Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?

28-06-2017 13:23 912 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)


Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:

Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Carolinetje 1.74 62 76 75.5 75.5 74.9 74 73.2 73 73.1 -2.9
Viva888 1.58 58 68.3 66.8 66.8 66.2 65.3 65.0 64.9 64.3 -4.0
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Martjeb 1.74 74 83 81.7 80.3 79.7 80.3 79.2 79.2 -3.8
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
Juliette87 1.73 75 85 84.5 84.5 83.6 83 82.6 82.2 81.1 80.3 -4.2
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2



Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5
Carolinetje 1.74 62 72 71 -5.0
Viva888 1.58 58 X 64 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 -3
Martjeb 1.74 74 79.5
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 -3.5
M_W 1.62 75 85 86 -3.0
Juliette87 1.73 75 80 80 -5.0
NymphadoraTonks 1.76 65 82.5 81.8 6.2
Ikbenik 1.61 60 62.2 61 -4.8
Whiterabbit 1.65 70 75.4 74.1 -2.5
Bois01 1.61 75 91.1 90.8 20.3
Barlis 1.78 75 X 83.8 -
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier alleen maar spijkerbroeken van Miss Etam (46/48). Het irritante vind ik dat ze nu weer allemaal van die verwassen kleuren hebben, ik wil mijn spijkerbroeken effen donkerdonkerblauw.

Sinds ik Vevina crème heb ontdekt, dankzij het forum, draag ik weer jurken. Geen schurende benen meer, dus geen wanstaltige leggings onder mijn jurken. Onlangs las ik de tip van chamois crème van Assos, dat wordt door wielrenners gebruikt. te koop bij sommige fietsenwinkels. 140 ml voor 16 euro. Veel goedkoper dan Vevina, die is 30 ml voor 11 euro. Ik heb de gok gewaagd en ben supertevreden hierover. Vevina maak ik op, in elke tas en la een tube, maar de chamois crème wordt de opvolger.

Vanmiddag weer zalm met zeewier en nori. Vanavond gegrild vlees met sla, tomaat, komkommer, feta, olijven. Beker melk als toetje, ik vergeet steeds dat er nog cottage cheese en Griekse yoghurt in de koelkast staat.

Voor morgen op het werk een bakje sla en tomaten apart gehouden. Ik neem nog een potje feta-olijven-in-olie mee, daar kieper ik op mijn werk wat van over de salade. In mijn la zit volgens mij nog kruidenzout.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Martje, hier ook dozen vol op zolder die ik ooit weer hoop te passen!
Aanvankelijk had ik alles bewaard maar laatst heb ik de dingen die ik met 70 kg paste, toch weggedaan. Wat je op je 23e draagt aan korte rokjes etc is op je 35e toch niet echt leuk meer. En 70 kg was bij mij het gewicht waarbij men begon 'er moet niet nog meer af hoor'. Denk dat nu, 10 jaar later, 75 kg uiteindelijk een mooi gewicht is.

Maargoed feit is dat ik toch iets aan moet naar het werk en liefst wel iets representatiefs. Dus geen te kleine verwassen zomerhemdjes maar ff wat leuks :proud:
Ik houd wel al heel lang rekening met dat sommige kleding ook nog leuk is als het te groot is (een ruimvallende blouse bijv) en dat ik dat nu wel kan kopen zonder dat het straks meteen slordig staat.

En broeken zijn niet zozeer te klein, maar de meesten zijn gewoon oud en verwasssen. Maar daarvoor slaag ik nog wel in de gewone winkels denk ik.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat is er veel geschreven!

Bedankt voor het maken van de tabel.

@nummerzoveel: voor de gezonde snack heb ik dadels, walnoten, olijven, snoeptomaten en paprika gekocht,
Voor de laatste 2 wil ik nog een lekkere dip maken. Iemand tips?

Mijn gewicht is niet echt geheim maar ik deel het ook niet gemakkelijk met bekende. Aan mijn bouw is niet te zien dat ik zo zwaar ben. Laats zei een kennis van mij die ongeveer even lang is dat ze wil gaan lijnen. Mijn reactie was dat ik dat dan ook maar moest gaan doen. De kennis vond het bij mij niet nodig maar haar 70 kilo echt te veel voor de lengte. Ik heb maar niet gezegd dat ik 6 kilo meer weeg :-o
Alle reacties Link kopieren
Paprika, walnoten...... -> Muhammara.

http://www.thefoodvoyage.com/recept-muhammara/


150 gr walnoten
150 gr geroosterde paprika's (ik gebruikte paprika's uit pot)
55 gr tomatenpuree
75 gr olijfolie
1 knoflookteentje
1 eetl. paprikapoeder
1 eetl. gedroogde munt
1 theel. komijn
1/2 theel. kaneel
2 eetl. granaatappelmelassa (evt. vervangen door 1 eetl. citroensap)
zout & peper
INSTRUCTIONS

1
Doe alle ingrediënten in een keukenmachine en mix alles door elkaar. Hoe langer je de keukenmachine draait, hoe gladder de muhammara wordt. Ikzelf vind muhammara het lekkerste als het nog niet helemaal glad is gestreken door de keukenmachine. Je moet dus nog kleine stukjes walnoot voelen. Zo wordt het ook in het Midden Oosten gegeten.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 02-07-2017 21:37
78.74% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De dode-vogelsmaak blijft, dus ik heb de ketostix gepakt. Donkerroze, nog nooit zo snel (in 24 uur) in ketose geraakt. Dat werkt wel stimulerend.

Nu lekker aan het basilicumwater. Morgen een bos munt kopen, voor muntwater. Dat kan ik nu wel gebruiken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Uhm snoesje ketose en stix nog nooit van gehoord?
Alle reacties Link kopieren
https://www.gobento.nl/ketose/

Bekend geworden door het Atkins dieet.
Atkins ga ik echter niet doen, dan mag je wel ongezoete slagroom maar geen groente. :bonk:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wow wat gaat het snel hier! Fijn om te al lezen al die goede berichtjes, lijstjes en receptjes.
Hier vandaag ook een goede dag, naar de bioscoop geweest maar geen snoep of iets genomen!
Zelf een bakje ongezouten nootjes mee en een bakje wortels.
Normaal ging er met gemak een zak m&m's of popcorn naar binnen! :popcorn:
Zo, ik heb mijn laatste cheatdag erop zitten. Laten we het er maar op houden dat ik het eten nu wel echt goed zat ben ook :P Dankzij een leenhond die een nachtje bij mij logeert, ben ik trouwens wel aan de 13.000 stappen gekomen vandaag, dus dat is vast een goede aanloop (pun intended) voor komende week.

Snoes, pas je wel op? De meningen van artsen zijn verdeeld over het gevaar van Ketose, dus neem liever geen risico.

Een recept voor een makkelijke snelle salade: 3 strookjes witlof in ringen snijden, wassen, uit laten lekken (maar niet te droog!), dressing maken van 1 eetlepel (magere) fritessaus (bijv Remia Friteslijn) en 2 eetlepels vanillekwark en dat door de witlof roeren (door het water dat nog aan de witlof zit gaat het goed door de salade heen en zakt een eventueel teveel aan dressing naar de bodem), en afmaken met wat vers fruit en nootjes (maar net wat je in huis hebt, bijv appel, een paar druiven en een klein handje gehakte walnootjes). Je kunt eventueel nog een schepje suiker of zoetstof aan de dressing toevoegen, maar als je zoet fruit neemt dan is dat eigenlijk niet nodig. Door de nootjes en de kwark vult deze salade ook best goed.
Alle reacties Link kopieren
Ketose is inderdaad gevaarlijk voor diabetici.
Mijn bloedsuiker is onlangs getest en prima in orde. Wel licht verhoogd cholesterol.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
1 snack-a-jack en en plakje cheddarkaas gesnaaid. Behoefte aan iets zouts in mijn mond.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vanaf morgen wil ik met jullie mee gaan doen met afvallen. ik wil dit vooral doen door gezonder te eten, minder vet en suiker en ga proberen meer te bewegen. Vandaag al wel begonnen met het doen van gezondere boodschappen, veel groentes gekocht en de zoetigheid ( wat mijn grote struikelblok is) laten liggen. Kan ik nog aan de tabel worden toegevoegd?

Naam: brunette78
lengte: 1.62
Gewicht: 93 kilo
Doel: 75 kilo
Haha nog 1 slechte dag om t af te leren he nummerzoveel :lol:
Goed van die stappen! Zo stom, ik had ooit een stappenteller ergens bij gekregen. Lag jaren in de weg, tot ik in mijn zwangerschap een half jaar geleden een opruimbui had... baal er nu van!

Welkom brunette!

Snack a jack is wel een goede snack voor hartige trek! Wellicht is smeerkaas20+ een volgende keer een betere optie. Zitten maar iets van 20 kc in. Ik had zelf die smeerkaas ook, maar nu ligt er weer belegen 48+ kaas in de koelkast. Kan ik moeilijk laten liggen! Al eet ik veeeeeel minder kaas dan ik vroeger deed.
Goedemorgen allemaal!

Ik ben er helemaal klaar voor. Ik voel me vol en opgeblazen na mijn schaamteloze dieet van afgelopen weekend en ik heb er nu echt zin om er weer hard aan te gaan trekken met een gezondere levensstijl :)

@Carolinetje, dank voor de snacktips!

@PinkLady, een plakje kaas is echt geen ramp, als je het maar een beetje in de gaten houdt. Ik ben in het voorjaar flink afgevallen, en at gewoon elke dag brood met (dun) zoet beleg en één plak Wapenaer 48+. De kunst is vooral om maat te houden.
Haha nummerzoveel, ik begrijp je gevoel; hier ook zon slecht dieet afgelopen weekend. Zag vanochtend het resultaat ook op de weegschaal, dus nu er vol tegen aan!
Tja.. dat maat houden he.. als ik dat nu eens onder de knie had haha! Maar een wasacracker met 1 plakje kaas eet ik dan nog wel eens en dat vind ik ook echt heel erg lekker dus dat kan ook als lunch.

Ik twijfel erover om vanavond naar de sportschool te gaan. Dan wil ik zelfs op de fiets haha! Eigenlijk heb ik niet veel zin, te lang niet geweest. Maar het is ook tijd voor verandering en man is vanavond thuis voor de kleine dus ik kan weg. No excuses!
Alle reacties Link kopieren
welkom Brunette en PinkLady! Succes met de start vandaag NummerZoveel.

Vandaag hoef ik niet zo vroeg te starten met werken, dus boodschappen gehaald met het lijstje dat ik gisteren heb gemaakt.

het plan van vandaag:
ontbijt: melk, brinta
tussendoor: druiven
lunch: 2 boterhammen met pindakaas (100% pinda, echt lekker!) en vlokken (ja, dat kan nog beter)
tussendoor: appel
diner: spinazie, aardappelen, runderworstjes, sla

lekker simpele dag, qua calorieën ook niet slecht.
waterjuffer83 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 22:50
13.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even heel erg afwezig geweest in het weekend.... Ik zal straks de laatste pagina's even teruglezen en reageren.

Ik vrees wel dat ik mijn begingewicht aan moet passen. Heb me van het weekend gewogen en ben me een bult geschrokken!

81.2!! Dit is echt het zwaarst wat ik ooit gewogen heb... :-|

Baal hier heel erg van, maargoed... wel weer extra motivatie om aan de bak te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Van die kleding herken ik wel. Vroeger hield ik mezelf voor dat als ik in maatje 40 zat ik er echt iets aan moet doen. Nu maatje 46 bij de Miss Etam en op naar de 48. Dat is toch wel schrikwekkend.

@snoesje666, die vevina creme, moet je die vaak opnieuw smeren op een dag?

Vanochtend gestart met een bakje magere yoghurt en gemalen notenmix. Alleen de yoghurt is zo zuur. Weet iemand daar nog smakelijke alternatieven voor?

Eerste glas water voor vandaag op, om 10.00 uur de volgende.

En in mijn snoeppotje van vandaag zitten 3 chocolade dragees. En daar moet ik het mee doen vandaag :-o .
Alle reacties Link kopieren
Echt een alternatief voor yoghurt heb ik niet, maar van Sonja Bakker weet ik nog dat ze wel eens een lepeltje jam door de yoghurt deed... Dat maakte het wel smakelijker. Zelf doe ik er een beetje honing door.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de sterktes dames. Het was een heftig jaar ja (ik heb alle life events die mensen normaal in 10 jaar doen ofzo even in een jaar gehad...).

Ik zal dadelijk eens op de weegschaal gaan staan voor mijn echte startgewicht en dan ook de rest van de info doorgeven.

Qua spijkerbroeken ben ik trouwens erg tevreden over de broeken van de C&A (ook gewone donker donker blauwe zoals iemand hier zei). De modelletjes van Miss Etam zitten bij mij nooit echt prettig, schuren vaak aan de bovenkant...

Gisteren een uithuizig dagje gehad, dan vind ik het altijd lastiger om fatsoenlijk te eten. Maar ik heb mijn best gedaan.
Ontbijt: kwark met fruit en noten.
Lunch: maaltijd salade met kip.
Diner: pastaschotel met chinese groente en kip.
'S avonds: 3 chocolaatjes en een aantal mandarijnen.

Vandaag flink uitgeslapen en dadelijk een high tea, dus daar maken we maar een brunch. Daarna boodschappen doen dus avond eten nog onbekend. Ik ben een echte fruit eter, dat eet ik eerder te veel dan te weinig maar ik heb besloten dat fruit snoepenal beter is dan (pakken) koeken en (repen) chocolade :)

Aandachtspuntje voor vandaag: water drinken!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zou het erg fijn vinden als ik ook nog mee mag doen. Heb echt enorm behoefte aan groepssteun (of druk) om me bij het afvallen te helpen.
Op dit moment weeg ik 90 kilo (heb een wijzerweegschaal, dus niet erg precies) en ik ben 1,73. Dat is dus behoorlijk te zwaar.
Het gewicht zit best aardig verdeeld bij mij, maar de laatste jaren zie ik toch meer en meer buikvet.
Ik wil graag rond de 75 kilo wegen, maar het lijkt me wel ambitieus.
Mijn motivatie om af te vallen: zo gezond en fit zijn als ik kan, dat ben ik aan mijn kind verplicht (ben alleenstaand moeder). Ik wil me weer fijn voelen in mijn lijf, en niet zo schrikken van de spiegel.
Mijn afvalmethodes:
- niet snoepen. Ben nogal van de koekjes en chips, en wil ook niet mijn kind alles ontzeggen. Voor ik moeder werd kon ik mezelf in toom houden door geen koek te kopen, maar dat gaat nu niet. Heb nu bedacht dat kind pure chocola ook lekker vind als tussendoor, en dat eet ik gelukkig met mate. Hoop ik
- minder koolhydraat bij avondmaal en meer eiwit/groente
- alleen water, geen sap of alcohol drinken
- lang kauwen op elke hap, dan ben je eerder verzadigd. Ben van mezelf nogal een schrokker.
- afhankelijk van de resultaten misschien toch op het 5/2 vastsysteem overstappen.

Tot nu toe vandaag gegeten:
banaan (ontbijt)
2 volkoren boterhammen met 2 gekookte eieren (vroege lunch)

Ik zal ook eens kijken naar de Eetmeter en Myfitnesspal.
ZVLtje; biologische magere yoghurt vind ik zelf al een stuk minder zuur en vind het lekkerder qua smaak. Nog steeds natuurlijk wel zurig maar smaakt echt beter dan gewone magere yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Delphicat wat leuk om jou weer te zien :) Mijn vorige nick begon met dezelfde vier letters en ik heb nog wel eens een drankje met je gedaan. Moet 2010 geweest zijn.

Vandaag had ik een afspraak en ben daarna een stuk gaan fietsen incl boodschappen gedaan. Woon zelf in de stad maar vind een dorp hier in de buurt altijd leuk om boodschappen te doen. Dus vanaf nu probeer ik als ik tijd heb daarheen te gaan voor boodschappen, dan heb ik meteen wat kilometers in de benen.

Het topic motiveert me wel. Er moet gewoon echt wat af. Moet steeds aan die mevrouw denken die haar treinzitplaats wilde afstaan ivm mijn vermeende zwangerschap. Nee dat is niet de bedoeling, haha.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben ook al een paar keer gevraagd of ik zwanger ben. Meestal snap ik de vraag wel, ik ben tenslotte aangekomen. Maar pas geleden vroeg iemand op zo'n heel lief toontje aan mijn dochter: dus jij krijgt er een broertje of zusje bij? Mijn dochter kijkt vreemd en ik roep meteen WAT? Had ik misschien wat tactischer aan kunnen pakken....
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!.

Ben nu zelf vooral op mijn eten aan het letten. Ben 1.70m en 85.5 kg. Ik wil graag 10 kg eraf. Eigenlijk wil ik naar de 70. Maar ik ga eerst voor de 10 kg.
Ik eet gezonder en probeer tussendoor veel gezondere dingen te pakken. Zoals groente. Jammer genoeg heb ik voor het harde fruit, appels peren etc. een allergie.. dus dit kan ik niet eten.

Ik probeer min 2x in de week te sporten. Het liefst doe ik mee aan de gezamenlijke groepslessen zoals bodypump en bodystep HIT training.
Over 3 weken ga ik op vakantie voor 2 weken naar Oostenrijk. Daar wil ik in beweging blijven door te gaan hardlopen. Of door gewoon te gaan lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven