Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen +10kg ~ samen staan we sterk! (start jul/aug 2017)

23-07-2017 14:15 789 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Ladies!

Zo kunnen we elkaar motiveren en steunen.
Lets do this ladies! :cheer: :yes:

Iedereen moet zelf de tabel invullen.
nickname : StrongTogether
ww : bringiton

Op zondag is het weegmoment! Dus ook op zondag de tabel bijwerken! :applause:
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtWeekTotaal
ZoMa171.5724-07-201781,871,665/ 70 voor mei-0,8-10,2
Sasky1.6724-07-20178070.967-0.5-9.1
leyla18 (zwanger)1.6817-09-201795.894,680-0,4-1,2
Mamamaria1.589-10-201788,686,2 78/86 op 1 maart -0,1-2,4
anoniem_351228 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 19:26
86.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een dagje weg en heb patat met pindasaus op en een swirl. Gelukkig voor de rest wel goed gegeten
Alle reacties Link kopieren
Haha Han. Moet kunnen toch zo'n dag!

Ik heb me laatst kunnen bedwingen met de chocolade gelukkig! Heb toch een paar x een beetje vals gespeeld, veel salami gehad. En ook met de voetbalwedstrijden komkommer met dipsausjes gehad en chickenwings.

Ik heb me vanochtend al gewogen ipv morgen. Weer 1,3 eraf! Yesyesyes!!! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Het is even geleden dat ik heb gereageerd; ook hier was het een drukke week.
Wat fijn om te lezen dat er weer nieuwe deelnemers zijn die ook enthousiast zijn om er tegenaan te gaan!

Ik blijf het lastig vinden om een zogenaamd snoepmoment te zien voorkomen. Ook al heb je gezonde alternatieven in huis gehaald; die reep chocolade lonkt toch naar me op de een of andere manier ;-) Als ik merk dat ik echt chocolade ' moet' hebben dan beleg ik mijn brood of beschuit met chocoladepasta. Dat is altijd beter dan die reep chocolade die in 1 keer op gaat...

Ik ben benieuwd tot wat onze inspanningen hebben geleid morgen; succes nog vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gewogen en ik ben 72,9. Wel wat eraf, maar deze week niet heel goed m'n best gedaan. Vooral teveel verleiding op mijn werk. Nu een weekje op de camping, dus kijken hoe het me daar afgaat.
Hoe is het bij de rest gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik te persoonlijk/herkenbaar ben geweest in andere topics, ga ik me laten anonimiseren.
Ik haal mezelf ook uit de tabel.

Succes dames!
Jullie zijn kanjers.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook nog met jullie meedoen? Ik ben nu een week op "dieet" en de eerstev2 kilo is er al af.
(Startgewicht 84,8, huidig gewicht 82,8, streefgewicht 70, lengte 1,69)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik wil graag meedoen. Ik hoef geen +10 kg kwijt, maar zo'n 4-5 kg. Ik heb al naar topics gezocht met dit onderwerp, maar deze zijn allemaal erg verouderd. Ik zag dat jullie weegmoment vandaag (zondag) was dus ik spring er meteen mooi in.
Ik ben 1.81m en vanochtend woog ik 77,2 kg. Ik wil graag naar de 72,5 kg.
Alle reacties Link kopieren
Toch is iedereen wel ( iets) afgevallen als ik het zo lees; goed gedaan hoor!
@StrongTogether; jij helemaal met 1,3 kg, heb jij geheel je eetpatroon aangepast of laat je het snoepen ( behalve de salami;)) staan?

Ik heb mijn gegevens in de tabel verwerkt; -0,5 kg is het resultaat. Niet verkeerd, maar voor wat ik er voor laten moet ( snoepen) en wat ik ervoor moet doen( sporten) had ik eerlijk gezegd toch wel iets meer van verwacht.

Er was een vraag in dit topic over doelstellingen; mij helpt het een doel te stellen op korte termijn als in; deze week ga ik 3x sporten en dan plan ik dat van te voren in. Dit zet ik in mijn agenda en behalve dat ik ziek ben of een uitzondering, ga ik sporten.
Moet ik mij alsnog wel toe zetten hoor, het is niet zo dat ik elke keer denk van' joepie, nu ga ik eens lekker sporten...'
Alle reacties Link kopieren
Nijne en pop, welkom! Jullie kunnen zelf de tabel invullen! :) als je een paar berichten terug gaat zie het ww.

Dos-Flamingos. Ik heb wel drastisch mijn eetpatroon aangepast inderdaad. Ik let vooral op koolhydraten, dus eet veel meer groenten en dan geen aardappelen bij het avondeten bijv. Daarnaast eet ik nu 6x per dag. Eerder was dat 2 of 3 keer per dag. Kei slecht natuurlijk. En daardoor ging ik ook snel naar andere/slechte dingen snaaien.

Daarnaast sport ik niet dus moet ik het wel drastisch mijn voedingspatroon aanpassen. Bevalt me goed! Heb ook nooit honger.. top om vol te houden dus! En in het weekend let ik niet zo op.. juist omdat ik mezelf ook niet teveel wil "straffen" dit houd het leuk voor mezelf en daardoor dus ook vol te houden.

Oh en over doelen gesproken! Zou met kerst op zn minst 70kg willen wegen. Misschien nog wel minder wie weet! :cheer:
anoniem_351228 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 22:26
Reden: Info toevoegen
7.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het valt me trouwens op dat veel dames alweer een beetje afhaken wat schrijven betreft! Dit is erg jammer!

Jullie geven toch niet nu al op he dames? :nope:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon aangekomen :-o. Vorige keer 72,7 en nu 73,1. Maar beter gaan opletten deze week.
O: sojayoghurt met fruit en groente gemixt, eten met muesli
T: fruit + rauwkost
L: soep + brood
T: bananenbrood
D: pasta pesto met kip
Nee hoor, nog héél serieus bezig! :D
Ik heb ook echt het idee dat je het al gaat zien!

Vandaag ga ik eten;
O: Kwark met aardbeien
T: komkommer en amandelen
L: avocadodip met worteltjes en een bakje kwark
T: nectarine
A: "tomatenprutje" met veel groentend, havermoutwrap en zalm

Wat eten jullie aan gezonde tussendoortjes?
Alle reacties Link kopieren
Tussendoortjes koolhydraatarm
- komkommer met kaas
- ei
- ongezouten noten
- paar plakjes kipfilet

Anders met koolhydraten bijv.
- fruit
- cup a soup met een cracker
- gewoon een cracker

Dit zijn wat voorbeelden!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Han! De volgende week beter! Kan het zo zijn dat je de menstruatie verwacht? Dan houd je ook vocht vast?
Alle reacties Link kopieren
Ohohoh Jongens, het was een heel druk weekend en zó slecht. Borreltjes, ijsjes, sushi... Grmph. Ik blame the menstruatie, al is dat natuurlijk een slap excuus. Ik was dan ook niet verrast toen er niks af was vanmorgen. Vandaag starten we gewoon vol frisse moed hoor! Iedere dag is een nieuw begin, zullen we maar zeggen. Oh, en wèl gesport en heel veel gelopen en gefietst. Zorgt er denk ik voor dat ik ook niet ben aangekomen :).

O: Shake met spinazie, sinasappel, mango en banaan
T: Weet ik nog niet
L: Bietensalade met quinoa en walnoten
T: Rijstwafel met smeerkaas
D: Hartige taart met pompoen en wortel

Een hele mooie, uitgebalanceerde dag weer. Niet te boos zijn op mezelf is best lastig.

@StrongTogether, trots op je! Je bent echt een inspiratiebron voor mij. Andere dames zijn ook goed bezig, fijn om aangehaakt te blijven. Ik blijf meelezen! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Zooo even tijd voor een update!
Welkom Nijne en Pop, gelukkig loopt dit topic lekker vol!

Ik zie hier toch wel resultaten al - Strong Together WOW!! maar als je je eetpatroon zo hebt omgegooid dan is dat wel begrijpelijk.

Hier: ik heb een beetje hetzelfde als Flamingos, heb de hele week erg opgelet, behalve twee zwakke momentjes, (klein beetje hagelslag op mn yoghurt en een radler) geen toegevoegde suiker en ik ben maar 0.3 kilo afgevallen :thunder: ... Nou ja,
In ieder geval is het begin er... misschien moest mn lichaam even schakelen en ik heb het idee dat mijn hormonen een zooitje zijn...

Ik ga ook wat letten op koolhydraten, misschien eet ik stiekum toch wel wat teveel van. Proberen 's avonds weinig koolhydraten te eten.

Ik ga in ieder geval wel een nieuwe weegschaal kopen, wij hebben er een op zonneenergie, en die doet het de helft van de tijd niet vanwege te weinig licht en je moet er minstens 4 keer op gaan staan om zeker te weten wat je gewicht is... Nu komt er weer eentje met batterijen hoor...

Gisteren gegeten -erg druk, we moesten het huis baby-proof maken, (kwam ook zo onverwacht dat ons zoontje begint te tijgeren - NOT :facepalm: ) dus niet veel gegeten.

O: grote bak yoghurt met muesli en fruit,
T: -
L: twee boterhammen, een met kipfilet en een met Philadelphia en een smoothei (dat had het tussendoortje moeten zijn.)
T: - geen tijd..
D: grote salade met wortel, dadels, amandelen en sinaasappel.

Vandaag weer wat meer, ook tussendoortjes, dat is voor mijn gemoedstoestand ook beter hoop ik, ik ben echt zo'n snickers persoon, onuitstaanbaar als ik honger heb!

Ik ben op werk, dus snel weer verder!
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Wauw dames! Bedankt voor jullie lieve enthousiaste complimenten! :hyper:

Ik zou me vooral niet uit het veld laten slaan als het een week even wat minder is dames. Elke gram telt toch?!

:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Tussendoortjes
- Fruit
- Rauwkost
- Bananenbrood
- handje noten
- Yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Ugh.. gisteren was niet echt een goede dag.
Begon goed:

Ontbijt met chia pudding
maar toen ging het mis... ik had om half 10 al mijn snoeptomaatjes al op en en om half 12 heb ik een broodje BLT +wat kwark gegeten omdat ik nog steeds honger had...
Toen had ik om 2 uur weer honger en heb ik salade met frietjes gegeten (wel maar een paar frietjes, misschien 200 gram ofzo, geen grote bak.
Ik had toen in ieder geval geen honger meer :-D
s' avonds grote guilt trip natuurlijk en
D. was gelukkig koolhydraatarm (maar niet echt dieetwaardig): ovenschotel kipfilet met courgette en feta.

Nou ja, vandaag ga ik ietsje magerder verder, maar ik zit wel te denken of ik misschien toch niet wat te weinig eet op een normale dag, want om twee uur werd ik echt helemaal duizelig enzo van de honger...

Eens kijken wat vandaag brengt....
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Hi Sasky, iets wat kan helpen is om je dagelijkse caloriebehoefte te berekenen. Die is voor iedereen anders. Google maar even: 'berekenen dagelijkse caloriebehoefte' en je vindt op basis van je leeftijd, lengte en gewicht het 'juiste' aantal calorieën. Om af te vallen moet je daar maximaal 20% vanaf trekken, anders wordt het crashen en dat willen we natuurlijk niet. :whip:

Zo kwam ik er zondag achter dat mijn dagelijkse caloriebehoefte rond de 2300/2400 ligt. Ik ben groot, nu nog relatief zwaar en ik leid een actief leven. Om het e.e.a. kwijt te raken moet ik dus rond de 2000 per dag uitkomen. Let, om het nog iets 'makkelijker' ;-) te maken ook op de verhouding vet/koolhydraten/eiwit. Deze 'zou' rond de 30/30/40 procent van je dagelijkse voeding moeten zijn. Een app als MyFitnessPal geeft me heel goed inzicht. Ik merk dat ik langer 'vol' zit van eiwitrijke producten zoals kwark, vis en (mager) vlees.

Het zijn en blijven natuurlijk allemaal sommetjes. Voor iedereen is het anders en het staat zéker niet in steen gehouden, maar handig is het wel. Geeft een beetje 'inzicht' en iets (voor mij in ieder geval) om naar toe te werken. Als het goed is heb je ook minder hongergevoel zo, Sasky! Daarbij - een patatje af en toe is zó lekker.

Good luck to ya all! :couple:
Alle reacties Link kopieren
Thanx Meandyou! ik heb er net even naar gekeken, volgens dit heb ik 2044 kcal nodig om op gewicht te blijven, dat is niet veel (BMR 1487 o_o ). ik zou dus rond de 1800 kcal moeten komen Als dat klopt dan is het ook wel duidelijk waarom ik niet afval....(ok, ik ben pas twee weken bezig...)

Ik zal die app ook eens installeren, maar ik vind dat erg moeilijk omdat ik niet altijd mn porties weeg en soms kennen ze dingen niet die ik eet... en koolhydraatarm lijkt the way to go te zijn. We hebben een tijdje koolhydraatarm gegeten maar zijn oa. door een experiment met veganistisch eten toch wel weer de kant van de koolhydraten opgeschoven... ik heb gisteren al zitten zoeken naar koolhydraatarm en makkelijk :yum: is wel wat te vinden gelukkig!

Koolhydraatarm en vega is erg moeilijk hebben we wel gezien. Gek genoeg bleef ik gedurende het experiment wel goed op gewicht, hoewel veel koolhydraten.. Nou ja, alles is anders nu dat blijkt wel...
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Ja lastig he Sasky om een voedingspatroon te vinden die bij je past.

Ik doe ook koolhydraatarm. Je kan koolhydraatarm wel combineren met vegetarisch maar niet veganistisch. Al zit er in bijv in vegetarische hamburgers meer koolhydraten dan runderburgers.

Je moet wel goed opzoeken wat je wilt met koolhydraatarm er zijn bepaalde niveaus in. Zeer streng koolhydraatarm betekent dus ook geen fruit.. nou ik eet gewoon fruit als ik daar zin in heb. Heb koolhydraatarm brood gekocht bij albert Heijn. Dus in het weekend ontbijt ik lekker met brood. Ik eet ook geen varkensvlees omdat dit vaak heel vet is en slecht verteerbaar. Ook krijg je van varkensvlees lichamelijke klachten. Ik heb fibromyalgie en sinds ik geen varkensvlees eet heb ik een stuk minder pijnklachten..

Echt iets om serieus over na te denken! Skip varkensvlees!
Alle reacties Link kopieren
@Strongtogether, wij hebben een hele tijd GOK (grip op Koolhydraten) gedaan, nu ik er over nadenk, is mijn man daar 10 kilo mee kwijt geraakt, en ik veel minder, dus misschien is het voor mij ook niet het ware...

Ik heb wel koolhydraten nodig merk ik dus heel streng kan ik er niet in zijn, maar ik wil bijvoorbeeld graag weer 's avonds koolhydraatvrij proberen te eten. En geen fruit is voor mij helemaal geen optie, ik eet veel fruit en dat wil ik ook graag zo houden (hoewel ik wel naar groente varianten voor mijn tussendoortjes aan het kijken ben)

Haha, varkensvlees eet ik inderdaad al een hele tijd niet meer, Omdat het niet zo gezond is onder andere. tegenwoordig vindt ik het ook echt vies als ik het per ongeluk eet...

Vandaag weer een beetje netjes.

O: Chia Pudding
T: smoothie mango/ananas
L: Een of andere curry soep met quinoa, wortel en champignons, salade met ei, tomaat
T: appel
D: Cheeseburger (gehakbal met een schijfje kaas erop) en groene salade.

Na het middageten werd ik weer heel erg duizelig, dus snel die appel erachteraan. Ik ben nog redelijk duizelig op de fiets naar huis gestapt maar de beweging deed goed.
Ik denk dat ik mijn espresso na het middageten maar eens weg ga laten, koffie en ik zijn niet echt vrienden.... maar een espressootje drink ik nog wel graag.
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
@Sasky, ieder lichaamstype is anders - belangrijk om te weten wat jíj nodig hebt. Ik háát calorieën tellen maar merk wel dat het richting geeft, vertrouwen en een 'guideline'. Maar het zijn stomme dingen omdat een supervullend gezond stuk bananenbrood 200 kcal is, maar een mars ook. Daarom is het ook goed om te kijken naar die verhouding. Ik vind het ontzettend lastig om te minderen met koolhydraten - eet zelf geen eieren dus dat maakt het lastig.

Afgelopen twee dagen waren heel goed. Ik houd me weer aan mijn dagmenu's, snoep niet en eet lekker. Vandaag:
O: Bananenpannenkoekje (15 gr havermout, banaan en ei gemixt) met klein beetje pindakaas
T: Cappuccino
L: Soep, hoop ik. Anders rijstwafels met smeerkaas en rauwkost.
T: Eiwityoghurt met fruit
[Zware krachttraining]
D: Gevulde courgettes met vegagehakt (ben geen vega, maar zooo lekker af en toe!)

Succes ladies weer vandaag!
Ik ben vegetariër en eet koolhydraatarm. Wel 1 a 2 keer in de week via. Ik eet noten (max 20 per dag) tofu, soya, ei, vleesvervangers zonder korstje, paddenstoelen, véél groene groenten en wat fruit.

Tussen de middag maak ik veel havermoutpannenkoekjes met salade. Vult en is heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven