Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Oh zo'n kookworkshop hadden wij laatst ook met het werk, was echt heel leuk en superlekker. Ondanks de kleine hapjes was het wel veel, we mochten zelfs mee naar huis nemen zoveel was het!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Lijkt me juist leuk een kookworkshop.

Wat doen jullie met de kleren die nu te groot worden. Gooi je dat weg of doen jullie er iets anders mee.

Heb nu weer 5 broeken liggen die me te groot zijn. Maar ze zijn gewoon bijna nieuw. Vind weggooien ook gewoon zonde.
Nee eigenlijk nooit gehoord Beach, maar ik moet ook zeggen dat ik nooit meer ga stappen.. mijn leven is sinds ik kinderen heb veranderd van elke vrijdag en zaterdag naar de kroeg tot diep in de nacht, naar bakjes thee drinken met andere moeders, overdag.. klinkt heel saai als ik het zo opschrijf, maar zo beleef ik het niet ... Kom dus niet erg vaak in aanraking met alcohol, Ja mijn man drinkt bijna dagelijks wel een biertje maat die is wel gewend aan dat ik niet gezellig mee drink haha.

Roken ben ik nu ook vijf jaar mee gestopt, ben daar wel Super trots op!
Beach, ik doe dat eigenlijk altijd met verjaardagen, en dan wel bv. chips/snacks, maar eigenlijk eet iedereen dan toch het gezonde (en vinden ze dat lekker)

Evda: Bakjes thee drinken vind ik ook leuk hoor! Helemaal niet saai, maar gewoon gezellig.

Drinken probeer ik te stoppen, maar voor mij is dat glaasje wijn zoals gister na de ouderavond dan gewoon even ontspannen - drink verder wel echt veel minder. Koop nu voor 'het weekend' zo'n miniflesje. Vroeger dronk ik echt wel veel meer, en ook gewoon doordeweeks dus er zit wel vooruitgang in

Woeffie: Ik heb steeds op van die verkoopsites op FB zakken kleding te koop gezet. Afhankelijk van de nieuwheid/staat afwisselend €10/€20 per zak, of bv. 4 voor €75,- - ja, de kleding heeft me keer gekost, en ja, veel was echt best nieuw... maar uiteindelijk wilde ik het niet meer in de kast, want ik wil niet meer naar dat gewicht (dat geldt voor kleding maat 40,42,44) - de kleding maat 38 heb ik vestjes en dingetjes wel gehouden, de rest ook verkocht.
Ik heb (eindelijk) foto's gemaakt van het vestje met de jurk. Weet nog niet hoe ik 'm ga dragen, maar geloof wel dat ik het leuk vind.

Op de foto's zie je het niet zo, maar het heeft blauwe, rode, goude en groene glittertjes erin.
Ik vind de bovenste foto het leukst Judith!

Pff hier aan de chocolade koekjes, gaat nog steeds niet lekker
Judith ik vind de knoop het leukst.

Met die kleding is idd wel een idee. Het zijn gewoon allemaal merk jeans. Ik ga proberen ze te verkopen.
Ik vind de onderste het leukst!

Sorry ben weer niet zo actief. Al twee dagen bij een vriendin in Amsterdam en morgen m'n tweede sollicitatiegesprek! Spannend!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
@ -Bladora-, gezellig en wat spannend! Voor wat voor een functie?!

@judith1107, met de knoop!! Absoluut en wat staat het je goed :D

@Evda2016 & @twilight84, wat een bummer! Weet je ook waarom je naar eten grijpt?

@ longwalksatthebeach, voor mij heeft stoppen met drinken veel opgeleverd! Geen vreebuien meer na het stappen, helderen qua geest en de brakke dagen erna niet meer. Plus het is in je voordeel als je wil afvallen En laat die collega's lekker kletsen, super goed uit! Wou dat ik lekkere gezonde snacks voorgeschotelt kreeg op een verjaardag.
Ik houd gewoon te veel van eten, en eten houdt van mij

Spannend Bladora!! Succes!

Hier ging het vandaag en heel goed, en waardeloos: heb 40 minuten circuitttraining in de sportschool gedaan. Gevolgd door les 3 van Evy. Dat ging lekker.

Maar op het werk waren slagroomsoesjes, en die riepen echt veel te hard mijn naam..... Aiiii Daar ging ik dus grandioos de mist in.

Judith: Ik vind de onderste met de knoop ook het leukst.

@Alcohol: Ik ben dol op bier en beerenburg. Daar zal ik ook niet zomaar mee stoppen. Ik drink alleen in het weekend. En dan ook niet elk weekend, alleen op verjaardagen en als we af en toe naar de kroeg gaan.

Ik heb dan ook het geluk dat ik nooit last van katers heb.

Mocht het zwanger worden lukken, dan gaat het wel echt op vallen dat ik geen borrel heb.
@teddy, een assistent restaurant manager positie in een van de mooiste hotels in onze hoofdstad. Echt een prachtig hotel. Ik wilde eigenlijk niet in NL blijven wonen maar als het dan moet heeft Amsterdam wel m'n voorkeur. Maar goed eerst afwachten. Als ik de baan krijg dan neem ik hem. Wel een beetje ingewikkeld is dat ik volgende week ook een sollicitatiegesprek heb voor een betere functie (dus beter salaris) in een hotel dat ik ook heel geweldig vind. Als ik dus tussen morgen en dan een positief bericht krijg van de eerste sollicitatie wordt het lastig. Ik wil die baan ook graag, heb het geld nodig maar ik weet uiteraard niet of ik wel word aangenomen aks ik verderga met die andere sollicitatie. Lastig!

Ik zit even op een laag dieet pitje weer. M'n vriendin had zin in mijn 'befaamde' carbonara. Dus veel spek, eieren en kaas. Ze had wel glutenvrije pasta omdat ze geen gluten kan eten maar toch niet erg gezond. Erbij nog een flesje sauvignon samen...

Eetlijstje vandaag dus:

O: verse gember en citroensap met heet water (moest werken en kan echt niet eten zo vroeg)

T: handje snoeptomaatjes

L: twee volkoren boterhammen met kipfilet en komkommer

T: halve paprika en humus

D: pasta carbonara met pancetta, parmezaan en ei dus, erbij een groene salade met puntpaprika en komkommer

T: halve fles sauvignon (samen dus een fles gedeeld tijdens diner en de film)

T: nog een gin tonic als slaapmutsje

Ik heb m niet ingevuld bij MFP vandaag maar denk dat de calorieën echt through the roof zijn gegaan. Vooral die alcohol tikt wel aan maar het was gezellig!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Teddy ik weet niet, mijn motivatie is wat minder omdat ik dit gewicht eigenlijk ook wel goed vind.. (hoeft van mij niet slank) maar wil nog een paar kilo omdat wat speling ook wel fijn is.. en we willen in de loop van volgend jaar voor een derde kindje gaan en als dat mag lukken dan kom ik ook weer aan

Hoe gaat het bij jou?

Twilight; ik heb dat ook, chocola roept me gewoon ..ik vind knap dat je dan alsnog gaat sporten.. dan valt de schade vast mee.

Bladora: gezien de rest van je lijstje zal de wijn ook niet echt een ramp zijn denk ik

Ik ga vanmiddag mijn tanden laten bleken, niet dat ze heel geel zijn maar ook niet spierwit .. wil ze graag witter... Dat wordt een speciaal dieet en geen koffie meer voor 48 uur en als ik ergens verslaafd aan ben is het wel koffie
Mijn lijstje

O havermout met rozijntjes en kwark

T appel

L bami (daarna tandarts)

T banaan

D: 3 witte boterhammen met kipfilet

T kwark
Godsamme!!! KUT pc..... Heel bericht getypt en door verkeerde button opeens hele bericht pleite....

traks op het werk nog maar ff een keer........ GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Het staat inderdaad mooi Judith met de knoop. Je ziet dan je slanke taille het beste.

Succes met de sollicitatie Bladora, ik dacht eigenlijk dat je op een cruiseschip ging varen. Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Ben ook dol op carbonara. De echte dan hè, niet die roomvariant. Die bedoel jij toch ook?

Aanstaand weekend komt mijn familie uit Frankrijk naar Nederland. Ik heb al wat tips uit jullie lichte snack ideetjes gehaald. Maar we zullen ook bieterballoan gaan eten, dat vinden ze het lekkerste dat de Nederlandse keuken te bieden heeft.

Maandag ga ik mee naar Frankrijk om daar kerst te vieren. In Frankrijks is dat op 24e avond. 2e kerstdag ben ik weer terug en kan dan mijn gewicht doorgeven. Ik hoop deze week zo veel mogelijk af te vallen en dit weekend met bezoek dus ook. Ben druk met Evy en we gaan veel wandelen. Ik neem ze mee naar de Hoge Veluwe en het Kröller Möller. In Frankrijk wordt het wat zwaarder. Ik ben een enorme kaasliefhebber en er wordt daarom altijd raclette gegeten als ik er ben. Heb voor de gein gekeken hoeveel kcal het is: ruim 800 voor 1 portie Daar komt de wijn dan nog bij. Volgens de Fransen gaat de raclette klonteren in de maag als je er geen wijn bij drinkt dat willen we natuurlijk niet.

Het kerstdiner is een klassieker in Frankrijk; Oesters, Foie gras, Confit de canard (geconfijte eendenbout) KAAS, mousse au chocolat/petits fours. Daar zou ik me beter moeten kunnen inhouden...
Ik heb me vanmorgen gewogen, gewicht: 59,8

Ben ook ziek dus duik snel mijn bedje in..
Thanks, ik heb toch nog 2 andere jurkjes besteld haha (vond 'm niet feestelijk genoeg hahaha)

Bladora succes!!! Ik zal duimen voor je!

Evda: Voorlopig val je nog steeds wekelijks af (in principe, vocht niet meetellende) dus je doet het gewoon oké. Het gaat misschien langzamer, maar dat maakt niet uit.

Succes met het bleken, ik heb echt 3 dagen lang toen niets gekleurd durven eten, was zo bang dat m'n tanden opeens bruin, blauw of rood zouden zijn ofzo haha. Het heeft overigens bij mij niet veel gedaan - daarvoor moet je het regelmatiger herhalen denk ik (maar mijn tanden zijn ook best wit al van zichzelf, misschien ligt het daar aan)

Hamaika: Dat heb ik ook zo vaak, zo irritant!!!

Femme: Wat is bieterballoan??? OH! Ik schrijf het en hoor de uitspraak, ik snap hem hahaha!!

Raclette is toch gewoon een soort van gourmetten? Maar lekker allemaal, en vaak zijn dat soort gewichten er zo weer af als je een beetje oplet.

Mijn eetlijstje:

O: glas ongezoete amandelmelk, ontbijtkoek zero met Alpro boter, beschuit met rozijnen met boter en zoetstof, 2 stoofperen

T: 3 saté gehaktballetjes, 1/2 komkommer

L: pindacrunch, smart protein cappuccino

T: 2 stoofperen

T: eiwit omelet met selderij, paprika, tomaat, plak kipfilet, plak rookvlees + pizzawafel met rookvlees

T: kleine apple crumble (appel met rozijnen in blokjes met kaneel en daarover 1 bastognekoek verkruimeld, uit de oven)
Oh ik ben benieuwd of het wat doet Judith! Had je bij tandarts gedaan? Weet je nog wat je toen had gegeten? Geen koffie vind ik het ergst.

Witbrood mag toch? Lekker gezond ook bleghhhh.

Ben inderdaad al meer dan 6 kg afgevallen, das toch al heel wat .

Ik vind je jurk echt leuk hoor!!

Gisteren enorme snoepbuien gehad ...vandaag ongesteld, dus dat verklaart wel wat.

Vaak is het dan gelukkig weer over. (Heb het alleen ervoor).

Komende 48 uur mag ik niet eens snoepen
Ik snap nog niet wat bieterballoan is
Yoghurt, witte rijst, banaan, eiwit, ongezoete amandelmelk, wit brood (maar ik had echt heel panisch de korstjes er ook van af gehaald haha), kokos, bloemkool haha.

Ik had het niet bij de tandarts gedaan (scheelt ook misschien)

Hihi Evda, je moet het uitspreken, dan hoor je het
Ik laat het weten

Thanks voor de informatie

Genoeg om lekker verstopt van te raken
http://www.holland.com/fr ... rticle/bitterballen-3.htm

quote:judith1107 schreef op 14 december 2016 @ 10:00:

Raclette is toch gewoon een soort van gourmetten? Maar lekker allemaal, en vaak zijn dat soort gewichten er zo weer af als je een beetje oplet.

Ik zag idd dat het in Nederland als gourmetten wordt gedaan. Maar in Frankrijk niet. Het is een kaas op een brander waar je kaas brandt en vanaf schraapt (râcler = schrapen). De gesmolten kaas gaat over aardappelen, charcuterie (vleeswaren) en cornichons (zure augurken)

Goddelijk!

https://fr.wikipedia.org/wiki/Raclette
Ik ben vandaag jarig, heb mijn collega's getrakteerd op gebakjes en zelf niets genomen. En weet je wat het gekke is? Ik had er ook gewoon oprecht geen zin in! Gisteravond wel heerlijk genoten van een toetje maar hoefde gewoon nu niet nog een keer. Mijn collega's vonden het maar gek 'want ik was toch jarig, dan mocht ik toch wel zondigen?'. Als ik heel veel zin in een taartje had gehad had ik dat ook wel gedaan, maar had er nu geen behoefte aan. Konden ze niet snappen. Maar vervolgens zitten zij nu in een suikerdip en ik niet
Gefeliciteerd Beach. Fijne dag vandaag.

Nou Evda ik weet ook niet wat bieter.... ff kwijt hoe ik het schrijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven