Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?

28-06-2017 13:23 912 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)

Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:

Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Carolinetje 1.74 62 76 75.5 75.5 74.9 74 73.2 73 73.1 -2.9
Viva888 1.58 58 68.3 66.8 66.8 66.2 65.3 65.0 64.9 64.3 -4.0
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Martjeb 1.74 74 83 81.7 80.3 79.7 80.3 79.2 79.2 -3.8
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
Juliette87 1.73 75 85 84.5 84.5 83.6 83 82.6 82.2 81.1 80.3 -4.2
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2

Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5
Carolinetje 1.74 62 72 71 -5.0
Viva888 1.58 58 X 64 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 -3
Martjeb 1.74 74 79.5
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 -3.5
M_W 1.62 75 85 86 -3.0
Juliette87 1.73 75 80 80 -5.0
NymphadoraTonks 1.76 65 82.5 81.8 6.2
Ikbenik 1.61 60 62.2 61 -4.8
Whiterabbit 1.65 70 75.4 74.1 -2.5
Bois01 1.61 75 91.1 90.8 20.3
Barlis 1.78 75 X 83.8 -
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
Nummerzoveel; als ik die website zie, dan is het bij mij veel te snel gegaan en ook misgegaan toen ik die crunches deed. Op zo'n moment voelde ik toen wat knappen in mijn buikspier. Nou goed, nu niets meer aan te doen, behalve heel rustig aan met die buikspieren.

Chocoaardbei: heksnkaas? Misschien zo'n zakje aanmaaksaus wat je normaal met mayo moet doen, nu eens met yoghurt? Zelf knoflooksaus maken met yoghurt, yogonaise, gedr. Peterselie en knoflook?
Chocoladeaardbei schreef:
01-07-2017 23:17
Ik heb een tijdje bootcamp gedaan en dan moesten we hardlopen naar het bos toe waar we dan de oefeningen gingen doen. Die rush heb ik nooit gehad, ik vond het echt een hel. Was iedere keer wel enorm blij dat het gelukt was, maar dat kwam ook vooral door de super motivatie van mijn groepsgenoten die me er doorheen hielpen!

Bij planken glij ik vooral snel weg met mijn voeten, ik hou het zo'n 30 sec vol als het een beetje meezit..

Iemand nog een tip voor een gezonde dip voor bij snackgroente? Ik pak weleens hummus erbij, maar dan zou ik hem eigenlijk zelf moeten maken, en daar heb ik op kamp niet echt de middelen voor.. (of zin in xD)
Gympen aandoen bij het planken, ik glij dan niet weg,

Mijn favo dip is volle Griekse yoghurt, peper, knoflookpoeder, paar drupjes maggi en peterselie.
Ook is een scheutje curry hierin erg lekker.
Of volle Griekse yoghurt met chilisaus
modulex wijzigde dit bericht op 01-07-2017 23:31
Reden: Typo
0.10% gewijzigd
Modulex dat klinkt als interessante combinaties! En ook allemaal wel dingen die ik standaard in huis heb, dus dat scheelt :)
Fijn, gelijkgestemden! Ik ben niet zo'n fanatieke schrijver (denk ik) maar vind het wel fijn om hier mee te lezen (en wellicht af en toe te reageren).

Ik ben er zo klaar mee, met dat gewicht! Afgelopen jaar mijn beide ouders verloren (allebei begin 50) en dan kijk ik naar mijn dochter en denk ik aan alle gezondheidsrisico's die mijn overgewicht met zich mee brengt... Tijd voor iets anders! Best lastig, ik ben nu 29 en heb al 15 jaar geen gezond gewicht denk ik. Maar het loopt de spuigaten uit.

Tijdens mijn zwangerschap ben ik afgevallen (met 8 weken woog ik 107 kilo en met 38 weken nog steeds). Ik ben 4 weken geleden gestopt met suiker. Ook heb ik 3 weken het eetplan van 'Simpel Slank' gevolgd. Begon met 104 kilo, zit nu op 102, dus dat is al iets. Eetplan vond ik fijn omdat het gewoon precies zei wat ik drie keer per dag ging eten maar ik wil toch wel weer (gewoon) koolhydraten eten. Afgelopen week ook weer regelmatig suiker op, maar daar lijk ik nu hoofdpijn van te krijgen...

Sporten vind ik nog lastig, mega druk en afgelopen maanden veel last van mijn rug gehad. Volgende week gaan we verhuizen en dan komt er hopelijk meer ruimte voor regelmatiger eten, meer bewegen en meer (emotionele) rust. Normaal ben ik een echte emotie- en vervelings-eter, dus ik ben benieuwd of dit wel het goede moment is. Maar ja, het zal toch een keer moeten!
Hoi allemaal!

Ik zou ook graag willen meeschrijven hier :-) Op dit moment weeg ik 76 kilo (bij een lengte van 1.67) en daar wil ik heel graag 10 kilo vanaf hebben!

Ik heb al een paar pogingen gedaan, maar blijf alleen maar een beetje schommelen met 2 kg eraf en dan weer 2 kg eraan. Dat schiet dus niet op.

Dit keer moet de knop echt om dus ik hoop dat dit topic me daarbij kan helpen!

Vroeger heb ik altijd gevoetbald maar sinds ik daar 2 jaar geleden mee gestopt ben is m'n conditie natuurlijk snel achteruit gegaan. Ik kan me er nu vaak niet toe aanzetten om te gaan sporten en heb altijd excuses. Ik ga af en toe naar spinning lessen en als ik er eenmaal ben vind ik het wel leuk, alleen de weg ernaartoe is waar het misgaat haha.

Succes allemaal!
Gecondoleerd, GSleutel. Beide ouders zo jong verliezen, en dan ook nog vlak achter elkaar, dat lijkt me behoorlijk wat om mee te moeten dealen. :hug:

Ik denk dat er altijd excuses zijn om niet met afvallen te beginnen en het als "het verkeerde moment" te betitelen. De kunst is juist om die excuses niet meer aan te grijpen om maar door te blijven snaaien ;-) En juist als je in moeilijkere omstandigheden het roer om weet te gooien, dan weet je dat je het onder alle omstandigheden kunt, en dat geeft dan weer een enorme boost.

Overigens kun je verhuizen natuurlijk ook best zien als sporten. Je loopt in dat soort situaties toch vaak veel meer heen en weer dan normaal om iets te pakken of te zoeken of op te ruimen. Heb je een stappenteller (of IPhone, waar dat standaard op zit)? Het kan heel motiverend zijn om daar wat meer inzicht in te krijgen. Vanaf 10.000 stappen per dag ben je goed bezig.

Op dagen dat ik minder wandel, probeer ik altijd iets extra's in huis of in de tuin te doen. Dat soort werkzaamheden tellen namelijk ook best aan voor de stappen en het calorieën verbranden. (En voor mij werkt dat ook motiverend om toch te gaan wandelen, want wandelen vind ik heerlijk terwijl het huishouden me fysiek heel zwaar valt).
@pinklady90 - in dat snoeppotje doe ik dan wat ik die dag mag. Dus bijvoorbeeld 1 minimarsje en 1 blokje chocolade ofzo. En dan vraag ik aan mijn man of hij de opengebroken verpakking wilt verstoppen :-)
Joehoe, we staan in de tabel! Dankjewel Myrre!
@gsleutel Gecondoleerd, wat heftig! :hug:

Dankjewel Myrre voor het toevoegen aan de tabel! Succes iedereen! :)
Myfitnesspal werkt bij mij ook het beste. Het zorgt er echt voor dat je gezond(er)e keuzes maakt! Het leukste is natuurlijk dat er geen 'verboden' producten zijn... want af en toe eens chocolade moet wel kunnen!

Planking: er bestaan verschillende apps die een plank-schema hebben... is wel handig! Op de een of andere manier vergeet ik wel dikwijls om die te gebruiken :hihi:

Eetschema:
ontbijt: Havermoutmuffin met blauwe bessen
lunch: 2 croques met kipfilet en kaas
avondmaal: salade (tomaat, garnalen, ei, sla)
Tussendoortjes: eerst eens kijken hoeveel calorieën ik nog over heb
Jaaa, heb hem even ingevuld... wat een klus!! Haha maar we staan erin!
Als er foutjes instaan of dingen anders moeten let me know!

Leuk dat we met zoveel zijn en er goede tips gedeeld worden!

Moest een beetje in mezelf lachen, mijn gewicht is echt op en top geheim.. niemand in mijn omgeving weet het.
Hebben jullie dat ook?
Als het een keer onderwerp van gesprek is en de vraag komt zeg ik dat ik het niet weet ( terwijl ik bijna elke dag wel op de weegschaal sta hahaha) of ik lieg er een aantal kilo's vanaf..
Hopelijk is dat over een tijdje niet meer nodig ;)

Heerlijk dat het hier op het forum gewoon gedeeld kan worden.. :)

Hier gister wel een goede eerste dag gehad, gezonde maaltijden gegeten en niets gesnoept! :yes:

Merk dat het me nu al motiveert om het met zn allen te doen! En wil volgende week een goed getal in de tabel kunnen zetten dus ga er echt voor!!

Succes allemaal vandaag! :thumbsup: Weekenden zijn vaak niet de makkelijkste dagen!
@Myrre
Mijn gewicht is geen geheim. Des te meer je het deelt, des te meer het motiveert om ook de neerwaartse trend te delen ;-)

Wat goed dat je zo'n goede eerste dag hebt gehad, het begin is er! :)
@Myrre: mijn gewicht is ook niet echt een geheim... maar dat komt omdat ik klein ben (68 kilo klinkt oké, maar dat is het niet voor mijn gestalte).
Eerste dag ging ook goed! En deze morgen al stiekem gespiekt op de weegschaal :cheer2:

Misschien kunnen we nog het aantal verloren kilo's in de tabel zetten? Is goed voor de motivatie denk ik!
Goeie Viva888! Heb er gelijk een kolom bij gezet! :-)
@myrre bij mij weet alleen mijn man mijn gewicht en dat vind ik ook voldoende haha! Misschien als er straks genoeg af is dat ik het dan sneller zou zeggen! Ik heb hetzelfde hoor, als er een gesprek rondom gewicht komt ontwijk ik het liever of zeg dat ik het niet weet!
Bedankt voor het toevoegen azn de tabel. Ik ben moedig geweest en mijn gewicht is dus 96 kilo.

Vanmorgen werd ik wakker met en dode vogelsmaak in mijn mond. Bijwerking van weinig koolhydraten. Nu even een beker melk en daarna douchen. Straks weer ei met een plakje cheddarkaas. Mijn ei komt trouwens uit een flesje eiwitten, dat vind ik lekkerder dan eigeel, blijkbaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik sta in de tabel 🌷
Vandaag heb ik ontbeten met Brinta met magere melk en rode bessen uit de tuin.
Tussendoor heb ik 100 gram kwark gegeten wat ik over had van gisteren.
Tussen de middag eet ik 1 volkoren boterham met avocado, 1 ei en 3 volkoren creackers met sandwich spead, kaas en vruchtenhagel en een beker karnemelk en een half glas geperst sisasappelsap.

Avondeten weet ik nog niet.
Succes
flexibel wijzigde dit bericht op 02-07-2017 13:41
17.05% gewijzigd
Ik ben toch maar begonnen met de eetmeter-app om beetje inzicht te krijgen in het aantal calorieën dat ik eet op een dag. Ik moet me (naast de chips, mijn absolute valkuil) vooral inhouden met brood bij ontbijt en lunch.

Vandaag en gisteren lekkere omelet met groenten gemaakt i.p.v. een broodmaaltijd en dan de andere maaltijd me beperkt tot 2 boterhammen of een bakje melk met brinta.

Geen verboden eten hier, maar gewoon inplannen en met mate snoepen. En over een week kijken of het werkt :-]

Leuk om iedereens maaltijden te lezen, ik ben geïnspireerd!
waterjuffer83 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 22:52
18.41% gewijzigd
Wat gaat het snel hier.

Ik heb gezwommen in het buitenbad! Had al aan het begin van het seizoen abonnement (eind april) maar ik kon me er maar niet toe zetten om te gaan. Vandaag wel! Het is ook een km of 6 fietsen dus die beweging heb ik ook te pakken.

Zal vanaf nu echt vaker gaan anders is het ook zonde van het geld van dat abonnement.
Je kunt méér.
Dank je wel voor het invullen van de tabel!
Vanmorgen 5 km gewandeld naar het tuincentrum en nieuwe plantjes gekocht.
Mijn ontbijt was slecht: meloen, 2 abrikozen en een perzik (normaal maak ik een smoothie als ontbijt met havermout, fruit, gember en noten)
Net werd ik wat licht in mijn hoofd tijdens het opruimen van mijn kledingkast en heb net twee volkoren boterhammen op met 30+ oude kaas.
Vanavond eten we rendang met boontjes en kip-kokossoep (echt alles zelf gemaakt, zonder kant en klare boemboes) ik ben benieuwd!

Straks nog ff planken en dan kan ie wel weer vandaag 😀

Mijn reden om te gaan lijnen was een check-up bij de dokter.
Alles was te hoog en erg ongezond. Dit was voor mij de trigger om te beginnen, dit was februari, nu is het al een soort gewoonte geworden om gezonder te eten en te bewegen.
Waterjuffer 83,
Ik maak de muffins zelf; heel eenvoudig en ook makkelijk om mee te nemen!
Recepten voor de ontbijtmuffins:
https://uitpaulineskeuken.nl/2013/09/ha ... essen.html
https://www.voedzaamensnel.nl/ontbijt/h ... jtmuffins/

Ik doe er wel een beetje honing bij, anders zijn ze niet zoet genoeg. Maar dat is persoonlijk :)

Moon-Alisa,
zo goed dat je gaan zwemmen bent! Moet dringend ook beginnen!
Onverwacht uit eten vanavond... En nog 588 calorieën over, wordt toch lastig denk ik!
Het zwemmen was idd heerlijk. Het is een beetje een oud zwembad, oude stijl bedoel ik. Vind het al een uitje om erheen te gaan, haha. En er was gewoon vrijwel niemand. Op een gegeven moment waren we nog met 2 pers in het bad. Denk dat er elders een evenement was oid, anders is het toch niet zo rustig op zo'n mooie dag.

Vanavond verschillende groentes bereid met tofu en currysaus.

Was vanmiddag heel even in de stad waar een soort kledingmarkt was. Tweestrijd want eigenlijk kwam ik voor iets anders in de stad maar het was wel allemaal heel goedkoop. Maarja toen ging alles maar tot maar 40/42 en was ik eigenlijk al snel klaar want dat past niet meer :mrgreen:

Hebben anderen dat ook, dat je op een gegeven moment in de gewone kledingwinkels niet meer in de grootste maat past, maar in grote maten winkels weer 'te slank' bent voor de kleinste maat? Gelukkig hebben we hier Miss Etam en heb ik ook Norah ontdekt. Maar het winkelt wel lastig. (Ja een goede shop onder de kont is het wel)
Je kunt méér.
Woow wat gaat het hier snel haha. Ik reageer even wat algemeen. Thanks voor de tabel! Ziet er mooi uit. Ik vind de tip van een extra kolom voor de uitgezwaaide kilootjes wel een goeie haha.

Vandaag zeer slecht, feestje gehad met allerlei eten. Morgen ga ik er weer voor. Morgenochtend wegen ook.

Gsleutel, gecondoleerd. Jeetje wat heftig.

Hier maak ik niet heel erg een geheim van mijn gewicht, maar hoe het er tegenwoordig voor staat dat weet eigenlijk alleen mijn man. Schaam me er wel een beetje voor. Al ben ik blij dat ik nu weer onder de 80 kg zit.
Moon-Alisa ik koop nu juist geen kleren meer haha omdat ik hoop dat ze straks te groot zijn. Heb op zolder nog een doos kleren staan die te klein zijn waarvan ik hoop dat ik ze ooit weer ga passen!
Wie weet er nog simpele meeneem salade recepten voor naar werk (simpel in de zin van snel klaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven