Lijf & Lijn
alle pijlers
Acne
woensdag 20 juli 2022 om 00:44
Hoi,
Altijd al is acne een “probleem” bij mij. Het is bij mij echt hormonaal.
7 jaar geleden heb ik zelfs Roaccutane geslikt ervoor. Het is jaren rustig geweest en sinds aantal maanden is het weer op aan het vlammen.
Ik heb al vanalles geprobeerd: benzoylperoxide, Differingel, Doxycicline en verschillende producten. Allen zonder effect.
Ik slik sinds 2 weken de Yaz pil in de hoop dat het hiermee rustig wordt, maar tot heden helaas niet.
Wat helpt/hielp bij jullie tegen de acne?
Altijd al is acne een “probleem” bij mij. Het is bij mij echt hormonaal.
7 jaar geleden heb ik zelfs Roaccutane geslikt ervoor. Het is jaren rustig geweest en sinds aantal maanden is het weer op aan het vlammen.
Ik heb al vanalles geprobeerd: benzoylperoxide, Differingel, Doxycicline en verschillende producten. Allen zonder effect.
Ik slik sinds 2 weken de Yaz pil in de hoop dat het hiermee rustig wordt, maar tot heden helaas niet.
Wat helpt/hielp bij jullie tegen de acne?
woensdag 20 juli 2022 om 01:48
Wat vervelend. Ik heb drie kuren Roacutane gehad en eveneens de hele handel en wandel geprobeerd. Maar helaas. Het heet bij mij intussen trouwens geen acné meer. Het zijn random ontstekingen. Gelukkig niet veel, maar altijd wel ergens één of meerdere van die plekken.
Misschien is het voor jou nog wel helpend als je naar een huidtherapeut gaat, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Of wellicht is er met voeding nog iets te behalen. Hier had dit alles geen nut, maar iedereen is anders, dus vandaar toch deze tips.
Misschien is het voor jou nog wel helpend als je naar een huidtherapeut gaat, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Of wellicht is er met voeding nog iets te behalen. Hier had dit alles geen nut, maar iedereen is anders, dus vandaar toch deze tips.
woensdag 20 juli 2022 om 08:16
Bij mij was het aanpassen van mijn voeding de oplossing tegen hormonale acne. En dan met name suikervrij eten.
Daarnaast is mijn huid opgeknapt van goede huidverzorging zonder irriterende ingrediënten. Ik gebruikte altijd vrij agressieve producten speciaal voor een onzuivere huid, maar nu ik alle producten van Jetske Ultee skincare gebruik, is mijn huid zoveel rustiger.
Daarnaast is mijn huid opgeknapt van goede huidverzorging zonder irriterende ingrediënten. Ik gebruikte altijd vrij agressieve producten speciaal voor een onzuivere huid, maar nu ik alle producten van Jetske Ultee skincare gebruik, is mijn huid zoveel rustiger.
woensdag 20 juli 2022 om 08:29
Zal TO al geweest zijn, want een huisarts schrijft bij mijn weten geen Roacutane voor.
woensdag 20 juli 2022 om 11:11
De yasmine-pil helpt mij na jaren nog steeds. Heeft voor jou denk ik nog even wat meer tijd nodig. Aanpassen eetgewoonten, smeren met allerlei (door professionals geadviseerde) middeltjes en behandelingen hielpen mij nooit. Vroeger ook roacutane gebruikt, wel effect maar kwetsbare/ droge huid daardoor. Niet veel beter.
Nu af en toe nog een pukkeltje hier en daar, maar nooit meer op rug en decolleté (daar was het bij mij het ergst). Helaas wel
blijvende littekens, ook in mijn gezicht. Nu ik richting 40 ga zit ik er niet meer zo mee, maar het heeft me altijd in meer of mindere mate beziggehouden en vaak onzeker gemaakt. Dus ik hoop echt dat jij een oplossing treft.
Nu af en toe nog een pukkeltje hier en daar, maar nooit meer op rug en decolleté (daar was het bij mij het ergst). Helaas wel
blijvende littekens, ook in mijn gezicht. Nu ik richting 40 ga zit ik er niet meer zo mee, maar het heeft me altijd in meer of mindere mate beziggehouden en vaak onzeker gemaakt. Dus ik hoop echt dat jij een oplossing treft.
woensdag 20 juli 2022 om 14:03
Ik zou niet aanraden om sudocrem op je gezicht te smeren. Als je iets met zinkoxide wil gebruiken, dan liever een goede minerale spf.
vrijdag 22 juli 2022 om 17:29
Nooit zo ernstig gehad dat ik dermatologisch behandeld werd, wel jarenlang puistjes. Bovendien gaf de benzoylperoxide bleekvlekken in kleding.
Tijd hielp hier... dat wil zeggen na mijn 25e ging het weg. En na die leeftijd vooral mild met je huid omgaan, dus geen agressieve producten, make up, maar met water wassen, eventueel de droge plekken een gezichtscrème (zonder irriterende ingrediënten) en vooral niet aan mijn gezicht zitten.
Tijd hielp hier... dat wil zeggen na mijn 25e ging het weg. En na die leeftijd vooral mild met je huid omgaan, dus geen agressieve producten, make up, maar met water wassen, eventueel de droge plekken een gezichtscrème (zonder irriterende ingrediënten) en vooral niet aan mijn gezicht zitten.
vrijdag 22 juli 2022 om 18:26
vrijdag 22 juli 2022 om 18:35
Welke facewash met benzoylperoxide gebruik je als ik vragen mag?roodwitblauw schreef: ↑22-07-2022 18:26Bij mij werkt een combinatie van facewash met Benzoylperoxide 10%, in de ochtend Niacinamideserum 10% en in de avond 10% Azelaic Acid heel goed. Allemaal niet duur, maar wel effectief. En bepanthen zalf als ik dan toch aan een pukkeltje heb lopen krabben.
vrijdag 22 juli 2022 om 18:36
Bij mij werkte niets, behalve roaccutane. Het is nu 6 jaar geleden voor mij en mijn acne begint ook weer een beetje terug te komen. Ik had destijds al gelezen dat dat vaak na een jaar of 5 gebeurt. Je kunt dan weer een nieuwe kuur doen.
Ik kan dat zelf helaas niet meer doen omdat ik nu officieel de diagnose 'depressief' heb gekregen, dus ik hoop voor mezelf dat het niet erger dan dit wordt.
Ik kan dat zelf helaas niet meer doen omdat ik nu officieel de diagnose 'depressief' heb gekregen, dus ik hoop voor mezelf dat het niet erger dan dit wordt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
vrijdag 22 juli 2022 om 18:37
Verder gebruik ik deze gezichtsreiniger:
https://www.dermapro.nl/product/meditop ... nksulfaat/
En heb ik ook de creme voor vette huid van dat merk, dat helpt ook. Dit merk werd mij destijds aangeraden door het ziekenhuis.
https://www.dermapro.nl/product/meditop ... nksulfaat/
En heb ik ook de creme voor vette huid van dat merk, dat helpt ook. Dit merk werd mij destijds aangeraden door het ziekenhuis.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in