Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen +10kg ~ samen staan we sterk! (start jul/aug 2017)

23-07-2017 14:15 789 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Ladies!

Zo kunnen we elkaar motiveren en steunen.
Lets do this ladies! :cheer: :yes:

Iedereen moet zelf de tabel invullen.
nickname : StrongTogether
ww : bringiton

Op zondag is het weegmoment! Dus ook op zondag de tabel bijwerken! :applause:
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtWeekTotaal
ZoMa171.5724-07-201781,871,665/ 70 voor mei-0,8-10,2
Sasky1.6724-07-20178070.967-0.5-9.1
leyla18 (zwanger)1.6817-09-201795.894,680-0,4-1,2
Mamamaria1.589-10-201788,686,2 78/86 op 1 maart -0,1-2,4
anoniem_351228 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 19:26
86.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, inderdaad heel herkenbaar. Je wil jezelf niet alles ontzeggen in deze leuke periode, maar aan de andere kant, je moet wel weer beetje in de flow komen en ik heb het al beetje laten versloffen afgelopen weken, dus dat helpt ook niet heel erg mee.
Wel een goed resultaat deze week van jou, snap dat het beter had gekund, maar er is in ieder geval 0,3 af, das het voornaamste!
Wat balen dat je zo op ziet tegen de kerst en oud&nieuw. Wat een heftig nieuws ook de afgelopen tijd, daar kan je echt flink van slag van zijn. Ik hoop dat je toch nog leuke dagen hebt ondanks dat gevoel.

Zoma ook bij jou 0,3 dus, er is in ieder geval wat af en niet bij of gelijk gebleven, das al fijn toch!
Ik moest toch echt even googlen voor een seatzac, maar dat ziet er wel leuk uit zeg! Haha oefening baart kunst zeggen ze dan!

Deze week is gelukkig laatste week voor vakantie! Yes! Ik ga proberen weer te sporten deze week, nu al zo'n 1,5/2 weken niet geweest. En ik moet echt weer iets gezondere keuzes gaan maken qua eten, want dat gaat de laatste tijd echt niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, sorry voor de radio stilte! ik was toch zieker dan ik dacht, nog tot en met donderdag echt in de lappenmand gezeten. Vrijdag was man jarig dat moest natuurlijk gevierd worden in het weekend dus het was allemaal best druk. Nu zit ik weer op mn werk en probeer me eerst door 300 e-mails te worstelen O_O . dus ik hou het even kort!!

Wat naar dat iedereen een dip heeft lijkt het wel! :hug: Ik reageer later uitgebreider op jullie maar die wilde ik alvast even uitdelen.

Ondanks dat ik de hele week thuis ben geweest en niet heel erg goed gegeten heb, ben ik ook wat afgevallen: 0.3! Dus hebben we dit week een uniform afvalresultaat als Mamamaria dat ook heeft! :-D

Dat had ik niet gedacht maar ik ben er wel blij mee, ik heb echt niets gedaan.

Hier laat ik het even bij - het is hier echt even druk blijkbaar!
I could go into detail...but I won't.
Leyla ja precies dat. Ik zit nu net weer in n goeie flow komen die dagen weer roet in het eten gooien. Voor jou ook dus extra zwaar als je juist de flow weer wilt terugpakken en dan net deze dagen er aan komen. Ik heb er niet echt veel zin in nee en ben ook niet echt in de stemming. Tegelijk wil ik ook die afleiding wel. Maar van mij mag het wel 2018 zijn en dit helse jaar voorbij.
Wat lekker dat je volgende week vakantie hebt, hopelijk kan je ook wat sporten ja. En dit is ook niet de makkelijkste tijd qua lijnen, vanaf januari zal het allemaal wel weer beter gaan.

Sasky welkom terug! Helemaal opgeknapt? oh ja vreselijk zeg dan al die mail etc... Succes. En nog gefeliciteerd met je man. Hahaha en ook 0,3 ja? leuk!

Ben wel gemotiveerd om deze week nog even wat af te vallen voor de feestdagen, maar de echte discipline zal dus wel weer vanaf januari worden....
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 12:15
14.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat misschien een tip is voor deze week is om gewoon simpele groentesoepen te maken. Ik heb een broccolisoep gemaakt en dat heb ik als ontbijt gedronken. En heb ook nog wat voor morgen. Als je die als maaltijd vervanger gebruikt krijg je kei veel groente binnen en je bent echt verzadigd. Dan kunnen we deze week nog even lekker knallen!
Aut viam inveniam aut faciam.
Klinkt wel als een goed idee Zoma van die soepen. Zeker ook voor de dagen om de kerst heen. Nog wat speling er af zou wel fijn zijn ja voor we los gaan :lol:
Alle reacties Link kopieren
Herken het heel erg hamaika, ga vanavond ook weer uit eten, zucht. Ben gisteravond ook niet wezen sporten, voelde mij helemaal niet lekker en heel erg moe dus ben op tijd naar bed gegaan.
Ik duim en hoop voor een prachtig 2018 voor jou!
Wat vervelend dat het gisteren weer zo was op het werk, heb je nog ergens vrij met kerst?

Zoma ja goede tip! Ik vind soepen eigenlijk heel lekker maar eet het niet zo vaak. Maar brocolli soep als ontbijt, brrr, daar moet ik toch echt niet aan denken haha!

Sasky wat vervelend dat je ziek bent geweest! Wat een drukte tref je dan aan op werk hè? Succes met het wegwerken ervan! En haha allemaal 0,3 eraf deze week, ben trots op jullie!!

Succes vandaag weer!!
Alle reacties Link kopieren
Hai dames!
Hier ben ik weer, iets later dan gepland!
Nu even ietsje uitgebreider!

Hamaika, :hug: het jaar is bijna voorbij! je bent een echte bikkel hoor! Al dat gedoe met je ex en op je werk en dan ben je ook nog best veel afgevallen! Petje af!
Wat 'naar' dat je beste vriendin naar Canada wil. Is het zomaar een idee of heeft ze al echt vergevorderde plannen? Wel een leuk vakantie adresje dan maar ja, het weegt toch niet tegen contact op dat je hier hebt! Ik snap het, leuk voor haar maar voor jou niet!

Gelukkig heb je volgens mij wel leuke dingen gepland, dus daar moet door te komen zijn toch? Ik weet niet of je het erover kan hebben over dat je niet zo goed in je vel zit? Je vrienden begrijpen het misschien wel? en ook al onrustig in je huis - met brand en rare mensen aan de deur! Daar wordt het allemaal niet beter op.

Er zijn zoveel mensen voor wie de kerstdagen echt niet zo leuk zijn - misschien moeten we ze maar afschaffen haha! Hier in Dld ligt er ook best veel druk op - veel eten, cadeaus, en al die reclame met blonde lachende kindertjes en gelukkige mensen die natuurlijk niemand in hun leven missen en niets te betreuren hebben blegh....

ZoMa, jij dus ook zoiets meegemaakt - en ook niet helemaal lekker in je vel? Ik las je commentaar op zaterdag dat je je net een dikke pad voelde, daar moest ik wel om lachen - ik voelde me op dat moment ook een dikke pad - maar toch ook nog afgevallen! Maar het klopte dus niet! Jij bent ook nog zo'n bikkel, ook niet zo'n heel makkelijk jaar gehad, en net verhuisd, kinderwens whatever... Maar idd. broccolisoep als ontbijt krijg ik denk ik ook niet weg!

Het is inderdaad wel een goed idee lichte maaltijden te eten deze week. Ik heb er ook erg veel moeite mee op het moment, ik voel me erg schuldig als ik ook maar een klein koekje eet en dat wordt zeker niet beter deze weken.
We vieren kerstavond bij mans ouders, die pakken altijd erg uit - Nu ziet het plan er zo uit: om 16:00 wordt ongeveer gegeten (prima), een paar uur daarna komt er noch 'Kaffee und Kuchen' :-? en toen kwam er nog de opmerking - 'en we hebben ook nog broodjes enzo gekocht voor als iemand later nog honger krijgt' Wanneer is later?? Als er om 1600 gegeten wordt en er nog taart komt een paar uur later, dan heeft toch niemand meer honger!! Nou ja, goed het zijn mijn schoonouders, ze zijn erg met eten bezig. En het is moeilijk nee te zeggen want het is allemaal erg lekker meestal.... het zijn lieverds hoor, daar niet van!

Wij eten van de week twee keer salade en een keer soep. Dus dat lijkt me prima so far. Voor de rest moet ik even kijken, man gaat vanavond naar de bios dus ik moet alleen eten, ik haal maar wat uit de vriezer, daar ligt wel alleen nog maar pasta en rijst in maar goed, kleine porties :-D

Bij mijn ouders gaan we gourmetten, daar staat geen taart op het programma gelukkig, maar gourmetten staat bij ons voor oudjaar ook al op de planning... :-?
Maar goed, we moeten wat!

Leyla, naar dat je je niet lekker voelt en ik snap het idee van uit de flow komen (zoals ook Hamaika zei) daar ben ik dus ook bang voor.... Maar het is eigenlijk van de zotte dat we ons allemaal zo druk maken over etentjes - dat moet toch allemaal leuk zijn eigenlijk!

Ik merk nu ook dat ik al een week of twee niet meer gesport heb, alles doet pijn. Hopelijk kan ik morgen nog even mn dvd doen.

Nou, ik hoop dat ik weer even bijgepraat ben - tot snel en laten we afspreken dat 2018 gewoon een knaller van een jaar wordt!
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Haha omg ja! Wel grappig om te lezen dat echt iedereen zich super druk maakt om de feestdagen wat eten betreft. Ik hoop gewoon dat ik mijzelf een beetje onder controle heb, zodat ik niet als een malle begin te vreten. Voor mij ziet de kerst er alsvolgt uit.

Kerstavond is bij mijn vader, daar komt ook mijn oma en 1 broer van mijn vader. Dat is altijd kei gezellig! Normaliter is dit bij oma, en die kookt altijd hemels. Dit jaar is het bij pap, en weet ik niet of oma de hapjes en alles verzorgt of pap. We kunnen daar blijven slapen met de hele familie wat ook wel gezellig is, en dan 1e kerstdag brunch.. maar daar twijfel ik over, wij hebben een hondje die niet zo vrolijk word van drukte en een andere hond.

Dan eerste kerstdag.. eerst dus die brunch als we daar voor kiezen en anders gewoon een luxe ontbijtje/brunch thuis met zn 2tjes. En voor Savonds halen we gewoon wat specialer eten en eventueel wat hapjes.

Tweede kerstdag ga ik met mijn familie brunchen, daar kan ik natuurlijk eten wat ik zelf wil, en de koolhydraten nog redelijk beperken misschien. Mijn vriend gaat dan naar zijn eigen familie. Zo hoef ik die niet te zien. Ik lig nogal overhoop met mijn schoonmoeder. Dat is echt zo’n ontzettend moeilijke vrouw, word er echt niet goed van. En heb al 2,5 jaar mijn mond gehouden.. nu was de maat vol.

Met oud en nieuw blijven wij gewoon samen thuis. Denk ook niet dat er iemand langskomt ofzo. We zullen zien! Miss is het wel opeens gezellig bij een van onze nieuwe buren..

Jezus wat een verhaal of niet?! Ik ben normaal niet van de hele verhalen typen. Moet ik misschien eens meer doen!
Aut viam inveniam aut faciam.
Leyla is het nog goed gekomen met je etentje? En hoe gaat het nu? Dankjewel voor je lieve nieuwjaarswens! Voor jou natuurlijk ook!

Helaas moet ik alle werkdagen werken rond kerst want met het veranderen van mijn contract van 36 naar 32 uur had ik geen verlofuren meer over.

Ik wilde er op het werk ook niet mee blijven lopen (want bleef maar in mijn kop spoken) dus heb gistermiddag een gesprek aangevraagd met mijn baas (die heks) om het over mijn gevoel te hebben. Zij maakte gelijk tijd en ik moet zeggen dat het gesprek mij wel een positief gevoel gaf. Ik weet natuurlijk nog niks zeker over mijn contract, daar laat ze helaas niks over los. Maar ze heeft wel gezegd dat ze mij hard nodig heeft, en het waardeerde dat ik met haar kwam praten. Kortom, het blijft afwachten maar voelt wel goed dat ik het gedaan heb.

Sasky dank je wel! Wat zijn jullie allemaal lief!!! Doet me echt goed! En ja het is zeker zo, er is wel echt heel veel ellende gebeurd dit jaar maar ik ben niet omgevallen en zelfs nog afgevallen dus dat is wel positief. Ik heb vooral heel veel geleerd van alles dit jaar en dan vooral wat ik niet meer wil. :)

Van mijn beste vriendin is helaas wel serieus. Ze heeft daar familie wonen en zelf ook in haar jeugd daar een aantal jaar gewoond en ze wil graag terug. Vind ik heel moeilijk ja, geen idee ook over wat voor tijdslijnen we praten en hoe het uiteindelijk zal gaan, maar ik zie haar dit weekend en dan zal ze wel e.e.a. vertellen. Het is inderdaad heel dubbel, ik gun het haar enorm maar lijkt me echt kut, mijn BFF aan de andere kant van de wereld... En zie maar weer eens zo een vriendschap op te bouwen met anderen, boven de 40 gaat dat toch moeilijker merk ik omdat iedereen zijn leven al n beetje 'afgebakend' heeft.

Ja gelukkig elke dag afleiding, beide kerstdagen en met oud en nieuw en dit weekend ook een leuk uitje dus dat zit wel goed. Al had wat tijd voor mezelf ook wel fijn geweest haha.

Waardoor het komt dat ik niet lekker in mijn vel zit, ik denk de combinatie van alles, maar vooral dat deze dagen ik mijn ex zo mis en de onzekerheid nog over mijn contract daarbij. Heb ik straks in maart een vast contract of moet ik weer opnieuw op zoek gaan naar een baan... Ik denk dat het ook deze dingen zijn waardoor het niet met iedereen lekker loopt nu, teveel onrust in mijn kop, daardoor kan ik niet zoveel hebben denk ik en dan die rare dingen thuis inderdaad nog erbij. ik schiet in de stress als ik ergens hoge pieptonen hoor omdat ik weer denk dat dat ergens een brandalarm is etc. Het is denk ik de hele opstapeling van alles. Geen fijne tijd, bah.

Thanks voor je steun meis! :hug: :redrose: En ja ik ben voor dit soort dagen afschaffen, overal wordt maar net gedaan alsof het allemaal 1 groot feest is, liefdevol, zorgeloos..... precies dat wat jij schreef ja. Laat het maar snel januari zijn en dan kunnen we gewoon aan n schoon nieuw jaar beginnen. Daar heb ik wel zin in.

Ja dat schuldgevoel is herkenbaar bij een koekje, bij alles. Zo dat klinkt wel als een aanslag op je gestel ja, die kerst bij je schoonouders. Echt ja, waar laat iedereen het he, na het eten om 16 uur nog taart. Kan je niet van alles een klein beetje nemen, dat je toch meedoet maar niet overal een berg van zeg maar, Slim dat je de tussenliggende dagen licht eet ja. Ik denk dat we het onzelf deze 2 weken ook niet kwalijk moeten nemen en beter de schade op 1 januari kunnen bekijken en dan weer door.
En dan ook nog 2 x gourmetten dus. Sterkte alvast!!!!

Zoma superleuk die lange post van jou ook een keer! Mag zeker vaker hoor hahaha, gezellig juist!

En inderdaad, we zijn de club niet van stress-eters maar van eet-stresses hahaha. Meer van 'hoe overleven we dit?' Jouw kerstavond ziet er ook erg leuk uit meis bij je vader. Oh een oma die hemels kookt ja? Klinkt als een gezellige dag, en dan ook allemala slapen daar....... Leuk! snap dat je je zorgen maakt over je hond, zeker met nog een hond en zoveel drukte. Kan hij eventueel niet uit logeren? En anders inderdaad niet te laat terug en misschien beestje blij maken met een mooie wandeling.

Heftig ook dat je tweede kerstdag niet samen met de familie van je vriend kan vieren omdat het met je schoonmoeder niet loopt. nog zo een reden waarom op tv die lange tafels vol zorgeloze grote gezinnen mij altijd best raken. Zo is het gewoon echt niet bij iedereen. Begrijp goed dat je voor jezelf kiest ja. Maar blijft altijd jammer dat het zo moet, en dat zulke mensen niet gewoon normaal kunnen doen.

Hier Het afvallen tja, dat loopt ff niet deze twee dagen door alles aan mijn hoofd. Vanaf na de kerst ga ik weer echt mijn best doen maar deze week moeten we het onszelf maar even vergeven als het niet lukt, ja toch? We zijn al goed bezig met zijn allen zo dit hele jaar.

Mijn feestdagen worden als volgt: Eerst aanstaande zaterdag met mijn beste vriendin (die van de emigratieplannen) naar een feestavond in Utrecht. Dat heb ik ff nodig omdat precies diezelfde avond mijn ex met zijn band op een festival speelt ter ere van een overleden vriend van ons en ik daar dus na alles dat er gebeurd is tussen ons niet bij ga zijn. Ik heb dus afleiding nodig zaterdag om niet thuis alleen te zitten janken. Ik blijf bij haar slapen. Dan op eerste kerstdag naar mijn moeder. Mijn broer komt ook daarheen. Meer familie hebben wij ook niet over na allerlei familieruzies in het verleden dus we zijn altijd met zijn drietjes en gaan dan uit eten. Op tweede kerstdag komt mijn beste vriendin dan bij mij en gaan we s avonds ook uit eten.
Dan met oud en nieuw komen mijn broer en mijn moeder naar mij toe en zijn we gewoon thuis. Wij steken geen voorwerk af (doe mij maar vuurwerkshows en een verbod op consumentenvuurwerk) . Zij blijven slapen bij mij en dan staan we aan het nieuwe jaar, schade opnemen en weer door.

Nou meiden jullie ook weer ff bij!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 12:14
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauwie wat een lange verhalen, ik word er gewoon enthousiast van!

Sasky ik vind dat je volledig gelijk hebt! Waarom zouden we niet gewoon kunnen genieten? Maar ja, je weet gewoon dat als je nu met kerst veel eet, dat je dan werk van 1/2 weken zo teniet doet. Zo jammer! Ik snap ook niet heel goed waarom het ineens allemaal overladen moet worden met eten, een beetje normaal doen kan toch best?
Oh wauw wat een eetpartij bij jullie zeg! Ik denk niet dat de broodjes er nog in gaan inderdaad ;) Maar het klinkt wel allemaal heel gezellig!
Hopelijk kan je deze week nog sporten om even wat pijntjes weg te krijgen!

Zoma lekker zo'n lang verhaal, mag je vaker doen hoor! Jouw kerst klinkt ook heel gezellig! Maar wat jammer dat je zo overhoop ligt met je schoonmoeder, altijd jammer dat je het daardoor apart moet vieren. En dat komt dan extra aan het licht bij dit soort feestdagen, want voor iedereen MOET het gezellig zijn en je MOET allemaal bij elkaar zijn maar soms werkt dat gewoon niet. Waarom forceren rondom kerst terwijl je rest van het jaar ook niet gezellig bij elkaar bent? Ik snap dat nooit zo.. maar goed. Je kerst klinkt voor de rest echt heerlijk! Geniet er van!

Hamaika dankjewel :) Ja het etentje was heel lekker, groot voordeel op dit moment is dat ik niet al te grote porties tegelijk kan eten, dus al die porties in een restaurant wordt dus echt te veel, dus ik eet iedere keer de helft van alles haha! Morgen het andere etentje, ben benieuwd hoe dat wordt.. en dan gaan we in het nieuwe jaar maar iets minder uit eten, wordt iets te gortig op deze manier!
Jammer dat je moet werken met kerst! Is het druk in die periode op het werk of kan je wel wat rustiger aan doen? Wat fijn dat in ieder geval de heks tijd voor je nam, klinkt toch wel alsof ze het goed opnam en dat ze tevreden over je is! En dat je er zelf een goed gevoel aan over hebt gehouden is toch ook wel erg fijn. Hopelijk helpt het en wordt de band tussen jou en de heks beter :)

Ik ben altijd bang als ik te privé ga dat mensen mijn verhalen gaan herkennen en mij dus herkennen.. Hebben jullie dat niet? Maar goed, wij gaan op kerstavond kerst vieren bij mijn ouders met mijn zus (en familie) en opa. Cadeautjes uitpakken en daarna lekker eten met z'n allen. Rest van de kerstdagen zijn super rustig, mijn schoonfamilie viert vanwege een andere cultuur geen kerst, dus ik heb altijd maar één kant om rekening mee te houden. We hebben mijn ouders uitgenodigd voor één van de kerstdagen, maar dat is meer voor de gezelligheid, wordt geen hoogstaand menu maar gewoon gezellig bij elkaar zijn. En daar gaat het bij mij om voor kerst :). Mijn man is niet opgevoed met kerst, dus het gevoel is er dan net even wat minder.
Oud&Nieuw is voor ons nog onbekend. Vorig jaar hebben wij het in een grote stad in een ander land (niet te herkenbaar...:) ) gevierd, dit jaar blijven wij thuis, maar ik denk dat we even een rondje langs ouders, schoonouders doen en daarna lekker met z'n tweeen thuis. In de buurt is het ook altijd wel gezellig, dus lekker vuurwerk kijken en met z'n tweeen genieten. Soms ook heel belangrijk.

Ik ben dus lekker vrij tussen kerst en oud&nieuw, kijk ik ook erg naar uit. Ik denk dat we nog lekker met vrienden gaan afspreken maar ook tijd met z'n tweeen thuis doorbrengen. Mijn man en ik zien elkaar doordeweeks nooit heel veel omdat we beiden drukke banen hebben en 's avonds ook vaak nog wel aparte dingen doen. Quality time gaan we dus even inlassen volgende week!
En wat minder voor dit topic... maar we hebben volgende week ook de termijnecho en daar ben ik stikzenuwachtig voor. Ik houd ook nog een slag om de arm dat ik een teleurstelling moet verwerken volgende week, dus wie weet waar ik dan zin in heb... maar goed. Dat is volgende week. Voor nu even nog knallen deze week! Ik heb vandaag weer gezond gegeten en het voelt heerlijk! Wat fruit erin geknald en vanavond lekker zelf koken.
Leyla Dat is het bij mij ook, ik wil wel genieten maar niet alles teniet doen wat ik er net weer met veel moeite af heb. Ik ga dus wel genieten maar ook niet overdrijven. Dus niet en / en / en maar met mate en dan op de dagen ertussen zo gezond mogelijk doen. Ik ben ook nog ongesteld geworden gisteren, nou wat een timing. Komend weekend sla ik het wegen over en op 1 januari neem ik de schade op. Dit weekend wegen wordt gewoon niet reel.

Voordeel ja dat je niet teveel tegelijk kan eten. De helft van alles is ook ok ja en darbij vind ik ook dat ze in restaurants vaak vele te grote porties geven. Vroeger voelde ik me bezwaard als ik wat terugstuurde maar tegenwoordig denk ik ‘dan moeten jullie maar niet zoveel geven’. Vooral bij de Griek is dat vaak. Ja tussen kerst en oud en nieuw helaas werken, maar zijn gelukkig maar 2 dagen. Ik probeer zo rustig mogelijk aan te doen maar we zijn maar met zijn twee en afhankelijk van input sus kan nog niet zeggen of het rustig wordt of druk. Ik hoop rustig haha.En ja ik bne blij dat ik met de heks heb kunnen praten, laten we hopen dat onze band beter wordt vanaf 1 januari. Misschien was het haar goede voornemen wel hahaha.

Over het privé dingen delen: wat ik altijd zelf doe is als ik iets prive heb gedeeld in het topic, is dat ik na het lezen van de reacties erop dat privé stuk dan achteraf weghaal uit het oorspronkelijke bericht. Leuk dat jullie een wat rustiger kerst hebben maar wel n gezeliige pakjesavond de kerstavond. Ja dat heb je ook nog ja, andere culturen die dat niet vieren en dan is kerst sowieso anders. Bij mijn ex ook, daar was bijvoorbeeld Driekoningen een heel ding, veel belangrijker dan kerst. En wij zijn ook niet religieus qua familie. Fijn dat jij vrij hebt tussen kerst en oud en nieuw. Zou ook wel wat eigen tijd willen haha want dit weekend wordt wel echt heel druk. En zeker in jullie geval als je elkaar zo weinig ziet. Bij mij is het vooral dat ik gewoon best op ben na alles dit jaar. De komende dagen zijn we denk ik allemaal wat minder online maar is ook logisch.

Heftig en spannend ook dat de termijn echo eraan komt. Pfoe snap dat je daar zenuwen voor hebt ja…. Sterkte alvast. En kan p dat je dat zo kan bekijken, dat zien we volgende week wel. Ook wel het beste denk ik, maar snap goed dat het je wel bezig houdt ja.

Knuf voor allemaal alvast, deze komende dagen heb ik ook weinig online tijd dus wss pas weer na de kerst. Fijne dagen vast allemaal!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat genieten maar ook niet overdrijven ons motto moet worden! We zullen vast allemaal wat aankomen maar op 1 januari spreken we weer hier af, en dan gaan we gewoon nog succesvoller verder. Ok?

Hamaika, fijn dat je toch blijkbaar met je heks/baas kunt praten. het klinkt in ieder geval alsof ze je vaste contract niet gaat torpederen! Wat heftig van dat concert - kan me voorstellen dat je even zoveel afleiding als mogelijk wil hebben.

Leyla, :hug: kan me voorstellen dat je m knijpt voor de termijn echo, maar als die goed is dan proberen te gaan genieten hoor! De kans dat het daarna nog misgaat is echt klein! Ken je deze website: https://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=08&d=10&y=12 ? misschien helpt die een beetje....

Verder klinken de kerstplannen toch leuk bij iedereen. Ik ben blij dat het zover is, begin december was ik me er erg op aan het verheugen, nu heb ik echt zoiets van 'laat maar zitten' komt misschien ook wel omdat ik ziek ben geweest.

Ik had gisteren nog een verjaardagsfeestje en vanavond wer(niet normaal hoeveel mensen ik ken die in december geboren zijn!
Ik heb wel aardig gegetene maar ook wat chips op. Het feestvarken zelf is op een streng dieet dus er was niet al te veel lekkers. Maar... ik heb wel het idee dat ik nergens meer tegen kan. Ik heb twee glaasjes wijn op en een klein beetje champagne om mee te toasten en ik heb de hele nacht slecht geslapen alsof ik superveel gedronken had... en vandaag best wel buikpijn. Nou ja des te beter kan ik ook niet overdrijven met de kerstdagen!

Weetje wat het bij mijn schoonouders is: ze kunnen ook nog heel goed koken en bakken ook - dus als ze eens uitpakken (ze doen het niet altijd) dan wil je ook graag alles proberen. En ze hebben al best wat geminderd, we hebben wel eens kerstavonden gehad waarbij elke twee uur wat op tafel kwam van 15:00 tot middernacht, dat was echt teveel haha. Dat hebben we ook gezegd, vanaf toen zijn ze wat gaan terugschroeven.

Ik ben eigenlijk nooit zo bang voor herkenbaarheid maar dat komt omdat ik in Dld woon, maar ik zou het denk ik ook zo doen als Hamaika, je kunt je posts altijd deleten.

Gisteren zat ik even een verlanglijstje voor ons allemaal te maken voor 2018, dit is wat ik jullie wens dames:

Leyla - een gezonde zwangerschap, blakende baby!
ZoMa - een leukere baan, -10 kilo - zwangerschap/baby
Hamaika - een vast contract, - 10 kilo eraf - een rustig jaar (en als je er aan toe zou zijn ergens volgend jaar een lieve nieuwe vriend!)
Mamamaria (ben je er nog??) - zwangerschap/baby - 10 kilo eraf
Sasky - 8 kilo eraf - beter slapen - evt. ook zwanger worden.

Klinkt dat goed? Ik hoop van het weekend nog te komen schrijven, maar de ervaring leert dat ik vaak geen tijd heb of er niet aan denk - dus lieverds, voor jullie allemaal een ontspannen Kerst gewenst zonder veel eetstress!! :hello: :hello: :hello:
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Ahw Sasky! Kei lief jouw persoonlijke wensen! :flirting:

Ik vrees dat ik wel weer een beetje ga aankomen nu met kerst en nieuwjaar. Ik hoop natuurlijk dat ik gelijk blijf! Ik denk dat wij inderdaad op 1 januari weer hier moeten afspreken om de schade samen te bekijken haha!!

Daarna gaan we weer knallen!
Fijne feestdagen dames! Het was echt een mooie start met afvallen met z’n allen! Bedankt daarvoor!

:high5: :heart:
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika Ja dat is mijn plan inderdaad ook. Laten we hopen dat het gaat lukken haha. Snap goed dat je het wegen even overslaat, 1 januari zijn we hier weer terug en gaat we met volle moed verder, toch!
Ja echt niet normaal wat voor porties ze soms serveren. Ik stuur nu ook een half bord terug, tja jammer maar ik kan het gewoon echt niet op, ik vind het zulke onmenselijke grote porties.
Ik hoop ook voor je dat het rustig is volgende week. Haha wie weet was het de heks goede voornemen inderdaad, je weet het niet :)

Ja das nog wel een goede om weg te halen wat te privé is. Tja misschien denk ik wel dat het heel herkenbaar is, maar hebben anderen geen idee, je weet het niet..
Jammer dat je weinig tijd voor jezelf hebt :( hopelijk kan je toch even een rust momentje erin gooien, zodat je even bij kan komen. Snap goed dat je op bent na dit jaar als ik zo een beetje lees wat er gebeurd is. Toch proberen even momentje voor jezelf erin te gooien. Heb je wel vooruitzicht naar een vakantie bijvoorbeeld?

Sasky wat ontzettend lief jouw berichtje. Deze emotionele doos (hormonen..:) ) had alweer de tranen in de ogen. Dank je wel voor de site, ik zit nog maar op 2% kans.. wauw.
Lijkt mij wel heerlijk als je schoonouders zo goed kunnen koken, ik hou ook wel van de keuken van mijn man en ik eet er graag mee, maar het is verre van gezond. Dat is soms wel erg jammer haha.

Zoma ik denk dat we allemaal wel wat aankomen! Zolang je daarna weer in de flow terug komt, hoeft het volgens mij niet heel erg te zijn!

Ik had afgelopen vrijdag intake bij de vk, vanwege mijn spanning voor de termijnecho volgende week, zei ze 'we kunnen natuurlijk nu ook fftjes kijken?'.. dat vond ik een lastige keuze want ja als het niet goed is, wil je dat voor kerst weten? Maar heb het toch maar gedaan en het hartje klopte en het was goed gegroeid. Dus ik ben erg blij en iets minder spanning voor volgende week!
Ik vind jullie allemaal heel lief en ik hou ook van de start die we gemaakt hebben hierzo, ik word blij van jullie berichten en ik vind dat we elkaar goed steunen! Thanks daarvoor! Ik wens jullie allemaal prachtige feestdagen, tijd voor jullie zelf ook en hopelijk nog met wat gezonde momentjes er door!
Zo voor ik naar mijn ma ga voor het eerste van 2 kerstdiners ff een berichtje.

Hoe gaat het met jullie? Ik heb al een paar drukke dagen achter de rug. Was zaterdag naar mijn beste vriendin en s avonds naar een 90's party. Ben bij haar blijven slapen en gistermiddag terug gekomen. Nu dus naar mijn moeder straks en dan komt mijn beste vriendin morgen hier en gaan we ook nog uit eten. Vandaag weeg ik dus niet haha, dat komt volgende week wel. 1 januari, nieuw beginpunt.

Sasky ja mijn bazin lijkt wel een beetje tot inkeer te komen. Ik hoop dat het zo blijft en we uiteindelijk gewoon normaal met elkaar kunnen werken. Ik maak me nu ook minder zorgen over mijn contract, al moet het natuurlijk nog wel echt gebeuren. Ze heeft me eerder naar verrast dus we gaan het zien. Maar het gaat nu wel beter tussen ons.

Door het 90's feest had ik gelukkig wel genoeg afleiding van het concert van mijn ex ja. Ik heb er wel op Facebook per ongeluk wat van gezien (2 foto's) en zag dat hij nog wel altijd met de door mij cadeau gegeven gitaarstrap speelt. Hij draagt ook mijn oorbellen nog. best bijzonder dus en ergens ook wel fijn. Overigens overweeg ik nog altijd om in het voorjaar hem een keer te vragen hoe het met hem gaat. Gek he?

Wat jij hebt met dat je denkt niet meer zo goed tegen drank te kunnen heb ik met vette hap. Bij ons is er dit weekend aardig wat drank en vette hap door gegaan en van de drank had ik geen last, maar van de vette hap buikpijn. Denk dat mijn lichaam dus echt verandert. En snap heel goed hoor dat je graag alles wilt proberen bij je schoonouders, misschien kan je van alles een klein beetje nemen.

Wat n superlieve wensen voor ons meis!! Ik sta helemaal achter de wensen die je voor mij hebt, super! Laten we het hopen. Zelf zou ik ook nog een waardige afsluting met mijn ex willen. Laten we hopen dat voor iedereen alles uitkomt dat je gewenst hebt! Leuk!

Zoma ik heb wel even gekeken uit niuewsgierigheid vanochtend en ben inderdaad wat aangekomen. Niet heel veel maar wel wat. En dus nog 2 kerstdiners te gaan haha. Gelukkig wel wat dagen voor de volgende eetavond met oud en nieuw om weer wat er af te krijgen. We gaan het zien. Ik heb het ook reuze naar mijn zin in ons topic en we gaan volgend jaar verder knallen met zijn allen!

Leyla zeker gaan we vanaf 1 januari met goede moet verder! Er moet nog zeker 10 kilo af en over dit hele jaar had het bij mij echt wel beter gekund,. Dus wil meer discipline hebben in 2018. Heb nu toch nog wel te vaak besteld en te vaak het sporten overgeslagen.
En ja laten we hopen dat het de heks haar goede voornemen is 'normaal doen tegen hamaika' en dat ze alvast aan het oefenen is hahahaha. We gaan het wel zien. Als ze mij mijn vaste contract maar geeft.

Ja weet je, je weet nooit wat mensen die je kent lezen op een forum en of ze aan je nick zien dat jij het bent. Persoonlijk denk ik dat de mensen die ik ken hier niet zitten maar je weet nooit. Maar ik doe meestal aan het eind van een maand als ik persoonlijke dingen heb gedeeld die dingen dan weghalen. Iedereen uit het topic heeft er dan al op gereageerd dus dan kan je veilig na een paar weken wissen.

Dit jaar mag van mij echt voorbij zijn ja. Ik wil zelf inderdaad ff een paar dagen weg in het voorjaar, misschien wel alleen, naar Parijs ofzo. Even opladen. En heb heel asociaal gisteren teveel geld uitgegeven voor een cadeautje voor mijzelf: Een paar speciale editie cds van mijn favoriete band aller tijden, Alice in Chains. Eigenlijk had ik geen geld, maar ik gunde mezelf wel een eindejaarskadootje.
Een goede vriendin van mij zei: je kan beter met elk gepland dingdit weekend los bezig zijn in plaats van het als een grote berg aan 'verplichtingen' zien. En dat werkt wel merk ik. Met de 90s party dacht ik niet aan de kerstdiners en nu denk ik alleen aan het diner van vandaag. En het maakt het inderdaad meer te overzien.

Wat fijn dat de intake zo goed was! Snap wel je twijfel hoor, vanwege de kerst. Nu ga je toch geruster de volgende keer in. Wat fijn meis!!! Het is ook jou zo gegund! En inderdaad, ben ook superblij met jullie allemaal, en dat we er zo voor elkaar zijn! :heart: :hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn god. Heb mij schandalig gedragen wat eten betreft hahaha! Gelukkig gaan we vanaf maandag weer beginnen!

:rofl:
Aut viam inveniam aut faciam.
Hahahah ZoMa ik ook hoor..... Deze week is echt schandalig....... Maandag wel kijken naar de schade maar dat er een dikke plus zal staan is wel zeker. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hai dames!

Beste wensen voor jullie allemaal! Hoop voor iedereen op veel - kilo’s en een goede gezondheid!

Vanochtend had ik 75.2 op de weegschaal valt reuze mee dus! Gelukkig maar! +0,7 voor mij..
Aut viam inveniam aut faciam.
Hey ladies alleereerst nog voor allemaal een geweldig, gezond en slank 2018 gewenst!! We gaan er weer samen voor!

Ik weeg morgenochtend, mijn moeder en broer zijn blijven slapen en net pas weg gegaan en we hebben nog e.e.a. opgemaakt dus mijn balans maak ik morgenochtend op.

Het was erg gezellig hier, geen vuurwerk afgestoken maar wel gekeken naar dat van alle buren en verder veel champagne, oliebollen en zoutjes weggewerkt dus ben erg benieuwd morgen naar de schade. Zal wel n vette plus zijn....

Moet zeggen dat dit hele bizarre jaar door alles met mijn ex en het gedoe op mijn werk ik ook echt blij ben dat 2017 nu eindelijk voorbij is en we nu aan een schoon en fris jaar beginnen waarin overal duidelijkheid over komt. En hopelijk ook het streefgewicht EN NU ECHT HAHA. We gaan ervoor meiden!!

ZoMa ik ga zeker voor een zelfde soort plus denk ik.... Maar valt zeker nog mee ja na zoveel van die dagen. Ben benieuwd morgenochtend naar de echte schade bij mij en dan gaan we er weer voor na alle vreet festijnen hahahaha.
Nou zoals verwacht een dike vette plus,

Nieuwe gewicht = 77.5 dus een plus van 1.3 kilo.

Balen maar wel al verwacht dus....... Nu weer hard aan de bak.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lieve dames!
Gelukkig Nieuwjaar voor ons allemaal!! Ik ben net weer op mijn werk aangekomen en ik ben bijna blij dat ik weer rustig achter mn bureau zit - we hadden veel leuke dingen gepland maar ik vond het een beetje teveel worden bijna. We zijn in voorgaande jaren steeds met een kleine vriendengroep in een hutje op de hei gaan zitten tussen kerst en nieuw, maar omdat die vrienden allemaal geen kinderen hebben wilden we dat dit jaar niet doen, dus we zijn thuis gebleven en hebben allerlei activiteiten georganiseerd... too much!



ZoMa, een plus van 0.7 is eigenlijk prima! Lekker aan de bak deze week en dan is het er weer af!

Hamaika, - het lijkt erop alsof je toch een leuke tijd hebt gehad - dat is ook wat waard, zeker na zo'n jaar. Gelukkig dat de 90s party je afgeleid had van het concert van je ex. rare gewaarwording dat hij nog steeds dingen die jij hem gegeven hebt gebruikt... Ik vind het zeker niet gek dat je misschien nog eens contact met hem op wil nemen!
Wel vreselijk balen van je plus zeg, maar we gaan gewoon lekker door. Je bent ondanks alles vorig jaar toch meer als 8 kilo afgevallen (toch? Of nog meer?) ik denk niet dat ik dat in jou situatie zou hebben gekund, als frustratieeter etc. Dit jaar ietsje meer en je bent er hoor! 2018 wordt zeker een beter jaar als 2017, dat kan bijna niet anders!!

Leyla, gefeliciteerd met de goede echo, dat was vast een fijne opsteker zo voor de kerst. Hopelijk was ook de termijnecho goed!! Geen zorgen over de traantjes hoor. Ik heb dat al zonder hormonen (haha, ik jank altijd! behalve bij films ofzo, dat doe ik dan weer h 's avondeel erg zelden.... gek genoeg. Ik word altijd een beetje kriegelig van emoties op tv...).

Hier, over het algemeen zeer goed gedragen, meer gegeten als normaal, heerlijk eten bij mijn schoonouders en gourmetten bij mijn ouders, met de bijbehorende wijn, maar van 27 tot 30 raaf gegeten, en ook wel redelijk weinig. Ik heb wel een plusje maar veel minder dan ik dacht: 0.2 erbij.....

Ik kan veel minder alcohol hebben dan vroeger, dus na 2 of 3 glaasjes wijn is het echt wel voorbij bij mij, dat helpt ook, want alcohol is/was echt mijn killer zeg maar.

Verder was kerst ook een beetje moeizaam, ik zit al een tijd niet zo heel lekker in mijn vel en ik heb het er nu voor het eerst eens met man over gehad, ik zit er aan te denken om toch weer eens met een psycholoog te gaan praten, maar de drempel is erg hoog, omdat ik al lang therapie heb gehad en mijn verzekering niet meer wilde betalen (dat was eind 2016, dus ook alweer een jaartje geleden). Ik kan het niet zelf betalen. Maar ik slaap superslecht en voel me de hele tijd slecht en incompetent, vooral met zoontje, ik hd een plannetje voor een tweede kind, maar ik geloof niet dat ik het op dit moment kan.... Nou ja, nog maar eens na gaan denken en een creatieve oplossing vinden.

Verder staat de sporttas al klaar voor een lunchtime sport date, dat was een van mijn goede voornemens!

Let's rock 2018!! :cheer: :cheer: :cheer:
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve allen, wat leuk om jullie weer te lezen! Voor jullie ook allemaal de beste wensen voor 2018.

Zoma ik vind een plus van 0,7 best redelijk! Goed knallen, dan is het er vast zo weer af!

Hamaika je feestdagen klinken, ondanks je er een beetje tegenop zag, echt heel gezellig. Ik kan mij goed voorstellen dat je het fijn vindt om 2017 helemaal af te sluiten. 2018 wordt gewoon jouw jaar :) Mooi voornemen om iets meer discipline te hebben in het nieuwe jaar. Nu knallen om die 10 kilo er af te halen!

Sasky wat vervelend dat je je zo voelt! Kan je in duitsland niet ook wisselen van verzekering? Of toch nog maar eens checken of ze het nu misschien toch willen vergoeden.. Je moet jezelf zeker niet te kort doen!
Wat goed dat je straks gaat sporten in de lunchpauze! Good job!

Hier waren de feestdagen en oud&nieuw heerlijk. Kerst niet te gek gemaakt, maar met alle vrije dagen eet je toch totaal anders, veel buiten de deur enzo. Oud&nieuw uiteindelijk heel gezellig bij vrienden, dus ik ben wel klaar voor 2018.

Ik heb mij gisterochtend ook gewogen, daar schrok ik toch wel van. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel je in het begin van je zwangerschap aankomt, maar het was +2 kilo. Waarschijnlijk zit daar ook wel wat kerst schade bij, dus ik ga ook even rustig aan doen komende dagen, even kijken of er wat vocht ook weggaat en ik toch nog wat verlies.
Gelukkig was de termijnecho hier ook goed, vind het nog wel heel lastig om er positief in te staan. Maandag weer een echo, dat is de laatste voor 20 weken.. Dat zou dan een vierde echo zijn, dan mag ik er toch wel beetje vertrouwen in krijgen denk ik dan.. Dus hopelijk is de echo maandag ook goed.
Hey Sasky!!! Jij ook gelukkig nieuwjaar!!! En oh oh oh wat herkenbaar weer, deze dagen waren erg gezellig ja maar veel te vol inderdaad. Ik herken je gevoel ja. Hoe leuk dat allemaal ook is, zeker na een pittig jaar was wat meer eigen tijd wel fijn geweest he? Op het werk bijkomen dus ja haha.

En klopt wel helemaal, door alle afleiding weinig bezig geweest met mijn ex. Iets waar ik wel bang voor was van tevoren. Ja blijft heel bijzonder om te zien dat hij nog steeds mijn cadeaus gebruikt en dat sterkt ook mijn gevoel dat hij dit ook niet echt wilde. Niet op deze manier. Want dan draag je mijn cadeaus toch ook niet meer? Helemaal omdat ik weet dat hij cadeaus van anderen heeft weggegooid toen die vriendschap of relatie eindigde. Ik ben met een brief voor hem bezig en neig er nu naar om die ergens eind maart / begin april naar hem te sturen. En daarbij ga ik sowieso in augustus naar de feestweek in Bilbao, want ik heb daar zelf nog veel andere vrienden die ik nooit meer gezien heb natuurlijk. Dus het kan ook zijn dat als ik daar ben in augustus, dat ik hem dan bel van ‘hey, ik ben nu in Bilbao 10 dagen, zullen we wat afspreken om te praten”. En dan zie ik wel wat hij zegt. Zal ik wel doodeng vinden hoor, maar voelt wel als iets dat ik nog moet doen van mezelf. Want hij zal na alles dat er gebeurd is echt niet zelf komen en dat begrijp ik ook wel. In zijn schoenen zou ik dat ook niet durven.

Van deze plus klopt, baal ik heel erg maar over de gehele linie ben ik inderdaad vanuit het oude topic al 8,5 kilo kwijt. Dit topic startte ik op 82.5 maar ik kom eigenlijk van 86 kilo. De helft van wat ik af moet vallen ben ik al afgevallen. En zeker hahaha, dit jaar kan alleen maar beter gaan. Volgende maand dan ook de beslissing over mijn contract en het laatste stukje schuld bij de bank afbetalen. Dus het wordt sowieso een jaar van beslissingen.

Hahaha hier nog een jankerd hoor, ik ben een echte emokip.Ook bij films hahaha.

Knap dat jij je over het algemeen heel netjes hebt gedragen!! 0.2 erbij is zeker heel netjes met zoveel gekke dagen! En ook knap meis dat die alcohol valkuil echt weg is en je na 2-3 glaasjes echt genoeg hebt.

Heftig dat je momenteel niet lekker in je vel zit…. Maar je hebt we al de eerste stap gezet door het met je man te bespreken. Als je in nieuwe therapie gaat, heb je daar wel weer recht op toch lijkt mij? Aangezien de vorige in 2016 was? En kan je dan bij dezelfde terecht als toen of zou je iemand anders willen of iets anders? Het zijn wel echt pittige bedragen ja, en tegelijk is het wel zo dat hele slecht slapen en je incapabel voelen wel echt funest zijn voor hoe je je voelt. Het is misschien wel goed om eerst daaraan te werken voor er een tweede komt, ook voor je eigen rust maar ik weet ook hoe graag je een tweede kindje wilt…. Lastig meis…. Maar echt grote vraagstukken zijn lastig om zelf op te lossen. Ik schrijf veel en heb daarnaast ook een soort lifecoach waar ik af en toe rond bepaalde onderwerpen mee mail. Haat die term, maar ik heb er wel wat aan merk ik. Ik had dit jaar ook niet helemaal alleen kunnen verwerken. Hopelijk kan jij ook iets vinden waar je weer mee vooruit kunt.

Leyla beste wensen ook voor jou!!!

En ja inderdaad zoals ik hierboven ook in reactie op Sasky schreef, uiteindelijk waren de dagen wel erg vol maar ook gelukkig veel afleiding van mijn ex en gewoon heel erg gezellig. Ben echt superblij dat we nu in het nieuwe jaar zitten en alles weer schoon en leeg is. Nu weer op naar de lente en weer knallen met afvallen haha. Er wacht dus een jaar van beslissingen en knopen doorhakken en daar kijk ik wel naar uit ja. En ja die discipline is al een goed voornemen op zich hahaha.

Fijn dat jouw feestdagen ook heel geslaagd en gezellig waren. En ja inderdaad dat hele andere eten, het is eigenlijk net als op een vakantie. Normaal eten we gelukkig ook niet zo door het hele jaar heen dus het zal er ook wel wat snepper weer af zijn. Hopen we dan maar! Fijn dat jij ook helemala klaar bent voor dit nieuwe jaar! En jou wacht natuurlijk sowieso een heel mooi geschenk!

+ 2 kilo is pittig ja, maar inderdaad zal het een combi zijn van kerst en zwanger zijn. Ik begrijp goed je angst voor die echo’s, is ook niet gek denk ik meis. En het vertrouwen zal ook zeker met de tijd wel gaan komen, vooral als alles goed blijft gaan. En kan je er dan ook meer gerust op zijn en van genieten. Het is je enorm gegund!

Hier dus vandaag weer aan het werk gegaan. Iedereen is er weer dus weer ff wennen aan de drukte op kantoor. Maar ook wel ergens lekker om weer de dagelijkse routine op te pakken na die gekke weken!

Succes allemaal weer dit jaar!!!
Alle reacties Link kopieren
Leyla - wat fijn dat de termijn echo goed was! Nu mag je toch echt wel beginnen met genieten hoor! de kans dat het nog misgaat is erg klein!!
volgens mij is +2 kilo niet zo heel gek hoor, je bent ongeveer 12 weken denk ik? zeker als er nog wat kerstgrammetjes aan zitten! ik had volgens mij op die termijn ook wel een kilo of anderhalf plus.

Hamaika, lijkt me dapper om die brief te sturen of hem te bellen, maar als het echt iets is wat je voelt dat je moet doen dan zou ik zeggen, go for it! Feestweek in Bilbao, doen ze daar dan ook aan stierenrennen of is dat echt alleen maar in Pamplona? Dat is toch ook rond die tijd?

qua slecht in mijn vel zitten - ik hoop eigenlijk een beetje dat het door de decemberdrukte kwam en het feit dat ik ziek ben geweest, maar er zijn een paar dingen die niet helemaal kloppen. Ik kan helaas niet van verzekering wisselen - die is bij mij gekoppeld aan mijn werkgever. Of misschien kan het wel maar eerlijk gezegd: ik geloof dat mijn verzekering beter is als de doorsnee Duitse verzekering. Alleen op het gebied van mentale zorg schieten ze erg te kort, ze hebben bijvoorbeeld burnout niet als een ziekte te boek maar als 'lifestyle'. dus je eigen probleem.

Ik ben wat vreemd bij mijn vorige psycholoog terecht gekomen en daarom denk ik dat als ik misschien een verwijsbrief kan krijgen van een 'normale' arts de verzekering misschien wel ja zegt. maar misschien kijk ik het misschien nog een weekje aan.

Bedankt voor jullie steun meiden, jullie zijn lief!
En op het afval front: de eerste sport van 2018 is een feit! En oh , wat had ik het nodig.... overal kleine pijntjes.....alsof ik vastgeroest zat... :cry:
I could go into detail...but I won't.
Sasky ja ik ga het wel heel spannend vinden om te doen maar voelt wel OK omdat ik dan weet dat ik er zelf alles aan gedaan zal hebben. Danwel om het goed af te sluiten danwel als hij berouw heeft en toch wil praten, dat we dat nog kunnen doen en dan wel zien.

En nee gelukkig is stierenrennen in Bilbao geen gebruik, dat speelt daar niet. Het overgrote deel van de inwoners is daar ook tegen. In Pamplona is begin juli, San Fermin. De feestweek in Bilbao is vooral bands kijken, bier drinken, gave vuurwerkshows elke avond en weing slaap.

Ja dat zou wel fijn zijn meis als het door de december drukte komt en dat het na verloop van tijd weer beter gaat. :hug: . Wat bizar, dat burnout als lifestyle wordt weggezet, dat is toch echt een beroepsziekte. Kan wellicht geen kwaad om vast te informeren bij de huisarts, maar inderdaad, even wachten om te zien of het toch niet de december stress is is ook een goed idee.

En jij bent ook lief!!!

Hier gisteren netjes gesport en volgens mij keurig binnen de kcal gegeten. Komende zaterdag wel n etentje, maar dat is voorlopig de enige.

Succes weer!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven