Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met WW, wie schrijft er mee?

16-04-2019 12:29 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze week ben ik begonnen met WW. De afgelopen jaren heb ik weinig opgelet en dat is te zien. Na wat halfslachtige pogingen heb ik nu besloten om te beginnen met WW, ook om wat inzicht te krijgen in wat ik nu werkelijk eet en vooral wat ik beter niet kan eten.

Het lijkt me leuk om samen met andere WW-ers ervaringen uit te wisselen, tips en recepten uit te wisselen en uiteraard elkaar te steunen tijdens het afvallen. Wie lijkt het leuk en wil meeschrijven?
NaamStartStreefHuidigTotaal afgevallenDeze week afgevallen
Meredith Grey84 kilo 65 kilo70,7 kilo-13,3 kilo-0,6 kilo
Fitmama989122,1 kilo72 kilo101,2 kilo-20,9 kilo-0,8 kilo
Loesiepoesie86,6 kilo70 kilo82 kilo -4,4 kilo- kilo
Marvelous***117,3 kilo90 kilo96 kilo-21 kilo0 kilo
Girasole**80,3 kilo72 kilo76,7 kilo-3,6 kilo0 kilo
Viva88869,7 kilo58 kilo65,4 kilo-4,3 kilo-0,3 kilo
Holloway**64 kilo57 kilo62 kilo-2 kilo-2 kilo
Zwijntje84,5 kilo65 kilo74,2 kilo-10,3 kilo- kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door (en even zelf het totaal afgevallen berekenen svp). Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Dit om het topic levend te houden.
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 11:47
63.94% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van vakantie. Ben niet aangekomen, maar heb wel lekkere dingen gegeten en mij niet aan mijn punten gehouden. Vooral de wijn en de chips in het barretje tikten aan. Wel heb ik ontzettend veel bewogen (wandelen en zwemmen) en dat resulteerde in 96 fitpoints in de eerste week en 56 fitpoints in de tweede (halve) week. Omdat ik eerst mijn fitpoints 'opeet' en daarna pas mijn weekendextra heb ik zelfs ondanks alle lekkere dingen mijn weekendextra niet opgemaakt. En het bewegen heeft dus wel geholpen.

Om deze week alles toch weer even op te pakken, wil ik even een week zoveel mogelijk eten met 0-punten middelen. Dus even geen brood etc. De lactosevrije kwark neem ik voor het gemak wel mee (1 punt), anders wordt het erg karig qua eten. Ga straks even de folders nakijken en een boodschappenlijstje maken voor morgen.

Heb van mijn moeder twee badpakken en twee beha's meegenomen. Mijn oude badpak was versleten en mijn beha's te groot en gezien mijn moeder ze na haar borstkanker niet meer kan dragen, kan ik ze nu even gebruiken totdat ik weer nieuwe kan kopen. Scheelt toch een hoop qua uitgaven gezien het tijdelijk is (hoop ik iig).

Ik ga nu zo eerst wandelen en een nieuwe sportbroek kopen, want een lange is toch te warm met dit weer.

Wat betreft de tabel: ik heb hem nu zoveel mogelijk aangevuld met de nieuwe schrijvers. Nieuw gewicht pak ik morgen weer op, anders kan ik het in twee dagen twee keer bijwerken. Mocht er iets niet kloppen of ben ik iemand vergeten, laat het dan even vetgedrukt weten, dan pas ik het aan.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar even mijn gewicht van afgelopen dinsdag voor de tabel:
76,8 ; totaal afgevallen 3,5
Eindelijk onder de 77 waar ik al 3 weken op bleef hangen; nog niet echt dik, maar goed.
Ik lees wel eens op connect in de app en ik snap er echt niks van dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die week na week minimaal een kilo afvallen. Bij mij gaat het echt niet hard.

Bij mij gaat het heel wisselend, dagen dat het super goed gaat en dagen dat het me echt totaal niet lukt. Best wel veel stress de afgelopen weken en dat gaat niet echt lekker samen met afvallen bij mij.
Ik heb wel een aantal lekkere gerechten toegevoegd als recept in de app. Zo maakte ik al regelmatig vezelcrackers: super simpel te maken en echt heel erg lekker. Die heb ik ingevoerd zodat ik daar nu ook de punten van weet.
Een aantal achter elkaar aan gebakken afgelopen week, dus ik kon weer even vooruit.
Na de fietstocht vanmiddag er 3 gegeten met gerookte zalm: heerlijk!

