Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Dames, ik heb er echt een vreetweekend opzitten met pasen enzo, dus ik ontwijk de weegschaal even, hopelijk niet erg?
Geen probleem Sanseveria! Hopelijk deze week beter!
Alle reacties Link kopieren
Nou daar is ie dan....70,5....+1,4 dus. Helemaal verwacht. Normaal gesproken zou ik het er gauw bij laten zitten maar door jullie krijg ik toch weer moed om door te gaan, echt! Samen staan we sterk :-)
Dus weer begonnen met een lekker fruitontbijt. Het zonnetje schijnt en het laatste stuk appeltaart is voor mijn zoon, die al bijna geen ondergewicht meer heeft, gaat echt goed. Stress is zo'n gemeen ding hè, het kan echt je humeur en kijk op de wereld verpesten. Ik doe dan oefeningen om meer in het moment te leven. Door al die piekergedachten zit je gauw in de ellende terwijl er op dat moment eigenlijk niets aan de hand is. Heel jammer vind ik zelf. Maar het blijft een gevecht. Als ik deze week weer niets hoor van de tegenpartij ga ik weer bellen met mijn juridisch adviseur, dan gaat het zeer waarschijnlijk een lange slopende rechtszaak worden.....bah!
Hamaika, balen van die +0,2 maar het is te overzien toch? En supervervelend van je financiën, dat is echt niet fijn! Misschien kun je met boodschappen wat 'bezuinigen'? Succes en sterkte met het 'wachten'...
Polkadot , ik vind het heel naar voor je dat je je zo voelt! Het eerste wat in me opkomt is dat je echt open kaart met iemand moet spelen. Je zal hulp moeten vragen bij je studie en dat is echt geen schande. Is het faalangst of blijkt het toch niet zo bij je te passen? Als het dat laatste is dan jammer van het geld maar dan moet je een andere keuze maken. Helaas, maar iedereen heeft recht op vergissingen, fouten maken, dat maakt je geen mislukking, maar een mens, join the club! Ik zie dat ik vaak 'moeten' zeg, dat klinkt heel dwingend, maar ik bedoel dat als je van een afstand naar jezelf kijkt is dat echt het beste, voor iedereen trouwens: als je problemen hebt waar je niet uitkomt zoek hulp!! Misschien moet je zelfs even alles stopzetten, want je hebt nu even genoeg aan jezelf, en dat mag! Veel sterkte!!
Ducktales, ook een plusje.....maar wel een kleine..! Gefeliciteerd nog met je dochter, een hele stap hè 4 jaar worden en naar school gaan! Is ze er zelf echt aan toe of vindt ze het heel spannend? Echt een mijlpaal. En je bent begonnen met paardrijden, ik weet nog van vroeger dat dat heel vermoeiend was, echt sporten ja. Leuk hoor, ook leuk om iets nieuws te beginnen hè!
Sanseveria, jij ook al uitbundig Pasen gevierd op eetgebied, hopelijk wel van genoten? Vind je het dan lastig om weer gezond verder te gaan? Ik wel, maar aan de andere kant, dat snoepen en volle gevoel is ook niet echt prettig op de lange termijn. Heb nog wel wat paaseitjes liggen, ik denk dat ik straks bij de koffie 1 eitje van pure chocola neem ;-)
Heel veel succes allemaal deze week, het mooie weer komt eraan! 8-)
Goedemorgen allemaal, bij mij heeft pasen ook zijn werking gehad. 83,5 / +0,2

Deze week maar weer extra streng!
Maureen wat balen van die fikse plus. Maar wat ik al zei, dit is dan bij deze het hoogste dat je ooit gaat zien en vanaf hier weer door naar beneden, Goed dat je niet opgeeft! En ja piekeren is hels he, ik overanalyseer ook vaak dingen dus ik herken het wel. Hopelijk werken jouw oefeningen om meer in het nu te zijn wel? Bij mij was de grootste tip: hetgeen ik doe met volle aandacht doen en dat gaat de ene keer beter dan de andere. Ik hoop echt zo dat je wat gaat horen want die slopende onzekerheid lijkt me verschrikkelijk inzake die rechtszaak.

En ja die 0.2 was te overzien, Zojuist n nette ovenschotel met gehakt en broccoli op dus heerlijk gezond gegeten. Morgen dan weer naar de fysio voor afbeul sessie 2. Ik ga proberen voor die revisierente die ik moet betalen van bijna 1000 euro 4 maanden uitstel te krijgen. Daarmee zou ik enorm geholpen zijn en dan hoef ik ook geen abo bij de fysio. Boodschappen en luxe dingen heb ik al grotendeels op het minimum gezet, dus ik hoop dat ze me uitstel kunnen geven.

We gaan er weer vol tegenaan!

Sans ook een plusje dus, Nou ja weet je, gelukkig is het niet elke week Pasen, we moeten gewoon maar accepteren en weer door.
Hier...bewust ( ?!) Heerlijk paasweekend gevierd met mijn gezin. Had ik ff nodig...
Weeg daarom nu niet. Ga nu weer er vol voor..
Lieve meiden, even goed nieuws met mijn forumvriendinnen delen ;-) : de tegenpartij is akkoord met ons schikkingsvoorstel :yes: , dat betekent dat er nog haken en ogen aan zitten en dat we nog naar de notaris moeten, maar dat het eindelijk bijna achter de rug is en we het kunnen gaan afsluiten, opluchting! En lang leve de rechtsbijstand!
Ja, ik heb ook goed nieuws!!!!!
HCG is negatief!!!!!! Jippie!! Nu nog maandelijks bloedprikken en dan mogen we ihalverwege augustus weer aan de slag!
Ah ben zo blij! Nu extra motivatie om goed af te vallen!!

Maureen, ben blij voor je!!
Maureen en Sanseveria wat een ontzettend fijn nieuws! Ik heb niet van beide het hele verhaal gevolgd, maar wel dat jullie hier al lang (en veel) mee bezig zijn.
Fijn Sanseveria! Je bent weer helemaal gezond en kunt dit hoofdstuk afsluiten! Ben zo blij voor je!
Inderdaad Sans, een lange en vervelende periode afsluiten is altijd fijn, ik voel me meteen een stuk ‘lichter’ hahaha!
Maureen wat een super nieuws! echt enorm fijn dat ze akkoord zijn. Wat heeft dat ook allemaal lang geduurd. Echt wat n opluchting zal dat zijn voor jou en jullie. Hele erg mooi nieuws meis!

Sanseveria ook al zulk goed nieuws! Van harte met de negatieve HCG. Daar komt ook licht ana het eind van de tunnel nu. Inderdaad, mooi streven om nu nog flink je best te doen en augustus schiet gelukkig wel al redelijk op ook.

Wat n mooie ontwikkelingen allemaal! Chapeau ladies! :cheer:

Nu hopen dat ik er over 3 weken goed nieuws over mijn ex aan kan toevoegen :-)
Hier gaat deze week goed. Ben al wat kwijt dus hopelijk maandag weer onder die 76. Dit weekend als het zulk mooi weer wordt maar eens lekker gaan wandelen!
Fijn Hamaika! Goed bezig! Het wordt inderdaad heel mooi weer, heerlijk! En natuurlijk ga ik over 3 weken heel hard duimen voor je!
Hier toch weer gesnoept. Ik baal er wel van, we gingen naar cafeetje om het te vieren en daar hoorde ook iets lekkers bij vond ik....
Nu weer fruitontbijtje, straks vriendin op de koffie maar ik ga proberen van de stroopwafels af te blijven...
Ik lees net dat je vanaf vijftig 250 calorieën minder per dag nodig hebt, ik ben nog geen vijftig maar het scheelt niet veel. Het is echt veel lastiger om af te vallen dan vroeger. Ik at altijd best veel en kon alles hebben leek het wel. Ik woog altijd 58 tot aan zo'n 10 jaar geleden, toen steeds langzaam er iets bij. Tot 65 vond ik het geen punt, wel een kledingmaatje groter maar ik vond mezelf prima. Met 70 dacht ik, het is op het randje en met 75 vond ik het echt de limiet. Ik ben best tenger gebouwd en ik krijg dan gewoon een toeter van een buik, zelfs zo erg dat mensen wel eens dachten dat ik weer zwanger was (en het dan ook zeiden...!). Nu ben ik weer rond de 70 en voel me veel beter. Het gekke is dat niemand het nog ziet. Misschien door de verhullende winterkleding tot nu toe. Want ik merk het zelf wel. Nu nog even doorzetten en dat is best lastig, maar ik ga er weer voor, ook al gaat het langzaam, als er maar weer een minnetje komt maandag...
Maureen ik zou het jezelf dit keer even vergeven. Je had echt wat te vieren en daarbij ga je nu hopelijk minder stress hebben nu de schikking is geaccepteerd, dus valt dat emo-eet verleiding stuk hopelijk weg en dat scheelt ook.

Ja ik heb dat artikel helaas ook gelezen haha. Bij mij schiet het als veertiger ook al op. Als begin dertiger ben ik ooit in een half jaar 15 kilo afgevallen, dat leek toen zo makkelijk te gaan inderdaad. Ik woog toen uiteindelijk 63, in 2009. Daarna ging het mis. Bij 70 dacht ik ook, ik wil echt niet meer hoger en uiteindelijk liep het op tot 86 in oktober 2016....

pfff......
Wat fijn maureen en Sans!!!
Maureen en Sanseveria, wat een goed nieuws!! Top zeg. Ik heb ook goed nieuws. Uit het onderzoek bij de gynaecoloog is niks engs gekomen. Cin1. Volgend jaar word ik opgeroepen voor een extra uitstrijkje, maar verder hoeft er niks gedaan te worden.

Dit zat me toch wel dwars, maar nu kan ik weer door! Nog in ieder geval 4 kilo eraf. Vanmorgen woog ik 74.1 kg. Dat is een plusje van 0.3

Fijn weekend allemaal!
Yessss ook goed nieuws, superfijn, wat een opluchting! Geniet van je weekend!
Dames, hier druk bezig met de tuin en we hebben een loungeset gekocht en ze hebben die deze namiddag geleverd, wat prettig!!! Net wat kussentjes gekocht, nou laat die zomer maar komen!

Maandag gaan we voor vier daagjes naar Londen, we komen pas donderdagavond terug! Gaan we ff lekker genieten van elkaar en we hebben al leuke dingen gepland.

Fijn weekend allen!!!
Klinkt heel goed! Genieten! Jullie hebben t verdiend, goeie reis!
Lekker Sanseveria! Morgen genieten van je nieuwe loungeset en volgende week van je uitje. Veel plezier!
Suikerbroodje wat fijn jij ook goed nieuws! Super! Valt inderdaad mee, alleen een extra uitstrijkje. Ik zal jouw gewicht nog even aanpassen, dan zijn al die vraagtekentjes weg haha. Wat ontzettend fijn zus!

Sanseveria veel plezier in Londen! Het is jou ook erg gegund! Ha en kan je noet nog even je loungeset inwijden hahahaha dit weekend!

Hier gaat het afvallen wel ok, sporten iets minder door de napijn van de fysio behandelingen. Hoop straks n lekker stuk te gaan wandelen, is echt mooi weer.
Kleine mijlpaal is dat ik gestopt ben met multivitamines slikken. Dat deed ik tijdens de moeilijke afvalweken altijd voor de zekerheid, maar inmiddels heb ik mijn eetpatroon zodanig blijvend gewijzigd dat dat echt niet meer nodig is. Toch fijn! Qua groente zit ik nu echt wel op de 200 gram per dag, fruit mag nog wel wat beter,

Ben benieuwd maandag, ik verwacht wel onder de 76 weer dus dat zou mooi zijn.
Fijn weekend meiden!
Nou hier een mini minnetje van 0,2 . Ik weeg nu 75.8, had beter kunnen zijn maar dit weekend toch teveel gegeten :facepalm: ,. Vooral gisteren. Dus toch tevreden dat er nog iets af is.
Toch balen zeg, dan gaat de hele week goed en dan verlies je het op zondag alsnog n beetje....

Ben benieuwd bij jullie meiden!

Sneeuwwitje blijf jij nog meedoen? Anders haal ik je volgende week uit de tabel. Laat maar weten.
Ik blijf op 83,5, en daar baal ik stiekem wel van want volgens mij de hele week zo goed bezig geweest, en dan geen resultaat te zien :(

Maargoed, er is ook niks bij. Nieuwe ronde nieuwe kansen maar deze week.

Ik hoop dat jullie allemaal ook zo genoten hebben van het mooie weer!
Fijn dat je weer onder die psychologische 76 zit Hamaika! En fijn ook dat je de multivitaminen niet meer nodig hebt. Hoop dat je nog lekker gewandeld hebt?
Hier 69,6, -0,9 dus, ben er heel blij mee want heb toch wat wijntjes op met nootjes erbij...en gisteren een heerlijke picknick in het bos...in ieder geval weer terug onder de 70!
Onze zoon van 16 is met school naar Barcelona, zaterdagmiddag vertrokken. Zou een berichtje sturen als ze er waren, maar nee hoor. Gisteravond kreeg ik pas een berichtje (nadat ik hèm een berichtje had gestuurd) met de mededeling dat het hard regende, hij zich heel misselijk voelde, overgegeven had, diarree en veel buikpijn en nog niets gegeten. Ik heb de leiding een appje gestuurd of ze hem in de gaten houden, ze zeiden dat het allemaal wel mee viel. Of hij laat niets merken of er is echt niet veel aan de hand, maar dat is lastig inschatten op afstand. Los laten dus, maar dat is echt lastig...heb dat met mijn oudste zoon ook al meegemaakt, maar ik ben er geen ster in. Ik hoop wel dat hij nog iets laat horen, maar mijn man zegt dat hij zich aan het losmaken is, wat heel gezond is, dus dat ik niet veel hoef te verwachten. Dat vrees ik ook....
Succes allemaal weer!
Hee Sans, wat balen zeg, een klein minnetje voor je inspanning zou wel fijn zijn......snap dat je graag wat resultaat wil zien... maar als je zo doorgaat is er vast volgende week iets af, zet m op!! En ja heerlijk hè dat weer....hoop dat het nog even aanhoudt! Succes deze week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven