Afval Challenge 2017
zondag 1 januari 2017 om 15:13
En we gaan weer door!
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in

It's not always easy, but it's worth it.

woensdag 1 februari 2017 om 10:08
Yeahhhhh ik woog weer 74.9 vanmorgen, ruim een kilo minder dan maandag.
Kunnen we niet aanstaande vrijdag weegdag doen want maandag weeg ik vast weer 76
Nog een kilo of 2/3 voor mijn streef.
Dinsdag gaat mijn spiraal eruit en dan meld ik me volgend jaar waarschijnlijk weer opnieuw
Beterschapjes Judith.
Kunnen we niet aanstaande vrijdag weegdag doen want maandag weeg ik vast weer 76
Nog een kilo of 2/3 voor mijn streef.
Dinsdag gaat mijn spiraal eruit en dan meld ik me volgend jaar waarschijnlijk weer opnieuw
Beterschapjes Judith.
woensdag 1 februari 2017 om 10:28
Hamaika ja zijn idd suikerbommen maar groente fruit enz vind ik soms zo eentonig ????
Ballys dat is balen en zo demotiverend als je dan aangekomen bent! Bij mij schommelt het ook enorm!
Maandag woog ik 73.8 vanmorgen ineens 72.2
M'n doel was deze week de 8 ons eraf + nog 3 extra.
Ik hoop maar dat het op m'n "weegdag" ook Rond de 72 vond het er wel leuk uitzien haha maar zou ook zomaar weer meer kunnen zijn ondanks m'n goede dagen!
Judith beterschap!
Ballys dat is balen en zo demotiverend als je dan aangekomen bent! Bij mij schommelt het ook enorm!
Maandag woog ik 73.8 vanmorgen ineens 72.2
M'n doel was deze week de 8 ons eraf + nog 3 extra.
Ik hoop maar dat het op m'n "weegdag" ook Rond de 72 vond het er wel leuk uitzien haha maar zou ook zomaar weer meer kunnen zijn ondanks m'n goede dagen!
Judith beterschap!

woensdag 1 februari 2017 om 11:32
Hahahaha ja Suikerbroodje dat was in het kader van de solidaire week hahahaha, Iedereen Griek!!!!
Woeffie het is toch ook pas maandag weegdag? Of heb ik wat gemist hahahaha.
Spannend Evda van je spiraal. Lekker dat je al zo dichtbij je streefgewicht bent.
Ballys wat is je Maasdriel? Of is dat auto aanvullen hahaha? Ik leer hier op mijn 40e elke dag nog nieuwe woorden!
Nikki ja klopt, al houden alle soorten fruit het ook niet heel eentonig voor mij. Augurk, banaan, mandarijnen, druiven, appels, aardbeien.... Zijn n hoop variaties wel.
Lekker dat je opeens zo een verschil hebt. Ik ben benieuwd maandag, heb gisteravond wel behoorlijk gegeten maar op de dag wat minder, dus ga het wel zien.
Woeffie het is toch ook pas maandag weegdag? Of heb ik wat gemist hahahaha.
Spannend Evda van je spiraal. Lekker dat je al zo dichtbij je streefgewicht bent.
Ballys wat is je Maasdriel? Of is dat auto aanvullen hahaha? Ik leer hier op mijn 40e elke dag nog nieuwe woorden!
Nikki ja klopt, al houden alle soorten fruit het ook niet heel eentonig voor mij. Augurk, banaan, mandarijnen, druiven, appels, aardbeien.... Zijn n hoop variaties wel.
Lekker dat je opeens zo een verschil hebt. Ik ben benieuwd maandag, heb gisteravond wel behoorlijk gegeten maar op de dag wat minder, dus ga het wel zien.

woensdag 1 februari 2017 om 12:50
Hamaika: Haha soms wel, maar het went, de kinderen zijn altijd wel extra lief
Suikerbroodje: Dank je, haha ja, ik ben wel echt een bikkel - maar dat moet ook wel denk ik, als docent en met de dingen die ik allemaal al op m'n pad heb gekregen.
Ballys is maasdriel je autocorrect voor streefdoel? Daarom weeg ik dus ook tussendoor niet, is niet reëel.
Evda: Spannend, ook al zo dichtbij!
Als iedereen weer terug wilt naar vrijdag weeg dag vind ik dat ook prima, maar wel graag iedereen op 1 dag anders wordt het bijhouden echt een hel hihi. Vote now.
Overigens denk ik persoonlijk dat als je na elk weekend je gemaakte afvalwinst weer kwijt bent er dus wel in het weekend iets niet goed gaat. Veel zout/vet/snoep/drank??? Of meer dan door de week? Dat is op zich ook een signaal.
Ik ben 28.
Suikerbroodje: Dank je, haha ja, ik ben wel echt een bikkel - maar dat moet ook wel denk ik, als docent en met de dingen die ik allemaal al op m'n pad heb gekregen.
Ballys is maasdriel je autocorrect voor streefdoel? Daarom weeg ik dus ook tussendoor niet, is niet reëel.
Evda: Spannend, ook al zo dichtbij!
Als iedereen weer terug wilt naar vrijdag weeg dag vind ik dat ook prima, maar wel graag iedereen op 1 dag anders wordt het bijhouden echt een hel hihi. Vote now.
Overigens denk ik persoonlijk dat als je na elk weekend je gemaakte afvalwinst weer kwijt bent er dus wel in het weekend iets niet goed gaat. Veel zout/vet/snoep/drank??? Of meer dan door de week? Dat is op zich ook een signaal.
Ik ben 28.

woensdag 1 februari 2017 om 13:17
Hoi meiden, ik denk dat de griep hier langzaam aan het landen is.. Gisteren al hoofdpijn en keelpijn, vanmorgen wakker geworden met spierpijn (niet van t sporten helaas) en echt zo'n grieperig gevoel. Wel gewoon gaan werken, hoop dat het niet helemaal doorzet!
Spannend Evda!
Twilight ik ben 27..
Balen ballys, hou wel de moed er in he, ook als het even niet goed gaat
Weegdag maakt voor mij niet uit hoor, ik ga mee met de flow. Ik blijf eens per week wegen, of dat nu op maandag of vrijdag is maakt voor mij niets uit!
Ennnn ik heb nu trek in Souflaki
Spannend Evda!
Twilight ik ben 27..
Balen ballys, hou wel de moed er in he, ook als het even niet goed gaat
Weegdag maakt voor mij niet uit hoor, ik ga mee met de flow. Ik blijf eens per week wegen, of dat nu op maandag of vrijdag is maakt voor mij niets uit!
Ennnn ik heb nu trek in Souflaki
woensdag 1 februari 2017 om 13:32
Ik weeg altijd op maandag, woensdag en vrijdag. Zo kan ik zien wat het weekend met me gedaan heeft en wat er mis is gegaan.
Ik ben 30.
Beterschap tailormade hier hebben we het vorige week allemaal gehad. De kinderen en m'n man waren beter en toen was ik aan de beurt!
Ik vandaag weer wezen sporten!
M'n eetlijstje:
O: havermout muffin
T:banaan
D: 2 boterhammen 1x rosbief 1x rooklvees gekookt ei
T:rosbiefrolletjes
D: zoete aardappel met biefstuk en champignons
T: sinaasappel
Ik ben 30.
Beterschap tailormade hier hebben we het vorige week allemaal gehad. De kinderen en m'n man waren beter en toen was ik aan de beurt!
Ik vandaag weer wezen sporten!
M'n eetlijstje:
O: havermout muffin
T:banaan
D: 2 boterhammen 1x rosbief 1x rooklvees gekookt ei
T:rosbiefrolletjes
D: zoete aardappel met biefstuk en champignons
T: sinaasappel

woensdag 1 februari 2017 om 13:37
Klopt hoor Judith ik doe in t weekend ook iets ''niet goed'' meer zout eten en dan vaak een kilo extra vocht vasthouden.
Wat er vaak woensdag weer af is.
Ik heb liever vrijdag maar ik weet niet wat de rest wil, anders is maandag ook goed
Bah beterschap voor de grieperigen.
Ik heb ook weer zo een grieperig gevoel.
Wat er vaak woensdag weer af is.
Ik heb liever vrijdag maar ik weet niet wat de rest wil, anders is maandag ook goed
Bah beterschap voor de grieperigen.
Ik heb ook weer zo een grieperig gevoel.

woensdag 1 februari 2017 om 14:23
Ik wil zelf niet op de vrijdag wegen en hou liever de maandag als weegdag. Vrijdag is anders veel teveel een excuus om het hele weekend los te gaan want toch de hele week weer om te compenseren. Maar je kan toch voor jezelf altijd n andere dag wegen en dan op maandag doorgeven?
Haha ben ik de oudste met 40 ja? Hahahaha. Wat erg!!!
Tailormade besterschap meis.
Haha ben ik de oudste met 40 ja? Hahahaha. Wat erg!!!
Tailormade besterschap meis.

woensdag 1 februari 2017 om 16:26
Haha Hamaika ik sta er ook zo in. Dan weeg ik minder en denk ik; ach dat ene wijntje extra, was toch afgevallen hahaha, met maandag weegdag in m'n hoofd blijf ik beter gefocust :p
Maar ja kan het inderdaad ook doen als Woeffie, vrijdag wegen, en dan maandag dan dat gewicht gebruiken, I guess
Nikki: Lekker lijstje, yum!
Femme: Hihi benieuwd wat het wordt! Ik mag niet meer van mezelf na mijn werk boodschappen doen, heb ik te veel lekkere trek.
Alhoewel... Net shopping therapy gedaan en thuisgekomen met Groene thee cranberry, groene thee grapefruit peer, rooisbos thee en rooibos mango perzik thee, en een pak brinta havermout. Valt best mee hahaha.
Maar ja kan het inderdaad ook doen als Woeffie, vrijdag wegen, en dan maandag dan dat gewicht gebruiken, I guess

Nikki: Lekker lijstje, yum!
Femme: Hihi benieuwd wat het wordt! Ik mag niet meer van mezelf na mijn werk boodschappen doen, heb ik te veel lekkere trek.
Alhoewel... Net shopping therapy gedaan en thuisgekomen met Groene thee cranberry, groene thee grapefruit peer, rooisbos thee en rooibos mango perzik thee, en een pak brinta havermout. Valt best mee hahaha.

woensdag 1 februari 2017 om 17:02
Hahahahahahaha maar dan is de dag om gewicht door te geven toch nog steeds maandag hahaha. En maandag wegen en pas vrijdag doorgeven is wel echt zowat n week verschil. Dan geef je het gewicht van 5 dagen eerder door steeds haha
Laat het maar lekker de weegdag op maandag blijven wat mij betreft hahahaha.
Klinkt lekker je shooping therapy aankopen! Vervelend zeg op school. Wel goed dat je het hebt afgebroken maar snap het wel dat nu alles vast zit, je schrikt toch.
Laat het maar lekker de weegdag op maandag blijven wat mij betreft hahahaha.
Klinkt lekker je shooping therapy aankopen! Vervelend zeg op school. Wel goed dat je het hebt afgebroken maar snap het wel dat nu alles vast zit, je schrikt toch.
woensdag 1 februari 2017 om 17:05
Zo Judith. Met jou wil ik geen ruzie krijgen, hoor. Jij bent zelfs sterker dan twee als je eigenlijk ziek bent.
Ik vrees dat de oudste eer naar mij gaat, want ik ben net ouder dan Femme....
Beterschap Tailermade!
Mij maakt het niet uit wanneer te wegen. In het weekend ben ik net wat makkelijker dan door de week, dus maandag is misschien wel het eerlijkst.
Ik vrees dat de oudste eer naar mij gaat, want ik ben net ouder dan Femme....
Beterschap Tailermade!
Mij maakt het niet uit wanneer te wegen. In het weekend ben ik net wat makkelijker dan door de week, dus maandag is misschien wel het eerlijkst.

woensdag 1 februari 2017 om 17:12
Hamaika Nee geef geen gewicht door van 5 dagen later. Maar ik weeg me altijd 2 dagen van te voren. Oeps nu verraad ik mezelf haha.
Jeetje Judith heftig hoor op school.
Ik zit te denken om een andere opleiding te doen. Mijn huidige werk is geen uitdaging. En wat ik eigenlijk geleerd heb zit geen werk in. Mja wat moet ik dan eens gaan worden. Vind zoveel dingen leuk. Plus ik ben het onregelmatig werken zat.
Jeetje Judith heftig hoor op school.
Ik zit te denken om een andere opleiding te doen. Mijn huidige werk is geen uitdaging. En wat ik eigenlijk geleerd heb zit geen werk in. Mja wat moet ik dan eens gaan worden. Vind zoveel dingen leuk. Plus ik ben het onregelmatig werken zat.
woensdag 1 februari 2017 om 17:16
Haha Suikerbroodje, ik verbaas me er altijd zelf een beetje over, vreemd hè?
Haha Hamaika, dat is voor mij tweede natuur. Dit waren meiden, dat merk je want die reageren net wat trager op het ingrijpen - maar ja, die hou je dus wel makkelijker tegen. Jongens spring ik ook altijd tussen, maar dan is het echt een soort "OMG vrouw! Niet slaan!" reactie. Ook fijn.
Heel veel docenten kijken gewoon toe, maar dat is echt tegen mijn natuur, kan ik echt niet.
Oké, to be fair, mijn avond eten is niet geslaagd. Vult niet genoeg
Maar, dan ook weer eerlijk; heb de wortels niet gemaakt, het eitje staat nog te koken en ook geen avocado - was er te lui voor, dus gewoon hopseflops komkommer tomaat rookvlees en plakje kaas op 2 sneetjes. Hmz. zat er wel mee op dezelfde voedingswaarde om en nabij..... Zo nog even hoepelen denk ik... mag ik nog wat hihi.
Haha Hamaika, dat is voor mij tweede natuur. Dit waren meiden, dat merk je want die reageren net wat trager op het ingrijpen - maar ja, die hou je dus wel makkelijker tegen. Jongens spring ik ook altijd tussen, maar dan is het echt een soort "OMG vrouw! Niet slaan!" reactie. Ook fijn.
Heel veel docenten kijken gewoon toe, maar dat is echt tegen mijn natuur, kan ik echt niet.
Oké, to be fair, mijn avond eten is niet geslaagd. Vult niet genoeg
Maar, dan ook weer eerlijk; heb de wortels niet gemaakt, het eitje staat nog te koken en ook geen avocado - was er te lui voor, dus gewoon hopseflops komkommer tomaat rookvlees en plakje kaas op 2 sneetjes. Hmz. zat er wel mee op dezelfde voedingswaarde om en nabij..... Zo nog even hoepelen denk ik... mag ik nog wat hihi.
woensdag 1 februari 2017 om 17:25
Het is loempiataart geworden.
Maar nu moet ik nog de moed vinden om het te gaan klaarmaken...
Mijn vriend heeft een workshop met zijn collega's en blijft daar ook eten.
Ik denk dat ik het maar bij een tosti houdt en morgen weer eens ga koken.
Lig uitgeteld op de bank. Ay over 6 weken moet ik meer dat 21 km gaan hardlopen.
wat een eer, de oudste
Maar nu moet ik nog de moed vinden om het te gaan klaarmaken...
Mijn vriend heeft een workshop met zijn collega's en blijft daar ook eten.
Ik denk dat ik het maar bij een tosti houdt en morgen weer eens ga koken.
Lig uitgeteld op de bank. Ay over 6 weken moet ik meer dat 21 km gaan hardlopen.
wat een eer, de oudste

woensdag 1 februari 2017 om 19:06
Suikerbroodje ik vrees dat ik de dagwinnaar ben. Ik ben een paar jaar ouder dan Femme
Oh Femme die loempiataart klinkt wel erg lekker.
Ik heb oosterse zalm met broccoli en rijst gegeten. Was erg lekker.
Welke weegdag we aanhouden maakt voor mij niet zoveel uit, ik weeg me toch iedere dag ( weet dat je dat niet moet doen maar kan het niet laten )
Beterschap tailermade, Judith en Evda
Oh Femme die loempiataart klinkt wel erg lekker.
Ik heb oosterse zalm met broccoli en rijst gegeten. Was erg lekker.
Welke weegdag we aanhouden maakt voor mij niet zoveel uit, ik weeg me toch iedere dag ( weet dat je dat niet moet doen maar kan het niet laten )
Beterschap tailermade, Judith en Evda
woensdag 1 februari 2017 om 19:25
Ik ben 25. Vandaag wel prima dag gehad, alleen een latte macchiato gedronken. Daar zitten natuurlijk wel wat extra calorieën in, maar het is zo lekker! Wel ook lekker gesport, dat voelt altijd wel goed. Wil deze week echt weer wat afvallen, hoop dat het lukt.
Sorry voor de egopost, maar kan op m'n mobiel nooit onthouden wat iedereen heeft gezegd..
Sorry voor de egopost, maar kan op m'n mobiel nooit onthouden wat iedereen heeft gezegd..

woensdag 1 februari 2017 om 19:48
Mag van mij op maandag blijven. Ik woog eerst altijd op zaterdag. Maar ik ga vaak stappen op zaterdag. Dus dan heb je weer een hele week om te compenseren. En nu probeer ik zaterdag en vooral zondag wat beter op te letten.
Ik zal ook weer eens een lijstje plaatsen. De hagelslag vandaag was een bewuste keuze. Ik was zo chocolade nodig. Was chagrijnig dat ik ongesteld ben.
O: magere yoghurt, wat frambozen, zakje havermout, 5 gr agavesiroop. beker optimel
T: 2 boterhammen halvarine/hagelslag (per ongeluk 1 boterham te veel uit diepvries gehaald)
L: 3 boterhammen halvarine/hagelsag. beker bouillon
T: peer, banaan.
T: chocorijstwafel
D: gekookte aardappel, jus, gehaktschnitzel, spinazie, gekookt ei. bakje appelmoes. gele vla met halve banaan.
Vanmiddag als Assepoester ook nog mijn huis gedweild. Op 1 of andere stomme manier heb ik telkens strepen als ik dweil. Dus op mijn knieën de kamer en keuken door geweest, om het met een doek nog weer te poetsen.
Al met al een dik uur aan het poetsen geweest.
Ik zal ook weer eens een lijstje plaatsen. De hagelslag vandaag was een bewuste keuze. Ik was zo chocolade nodig. Was chagrijnig dat ik ongesteld ben.
O: magere yoghurt, wat frambozen, zakje havermout, 5 gr agavesiroop. beker optimel
T: 2 boterhammen halvarine/hagelslag (per ongeluk 1 boterham te veel uit diepvries gehaald)
L: 3 boterhammen halvarine/hagelsag. beker bouillon
T: peer, banaan.
T: chocorijstwafel
D: gekookte aardappel, jus, gehaktschnitzel, spinazie, gekookt ei. bakje appelmoes. gele vla met halve banaan.
Vanmiddag als Assepoester ook nog mijn huis gedweild. Op 1 of andere stomme manier heb ik telkens strepen als ik dweil. Dus op mijn knieën de kamer en keuken door geweest, om het met een doek nog weer te poetsen.
Al met al een dik uur aan het poetsen geweest.