De fitpoints gaan bij mij ook lekker. Sommige dingen vind ik wel vreemd. Vandaag 2 uur gefietst en dat levert maar liefst 25 fitpoints op; heb ook flink moeten trappen tegen de wind in, maar dan nog: 25 is wel erg veel.
Ik fitness 3x per week, probeer daar zoveel mogelijk op de fiets heen te gaan, dus de fitpoints zijn sowieso geen probleem.
Wat goed, veel mensen afgevallen en MG op gewicht gebleven ondanks lekkere vreterij!
Complimenten!

Ik was eerst 3 weken alleen in Portugal en op een ijsje en soms wat chipjes na heb ik me best goed gedragen.
Alleen...sinds gisteren is vriend er ook en het ging al mis bij de (nep)champagne aan het strand :biggrin:
'S avonds uitgebreid uit eten en daarna Aperol spritz op terras... meh..

Naja, volgende week maandag zijn we weer thuis en dan ga ik weer de app gebruiken en de keukenweegschaal op het aanrecht laten staan.
Voor nu hoop ik gewoon dat ik niet ben aangekomen. Een maand vakantie is ook best zwaar :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit topic even doorlezen, leuk om hier af en toe even te kijken.
Ik ben na mijn zwangerschap alle 14 aangekomen kilo’s kwijt geraakt plus nog 6 extra. Dus dat gaat goed. Maar het afvallen is sindsdien helemaal op een laag pitje komen te staan en ik merk dat ik geneigd ben weer lekker te ‘vreten’. Als ik niet oppas kom ik dus zo dadelijk weer alles aan. Daarom heb ik mij vandaag in geschreven voor WW. Morgen start ik. Ben benieuwd of het een beetje als stok achter de deur gaat werken en of ik voor het mooie nog wat extra kilo’s mag kwijt raken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees zo af en toe met jullie mee. Ben een regelmatige ww-er, puur om de controle te houden. Het gaat bij mij dan ook niet om veel kilo's.

Ik las dat iemand vroeg over kikkererwten als avondsnack. Super handig dat het een goed vullend zero points product is. Maar vergis je niet in de zero points producten. Ook daar zitten calorieen in en soms best veel.
Het is daarom ook best logisch dat je minder afvalt of stil staat als je elke dag vette vis of veel peulvruchten eet. Je moet zo denken: alles met mate. Als ik 's avonds lasagne eet dan neem ik overdag meer zero points om uit te komen maar op een AGV dag verspreid ik mn dagpunten zoveel mogelijk onder elke maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Zo vandaag begin ik weer met goede moet. Gisteren een lekker dagje gehad met rosetjes en BBQ. Op zondag let ik niet zo op, anders hou ik het denk ik niet vol.

Zo weer lekker aan de 0% yoghurt maar weer :)
Ik ga deze week wel minder op de wegenschaal staan, ik denk op z'n vroegst donderdag of vrijdag, want afgelopen week weegde ik me bijna elke dag.

Sporten sla ik vanavond eventjes over, te warm! En ik heb al een week lang spierpijn in mijn benen, dus ik geef ze nog even een dagje extra rust.
#doeslief
Warmte is niet goed voor mijn gewicht helaas, wil niet weten wat se schade aan het einde van deze warme week zal zijn.

Veel water drinken en heeeel goed tellen

huidig gewicht 105.6 bijgekomen + 1 kg totaal -16.5
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb me zojuist eindelijk geregistreerd op dit forum, ik lees al heel lang in veel topics mee. Ik reageer hier nu voor de eerste keer :)
Ik zou hier graag mee schrijven, ben een eeuwige lijner maar ondertussen zwaarder dan ik ooit geweest ben. Ben vandaag (alweer..) begonnen met ww en deze keer ga ik echt eerlijk alles invullen, daar gaat het bij mij vaak mis!
Ik ben 1.81m en woog vanmorgen 94,9. Ik wil graag terug naar 75 kilo! Dus 20 kilo te gaan...
groetjes Vesvalli
Alle reacties Link kopieren
Pfoeh, druk weekje achter de rug met een onrustige baby. Het hele punten tellen liep in de soep, dus helaas afgelopen week niet afgevallen. Gelukkig is er ook niks bij.

Voor deze week heb ik m’n eten beter gepland, dus hoop dat dat beter gaat. Ik vul nog teveel op de dag zelf in en merk dan dat ik over m’n punten ga.

Morgen is al weer mijn eerste werkdag na m’n zwangerschapsverlof. Voelt een beetje dubbel, maar wel fijn om even wat anders te doen. Krijg dan in ieder geval weer meer beweging! 😊
Alle reacties Link kopieren
Succes Holloway! En eventjes stil staan is ook niet erg, nu gewoon weer er tegen aan!

Ik durfde vanmorgen eigenlijk niet op de wegenschaal, was bang dat er toch niks af was gegaan. Maar was er 800gr af! Ben ik superblij mee, in totaal 3,6 kilo afgevallen.
Wel vind ik dat ik nog steeds heel veel weeg, normaal was ik met 84 kilo echt wel op mijn dikst en nu weeg ik na 3,6 kilo afgevallen nog steeds 83 kilo.
Maar goed dat ik ben begonnen ben met WW, want echt moeilijk vind ik het niet.
#doeslief
Ik vind het wel lastig met dit warme weer. Weinig puf om te koken en zo. Denk niet dat ik ga uitkomen met mijn punten.... Het gewicht gaat ook alle kanten op. Was vorige week woensdag nog 96 rond 's ochtends en maandag was ik alweer 97,7 en nu weer 97 rond. Snap er geen zak van hoe het zo heen en weer kan schieten. Had juist zaterdag nog super veel fitpoints verdiend met het huis poetsen, 70 minuten fietsen en 18.000 stappen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-06-2019 10:34
Ik vind het wel lastig met dit warme weer. Weinig puf om te koken en zo. Denk niet dat ik ga uitkomen met mijn punten.... Het gewicht gaat ook alle kanten op. Was vorige week woensdag nog 96 rond 's ochtends en maandag was ik alweer 97,7 en nu weer 97 rond. Snap er geen zak van hoe het zo heen en weer kan schieten. Had juist zaterdag nog super veel fitpoints verdiend met het huis poetsen, 70 minuten fietsen en 18.000 stappen.
Miss proberen maar 1x in de week in de ochtend te wegen?

Ik snap er af en toe ook weinig van, vorige week meer gesport en best streng net eten geweest en ik viel toen minder af dan deze week.

Ik vind het met warm weer juist makkelijk om te eten. In de winter heb ik meer zin in zware maaltijden dan nu. Nu eet ik graag, salades, kipsates (zonder pindasaus helaas) anders rundvlees van de BBQ. Gegrilde groente op de bbq. Ik heb van heet weekend en maandag zelfs daarbij frietjes op.

Doordeweeks natuurlijk minder tijd. Gisteren had ik zo'n honger snel een paprikawrap met kaas op en een een grote loempia van Mora.

Vanavond denk ik een wrap met kip en salade.

Rijst met groenten en kip of iets van een vega schijf, zo gemaakt.

Wraps gebruiken als pizza bodem, beetje tomatensaus erop, groente naar keuze en aftoppen met parmazaanse kaas.
#doeslief
Ik heb wel zin in warm en zwaar eten. Alleen niet in koken. Daar gaat het dan dus mis :).

Ik maak zo gebakken kipfilet (kipfilet begint me wel de neus uit te komen, maar soit), aardappelkroketjes uit de oven en doperwten en worteltjes.
Hallokes!!

Heb me online een boodschappengids aangeschaft en wil er na mijn citytrip mee beginnen! Had echter nog een paar praktische vragen gezien ik dit niet met meetings of online doe.. :)

- kan je sportpunten inruilen voor smartpoints?
- volgens Google zou ik 23 smartpoints mogen hebben, kan dat ongeveer kloppen?

Heb een lange tijd het propoints systeem gedaan dus dit is een serieuze aanpassing :p

Om me even kort voor te stellen... ben 30 jaar, weeg momenteel 68 kg met mijn 160 cm :) zou er graag 60 willen wegen.

Kijk er naar uit om jullie verhalen te lezen en volgen!

Groetjes,
Mimi
Alle reacties Link kopieren
@mini
Hallokes?

Hoeveel punten je mag dat ligt aan je lengte en gewicht en daarnaast krijg je nog extra weekpunten.
Gewoon de betalende versie nemen, app heb je nodig hoor.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Hier gaat het op zich wel goed, maar heb wat moeite om het weer op te pakken na de vakantie. Woensdag had ik nog een avondje park met de nodige wijntjes en toastjes, maar in de ruil daarvoor gisteren weinig gegeten. Dit weekend staat er ook niets op het programma dus ik heb mijn weekendextra punten maar op woensdag gebruikt. (althans, mijn extra fitpunten van het sporten).

Qua gewicht val ik nog steeds gestaag af en ik ben daar best tevreden mee want het blijft wel stabiel hierdoor. Ik heb voor mezelf voorgenomen om lang over dit traject te doen, zodat het een gewoonte wordt en het er niet snel weer aanzit als ik mijn doel heb bereikt. En ik heb inmiddels een mooie mijlpaal bereikt: ik ben uit de obesitaszone!

Laatst werd over dat connect geschreven, maar ik vind het een soort Facebooktijdlijn van 50+ huisvrouwen. (Sorry, wil niemand beledigen). Als ik daar doorheen scroll zie ik vooral veel plaatjes, en nutteloze posts... Niet echt mijn ding zeg maar, vind het forum dan veel leuker (al is het dan jammer dat je resultaatfoto's niet kunt delen).

@viva888 kun je inmiddels al inloggen in de app? Anders moet je hem er misschien even helemaal afgooien, telefoon uitzetten en weer opnieuw installeren. Wil nog wel eens helpen.

@mimi: je kan sportpunten inruilen voor smartpoints. Ik doe dat bijvoorbeeld en die komen voor mijn weekendextra. Die laatste maak ik dan ook zelden op (alleen op vakantie bijv.). Ik doe dat omdat ik erin geloof dat je soms best wat extra's kunt eten, als je maar blijft bewegen. Zo heb ik op mijn vakantie dagelijks meer gegeten dan de punten, maar ook elke dag gezwommen en gewandeld en het resulteerde erin dat ik in ieder geval niet ben aangekomen (eigenlijk iets afgevallen, maar door het vasthouden van vocht en problemen met mijn darmen ivm pds en medicijnen, was dat niet meteen zichtbaar). Mijn nodige sportpunten behaal ik overigens vaak al op dinsdag of woensdag, dus het motiveert ook omdat ik er dan veel krijg. Eigenlijk maak ik ze bijna nooit helemaal op, moet ik bekennen. Gebruik ze vooral voor etentjes, een vriendinnenavondje etc. Gewoon net als de weekendextra. Een paar pagina's terug heb ik een post geplaatst hoeveel punten je krijgt met een linkje. Daar kun je zien hoeveel etc. er bij je lichaam past. Ik heb er 23 en vind het met de puntloze dingen goed vol te houden. Was vooral dat ik even anders moest gaan koken en wegen.

@marvelous: Ik heb juist geen honger, maar ook geen zin om te koken. Deze week wel erg veel kip gegeten bedacht ik me gisteren, maar ik vind kip dan ook erg lekker en je kunt er veel mee variëren. En naast kipfilet, kun je ook kalkoenschnitzel nemen (zonder paneermeel dan). Die kruid ik eigenlijk net als een varkensschnitzel en ik vind ze heerlijk. (Ze zijn wel 1 punt, maar dat is verwerpbaar). Runderschnitzels zijn ook goed te eten, evenals een kleine biefstuk (meestal maak ik er een salade van). Beide zijn ook 1 punt.

@loesiepoesie; Heb je wel eens watermeloen op de barbecue gegrild? Ik vind het echt heerlijk, meestal maak ik er een salade van met bijv. een klein beetje feta ofzo. Echt lekker fris. Wraps gebruik ik ook als pizzabodem. Met een beetje kwark ipv tomatensaus of creme freche en dan shoarma van kipfiletreepjes, tomaat en een klein beetje 30+kaas. Heerlijk en weinig punten in vergelijking met een pizza, zeker als je bijv. wortelwraps gebruikt.

@holloway: in het begin ging ik ook vaker over mijn punten dan nu. Inmiddels heb ik er een redelijk systeem in en kan ik daardoor ook beter op de dag zelf in plannen. Als ik weet dat mijn ontbijt en lunch veel punten waren, pas ik mijn avondeten aan (bijv. twee soorten groente ipv aardappelen, een stukje vlees of vis van 0 punten etc.)
Als ik veel over heb, dan maak ik een wat zwaardere maaltijd of neem ik 's avonds een drankje dat ik lekker vind. Hoe is je eerste werkdag verlopen?

@Vesvalli: welkom en succes!

@fitmama: hoe gaat het nu met het gewicht en de warmte? Hier is het dus al sinds woensdag een stuk koeler (lees lange broeken en zelfs truien aan) en ik merk het meteen.
Seriously?
Net terug van een citytrip naar Barcelona. Heb niet op punten gelet, veel tapas gegeten en meer alcoholische drankjes gedronken dan normaal. Wel elke dag rond de 20km gewandeld. Ik kan mij pas op zondag wegen omdat de batterij van mijn weegschaal leeg is, ben wel erg benieuwd! Hopelijk niet (veel) bijgekomen...

Volgende week kan ik waarschijnlijk niet naar de cursus, merk dat ik het er wel moeilijk mee heb, zo zonder stok achter de deur. Straks eens een paar receptjes opzoeken/bedenken met weinig punten.

@MeredithGrey Ik heb nog niet geprobeerd om mij terug aan de melden op de app, ik heb wel een bericht gekregen van de klantendienst en die raden hetzelfde aan dus hopelijk werkt het. Bedankt voor de tip!
Gewicht voor in de tabel:
67,2kg (-2,5kg)
Mijn streefgewicht mag aangepast worden naar 58kg (ipv 58,1).

Dit resultaat is nog van vorige week, maar aangezien het nog niet in de tabel staat en ik deze week niet naar de cursus ga geef ik dit alvast door :).
@Meredith: Het is indd alweer een stuk koeler, en gewicht is gelukkig ook weer gezakt. wat super zeg dat je uit de obesitaszone bent!

Hier een goede week gehad! Voor in de table: huidig gewicht: 103.1, afgevallen deze week 2.5 in totaal 19 kilo
Alle reacties Link kopieren
Huidige gewicht: 77,9 kilo
Totaal afgevallen - 6,1
Deze week afgevallen - 0,7


Ondanks wat missers deze week (gezellige avonden en drankjes op het terras) ben ik wederom afgevallen dus ik ben tevreden. Ben sowieso wel trots dat ik me niet heb laten overhalen voor wijntjes op het terras afgelopen maandag toen ik zin had in een gezonde maaltijd en dat ook wilde doen. Vriendin was wel even van haar apropos toen ik zei dat ik naar huis ging en eten, maar goed. Anders is het hek zo weer van de dam. Als ik terugkijk merk ik ook wel dat ik erg ongezond geleefd heb de afgelopen jaren, met name het afgelopen jaar.

Vandaag de laatste training met de personal trainer en ik vind het wel jammer. Aan de andere kant ben ik ook toe aan wat extra's en eigenlijk wel klaar voor de sportschool (dat was ook ongeveer het doel: beginnen en zelf verder kunnen). Echter is het praktisch onmogelijk om een sportschool te vinden waar ik gewoon een maandje kan sporten en dat eventueel kan verlengen. Dus ik denk dat ik daarom het hardlopen maar ga oppakken, eventueel met nog een training of twee erbij tot mijn trainer ook op vakantie gaat, maar dat laatste kan ik volgende week beslissen.

Het weekend wordt wel zwaar met een verjaardag (waar ik prima water kan drinken en op komkommer kan knagen), een avondje kroeg met vrienden en een etentje met mijn vader dus ik moet wel mijn best doen om extra fitpoints te halen deze week.

Gisteren kwam ik een foto van mezelf tegen van een jaar geleden en die heb ik even naast een huidige foto gezet. En wat een verschil. Zo leuk om te zien. Was een paar maanden geleden ook niet echt meer blij met mijn bril totdat ik een tijdje terug in de spiegel keek en dacht; he wat staat mijn bril eigenlijk leuk. Het maakt dus toch erg veel uit.

@viva888 het klinkt als een heerlijke citytrip.

@fitmama Fijn dat je gewicht weer is gezakt! Ik heb net even naar het weerbericht gekeken en het wordt hier gewoon langebroeken- en truien :'( weer deze week...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Bah.. net een heel verhaal getypt, wil hij mijn reactie niet plaatsen 😅.

Ik zal morgen even wat uitgebreider reageren. Maar voor nu in de tabel: 63kg, dus gewicht is gelijk gebleven.
Dus..een maand vakantie en niet bijhouden is niet zo goed voor de lijn.
Wel goed voor mijn veel te gespannen schouders en altijd aanwezige hoofdpijn. Ik ben nu tenminste ontpannen.

Maarja.. wel +2 op de weegschaal.
90 kilo nu.


(ik geef as maandag weer door voor de tabel)
Alle reacties Link kopieren
Nou hier lukt het niet zo goed meer de laatste dagen, ik heb teveel trek in lekkere dingen en kom aan weinig sporten toe. Op de weegschaal durf ik eigenlijk niet op te staan.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het juist wel om te wegen Loesie? Anders krijg je een beetje van uitstel komt afstel zeg maar. Bij mij werkt het in ieder geval wel..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
03-07-2019 19:24
Misschien helpt het juist wel om te wegen Loesie? Anders krijg je een beetje van uitstel komt afstel zeg maar. Bij mij werkt het in ieder geval wel..
Ja, ik denk dat ik het leed maar onder de ogen gaat zie morgen! Mezelf wel net naar de bootcamp gesleurd, anders had ik de hele week niet gesport.
#doeslief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven