Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?

28-06-2017 13:23 912 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)


Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:

Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Carolinetje 1.74 62 76 75.5 75.5 74.9 74 73.2 73 73.1 -2.9
Viva888 1.58 58 68.3 66.8 66.8 66.2 65.3 65.0 64.9 64.3 -4.0
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Martjeb 1.74 74 83 81.7 80.3 79.7 80.3 79.2 79.2 -3.8
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
Juliette87 1.73 75 85 84.5 84.5 83.6 83 82.6 82.2 81.1 80.3 -4.2
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2



Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5
Carolinetje 1.74 62 72 71 -5.0
Viva888 1.58 58 X 64 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 -3
Martjeb 1.74 74 79.5
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 -3.5
M_W 1.62 75 85 86 -3.0
Juliette87 1.73 75 80 80 -5.0
NymphadoraTonks 1.76 65 82.5 81.8 6.2
Ikbenik 1.61 60 62.2 61 -4.8
Whiterabbit 1.65 70 75.4 74.1 -2.5
Bois01 1.61 75 91.1 90.8 20.3
Barlis 1.78 75 X 83.8 -
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jep, vandaag is de dag! Ik wil wel in de tabel. Mijn doel is 79 en weeg nu 93. Ga ook geen plan volgen behalve gezond eten en meer bewegen. Ik weet best hoe het zou moeten namelijk, de uitvoering is alleen het lastigst.

Ook ik heb van die momentjes dat ik zie hoe zwaar ik eigenlijk ben, vooral op foto's die mensen me laten zien. Dat is toch wel een tikkeltje erger dan hoe ik mezelf in de spiegel zie gek genoeg.

Vanavond verjaardag waar we blijven eten, dus heb klein ontbijt en kleine lunch gepland, voor het geval de maaltijd niet zo gezond uitvalt.

succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee. Gewicht niet bekend, ik moet nog even moed verzamelen o_o
In ieder geval 10-15 kilo eraf is het doel.
Heb sinds ik er weer bewust mee bezig wil alleen maar hónger >:-(
Alle reacties Link kopieren
Mag ik er ook bij?
45 jaar, 1.63, ongeveer 95 kilo.
Ik ga het maar niet over streefgewicht hebben, er moet gewoon veel af. 25, liefst 30.

Vandaag (weer) begonnen met koolhydraatarm. Ik ben ooit goed afgevallen met Limiet65, maar dat spul mag helaas niet meer verkocht worden (Ik :heart: stackers). De 63 kilo heb ik daarna nooit weer gehaald.

Tijdens mijn zwangerschap was ik afgevallen (na de bevalling), maar helaas kreeg ik een huilbaby, ellende op het werk en een burn-out. Wat er toen aangevreten is zit vastgemetseld. In oktober gaat mijn broer trouwen dan zou ik graag wat slanker zijn, ik voel me nu echt vierkant.

Ontbijt een gebakken ei met een plakje kaas. Erbij een wei-shake, aangelengd met water en een schepje psylliumvezels om de poeperij op gang te houden.

Lunch: een moot rauwe zalm, met wat vers zeewier en een half velletje gesnipperde nori. Beker wei-shake. Tussendoor een hapje koffie-creamer (foei) en een beker verse boerderijmelk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het is 1 juli, de strijd is begonnen.
Het gaat ons lukken, we gaan er voor.

Voor de tabel
Flexibel
36 jaar oud
Weeg 78 kg
Wil graag 69 kg wegen

Vandaag gegeten
Ontbijt met 250 gram magere kwark
Tussendoor een snee roggebrood met kaas
Lunch 2 boterhammen met komkommer
Tussendoor rode bessen uit de tuin.
Diner ga ik een toast met geitenkaas maken met zongedroogde tomaat

Succes allemaal
flexibel wijzigde dit bericht op 01-07-2017 19:03
0.26% gewijzigd
Myrre29, wil ook graag in de tabel :)
Doel: 58
Vandaag: 68,3
gezonder eten (my fitness pal) en meer bewegen.

eetschema:
-ontbijt: havermoutmuffin met blauwe bessen
-tussendoortje: appel met kaneel
-lunch: croque met kaas en kipfilet
-tussendoortje: appel met kaneel
-avondmaal: wraps met gerookte zalm en kruidenkaas
-tussendoortje: waterijsje fanta zero
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook in de tabel!

Huidig gewicht 93,8
Doel 65
Methode gezond eten

Ik ga aankomende maandag starten... jaaaa eerste smoesjes. Vandaag een begrafenis met koffietafel en nadien naar verjaardag en morgen een familie dag met diner.

Ik wil maandag starten met:
yoghurt en iets van nootjes erin
appel en boterham
gevulde soep en meergranenbroodje
kiwi en boterham
avondeten - op maandag ivm sport van de kinderen stokbrood, komkommer en gebakken kip
en 's avonds nog iets te snoepen - moet nog even kijken wat

Als lunch wil ik de soepen van Kromkommer gaan eten. Die zijn goed gevuld en hoef ik toch niet zelf te maken. Een keukenprinses ben ik niet echt.

En van mijn moeder de tip om tussen 9 en 18 ieder uur 1 glas water te drinken. Dat doe ik namelijk echt te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Shit, geef ik mijn zoon een koekje, hap ik er meteen ook één weg, en ik had niet eens trek..... Niet nagedacht.

Avondeten sperziebonen en een gebakken visje plus een beker melk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hallo allemaal,

Il schrijf ook al mee in een ander topic 10 kg eraf in 2017, maar ik zou ook graag hiermee schrijven! Ben begin juni ongeveer begonnen met afvallen en heb er nu 3 kg af. De mensen uit t andere topic zijn al ietwat langer bezig. Hier begint iedereen net (weer) opnieuw hihi dus hier pas ik ook mooi tussen.

Ben begonnen met 80.2 en woog afgelopen week 77.2 dus 3kg eraf. Nu maandagochtend weer wegen. Maar ik weeg wel meerdere keren per week, ahum niet zo goed maarja.

Ik gebruik ook myfitnesspal, vind het heel handig. De eetmeter van voedingscentrum vond ik heel beperkt waardoor ik veel eten niet kon invoeren. Op mfp zit ook een barcodescanner, dus das ideaal.

Ik sportte vorig jaar 3 tot 4 x per week fanatiek (ben toen ook al 8 kg afgevallen), maar nu ik een baby heb, heb ik veel meer moeite om te gaan sporten. Lees: het komt er gewoon compleet niet meer van. Ik ben heel erg op zoek naar iets wat ik blijvend kan doen, waar ik veel plezier aan beleef. Ik denk erover om hardlopen te gaan proberen. 4 jaar geleden ook eens gedaan, maar was toen geen succes. Had misschien ook te maken met dat ik een pakje per dag rookte. Nu alweer dik 1.5 jaar gestopt, voordat ik wilde gaan proberen zwanger te worden. Maar toen wel 8 kg aangekomen, die ik er vorig jaar afgesport heb. Maar nu na de zwangerschap dus weer deels terug heb.

Ik ben 1.72 lang. Startgewicht 80.2. Huidig gewicht 77.2. Streefgewicht 68 kg. Dan zou ik al zooo blij zijn!

Heb wel moeite mezelf nee te verkopen bij lekkere dingen. Dat vind ik lastig.
Ik wil vanaf maandag ook graag met jullie meedoen.

Ik ben in de periode januari-mei zo'n 13 kilo afgevallen. Daarna ging ik op vakantie en heb ik weer veel te veel gegeten, dus de kilo's vlogen er ook net zo snel weer aan, zo'n 5 in totaal. Inmiddels ben ik alweer 2 weken terug, en wel een kilootje daarvan kwijt geraakt, maar de motivatie om het weer wat fanatieker op te pakken is nog zoek.

Ik wil afvallen door minder te snoepen, gezonder te eten en calorien te tellen (mbv my fitness pal) en meer te bewegen. Helaas ook hier gezondheidsklachten die sporten in de weg staan.

Ik wandel wel dagelijks een rondje door het bos, maar helaas verhuist mijn wandelmaatje binnenkort :cry: dus ik moet even kijken hoe ik dat ga compenseren. Alleen in het bos lopen vind ik namelijk niet zo fijn.

Voor in de tabel: 1,69m / 75 kilo / einddoel 64 kilo.
Waterjuffer, dat van die fotos herken ik. Dan schrik ik soms echt van mezelf!

ZVLtje, wat een leuk idee een snoeppot met dingetjes wat je wel mag! En wat komt erin? En mag je dan van jezelf steeds 1 snoepje of mag het dan ook meer zijn? Want als ik tnu eens bij 1blokje chocolade kon houden, was mijn probleem ook opgelost denk ik... haha ik heb geen maat. Ik kan dus ook zo een zak m&ms opeten of maltesers.. hmmmm.. ik hoop dat ik na een hele tijd gezond eten, ga "walgen" van zulk vies vet voedsel haha. Nu loopt me t water in de mond :cheer2:

Zet hem op allemaal!!
@pinklady
Toen ik in het voorjaar flink op mijn eten lette, vond ik op een gegeven moment veel dingen veel te zoet worden. Dus wie weet werkt dat voor jou ook zo?
En misschien is elke dag een half uurtje stevig doorwandelen samen met de baby iets wat je makkelijker in je schema kunt inpassen?
Ja nummerzoveel:datheb ik wel met sapjes ed! Ik drink eigenlijk alleen maar koffie, thee, water en halfvolle melk bij lunch of ontbijt. Dus daar heb ik de suiker gelukkig al wel afgewend haha. En wandelen doe ik regelmatig, dat dan weer wel, maar dat zie ik meer als gezonde beweging en minder als mezelf doelbewust afmatten om af te vallen. Wandelen vind ik gelukkig wel leuk, met de hond en kinderwagen :-] kan alleen haast niet wachten tot de kleine zelf goed kan zitten zodat ik lekker kan fietsen met mijn zoontje. Wandelen gaat zo langzaahaam. Haha. Al wandel ik dan ook heel stevig door.

Sport jij, nummerzoveel?
Edit:ik zie het al, je wandelt ook! :-D
anoniem_278781 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 20:57
6.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook nog in de tabel? Martje, 39 jr, 1.74, 85kg, wil naar 74 kg. Heb nog nooit echt geprobeerd af te vallen en weet er weinig van. De afgelopen jaren is er helaas steeds wat bij gekomen en als ik nu mijn vakantie foto's zie word ik echt niet blij! Ben niet zo van de discipline dus hulp nodig! Ga in elk geval slechte gewoontes zoals lekkers na t avondeten stoppen en wat meer sporten invoeren .
Iemand bekend met minder koolhydraten en of dat war is?
PinkLady90 schreef:
01-07-2017 20:57
Sport jij, nummerzoveel?
Edit:ik zie het al, je wandelt ook! :-D
Ja, alleen wandelen idd. Ik probeer minimaal 10.000 stappen per dag te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, doordat je minder koolhydraten eet blijft je bloedsuikerspiegel regelmatiger. Je hebt dan minder pieken (suikershot) en dalen (appelflauwte).

Flink groenten eten, geen dressing uit een flesje over je salade, maar gewoon een scheutje olijfolie, peper en zout. Eventueel azijn. Eieren, vlees, vis. Allemaal eiwitten die zorgen voor een verzadigd gevoel. Als toetje is cottage cheese met kaneel en zoetjespoeder ook lekker.

Ik ga niet hysterisch koolhydraten mijden, mijn visfiletje gaat echt wel even badderen in tarwebloem voordat hij de kokosolie in gaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ieder mens, muv coeliaki-patienten, heeft koolhydraten nodig. Er zitten belangrijke voedingsstoffen in koolhydraten die moeilijk uit ander voedsel te halen zijn. Wel is het zo dat wij geneigd zijn om veel te veel koolhydraten te eten en dan ook nog voor slechte koolhydraten te kiezen. Bij de avondmaaltijd moet je bord idealiter voor ca een kwart uit koolhydraten bestaan, en dan kies je liever voor volkoren pasta ipv witte pasta, zilvervliesrijst ipv witte rijst, etc. Als je dat vergelijkt met het gemiddelde bord spaghetti dat wij gewend zijn te eten, dan is het niet zo lastig om te zien waar het verkeerd gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook mee doen!

Weeg momenteel 75 kilo en ben 1.69, moet weer terug naar 65 en het liefst 60! Gaan jullie een bepaald dieet volgen?
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel:
moduleX
Zondag is mijn weegdag, dus gewicht volgt morgen
Doel is 75 kg
Meer bewegen, gezond eten en..... planken (nu 1 min 6 sec)
@fashionistaontop
Ik volg geen specifiek dieet, maar ik let wel op calorien (vanaf maandag :P ). Het nadeel van diëten vind ik dat ze vaak bepaalde voedingsbronnen uitsluiten, terwijl je voor een gezond voedingpatroon juist gevarieerd moet proberen te eten. (En dat vind ik al lastig zat, want ik ben een moeilijke eter).
@moduleX
Ik zou ook zo graag willen planken, maar door mijn lichamelijke problemen lukt dat niet. Misschien moet ik het toch weer eens proberen. Hoelang doe jij het al? En zie je dat terug in je figuur?
Alle reacties Link kopieren
@NummerZoveel

Ik ga daarom ook niet hysterisch koolhydraten vermijden. Dus geen gemekker over gekookte worteltjes t.o.v. rauwe worteltjes.

Vanavond geen kaasflips aangeraakt. :cheer:
snoesje666 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 21:32
28.67% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
-NummerZoveel- schreef:
01-07-2017 21:26
@fashionistaontop
Ik volg geen specifiek dieet, maar ik let wel op calorien (vanaf maandag :P ). Het nadeel van diëten vind ik dat ze vaak bepaalde voedingsbronnen uitsluiten, terwijl je voor een gezond voedingpatroon juist gevarieerd moet proberen te eten. (En dat vind ik al lastig zat, want ik ben een moeilijke eter).
Ben het met je eens.
Ik heb het met mijn MDL arts gehad over koolhydraten.
Zij gelooft niet in diëten en zeker niet in koolhydraatloos of -arm.
Alle voedingsstoffen uit de schijf van 5 heb je nodig en het is aan jou te bepalen hoeveel je ervan eet en wat je er extra bij neemt (bijna haar letterlijke woorden)
ModuleX schreef:
01-07-2017 21:32
Ben het met je eens.
Ik heb het met mijn MDL arts gehad over koolhydraten.
Zij gelooft niet in diëten en zeker niet in koolhydraatloos of -arm.
Alle voedingsstoffen uit de schijf van 5 heb je nodig en het is aan jou te bepalen hoeveel je ervan eet en wat je er extra bij neemt (bijna haar letterlijke woorden)
Klopt. Maar het is niet handig om meer calorien te eten dan te verbranden als je af wil vallen (my fitness pall helpt goed om daar inzicht in te krijgen), en de calorien die je dan wel kunt eten, kun je beter besteden aan voedsel dat meer vult (zoals volkoren etc), want dan is het makkelijker vol te houden om niet te snoepen.
Snoesje666 schreef:
01-07-2017 21:29
@NummerZoveel

Vanavond geen kaasflips aangeraakt. :cheer:
Goed bezig!
Mijn "dieet" (gewoon normaal eigenlijk, maar wat minder koolhydraat) houdt vaak in:
Alles volkoren, dus volkoren brood, volkoren pasta. Zilvervliesrijst. Mijn avondmaaltijd bestaat uit 100 gram aardappel/pasta/rijst (allemaal volkoren), 100-150 gr vlees en zoveel groente als ik zelf op kan. Meestal is dat zon 300 gr.
Verder eet ik gewoon volkoren brood als lunch. Ook wel als ontbijt, maar ik merk dat een flinke bak yoghurt met fruit minder kc bevat dan 2 boterhammen haha. Dan kies ik toch liever voor extra calorieen op een ander moment.

Zoveel mogelijk gezonde keuzes maken, dat levert ook qua kc ook meer eten op. 1 koekje is al net zoveel als een boterham met beleg. Dan vult een (volkoren) boterham met appelstroop ofzo wel meer dan dat ene koekje. Maar soms heb ik ook gewoon heul erg veul zin aan zoet, en dan wordt t misschien ook wel een keer een zoetigheidje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven