Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
02-05-2019 13:47
Ik word volgens mij dik van kinderen en huishouden, want ik loop steeds langs de koelkast, of eet iets van hun borden, of ben aan het koken en neem dan lekker veel hapjes, of vind een stuk feta in de koelkast en maak daar dan ineens een fantastische taart mee. Op kantoor zijn er met name veel salade en crackers > veiliger.
Haha vooral dat koken is een dingetje ja! Maar dan zorg ik dat ik eens schaaltje komkommer/tomaat heb ofzo dat is veiliger
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een overmoedige bui en heb mijn bikini gepast.. En hij past zowaar weer (drie jaar geleden voor het laatst gedragen denk ik).. Of ik het er nou heel mooi uit vind zien, is een ander verhaal, maar hij past..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
02-05-2019 14:51
Ik had net een overmoedige bui en heb mijn bikini gepast.. En hij past zowaar weer (drie jaar geleden voor het laatst gedragen denk ik).. Of ik het er nou heel mooi uit vind zien, is een ander verhaal, maar hij past..
waah! wat cool. Ik hoop dat je m ook snel weer mooier vindt zitten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje gedoetjes met mijn telefoon hier. Site laadt zo traag pfff. En toen ik een bericht had getypt, kon ik hem nergens meer vinden. Poging 2...

Nicksen80
Start: 84.7
Streef: 77
Huidig: 84.7
Afgevallen: 0
Tussendoel: 82,5 op 1 juni


Ik doe maar gewoon verse start vandaag in de tabel. Kan wel blijven denken aan die 102 kilo die ik ooit woog, maar het gaat om nú :-D
Precies zo voor het streefgewicht. Kan wel 68 neerzetten, maar ik denk niet dat dat erg realistisch is. En mocht ik op die 77 komen, dan kan ik het altijd weer aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Heb hier ook nog een bikini liggen. Die durf ik nog niet te passen. Onder de 80 en dan mag het :-D Voel me trouwens toch veel lekkerder in een badpak. Dochter wil nog wel eens stoeien enzo en dan blijf ik in een badpak toch net iets beter bedekt na zo'n actie.

Vandaag de paaseitjes weerstaan, eindelijk! En nu voorlopig niet op mijn werkplek aanwezig dus waarschijnlijk is alles op tegen de tijd dat ik weer mag.

Vandaag een goede dag tot nu toe. Netjes gegeten, ook voldoende fruit. Nu aan een kop kippensoep (had ik nog in de vriezer). Straks nog een tosti als ik trek heb.

En niet veel boodschappen gedaan nog gisteren. Alleen het hoognodige. Maar wat ik kocht was gezond. Is ook niet veel in huis nu. Zondag komt dochter weer thuis, dan kom ik toch weer in een ander ritme. Dan kook ik weer. En is er ook meer lekkers in huis om te weerstaan :-?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo uit eten (zakelijk). Een Frans restaurant.
Het gaat lastig worden, want ik ben moe en heb het steenkoud en ga met mensen die dol zijn op cote de boeuf, wijn, kaas, meer wijn en andere lekkernijen. Ik overweeg soep en een salade (twee voorgerechten dus, anders zit ik naar een leeg bord te staren). En dan een beschaafd toetje toe (geen profiteroles, maar iets van fruit ofzo).
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
02-05-2019 16:01
waah! wat cool. Ik hoop dat je m ook snel weer mooier vindt zitten!
Hij zit op zich wel oke.. Ik vind mijn buik alleen even niet zo mooi. Het gaat allemaal wat hangen zeg maar en ik heb vel over :facepalm:
Zal ook met de periode van de maand te maken hebben hoor, dat ik even wat minder happy ben. Om mezelf toch maar wat te motiveren heb ik stiekem al een foto gemaakt die eigenlijk pas na een maand gepland stond en ik was best verbaasd over het verschil... Er verschijnt zowaar iets dat op een taille lijkt... :sherlock: Ga alleen wel elke foto nu in bikini maken, om het verschil beter te kunnen zien gezien je steeds hetzelfde draagt.

Heb ook zin in chocola en in wijn in de kroeg op dit moment.. Maar om niet in de verleiding te komen, heb ik net na het sporten gedoucht en meteen mijn pyjama aan getrokken zodat ik de deur niet meer uitkan. Vanmiddag keurig de Tony in de supermarkt weerstaan, las gisteren hoeveel punten één blokje was.. Omdat ik nog veel punten overheb en omdat ik toch wat mag van mezelf, mag ik vanavond een cracker met chocopasta. Soort alternatief dan maar..

@nickson je staat in de tabel hoor! Goed dat je de paaseitjes hebt weerstaan en van de gezonde boodschappen. Bikini was hier wat noodgedwongen ivm de naderende vakantie..

@maan geniet van de gyros!

Zo, ik ga op de bank een serie kijken. Vandaag niet heel veel gedaan, wel gesport en goed gegeten (tot nu toe dan).. Fijne avond allemaal
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Toch gewoon genieten van het uit eten gaan hoor Madame. Al is het maar omdat je er niks voor hoeft te doen en niks hoeft op te ruimen achteraf. Vind ik vaak het allerfijnste van het hele " uit eten gaan" :-D

Dank voor het toevoegen Meredith.
En wat leuk dat je het verschil al ziet! Een foto maakt dat veel duidelijker dan een weegschaal hè. En eigenlijk gaat het daar ook gewoon om. Die centimeters eraf. Althans, bij mij is dat zo :-)

Ik heb dus één kom soep op en verder niks. Niet echt trek nu, maar moet eigenlijk nog wel wat eten. Ben alleen reuzelui. Ga dus gewoon éérst op de bank een serie kijken. En dan verzin ik intussen wel waar ik zin in heb. Ik zei al, weg is mijn ritme deze week :-D

Fijne avond allemaal nog!
Alle reacties Link kopieren
Qua beweging houdt de app Google Fit voor mij bij hoeveel ik beweeg. Ik fiets elke kantoordag 8 km op en neer, doe altijd een uitgebreide lunchwandeling en loop ook in de kleinere pauzes die ik neem een blokje om. Op thuiswerkdagen probeer ik 's avonds een extra stuk te wandelen.

Ik heb me daarnaast ook aangemeld voor een paar maandjes fitchannel, om te zien of me dat bevalt. Vanaf half juni is mijn werk niet meer op fietsafstand namelijk. Ik hoef dan alleen nog maar naar het station te fietsen en die is veel dichterbij. Dus om het gebrek aan (fiets)beweging te compenseren, fitchannel dus.
Alle reacties Link kopieren
nicksen80 schreef:
02-05-2019 19:01
Toch gewoon genieten van het uit eten gaan hoor Madame. Al is het maar omdat je er niks voor hoeft te doen en niks hoeft op te ruimen achteraf. Vind ik vaak het allerfijnste van het hele " uit eten gaan" :-D

Dank voor het toevoegen Meredith.
En wat leuk dat je het verschil al ziet! Een foto maakt dat veel duidelijker dan een weegschaal hè. En eigenlijk gaat het daar ook gewoon om. Die centimeters eraf. Althans, bij mij is dat zo :-)

Ik heb dus één kom soep op en verder niks. Niet echt trek nu, maar moet eigenlijk nog wel wat eten. Ben alleen reuzelui. Ga dus gewoon éérst op de bank een serie kijken. En dan verzin ik intussen wel waar ik zin in heb. Ik zei al, weg is mijn ritme deze week :-D

Fijne avond allemaal nog!
Aah nogal mislukt. Er was een soort menu voor de tafel en hoewel ik niet enorm veel heb genomen was het alsnog niet mager. En heerlijk. En goeie wijn. Morgen weer fietsen en crackers eten! Zz
Alle reacties Link kopieren
Nou, vandaag dan maar weer gewoon de draad oppakken Madame. Wel fijn dat het lekker was :-D Van een keertje uit eten zal je ook geen kilo's aankomen tenslotte!

Hier laatste dag werken, gelukkig wel thuis dus hoef lekker niet de auto in. Dan even ruim een week vrij, heerlijk! Dagjes uit gepland, dus het wordt wel even opletten qua eten.

Zit nog te verzinnen wat ik zal gaan eten vandaag en morgen. Heb eigenlijk wel trek in carpaccio dus ik denk dat ik daar voor kies. Lekker een maaltijdsalade van maken vanavond of morgen. Nu eerst maar aan het werk, hup hup :nerd:
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb gisterenavond op die cracker na dus niet gesnaaid.. Reden: om 20.00 uur als een blok in slaap vallen op de bank :P Overigens viel de cracker met chocopasta vies tegen, zonde van de punten dus.. De volgende keer wel een beetje kwark met chocoladestukjes, kijken of dat beter bevalt..

@madame: Soms kun je dit soort etentjes of avondjes gewoon niet vermijden.. En volgens mij is het al heel wat dat je je er bewust van bent en er bewust over nadenkt, dan dat je het maar gewoon doet. Ik weet niet meer wie het schreef, maar ook ik associeer eten met gezelligheid en waar ik vandaan kom, is dat ook heel normaal.. Ik probeer dus op dit soort momenten heel erg op te letten, niet gezellig mee te eten en bewustere keuzes te maken. Zolang je het niet elke dag doet, gaat het wel goed denk ik. Als je uiteindelijk je streefdoel hebt bereikt, zul je dit soort avonden ook tegenkomen en dan moet wat mij betreft de knop om zijn en het een soort gewoonte zijn geworden. Ik ben nu eenmaal niet zo als mijn zus die alles maar naar binnen kan werken zonder aan te komen..

@Nickson: Heb je uiteindeljk nog wat gegeten? Foto's zeggen zoveel meer dan je eigen spiegelbeeld, daarom doe ik het ook. Ik werd mij ook echt bewust van mijn 'dik zijn' toen ik afgelopen jaar ergens tijdens een vakantie een foto maakte en mijn eigen buik zag. Heb de foto opnieuw laten maken, maar dan zonder buik. Daarna onbewust wel begonnen met afvallen, maar in april ging de knop echt om. Ik wil het niet meer op die manier, ik wil mij gewoon goed voelen.. En wat je zegt qua gewicht ben ik het helemaal mee eens. Ik heb nu wel een streefgewicht, omdat ik ergens een doel wil hebben, maar door krachttraining te doen, kom je ook weer aan, niet qua omvang, maar qua gewicht. Dus eigenlijk is mijn uiteindelijke doel mijzelf weer mooi vinden en of dat nu op 69 kilo of 64 is, maakt mij niet veel uit. Als ik mij dan goed voel, dan is het goed..

@cindie: ben benieuwd hoe Fitchannel je bevalt? Heb er zelf ook even naar gekeken, maar vind het nogal prijzig, zeker in combinatie met ww en de personal trainer..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Zo, terug uit Duitsland. Ik heb daar redelijk geprobeerd me in te houden, hoewel het buffet niet meewerkte.

Ondanks de twee stukken taart en vandaag ongesteld geworden staat de wijzer nu echt op 91.

Mijn hooikoortstabletten bouw ik af, het weer lijkt beter te worden voor de hooikoortspatiënten. Hopelijk ga ik snel weer naar beneden. Ik denk er soms over om te gaan crashen met shakes, maar als ik daarna weer naar 1600 kcal ga, dan gaat mijn lichaam waarschijnlijk spek hamsteren?

Over spek gesproken, een mooie zijde spek kost in Duitsland €1,40. Een klein stukje vetspek betaal ik in Nederland al snel €2,- voor.

Ik gebruik ze voor kaantjes bij de stamppot, of om een ovenschotel te bedekken. Dan eet ik wel de knapperige kaantjes, maar het uitgesmolten vet sla ik over.

:yum: Verkeerd, maar oh zo lekker.

Even bekennen.
Ik heb in Duitsland een paar potjes Griebenschmalz gekocht.
Ze blijken op een broodje niet méér kcal te leveren dan belegd met halvarine en kaas. En er zit zóveel meer smaak aan.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 03-05-2019 22:17
10.91% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
03-05-2019 09:12
Zo, terug uit Duitsland. Ik heb daar redelijk geprobeerd me in te houden, hoewel het buffet niet meewerkte.

Ondanks de twee stukken taart en vandaag ongesteld geworden staat de wijzer nu echt op 91.

Mijn hooikoortstabletten bouw ik af, het weer lijkt beter te woren voor de hooikoortspatiënten. Hopelijk ga ik snel weer naar beneden. Ik denk er soms over om te gaan crashen met shakes, maar als ik daarna weer naar 1600 kcal ga, dan gaat mijn lichaam waarschijnlijk spek hamsteren?

Over spek gesproken, een mooie zijde spek kost in Duitsland €1,40. Een klein stukje vetspek betaal ik in Nederland al snel €2,- voor.

Ik gebruik ze voor kaantjes bij de stamppot, of om een ovenschotel te bedekken. Dan eet ik wel de knapperige kaantjes, maar het uitgesmolten vet sla ik over.

:yum: Verkeerd, maar oh zo lekker.
Niet gaan crashen! Het is bewezen dat bijna iedereen daarna weer aankomt en het je dus op termijn niets oplevert, behalve verlies van geld, motivatie en tijd. Het moet er af op precies de tegenovergestelde manier als het weer aankomt helaas: van onbewust eten naar bewust, van weinig bewegen naar meer, van snaaien en snoepen naar meer controle over wat je naar binnenwerkt.

Mijn diner van gister is inderdaad eigenlijk iets normaals, dank voor die opmerkingen. Ik ga proberen tot mid juli heel bewust om te gaan met dat soort avonden (er komen er idd nog een aantal, plus verjaardagen, plus gezellige zomeravonden met vrienden, kortom het leven) en daarna weer een stukje minder bewust. Zolang ik me niet ongans eet en zuip moet het idd ook gewoon kunnen. En dan de volgende dag weer bewegen, yoghurt, fruit, gezond.

Fijn weekend alvast allemaal!
@snoesje, met crashen bereik je op termijn niet zoveel, het is behoorlijk slecht voor je organen ook... Beter traag en gestaag (en blijvend) dan maar kort ''plezier'' (leven van shakes is niet echt plezierig)

Vandaag weer buikspier foto gemaakt, weer klein verschilletje hoor.
Weegschaal blijft maar hangen op die 61kg, das wel goed, geen idee of nog beetje eraf mogelijk is (of me juist spier kost)... dus ga lekker op deze voet verder.
Alle reacties Link kopieren
@ MeredithGrey Tot nu toe bevalt Fitchannel goed, maar ik heb het nog maar 2 weken. Ze hebben verschillende programma's, waaronder gewoon fitnessoefeningen, maar ook yoga, dansen, krachttraining etc. Er zitten ook weekmenu's bij, maar die volg ik niet, alhoewel ik er al wel eens receptjes uit heb gehaald. Ik kan me voorstellen dat het voor jou erg prijzig wordt en ik vraag me ook af of het toegevoegde waarde heeft als je ook een personal trainer hebt?

Over etentjes en feestjes gesproken, daar zit ik werkgerelateerd ook helemaal vol mee deze maand. Volgende week woensdag een teamlunch, vrijdag een etentje met het team, later deze maand nog een feestje van de werkgever. Dat wordt vooral bewuste keuzes maken dus :proud:
Alle reacties Link kopieren
Zo net even snel boodschappen gedaan en heb bijna alles voor deze week al binnen. De broodjes roken ontzettend lekker, maar doorgelopen en keurig alle chocola genegeerd...

Vandaag eet ik wat vroeger, heb een borrel met vrienden en gezien zij na werktijd komen is het op tijd. Ik ga daarom straks al eten en vanmiddag alleen een smoothie gehad... Geïnspireerd door Maantje, maak ik flamkuchen met gyros, echter wel met champignons, tomaat, kwark ipv creme fraiche, gyros van kip (of nou ja kip met gyroskruiden ;) ) en eigengemaakte knoflooksaus van kwark. Voor als ik thuis kom, maak ik nog wat kipkerriesalade, dan kan ik dat eten op een cracker... Ik loop er heen en kijk wel of ik terugloop of halverwege een bus pak..

En Snoes niet crashen hoor.. Heeft helemaal geen zin, bovendien zijn die shakes nog hartsikke smerig ook..

@cindie.. Dacht ook meer voor de periode na mijn trainer. Ik kan die man niet eeuwig betalen :cry:
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@MeredithGrey Lijkt me best prijzig, ja, zo'n personal trainer. Er zit ook vriendenvoordeel bij zo'n abonnement, 10 % korting. Mocht je geïnteresseerd zijn een keer, stuur dan maar een berichtje!
Alle reacties Link kopieren
@MeredithGrey Wat goed!! En de rest komt vanzelf wel, hij past weer! En fijn dat ik je menu heb kunnen inspireren ;)

@nicksen Goed bezig! Lijkt me best lastig als je dan lekkers in huis hebt voor je dochter. Ik merk het al bij zoon die vrijwel altijd mariakaakjes of rozijntjes eet, dus niet echt snackwaardig. Maar als er verder niets is is het toch wel lekker ;)

@MadameJean Het klinkt alsof je er wel van hebt genoten :)

@CindieY Wat is Fitchannel? Ken het niet!

@Snoesje Welkom terug! Crashen is volgens mij nooit goed, als je dan weer normaal gaat eten vliegen de kilo’s eraan zeggen ze. En het lijkt me ook niet vol te houden...

@Thuis Mooi dat je buikspieren steeds beter te zien zijn. Man zei hetzelfde tegen mij van de week dus ik helemaal blij!

Nou ik ben echt finaaaaaal de mist in gegaan gisteren. Na het broodje gyros (hemels) te veel wijn en toen hebben we nog zeer romantisch een McFlurry gehaald. Haha, ik zeur daar al jaren over, en man vond dat ik het nu wel eens verdiend had. Ik heb de calorieën niet bijgehouden maar gok zo maar dat ik het ook niet wil weten :-o
Morgen ga ik uit eten met mijn beste vriendin, dan wil ik eigenlijk ook gewoon lekker genieten. En zondag een verjaardag van familie met taart... ik ga op deze manier volgende week de 61 kilo niet halen ben ik bang. Maar vind dat ik zo goed bezig ben dat ik mezelf ook al die leuke dingen niet wil ontzeggen. Ik wil wel zorgen dat ik minder eet, of bijvoorbeeld geen toetje, maar ik wil er eigenlijk tijdens leuke momenten ook niet mee bezig zijn. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
@maantjeroos ik weet nog niet hoe ik daar mee om zal gaan.

Ik denk door de leuke momenten leuk houden door dan niet te dieten, maar de komende 10 weken -waarin ik nog 4 kilo kwijt wil- wel op te passen dat er niet te veel gevreten wordt. Dus wel met vriendin uit eten, maar niet het grootste toetje? Klein stukje taart nemen bij familie en verder die dag gezond eten? Zoiets?

Op lange termijn, als ik streefgewicht heb gehaald zal ik zoiets als 80:20 gaan toepassen; 20 procent vd maaltijden niet opletten en de rest wel.

Een dieet kan immers niet voor eeuwig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik wil meeschrijven als dat mag! Ik ben nu drie weken echt goed bezig (sporten, gezond eetpatroon). Mij lijkt het leuk om gezellig te kletsen over onze doelen. Ik weeg 71 kilo en wil 55 kilo wegen. Ik ben 1.62 m kort.

Momenteel doe ik aan pump (sportschool), hardlopen (en buikspieren), krachttraining (sportschool) en ga ik het dansen weer oppakken :)
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte zojuist op het toilet wel mijn riem los, maar mijn broek blijkbaar niet. Daar kwam ik pas achter toen ik hem weer op wilde trekken. Okee, dus die broek valt me nu letterlijk van het gat.
:cheer:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
03-05-2019 19:52
@maantjeroos ik weet nog niet hoe ik daar mee om zal gaan.

Ik denk door de leuke momenten leuk houden door dan niet te dieten, maar de komende 10 weken -waarin ik nog 4 kilo kwijt wil- wel op te passen dat er niet te veel gevreten wordt. Dus wel met vriendin uit eten, maar niet het grootste toetje? Klein stukje taart nemen bij familie en verder die dag gezond eten? Zoiets?

Op lange termijn, als ik streefgewicht heb gehaald zal ik zoiets als 80:20 gaan toepassen; 20 procent vd maaltijden niet opletten en de rest wel.

Een dieet kan immers niet voor eeuwig zijn.

Ik houd me aan 1600 kcal, niet aan "wat wel of niet mag".
Op een verjaardag staan we met zijn drieën de streepjescode van de taartdoos te scannen.
I.p.v. lekkere worst en kaas eten we daarna paprikareepjes e.d.

Via de app "My Fitness Pal" houd je de stand gemakkelijk bij.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Welkom, SadSloth !

@MaantjeRoos, was de McFlurry wel lekker? Ik wil hem wel even voor je opzoeken. ;-)

@MeredithGrey, die Flammkuchen klinkt lekker.

@Nicksen80, probeer je lunch te preppen voor de dagjes uit, dat scheelt al veel. Die ene dag dat ik én lunch én een stuk taart had gegeten, heb ik 's avonds gewoon niets van het toetjesbuffet gepakt, maar braaf een kop kruidenthee gemaakt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gisteren uiteindelijk een goede dag gehad. Enorm trek in zoetigheid 's avonds, maar het was verholpen met een bak aardbeien gelukkig. Vanmorgen op de weegschaal gestaan (kon het niet laten) en er is al weer 8 ons af in twee dagen. Ga zondag ook even wegen en geef dat gewicht dan door hier voor in de tabel. Houd gewoon de zondag aan als weegmoment.

Lunch preppen voor dagjes uit ga ik inderdaad doen. Neem gewoon boterhammen mee. Doen we meestal, maar vaak laat ik me dan gedurende de dag verleiden tot lekkere dingen. Ijsje, hotdog, dat soort dingen. Heb eierkoeken op de lijst gezet dus die gaan ook mee. Toch wat te eten tussendoor zonder dat het gelijk 400 kcal zijn.

En snoes wat fijn van die broek! Dat is wel even een feestelijk moment lijkt me. Wauw :cheer:

Ik heb nog niet echt een idee over hoe mijn eetpatroon gaat worden als ik alle extra kilo's kwijt ben. Eigenlijk denk ik dat ik gewoon zo door ga. Af en toe wat lekkers dat ongezond is, maar de basis houd ik gelijk denk ik. Zou niet weten waarom ik een extra schep rijst of een extra boterham bij de lunch moet nemen. Heb nu geen honger dus ik eet voldoende. En volgens mij is het ook zo, dat hoe minder je weegt, hoe minder kcal je nodig hebt? Dus met mijn huidige eetpatroon zal het gewichtsverlies ergens een keer stagneren dan vermoed ik. Hoop alleen wel dat ik mijn doelen dan al in zicht heb. Ik zou het erg demotiverend vinden als ik "mijn best doe" en er vervolgens niks meer af gaat o_o

Heb gisteren mijn werk niet af gekregen dus ik moet zo nog even verder. En het huis moet weer gepoetst. Lekkere start van de vakantie niet waar :-D Heb gisteren ook al voor een aantal dagen het menu gemaakt. Dochter is morgen weer thuis, dus dan komt er weer ritme in.
De boodschappen heb ik weer eens besteld, die worden vandaag bezorgd. Voor mijn verhuizing deed ik dat altijd, maar woon nu boven het winkelcentrum. Vind het dus eigenlijk onzin, maar ik denk dat ik toch minder verleid wordt tot impulsaankopen als ik ze bestel. Beter voor de lijn en beter voor de portemonnee :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven