag thuis zijn en regelmatig zin in wat lekkers hebben. maar die ene kilo er af geeft je vast veel motivatie om door te gaan vandaag!

jejoue jammer dat het gister mis ging, hopelijk heb je er wel goed van genoten. vandaag weer fris en fruitig verder.

mijn lijstje voor vandaag:

o cornflakes en melk

l pistolet met filet americain martino

t magere kwark met honing en walnoot

d clubsandwich

t magere yoghurt met sinaasappelsap

ik moet zeggen dat ik het moeilijk heb vandaag, maar ook heb ik net bedacht waar dat aan ligt: ik heb nog bijna niets gedronken. 2 glazen thee meer niet. Dus net maar eens even vier glazen water naar binnen gewerkt. hopelijk gaat het nu wat beter.
Ik ben niet zo goed bezig. Eet wel de nodige groenten en fruit maar door de stress en lange dagen ook chocola..die ik overigens niet zelf koop maar telkens aangeboden krijg.

Maar ik stond vanochtend wel op de weegschaal om de schade te bekijken, was wel afgevallen.

Snap het niet maar we zullen het zien maandag
Goedemorgen!

Het weekend was niet zo netjes wat eten betreft Maar nieuwe week nieuwe kansen en we gaan er weer voor!

Hoe was jullie weekend dames?
Ik ben uitgegaan dit weekend. Uiteten en daarna naar wat barretjes geweest.

En ben afgevallen. Volgens de weegschaal,merk het niet aan mijn lichaam en vind het zo raar aangezien ik deze week veel gesnoept heb..maar de weegschaal gaf 67,9 aan.
Na een belabberd weekend ben ik vanmorgen weer gaan sporten.... Maar niet gewogen. Ik geef morgen mijn gewicht door oké?

vandaag ging weer hartstikke goed. misschien moet ik maar een weekend-baantje gaan zoeken, dat is beter voor mijn lijn. weekend vind ik zo moeilijk, met gezellige afspraken en bijbehorend lekker eten. met een relaxte middag thuis, open haard aan, lekkers op tafel.... fout!

maar vandaag weer heel netjes:

o cornflakes met melk

l zacht wit bolletje rosbief, bakje perzik kwark, verse sinasappelsap

d rode kool ovenschotel

t gekookt eitje oid
Zeker netjes, gruffalo.

Lijstje vandaag:

O müesli, Crüesli en Kefir

T brood met honing

L kersen, avocado, kiwi

A gekookte aardappelen, gehakt, gestoofde prei met wortel, paprikapasta en kokosmelk.

Echt lekker, al zeg ik het zelf.

Misschien vanavond nog een gekookt ei.

Hoe gaat het met de anderen?
net gewogen op mijn eigen weegschaal, en het schommelt tussen 77,4 en 77,9 . ik heb 77,8 doorgegeven maar het is duidelijk tijd voor een nieuwe weegschaal. of straks nog ff op mijn werk wegen.

ik heb nog weinig resultaten gehoord deze week, het is heel erg rustig. Alleen oestertje: goed bezig. hoe gaat het bij de rest?
Ik zit nu op de 74 kg! Ik hoop rond de kerst toch op de 72-73 te komen!

Ik heb dat weekend baantje ook nodig Gruffalo... Afgelopen weekend sinterklaas gevierd, bierproeverij gehad, een (hele lekkere ) hamburger gegeten... Niet zo goed allemaal.... Maar vrijdag en zondag ook intensief gesport! Maar dat moet de komende weekenden wel beter.

Lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met noten en banaan

T: sinaasappel

L: 2 volkorenboterhammen met rauwkost salade en humus

T: Grapefruit

A: ik denk geroosterde pompoen, zoete aardappel en geitenkaas met groentes en wat noten uit de oven.
Goedemorgen allemaal,

Terug van 4 heerlijke dagen Parijs! Inderdaad in Kerstsfeer Gruffalo, prachtig! Wat een heerlijke stad Parijs. Zo genoten.

Heel veel gewandeld, lekker wijntjes gedronken, goed gegeten. Top!

Ik lees verschillende berichten. Ik durf nog even niet te wegen, doe ik eind deze week. Morgen en donderdag lekker sporten.

Verder weer back to basic. Even 2 weken de knop om t/m de Kerstdagen. Merk wel dat m'n kleding enorm wijd gaat zitten dus dat is een goed teken.

Mooi lijstje Kraaienpootje! Ziet er echt keurig uit.

Kom me later weer melden, fijne dag allemaal!
Een paar ons er af. Mijn weegschaal is vrij vaag (2 keer wegen is 2 verschillende gewichten), maar ik kan wel zien en voelen dat er wat af is.

Eetlijstje vandaag is veel fruit, wat brood met Paturain en jam en vanavond bietjes/uitjes/aardappeltjes en gehaktballetje.

Leuk, Parijs in Kerstsfeer!

Hier baal ik van het grijze weer.
hej gezellig!

kraaienpootje goed bezig ondanks het weekend toch een stuk lichter! fijn! de combinatie met sporten werkt wel he?

Floor welkom terug! Veel wandelen dan is het effect vast niet zo erg, en je hebt genoten daar gaat het om.

Jejoue mooi lijstje weer! mijn weegschaal is ook zo raar.

vandaag gaat hier ook weer goed. veel stress op mijn werk dat helpt mee bij lijnen maar ik voel me 's avonds wel brak

o cornflakes met melk

l verse sinaasappelsap, bruschetta tomaat/bosui/parmaham en schaaltje kwark

d spaghetti aglio olio met uitgebakken spekjes en wat parmezaanse kaas

t 1 blokje chocolade, glas yoghurt met sinaasappelsap
Gelukkig wel gruffalo, anders was ik nu een kilo of 10 zwaarder geweest

Gister was een slechte dag... Eten bij vrienden die de het Ben & Jerry's chocoladeijs als toetje hadden (zeg daar maar nee tegen), mijn baas die de hele dag speculaas aan het uit delen was, in de avond een vriendin verdrietig en samen een hoop gekletst met chocolade en banketstaaf restjes van Sinterklaas. Tsja...

Vandaag weer een nieuwe dag!

Planning voor vandaag:

O: havermoutpap met amandelen

T: volkorenboterham

L: volkorenbrood met rauwkostsalade, beetje kaas en avocado

T: grapefruit

A: wintersoep (bonen, erwten, wortel etc.)
Hey dames, vinden jullie het OK wanneer ik de tabel volgende week weer aanpas? Er zijn een aantal dames die nog niet hebben gewogen en ik heb het razend druk!

Hier eindelijk weer wat beter, gelukkig maar. Ik voel wel aan mijn kleding dat ik afgevallen ben maar niet door goed eten maar door stress en ziek zijn. Dat is minder positief. We slapen ook nog steeds bar slecht dus dat helpt allemaal niet mee.

@gruffalo, die pasta klinkt lekker! Mag ik het recept??
Tuurlijk Vlammetje! We blijven toch met een kleiner clubje over dus dat is helemaal goed.

Wat vervelend dat je niet goed slaapt, bah zo lastig is dat.

Gruffalo die pasta klinkt idd lekker, ik ben ook benieuwd naar het recept.

En Kraaienpootje dat klinkt heerlijk allemaal, moeilijk om al die lekkere dingen af te slaan.

Ik heb dus macarons meegenomen van de nummer 1 bakker uit Parijs en die zijn HEERLIJK. Gelukkig zien ze er zo mooi uit en vind ik het leuk om ze op het aanrecht in het doosje te laten staan. Maar anders had ik ze allemaal al opgegeten hahah.
kraaienpootje jammer dat gister minder ging maar het klinkt wel heerlijk en gezellig!

vlammetje, wat mij betreft prima. mijn resultaat van afgelopen week was toch al niet fantastisch! balen voor je dat je je niet lekker voelt, ondanks dat het voor de lijn positief is. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

hmmm die macarons klinken ook lekker floor. worden die niet minder als je ze zo op het aanrecht laat staan? zou zonde zijn!

bij mij ging het vandaag prima, alleen te veel stress op het werk. Ik heb altijd een weightcare reep in mijn tas voor het geval ik een keer niet kan lunchen en die heb ik vandaag moeten gebruiken. dus

o cornflakes met melk

t pakje sultana's

l weight care reep

d stamppot andijvie

t ?

aglio en olio is simpel te maken, alleen vind ik pasta carbonara ook lekker en maak ik vaak een combi van die twee. maar dan zonder room. desondanks zal het niet echt goed voor de lijn zijn als je teveel kaas en spekjes er door doet.

wat ik gister at:

- spekjes uitbakken, de laatste minuten fijngesneden plakjes knoflook er bij

- gekookte spaghetti er bij

- een eierdooier klutsen en dat met was spaghetti-kook-water bij de spaghetti doen. dit maakt het romig

serveren met wat geraspte parmezaanse kaas en peterselie er over.

wat ik ook erg lekker vind:

- cherrytomaatjes mengen met oregano, olijfolie, peper en zout en in de oven op bakpapier 20 minuten bakken op200gr

- kipfilet inwrijven met olijfolie, peper en zou en in de grill bakken

- sjalotje fruiten met de knoflook

- linguine of spaghetti toevoegen

- parmezaanse kaas toevoegen

- 1/2 zakje rucola er door heen mengen

Pasta over de borden verdelen, kerstomaten er over heen, wat parmezaanse kaas er over en wat rucola er over.

Ik gebruik in de gerechten niet veel parmezaanse kaas, maar wel verse kaas. Dat smaakt veel beter, en er is weinig nodig om de lekkere smaak te krijgen.

ik ga even in een warm bad om bij te komen... fijne avond allemaal!
Klinkt super lekker Gruffalo!

Mijn lijstje van vadaag:

O: havermout met frambozen

L: een broodje met ei en paprika.

A: bonen met veel tomaten, shoarmavlees en knoflook en uien

Ik had eigenlijk wat meer moeten eten maar had zelfs te weinig tijd voor dat ene broodje..
Mmm, gruffalo, goed recept.

Idd niet veel, oestertje. Heb je geen honger?

Lijstje vandaag:

O muesli, Cruesli, Kefir

T appel

L brood, Paturain

A kabeljauw, rijst, groente in kokosmelk.
77,2 vanmorgen op de weegschaal, vier keer gewogen!! Waaaaaahhh!!! Hij gaat goed! Mijn bmi is nu binnen de gezonde waardes. Mijlpaal!! Nu op naar de 75.
Goed bezig Gruffalo!

En het recept klinkt heerlijk!

Gister weer een goede dag gehad! Wel een muffin op, maar hoe kan je een zelfgemaakte muffin dat een 6 jarig meisje op kantoor komt uitdelen weigeren (dochtertje van collega wilde graag papa haar kantoor zien en kwam dus langs met voor iedereen een muffin).

Pas op dat je niet te weinig eet Oestertje, dat is ook echt niet goed!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: magere yoghurt met granola

T: sinaasappel of grapefruit

L: volkoren brood met salade

T: sinaasappel of grapefruit

A: wintersoep

T: bakje yoghurt denk ik.
Ik had inderdaad wel honger dus had voor ik naar bed ging nog wat kliek opgegeten.

Mijn geplande lijstje:

O: havermout met framboos

t: Speculaas latte (vond ik niet heel speciaal dus zal ik niet nog een keer halen)

L: groentemix van broccoli, gedroogte tomaten en zoete aardappel

a: stoof van kabeljauw, wortel, aardappel en abrikozen.

Vandaag vervallen een paar afspraken dus heb nu wel tijd om lekker te lunchen
kraaienpootje dat kun je inderdaad niet weigeren!

Mooie lijstjes!

ik heb een stress-haast dag gehad met lijstje:

o cornflakes met melk

- 45 minuten gesport

l carpacciosalade, aardbeienkwark, verse sinaasappelsap en krentenbol

d bolletje met gebakken ei, bolletje pindakaas

straks misschien nog een tussendoortje...poeh wat een drukte vandaag op mijn werk is het tot eind volgende week stressen om alles voor de vakantie af te krijgen.
Ik heb zometeen een kerstborrel. Hoorde al dat er voornamelijk bitterballen geserveerd gaan worden. Hoop stiekem op nog wat gezondere opties want ik wil eigenlijk wel gewoon eten aangezien het mijn 'avondeten' wordt. Heb geen zin om daarna nog te gaan koken.

Hebben jullie ook al kerstborrels/etentjes van werk etc ingepland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven