Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met WW, wie schrijft er mee?

16-04-2019 12:29 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze week ben ik begonnen met WW. De afgelopen jaren heb ik weinig opgelet en dat is te zien. Na wat halfslachtige pogingen heb ik nu besloten om te beginnen met WW, ook om wat inzicht te krijgen in wat ik nu werkelijk eet en vooral wat ik beter niet kan eten.

Het lijkt me leuk om samen met andere WW-ers ervaringen uit te wisselen, tips en recepten uit te wisselen en uiteraard elkaar te steunen tijdens het afvallen. Wie lijkt het leuk en wil meeschrijven?
NaamStartStreefHuidigTotaal afgevallenDeze week afgevallen
Meredith Grey84 kilo 65 kilo70,7 kilo-13,3 kilo-0,6 kilo
Fitmama989122,1 kilo72 kilo101,2 kilo-20,9 kilo-0,8 kilo
Loesiepoesie86,6 kilo70 kilo82 kilo -4,4 kilo- kilo
Marvelous***117,3 kilo90 kilo96 kilo-21 kilo0 kilo
Girasole**80,3 kilo72 kilo76,7 kilo-3,6 kilo0 kilo
Viva88869,7 kilo58 kilo65,4 kilo-4,3 kilo-0,3 kilo
Holloway**64 kilo57 kilo62 kilo-2 kilo-2 kilo
Zwijntje84,5 kilo65 kilo74,2 kilo-10,3 kilo- kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door (en even zelf het totaal afgevallen berekenen svp). Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Dit om het topic levend te houden.
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 11:47
63.94% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Tabel is geüpdatet:)

Ik vond het begin ook moeilijk hoor Loesiepoesie. Heb eerst vijf dagen mijn huidige eten ingevoerd zodat ik wat kijk er op kreeg. Wat ik wel doe is alles zelf wegen. De porties die WW aangeeft komen vaak niet overeen met mijn porties. Kreeg de tip van een vriendin en ik blijk dus bijv. minder jam op een boterham te smeren dan dat zij tellen.

@fitmama: ik doe de onlinecursus. Enerzijds omdat ik nogal een nerd kan zijn en gek ben op apps en lijstjes bijhouden. Heb ook een afvalboekje gemaakt waar ik van alles in bijhoud. Daarnaast ben ik niet altijd even sociaal in dit soort situaties dus niet echt zin in zo'n groepje. Het was ook niet handig met een op handen staande verhuizing.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik ben van plan om over een maand te beginnen met lijnen. Pas over een maand omdat ik op dit moment nog voor mijn studie in het buitenland zit.
De afgelopen 6 jaar zijn er bij mij heel wat studentenkilos bij aan gekomen, en ik zou het fijn vinden om weer meer richting mijn oude gewicht te gaan. Op dit moment weeg ik een kleine 80 kg bij mijn lengte van 1,66. Het liefst zou ik het komende jaar zo’n 15 kg afvallen. En extra moeilijkheid is mijn traagwerkende schildklier, waardoor ik hier extra moeite mee heb. Is er nog iemand hier die daar last van heeft?
Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven, vooral om gemotiveerd te blijven, omdat dat toch een zwak punt is. Verder heb ik nog nooit een programma als WW gevolgd, zit er ook een soort coaching bij?
Zoals verwacht loopt alles anders
Ik zweer bij skyr als ontbijt (0 punten)
Met wat (diepvries) fruit als frambozen/bosvruchten erdoor
En een eetlepel gebroken lijnzaad (2) en een paar druppels zoetstof.
Kan ik een hele ochtend op.

Ik kan helaas voorlopig niet wegen. Hoop dat je me in de tabel laat staan MG. Maar ik zit een maand in buitenland en geen weegschaal hier.
Ik probeer me redelijk aan mijn punten te houden en ik loop hier veel.
Geen fiets/auto dus beweeg meet dan normaal gesproken en de steile hellingen zijn ook goed voor me 😁
Alle reacties Link kopieren
@pipi komt helemaal goed hoor. Ik zet je wel even op pauze. Vertrek zelf ook deze week dus ik kan ook niet wegen:)

Ik heb dus het probleem dat ik alleen lactosevrije producten eet en die zijn allemaal wel punten helaas. Er is geen magere yoghurt bijv. Erg jammer.
Seriously?
Hoi allemaal!

Ik doe ook mee. Ik ben de afgelopen jaren flink afgevallen met Cambridge maar ben het helemaal beu en heb me aangemeld voor online WW. 'Vroeger' ook wel eens gedaan en dat beviel goed.

Ik ben deze week nog niet echt bezig, maar kijk wel hoeveel punten de dingen die ik eet zijn. Nu een lang weekend weg en dan ga ik volgende week echt van start.

Ik loop ook tegen het probleem van de magere yoghurt die lactosevrij niet bestaat aan. Erg vervelend. Ik at altijd geitenyoghurt maar die is nogal veel punten. Nu toch maar gewone yoghurt weer aan het proberen en hopen dat de buik zich koest houdt.

Mijn startgewicht was 117,3 (voor Cambridge) en is nu 96 (was 89...). Mijn eerste streef is om weer onder de 90 te komen.

Wat eten jullie zoal voor lunch? Dat vind ik nog een lastige, namelijk.
Alle reacties Link kopieren
@pipistrello, goeie tip van het bevroren fruit door de yoghurt, ga ik ook doen.
Heb net Optimel 0% kersen gegeten 200gr voor 3 punten, maar bah! Vieze zoetstof smaak zit er in!

Ik het ook almhof Griekse yoghurt 0% vet gekocht en die vind ik lekker :) dus ga daar wel wat diepvries fruit doorheen gooien, want ik houd wel van een smaakje in mijn yoghurt.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel in de tabel.
Startgewicht 80.3
Huidig gewicht 77.0
Deze week 0 eraf / erbij
Totaal 3.3 kilo

Mijn doel is eerst 72 en dan kijk ik verder
Het is hier een redelijk koele dag (25 graden) en ik ga straks een flinke wandeling maken.
Ik baal dat ik mijn stappenteller niet mee heb maar die kon ik niet vinden voor vertrek :-(

Waar ik hier (Portugal) op nat ga is pastel de nata. Zoooo lekker.
Maar na een stevige wandeling mag ik die van mezelf. Zo fijn om ergens bij een bakkertje een espresso en pastel de nata te bestellen en dan even op terrasje te zitten.
Wat leuk nog meer nieuwe schrijvers!

Ik krijg magere yoghurt gewoon echt niet weg, helaas dus moet ook altijd iets eten wat punten kost. Magere kwark van optimel bv aardbei of appel kaneel lukt aardig nu, en gelukkig ook laat in punten.

Vanmorgen met mijn 2 kids wezen spelen in Monkey town, goed voor de
Fit points. Daar wezen lunchen, gekozen voor broodje met kipfilet zonder dressing. Kids lekker aan de poffertjes.

Pipi, op vakantie mag je ook best genieten he van wat lekkers!

Verder als lunch vaak 2 boterhammen, crackers, salade, gebakken ei of wraps met humus en rauwkost.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik hier ook mee kunnen schrijven? Ben 8 weken geleden bevallen en helaas val ik niet echt af. Mijn eetpatroon is ook wat een zootje, dus hoog tijd voor wat meer structuur en beweging.

Heb in een ver verleden ook eens WW gedaan, met goed resultaat. Dus ben heel benieuwd of het met freestyle ook gaat lukken. Heb er alle vertrouwen in!
Alle reacties Link kopieren
Hoe dan jullie het met de extra weekpunten? Ik heb er 42, best wel veel, bijna 2 dagen eten. Ik bewaar ze maar voor het weekend.

Maken jullie ze allemaal op?
#doeslief
Welkom holloway! Gefeliciteerd met de kleine, gaat alles goed? Ik vond het eerst even schakelen het nieuwe programma maar nu vind ik het denk ik fijner dan het oude. Succes in ieder geval!

Loesie, ik maak ze meestal allemaal wel op. Vaak in 1 dag, etentje of gewoon lekker avondje op de bank met lekkers en wijn. Je hoort ook wel dat ze worden verdeeld over 7 dagen zodat je elke dat wat meer pubten hebt. Je moet zelf een balans er ik vinden. Ik vind het fijn om een avondje op de bank tr zitten met wijn en lekkers, alle punten weg maar rest van de week veel minder snaai behoefte. En soort uitkijken van dan mag ik weer wat lekkers!

Hier gaat het goed, plas behoorlijk veel dus die 3 kilo van afgelopen maand is niet veel meer van over. Was echt vocht van de warmte. Dat gaat nog wat worden deze zomer :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerst dat het ging om afvallers met een ww-uitkering ;P Wat is een ww dieet?

Update; Oh weight watchers, het gaat dus om afvallen zonder dieet, maar bewuster en gezonder leven.

Ik ben veel afgevallen door koolhydraatbeperkt te eten, ik vind het zelf een hele makkelijke manier van afvallen, je mag snacken (koolhydraatarm, bv kaas, vlees, ei, noten, olijven etc) en hebt geen trek in zoetigheid.
oliebolmetkrenten wijzigde dit bericht op 06-06-2019 13:34
65.38% gewijzigd
Loesiepoesie schreef:
06-06-2019 12:59
Hoe dan jullie het met de extra weekpunten? Ik heb er 42, best wel veel, bijna 2 dagen eten. Ik bewaar ze maar voor het weekend.

Maken jullie ze allemaal op?

Ik heb 35 weekpunten (en 30 dagpunten)
De weekpunten gebruik ik niet echt maar daarmee compenseer ik dat ik weleens smokkel..
Koolhydraatarm is voor mij echt geen doen. Ik ben vegetariër en kan dan niet bedenken wat ik moet eten, behalve kaas en ei en andere vettigheid waar mijn cholesterol van stijgt.

Ik hou de app erg slecht bij de laatste weken, moet even weer wat strenger worden voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
06-06-2019 13:36
Koolhydraatarm is voor mij echt geen doen. Ik ben vegetariër en kan dan niet bedenken wat ik moet eten, behalve kaas en ei en andere vettigheid waar mijn cholesterol van stijgt.

Ik hou de app erg slecht bij de laatste weken, moet even weer wat strenger worden voor mezelf.
Ik kan het mij voorstellen dat voor een vegetariër lastig is, koolhydraatbeperkt is wel erg vlees gericht idd.
Pipistrello schreef:
06-06-2019 13:33
Ik heb 35 weekpunten (en 30 dagpunten)
De weekpunten gebruik ik niet echt maar daarmee compenseer ik dat ik weleens smokkel..
Huh, jij hebt meer punten dan ik? Ik heb er maar 25. En 42 voor de week. Hoe kan dat dan? Ik ben zwaarder dan jij. Toen ik zwaarder was, had ik meer punten dan nu.

Snapt iemand dit systeem?
Dat is wel gek ja. Misschien heeft het met BMI te maken? Of met hoeveel je wilt afvallen?

Ben wel benieuwd hoeveel punten de rest dan mag.

Weten jullie trouwens dat je soms een vergoeding van je zorgverzekeraar kunt krijgen?
Ik bij Zilveren Kruis iig wel. Vanaf 2 sterren €115 per jaar. Dat is toch een half jaar online.

https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... ussen.aspx

https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... ussen.aspx
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 23 punten per dag en 35 weekpunten
girasole3 schreef:
06-06-2019 14:34
Ik heb 23 punten per dag en 35 weekpunten
En bij welk gewicht?

edit; ik zie het al. 77 kilo

Ik kan nog geen logica in de punten ontdekken.
Pipistrello schreef:
06-06-2019 14:25
Dat is wel gek ja. Misschien heeft het met BMI te maken? Of met hoeveel je wilt afvallen?

Ben wel benieuwd hoeveel punten de rest dan mag.
Mjah, ik weet niet. Ik ben 1.70 lang en mijn streefgewicht in de app is 80 kilo dus dat verschilt ook niet zo veel met jouw streefgewicht. Zeker niet genoeg voor 10 punten per dag haha. Dat is echt heel veel. Ik weet niet of mijn app 'gehandicapt' is doordat ik in 2017 al was ingelogd en toen 118 kilo woog.
Oh wacht, misschien ben jij veel jonger? Ik ben 35.... Ik lees dat ze rekening houden met leeftijd.
Ik ben 48 :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik mag 23 punten per dag en 42 weekpunten.

Ik vind ze er wel snel doorheen gaan hoor die 23 punten.
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
06-06-2019 15:29
Ik mag 23 punten per dag en 42 weekpunten.

Ik vind ze er wel snel doorheen gaan hoor die 23 punten.

Raar hoor. Wij schelen nog geen 2 kilo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven