Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
@Judith. Ik woog eerst 107 en ik weeg nu om en nabij de 98. Ik ben na een veranderde medicijnhoeveelheid 4 kilo aangekomen in circa 2 maanden (eerst 93). Dus nu wil ik graag dat gewicht en uiteraard extra verliezen. Mijn eerste doel is onder de 90 komen (89!) en daarna langzaam naar de 80 te gaan. Eetlijstjes voeg ik graag toe, omdat ik dan niks heb om mezelf achter te verbergen.

Ik wil veel gezonder gaan eten. Toetjes en snacks achterwege laten en kleinere porties eten gedurende het avondeten. Voornamelijk meer bewegen, maar ik mag van mezelf 1x per week een snackavond hebben (bakje chips bijv.). Ik schrijf mijn favoriete vanille yoghurt af en stap over op magere kwark in de ochtend met wat fruit. Rijstwafels, crackers en smoothies worden mijn vaste maatjes voor snackattacks of zware honger tussendoor. Als daad bij het woord een eetlijstje (welke wel sterk verbeterd kan worden).

O: 2 volkoren beschuitjes met huttekase en rucola (weinig ivm innemen medicijnen die ochtend) + 500 ml witte thee (in de file)

T: grote appel + 250ml water

L: gebakken en doorgesneden bruine pistolet. Belegd met kipblokjes, pesto, tomaat, ijsbergsla en een yoghurtdressing.

L (aanvulling) smoothie van mango en aarbei (soya melk) bij een hip tentje in de stad

T: eiwitwafel van Body & Fit (bij gebrek aan een gezonde snack)

A: Kleine portie friet met een kip achtig stick ding (ivm laat thuis van familiesituatie) + 500ml water

T: 1,5 peer + 250ml water
We do not remember days, we remember moments ?
Hebben jullie trouwens enig idee hoe lang gekookte rijst/pasta goed blijft in de koelkast? Ik twijfel altijd heel erg.
We do not remember days, we remember moments ?
Pas op met smoothies en ook de eiwitwafel - b&f heeft veel goeds maar deze zijn alsnog rijk aan suikers en beperkt aan goede ingrediënten. Ook met fruitsmoothies oppassen. Je drinkt dan vaak de suikers maar mist de vezels, denk bv. aan gewoon een glas jus d'orange. 1 glas is zo'n 4-6 sinaasappels die je wegdrinkt (en dan vooral de suikers) maar dat vult niet als 4-6 sinaasappels als je die zou moeten eten (want het mist vezels en de verzadiging van het kauwen)

(Tips hoor, absoluut geen kritiek)

Mooie doelen, goed haalbaar denk ik

Rijst en pasta vries ik in... durf geen afspraken te doen over de houdbaarheid in de koelkast.
Maandag is ook goed!

Ik word aanstaande zaterdag 34 jaar.
quote:Evien schreef op 01 februari 2017 @ 19:06:

Suikerbroodje ik vrees dat ik de dagwinnaar ben. Ik ben een paar jaar ouder dan FemmeNu ben ik wel benieuwd. Ik ben 44.
47 ik ben het oude bessie van deze groep...
Wat een zware dag vandaag! Heel de dag zin in lekkere dingen! Ik had een drukke dag en dan eet ik niet bewust maar snel snel tussendoor!

Ik heb vanavond wel 10x voor de kast gestaan om iets van snoep/koek/chips te pakken! Maar heb me kunnen bedwingen en heb 1 koekje gepakt. Nu snel m'n bed in gegaan voordat het een pak koekjes werd!

Hopelijk morgen een makkelijkere dag zonder die vreselijke snoep drang
Heb zoveel respect voor jullie allemaal en ook fijn dat er zoveel herkenning inzit!

Nikki86 en ook de andere dames naturlijk ik heb een tip: tanden poetsen!!!! Neemt de zin in snaaiennnn weg!! Al is het maar voor n half uurtje

En ik ben nu aan het stoken geslagen ... heeeeel lekker!!!

Bedoel stomen
Ballys, wat balen dat je opeens anderhalf kilo meer weeg.

Maar zolang je netjes eet ga je maandag zeker minder wegen!

-Evda, hopelijk lukt het je snel om van dit topic af te komen.

Ga je dan meeschrijven in een zwangertopic?

Je word zaterdag 34? Jonkie

Ik kom taart eten! Grote stuk graaaag!

-Twilight, en heb je nog veel gegeten?

Ongesteld worden/zijn is rot, grrrrrr.

Kom je mijn huis ook even een uurtje boenen?

Nice work out!

-Tailor, beterschap! Ik hoop voor je dat het niet erger word!

En ik wist niet wat Souflaki is...moest even googlen.

Gegrilde vleesspiezen, lekker hoor!

-Nikki, mooi eetlijstje!

-Judit, stoere power juf...ik wist het gewoon!

Ik heb je bericht gelezen voordat je het weg hebt gehaald.

Zoveeeeel thee gehaald?! Heerlijk hoor, hier ook een theeleuter.

Vrijdag of maandag weegdag maakt mij niet zoveel uit.

-Woeffie, wat jammer dat er geen werk is wat je voor hebt gestudeerd!

Heb je al enig idee wat je wilt gaan doen?

-Femme, voor een keertje is tosti niet erg toch?

I love tosti's! Over 6 weken marathon, succes met trainingen, je kan het!

-Evien, lekker hoor zalm! Yummie!

-Bloempje, lekker hoor Latte! Ik drink dat elke dag (1 kleine)

Fijn dat je ging sporten en afvallen gaat vast lukken.

-Incro, goed plan. Succes, en mooi eetlijstje!

Rijst en pasta max 3 dagen in de koelkast.

-Stanny, haha ik vond het niet raar met dat stoken hoor.

Huis koud dus stoken maar!

Ik ben trouwens....zeg ik niet.

loep maar als je nieuwsgierig bent
Prrrr, mauw miawwwww.
Mijn eetlijst

-Alles gegeten wat niet goed is.

Wel gesport!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Haha heerlijk eetlijstje Jane!

Ik heb gisteren uiteindelijk te veel chocopinda's gesnaaid.

Vriend en ik vonden dat het mocht! We waren allebei teleurgesteld dat ik weer ongesteld ben.

Dit was dus de laatste maand zo proberen om zwanger te worden. Pfff :(

Judith vet stoer ben je! Ik heb het ook wel eens gedaan, maar ik werk op een basisschool
Goedemorgen,

Goh, toch niet de oudste. Je hebt zo'n jonge uitstraling op je avatar Evien

De tosti was gisteren heerlijk. Ik ga vandaag nog niet werken en ga vanmiddag de loempiataart maken.

Op mijn werk geloven ze niet dat ik griep heb. Er hebben zich heel veel mensen ziek gemeld wegens de situatie op het werk.

Ik moet me vanmiddag melden bij de bedrijfsarts, dat vind ik al een hele klus na meer dan een week hoge koorts.

Zaterdag een feestje Evda, ben jij al beter?

Wat voor een sport heb je gedaan Jane? Het kan soms verleidelijk zijn om veel te eten als je sport hè. Op mijn duurloop trainingsdagen leef ik me ook uit. Ik las bij iemand dat je bij golf ook meer dan 1000 kcal verbrandt. Geweldig!

Mij maakt de weegdag ook niet uit. Ik weeg op vrijdag altijd minder, maar we vergelijken de maandagen met elkaar dus dat is prima.
Sterkte Twilight
woeffie een looopbaancoach misschien eens vragen? Heeft mij wel ooit geholpen.

Judith oh vreselijk dat ze dan alleen toekijken zeg. Net als met pesten vaak. Goed dat jij wel ingrijpt. Haha wel tof dat 'vrouw niet slaan'.

Is het nog goed gekomen met je avondeten?

Femme hahaha zo te zien ben je de eer alweer kwijt aan Evien. Wat belachelijk zeg dat ze niet geloven dat je griep hebt. Wat is dat nu voor gezeik?

Bloempie oh een latte!!! Dat is mijn enige zondig momentje elke ochtend op het werk eentje. De rest van de dag dan zwarte koffie maar dat verwenmomentje moet en hou het ook netjes bij 1 want ze kosten 2,50 hahaha.

Twilight wat irritant van die strepen meis. Maar wel goede workout!

Incroyable goede aanpak! Ik gun mezelf ook 1 zondig dag per week. Wat Judith zegt is helaas waar, in een glas jus d oorange gana al 12 suikerklontjes en de vezels blijven achter in de schil. Beter gewoon een sinaasappel of paar mandarijnen eten. Ik was een echte jus d orange verslaafde, tot ik daar achter kwam. Succes en welkom!

Wel, hier zijn goede en slechte ontwikkelingen. De slechte zijn dat het me deze week ff niet is gelukt tot zover om discipline te hebben. Emo eten vanwege alles dat er is gebeurd en gewoon geen fut gehad om ook maar iets te doen aan sport

Ik ga er over 2 weken precies naartoe.

Fijne dag allemaal meiden.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:53
32.31% gewijzigd
Stanny ik ga het proberen! Heb niet vaak eetbuien maar heel soms nog wel.

Twilight begrijp dat je zwanger wil worden? Vervelend dat je dan ongesteld geworden bent. Ga je nu een traject in? Omdat je schrijft de laatste maand zo proberen?

Femme beterschap! Vervelend dat ze je niet geloven! Maar als er problemen zijn op het werk en er zijn er veel die zich ziek melden dan is het wel logisch, alleen daar zit je niet op te wachten zulke bezoekjes als je beroerd bent.

M'n eetlijstje:

O: havermout muffin

T: magere kwark met wat honing

L: desembol 1/2 filet 1/2 ham

T: banaan

D: zuurkool stamppot met stukje rookworst

T: 2 mandarijnen
Oh Evda!!! Alvast gefeliciteerd (hihi heb ik het in ieder geval al gezegd ;) )

Nikki op drukke dagen is het ook altijd lastiger, dan ga je vaak voor iets snels en makkelijks, en het liefst ook nog iets ongezonds haha. Althans ik dan. Lekker eetlijstje weer vandaag!

Haha Stanny, dan sta ik constant m'n tanden te poetsen - wel goed voor m'n gebit hihi. Ik snoep gezond, dus rauwkost, plakje vleeswaren etc.

Oh Jane! Je leeftijd verbaasde me hahahaha.

Ja, vond mezelf wel heel stoer gister hahaha.

Vandaag kreeg ik van 1 van de 2 een mega bos bloemen, en een "Sorry" doosje chocolade. Wel weer lief haha. Wel even gezegd dat dat echt niet nodig was... Heb de chocolade ook teruggegeven, mag ze lekker zelf opeten (zo lief van mij)

Twilight wat jammer zeg *knuf* En nu? Ander proces in?

Femme; Beterschap! Naar dat er aan je getwijfeld wordt, maar ja, liever een controle dan scheve gezichten. Overigens had ik het ook wel begrepen als het *wel* door de situatie kwam.

Hamaika: Nog een schaaltje havermout op. Goed afgesproken, succes. Nu wel weer even knoppie om inderdaad hè ;) Kan me goed voorstellen dat het wel spannend is hoor!
Wat vervelend Twilight ! Hopelijk is 2017 jullie jaar!!

Judith Dank dank alvast!!

Femme. Vervelend dat je nog ziek bent, het is ook echt een rot griep hè.. duurt lang!! Ik ben weer zo goed als beter, nog wel erg moe ..Neuh niet echt een feestje hoor zaterdag, alleen wat familie.

Jane ouwetje

Hamaika, soms heb je van die weken, volgende week beter..

Hier gaat het gemiddeld..eet niet te veel maar wel soms wat lekkers..
Ha Judith wat fijn die bos bloemen en die sorry. Wel netjes. En inderdaad, de chocolade snel teruggeven. Hoe is het afgelopen?

Jane-Ice valt wel mee toch? Haha we zitten vlakbij elkaar qua leeftijd!

Ik voel me vandaag wel OK, toch wat meer rust in mijn kop al is de afloop natuurlijk nog onzeker. Maar tot dat gesprek daadwerkelijk plaatsvindt zal de situatie niet veranderen dus nu proberen te herpakken en er niet teveel aan te denken. Ben benieuwd.
Femme loempia taart klinkt erg lekker. Vervelend ook dat je niet word geloofd met de griep. Terwijl er zoveel mensen ziek zijn.

Jane en hamaika ik heb echt geen idee. Vind zoveel dingen leuk. Wil variatie in m'n werk, met mensen omgaan. Administratie/planning combineren met iets misschien. Uhm lastig.

Hamaika ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen als je straks naar Spanje gaat.

Twilight he wat rot.

Judith wat lief een bos bloemen. Ik vind je ook stoer dat je er tussen springt.

Evda alvast gefeliciteerd

Hoop dat ik op iedereen een beetje heb kunnen reageren. Is niet altijd makkelijk vanaf de telefoon. Laptop wil niet meer op internet.
Net bij de bedrijfsarts geweest. Had toch nog koorts blijkbaar.

Het was een leuke vrouwelijke arts en heb een heel goed gesprek met haar gehad. Dat was best fijn.

Ze heeft me wel aangeraden op zijn vroegst maandag weer rustig te gaan werken en nog een weekje rust te houden wat sporten betreft

Gelukkig dat je niet meer ziek bent met je verjaardag Evda! Ben je afgevallen door de griep? Ik woog vanochtend ineens een kg meer. Snap er niks van.

Leuk die bloemen Judith, heb even gemist waarvoor je ze kreeg.

Zit er toch weer een kans in dat het goed komt Hamaika?
woeffie wat bzar van je laptop!

Ik zou dan toch echt een gesprek plannen met zo een loopbaancoach. Ik herken het wel, toen ik op mijn oude werk in een reorganisatie terechtkwam moest ik gaan rondkijken naar iets anders en ik had echt geen idee. Ik ben daar toen wel wat mee opgeschoten.

Ik ben ook heel benieuwd naar de afloop in Spanje ja.

Femme fijn dat je goed gesprek had met de bedrijfsarts. Blijf het wel raar vinden dat ze je niet geloven. Beetje jammer. Maar het belangrijkste is dat het voor jou goed voelt en ze je niet pushen.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:54
56.65% gewijzigd
Als of alles nog niet genoeg tegen zit. Net te horen gekregen dat ik uren moet inleveren op mijn werk.
Oei Woeffie. Balen van je uren. En van je laptop.

Toch twijfels dus Hamaika. Hopelijk hebben jullie over twee weken een goed gesprek en weet je dan wat je wil. Niemand anders kan kiezen waar jij gelukkig van wordt.

Leuk, die bloemen en chocolade, Judith!

Fijn dat het gesprek met de arts goed ging Femme. Waardeloos dat ze bij je werk niet geloofden dat je ziek was.

Ik denk dat ik vandaag heel voorzichtig moet zijn, want heb heel erg zin in snoep. Ik zal zo maar eens gaan wandelen, dat is een beter idee. En tis nog lekker weer ook. :-)
Suikerbroodje ik twijfel niet en hoef (gelukkig) ook geen keuze meer te maken. Wat ik besloten heb is volledig duidelijk.

En ja het is zeker lekker weer, eindelijk, bijna lente achtig. Jammer dat het weer zo kort gaat duren

Ik ga vanavond boerenkool eten, en inderdaad, lekker wandelweer!!!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:54
50.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven