Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met WW, wie schrijft er mee?

16-04-2019 12:29 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Deze week ben ik begonnen met WW. De afgelopen jaren heb ik weinig opgelet en dat is te zien. Na wat halfslachtige pogingen heb ik nu besloten om te beginnen met WW, ook om wat inzicht te krijgen in wat ik nu werkelijk eet en vooral wat ik beter niet kan eten.

Het lijkt me leuk om samen met andere WW-ers ervaringen uit te wisselen, tips en recepten uit te wisselen en uiteraard elkaar te steunen tijdens het afvallen. Wie lijkt het leuk en wil meeschrijven?
Seriously?
Ik volg graag mee.

Inmiddels heb ik al veel pogingen gedaan, succesvol en onsuccesvol. Ooit 40kg kwijt geraakt waarvan 20kg met weight watchers. 2 zwangerschappen verder is daar inmiddels weer 30kg van terug.

Ook ik heb mij weer ingeschreven voor ww en wil opnieuw een poging doen.
Wij hebben reeds een nieuwe woning gekocht en het is de bedoeling dat we dz kilo’s hier laten :-D
Ja leuk! Ik ben 9 weken geleden begonnen en inmiddels 12 kilo afgevallen. Ik heb een hele leuke leidster en groep. Ik vind het heel goed vol te houden, ik eet gewoon maar wel aangepaste hoeveelheden en alternatieven voor vet, suiker etc.

En elke week op de weegschaal is een perfect stok achter de deur.
Zelfs als haat een luidspreker heeft, klinkt liefde luider
Ik hou absoluut niet van vervangende suiker!
De smaak van zoetstof doet me al walgen, helemaal die stevia. Brr!

Ik doe enkel 2 zoetjes in mijn koffie, ik vind dat je het dan niet proeft.
Maar anders gebruik ik het echt niet, dan maar wat minder van iets pakken ;-)

12kg op 9 weken is wel heel goed!
Ik doe wel enkel de online versie, ik hou niet zo van het sociale gedoe er om :P
Leuk dat jullie meeschrijven! Ik zal ook kort even wat over mezelf vertellen, maar dacht in de OP is dat niet handig.

De afgelopen jaren ben ik best veel aangekomen, mede door niet opletten, veel borrels en ik merkte dat ik steeds meer ongemerkt at. Twee stressvolle banen hielpen hier niet echt bij.

Op dit moment zit ik tijdelijk thuis omdat ik op zoek ben naar een andere baan. Groot voordeel hierbij is, dat ik minder makkelijk een aantal valkuilen tegenkom, zoals de kroeg, waar als je langsfietst altijd wel iemand vraagt of je even een wijntje komt drinken, wat natuurlijk nooit bij een blijft, en het kopen van extra broodjes tijdens het werk. Bovendien merk ik dat ik thuis veel minder een 'hongergevoel' heb en als verleidingen niet in huis zijn, kun je ze ook niet eten:)

Toch schrok ik toen ik vorige week op de weegschaal stond en hij toch echt 84 kilo aangaf.. Dat samen met dat ik weer blij wil zijn met mijn lichaam, graag een conditie wil opbouwen zodat ik na mijn verhuizing weer kan gaan hockeyen en ik bij een volgende baan meer ritme in mijn eten wil krijgen heeft mij er toe doen besluiten om nu te beginnen.

Om toch meer inzicht te krijgen in wat ik eet, ben ik met WW begonnen. Het duidelijk bijhouden drukt je best met de neus op de feiten moet ik zeggen. Daarnaast houd ik een beweegdagboek bij en heb ik gisteren een afspraak gemaakt met een personal trainer waar ik maandag begin. En ik moet zeggen, ik heb er zin in.

@tanteslankie, wat veel al zeg! Super!

@Aleyne, een mooi streven om je kilo's in het oude huis te laten.
Seriously?
Hoi,

Ik heb een vraag over ww, is het iets wat ik samen kan doen met mijn zoon?
Of kan dat niet ivm het moeten invullen van eigen gegevens ofzo?
Libra86 schreef:
20-04-2019 04:10
Hoi,

Ik heb een vraag over ww, is het iets wat ik samen kan doen met mijn zoon?
Of kan dat niet ivm het moeten invullen van eigen gegevens ofzo?
Moet je zoon ook afvallen? Of moet hij gewoon mee kunnen eten?
Seriously?
MeredithGrey schreef:
20-04-2019 08:39
Moet je zoon ook afvallen? Of moet hij gewoon mee kunnen eten?
Zoon moet ook afvallen.
Libra86 schreef:
20-04-2019 20:44
Zoon moet ook afvallen.
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar het is volgens mij niet echt mogelijk. Je zult het vast op de een of andere manier kunnen omzeilen door alles zelf te gaan berekenen en bijhouden, maar alles wordt wel per persoon berekend.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
21-04-2019 17:28
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar het is volgens mij niet echt mogelijk. Je zult het vast op de een of andere manier kunnen omzeilen door alles zelf te gaan berekenen en bijhouden, maar alles wordt wel per persoon berekend.
Bedankt voor je reactie, dat dacht ik al.
Hij is 15, wil hem natuurlijk niet heel streng laten lijnen, maar we moeten echt weer wat bewuster worden..
Libra86 schreef:
21-04-2019 21:19
Bedankt voor je reactie, dat dacht ik al.
Hij is 15, wil hem natuurlijk niet heel streng laten lijnen, maar we moeten echt weer wat bewuster worden..
Om eerlijk te zijn zou ik dan niet kiezen voor WW, omdat hij nog midden in de puberteit zit. Wel kan hij bijv. bewuster met jou mee-eten, zonder zich aan de punten te houden. Afvallen op die leeftijd is best riskant, ik heb er zelf een jarenlang trauma aan overgehouden omdat mijn ouders de focus verkeerd hadden liggen.
Seriously?

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven