Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met WW, wie schrijft er mee?

16-04-2019 12:29 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze week ben ik begonnen met WW. De afgelopen jaren heb ik weinig opgelet en dat is te zien. Na wat halfslachtige pogingen heb ik nu besloten om te beginnen met WW, ook om wat inzicht te krijgen in wat ik nu werkelijk eet en vooral wat ik beter niet kan eten.

Het lijkt me leuk om samen met andere WW-ers ervaringen uit te wisselen, tips en recepten uit te wisselen en uiteraard elkaar te steunen tijdens het afvallen. Wie lijkt het leuk en wil meeschrijven?
NaamStartStreefHuidigTotaal afgevallenDeze week afgevallen
Meredith Grey84 kilo 65 kilo70,7 kilo-13,3 kilo-0,6 kilo
Fitmama989122,1 kilo72 kilo101,2 kilo-20,9 kilo-0,8 kilo
Loesiepoesie86,6 kilo70 kilo82 kilo -4,4 kilo- kilo
Marvelous***117,3 kilo90 kilo96 kilo-21 kilo0 kilo
Girasole**80,3 kilo72 kilo76,7 kilo-3,6 kilo0 kilo
Viva88869,7 kilo58 kilo65,4 kilo-4,3 kilo-0,3 kilo
Holloway**64 kilo57 kilo62 kilo-2 kilo-2 kilo
Zwijntje84,5 kilo65 kilo74,2 kilo-10,3 kilo- kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door (en even zelf het totaal afgevallen berekenen svp). Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Dit om het topic levend te houden.
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 11:47
63.94% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Een hele fijne vakantie Meredith Grey!

Omdat ik nog maar 3 dagen bezig ben is er qua gewicht nog niet veel gebeurd. Voor de tabel: start 64 kg, huidig 64 kg, lengte 1,65m, streef 57kg.

Ik ben nog erg zoekende hoe ik uit moet komen met de punten. Merk dat ik toch graag kies voor volle zuivel en dat tikt behoorlijk aan. Zal toch maar eens wat magere zuivel halen 😊.

Hebben jullie trouwens al recepten uit de app geprobeerd? Ik ga volgende week een paar proberen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel;
Start 80,3
Huidig 77,0

Ik weeg op dinsdag; maar dat geef ik dan later door voor het overzicht van MG.

Ik heb al een aantal recepten geprobeerd; bloemvrije bananenpannenkoeken, linzensalade met walnoot en druiven, kip met abrikozen, ui en witlof, kip-kerrie stoofpotje met rijst.

Een aantal recepten lijkt me wel lekker, maar 12 punten voor een hoofdgerecht vind ik met een dagtotaal van 23 wel heel veel.

Vandaag niet echt WW-proof gegeten en gedronken. Hele dag zo’n beetje weg geweest; vanochtend official bij een wedstrijd, vanmiddag verjaardag....
Morgen weer even de touwtjes aantrekken!
Hier die dikke plus van vorige week kwijt en zelfs nog een klein beetje extra.
gewicht vanmorgen 105.5, afgevallen 16.1 dese week -3.3

Ik heb vrij veel punten nog dus kan mijn avondeten vrijwel ruim plannen, mits ik overdag goed ben gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen het lange weekend goed doorgekomen?

Ik ben zaterdag en zondag wel gestopt met punten tellen, was bij mijn familie en dan is het punten tellen toch wel heel lastig. Zaterdagavond wel me een beetje laten gaan met wijntjes en toastjes. Zondag ook wat wijntjes op, maar wel redelijk op mijn eten opgelet. Gisteren weer de draad helemaal opgepakt, gesport en had zelfs 3 punten over! Vandaag en morgen ga ik ook goed mijn best doen en sporten. Donderdag heb ik s ochtends heel lekker gebak op mijn werk en s avonds een etentje. Gebakje ga ik nemen en s avonds ga ik proberen goede keuzes te maken en de rest van de dag 0 punten producten eten. Hopelijk valt de schade dan mee :)

Ik ga donderdagochtend pas wegen, nu vlak na het weekend durf ik niet.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de motivatie een beetje kwijt. Ik hang nu al ruim 2 weken rond hetzelfde gewicht; 2 weken geleden en vorige week woog ik hetzelfde en vanochtend 2 ons meer.
Vorige week was wel logisch omdat ik toen 4 dagen weg was geweest -wel zoveel mogelijk opgelet-, maar afgelopen week ben ik keurig binnen de punten gebleven. Wel een deel van mijn weekpunten gebruikt, maar dat is nog keurig binnen de lijntjes.
Vanmiddag even op Connect zitten neuzen (ik doe het via de app en ga niet naar bijeenkomsten) en daar lees ik voornamelijk jubelende verhalen van mensen die minimaal een kilo per week afvallen en dat weken en weken aan een stuk.

Ja ik weet het: moet gewoon vol blijven houden en dan komt het wel weer, maar pff dit motiveert niet echt. Sport ook nog keurig 3 keer per week, zin of geen zin. Dus eigenlijk vind ik dat ik wel wat resultaat mag zien.
Alle reacties Link kopieren
Balen Girasole! Ik zou daar ook minder motivatie van krijgen!

Misschien anders minder op de wegen schaal staan? Ik sta er ook bewust effe niet op na het weekend, want als ik zie dat ik blijf hangen of aangekomen ben dan haak ik al snel af.

Trouwens nog een tip:
Ik ben net thuis van sporten en had enorme trek. Heb niet veel in huis en had zin in cracottes, maar heb geen boter in huis dus heb ik er een laagje 0% Griekse almhof yoghurt opgesmeerd met een klein beetje vruchtenhagel. Ik vind het een prima vervanger voor boter! Dat ga ik vaker doen op crackers, scheelt een hoop punten!

Vandaag weer 2 punten overgehouden, gisteren ook. En ook nog gesport beide dagen, dus hij gaat goed, hopelijk binnenkort ook te zien op de wegen schaal!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
:hello:

Even kort vanaf vakantie. Hier gaat het goed. Wandel ontzettend veel (20.000 stappen per dag), doe buikspieroefeningen en squats en verder geniet ik gewoon. Eet redelijk binnen de punten en de extras gaan van Mn extra verdiende punten af dus niet te klagen.

Zodra ik achter een pc zit werk ik de tabel bij..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 84,6 op de teller. -2kilo :)
#doeslief
Mag ik meeschrijven?
Ik heb deze week een combi pas aangeschaft, en dinsdag voor het eerst naar de cursus geweest. Heb het deze week toch wel al moeilijk gehad! Ik denk dat het volgende week wel makkelijker wordt, wanneer ik boodschappen doe met het programma in mijn hoof (zoveel mogelijk producten met 0 punten). Ben benieuwd naar volgende week!

Voor in de tabel:
Start: 69,7kg
Streef: 58kg
Welko Viva888.
Hier even snelle update, hele goede week gehad. Zaterdag ongesteld geworden, en ondanks dat nog een mooie min van 0.9!

huidig gewicht 104.6, afgevallen deze week 0.9 totaal 17.5
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je de combi pas hebt viva888. Ik doe het digitale programma, dus ben wel benieuwd hoe het bevalt met een cursus erbij.

Hier is het afgelopen week goed gegaan Ik gebruikte voor ontbijt en lunch veel punten, dus ik ben dingen gaan vervangen door Zeropoints eten. Ik ontbijt nu met skyr en muesli en eet meer fruit en groente overdag. Resultaat vanochtend was 63kg, dus dat is -1kg. Heel blij mee!
Super holloway!
Ik ga morgenvroeg naar de cursus, en zal me daar pas wegen (batterij in weegschaal moet vervangen worden).
Gebruikt er iemand de app? Het lukt me niet om in te loggen (apple),
en zag net bij de reviews dat ik de enige niet ben... wel jammer, want ik denk dat het scannen van producten wel handig is!
Mooie resultaten trouwens!
Ik lees ook vaak problemen met de app, ik heb ook Apple maar eigenlijk nooit problemen..

Ik ga morgenavond weer naar de cursus, in juni nog niet geweest. Ga meestal op maandag maar kon vandaag niet. Morgen ergens kijken, dinsdag komt mij beter uit.
Ik ben ook nog steeds op vakantie (zonder weegschaal)
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
17-06-2019 23:04
Ik ben ook nog steeds op vakantie (zonder weegschaal)
Ik ook! Maandag pak
Ik de tabel weer op!
Seriously?
Net terug thuis van de cursus. 67,2kg dus 2,5kg minder! Schrik er zelf een beetje van, het was namelijk niet gelukt om mij aan de punten te houden. Ik vermoed dat het vooral vocht is, maar toch :cheer2:
anoniem_64ab1672d9d83 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 11:56
Reden: foute gegevens
0.50% gewijzigd
Zo, ik ben nu écht begonnen. Door de vakantie nog een kilootje erbij. Oepsie. Sta nu dus op 97,5.
Ga zo veel mogelijk proberen om ma t/m do gewoon binnen de dagpunten te blijven. En dan in het weekend (vrij t/m zo) de extra weekpunten op te maken (als ik daar zin in heb). Of ze te bewaren voor een etentje.

Ik vind het punten invoeren wel nog een crime. WTF is 1 portie denk ik dan. En waarom staat niet overal de optie '1 stuk' ofzo erbij. Dat vind ik echt lastig. Dus soms gok ik dan ook maar. En hoe reken je boter / olie waar je in bakt? Want dat giet ik niet 1 op 1 m'n mond in, zeg maar.

Heeft iemand nog tips voor een avondsnackje / toetje met weinig tot geen punten? Zuivel even daargelaten, want zuivel met 0 punten trekt mijn buik slecht. Doen jullie iets creatiefs met kikkererwten bijvoorbeeld?

Gisteren in ieder geval een nette dag gedraaid. Er was onverwachts sushi op kantoor, maar heb vier stukjes genomen en daar netjes 4 punten voor afgetrokken. Precies op 0 uitgekomen.

Eind van de week ga ik de 6-point-pizza proberen die ik op instagram gevonden heb. Ben benieuwd. Deeg gemaakt van yoghurt en zelfrijzend bakmeel. Heb een bakje tonijn, rode ui en zwarte olijven als topping. En dan met 30 plus kaas en wat light-mozzarella.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-06-2019 11:23
Zo, ik ben nu écht begonnen. Door de vakantie nog een kilootje erbij. Oepsie. Sta nu dus op 97,5.
Ga zo veel mogelijk proberen om ma t/m do gewoon binnen de dagpunten te blijven. En dan in het weekend (vrij t/m zo) de extra weekpunten op te maken (als ik daar zin in heb). Of ze te bewaren voor een etentje.

Ik vind het punten invoeren wel nog een crime. WTF is 1 portie denk ik dan. En waarom staat niet overal de optie '1 stuk' ofzo erbij. Dat vind ik echt lastig. Dus soms gok ik dan ook maar. En hoe reken je boter / olie waar je in bakt? Want dat giet ik niet 1 op 1 m'n mond in, zeg maar.

Heeft iemand nog tips voor een avondsnackje / toetje met weinig tot geen punten? Zuivel even daargelaten, want zuivel met 0 punten trekt mijn buik slecht. Doen jullie iets creatiefs met kikkererwten bijvoorbeeld?

Gisteren in ieder geval een nette dag gedraaid. Er was onverwachts sushi op kantoor, maar heb vier stukjes genomen en daar netjes 4 punten voor afgetrokken. Precies op 0 uitgekomen.

Eind van de week ga ik de 6-point-pizza proberen die ik op instagram gevonden heb. Ben benieuwd. Deeg gemaakt van yoghurt en zelfrijzend bakmeel. Heb een bakje tonijn, rode ui en zwarte olijven als topping. En dan met 30 plus kaas en wat light-mozzarella.
Heb je een gramweegschaal? Anders zou ik die aanschaffen. Ik weeg dus alles en dan blijkt dat een portie boter of jam of rookvlees bijv. Bij mij veel minder is dan bij ww.

Ik weeg sowieso alles, dat geeft me ook inzicht in hoeveel iets is en hoeveel ik eigenlijk van iets eet. Als ik het meeneem weeg ik het van te voren en dan zet ik het meteen in de app.

Boter etc houd ik gewoon het aantal gram aan waarin ik bak.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Voor boter op mijn crackers reken ik voor 2 crackers een theelepel.
Olijfolie waar ik in pak tel ik niet, ik gebruik zo min mogelijk en niet al de olie gaat in je eten zitten.

Afgelopen weekend gelukkig niet aangekomen, heb wel opgelet, maar ook wijntjes en taart op!

Gisteren had ik een goed dagje, nou misschien niet helemaal verantwoordelijk, want ik had mijn avondeten overgeslagen door wat late lunch en geen tijd meer voor avondeten omdat ik ging sporten. Na het sporten wel ijs op, maar ik had nog 10 punten over.

Vanmorgen was er 100 gram af. Totaal -2,4
TM zaterdag avond ga ik er weer tegen aan!
#doeslief
MeredithGrey schreef:
18-06-2019 11:35
Heb je een gramweegschaal? Anders zou ik die aanschaffen. Ik weeg dus alles en dan blijkt dat een portie boter of jam of rookvlees bijv. Bij mij veel minder is dan bij ww.

Ik weeg sowieso alles, dat geeft me ook inzicht in hoeveel iets is en hoeveel ik eigenlijk van iets eet. Als ik het meeneem weeg ik het van te voren en dan zet ik het meteen in de app.

Boter etc houd ik gewoon het aantal gram aan waarin ik bak.
Ja ik heb wel zo'n weegschaal en gebruik die ook wel. Maar misschien wel een idee om dan die porties af te gaan wegen. Wel een hoop gedoe. Moet er ook nog een beetje handigheid in krijgen. Ik heb het programma voor 7 maanden aangeschaft en dan kan ik het daarna hopelijk helemaal zelf. Scheelt weer. Al betaalt mijn werkgever het voor mij (bruto). Misschien dat anderen ook zo'n gezond bewegen etc potje krijgen, ik mag dit daar dus uit betalen (net als sportkleding etc.). Tip van de week ;).
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-06-2019 13:14
Ja ik heb wel zo'n weegschaal en gebruik die ook wel. Maar misschien wel een idee om dan die porties af te gaan wegen. Wel een hoop gedoe. Moet er ook nog een beetje handigheid in krijgen. Ik heb het programma voor 7 maanden aangeschaft en dan kan ik het daarna hopelijk helemaal zelf. Scheelt weer. Al betaalt mijn werkgever het voor mij (bruto). Misschien dat anderen ook zo'n gezond bewegen etc potje krijgen, ik mag dit daar dus uit betalen (net als sportkleding etc.). Tip van de week ;).
Ik doe ook de 7 maanden. Dan moet ik wel een aardig eind op weg zijn dacht ik zo.

Het wegen is even wennen, maar zit inmiddels helemaal in mijn systeem. Ik leg een boterham erop, doe er dan boter op, leg hem er weer op en dan doe ik er beleg op en doe het weer. Nu het een beetje in mijn systeem zit kan ik dat dus ook zonder als ik ergens anders ben. Heb de weegschaal gewoon standaard op mijn aanrecht gezet.

Een vriendin gaf mij deze tip en ik houd echt meer punten over dan als ik de ww-punten aanhoud. Bij bijv. Yoghurt zet ik gewoon het schaaltje erop en gooi dan de yoghurt erin. Is eigenlijk niets meer dan anders alleen staat het schaaltje op de weegschaal. Bij dressings etc meet ik met eet en koffielepels.

En hetzelfde doe ik als ik bijv. ‘S avonds een stukje kaas afsnijd, hiermee houd ik het veel beter bij en eet ik niet teveel maar genoeg om een voldaan gevoel te krijgen.
Seriously?
Wat een stilte hier ;).

Hier gaat het wel ok. Ik ben nu aan de extra punten begonnen (want semi-weekend). Vanavond maak ik een pizza met zo'n bloemkoolbodem. Had eerst de 6-point pizza van instagram geprobeerd maar dat werd één grote kliederboel. Helaas.

Gisteren lekker geborreld. Wel lastig dat lang niet alle drankjes erin staan. Dus dan moet je toch een beetje gokken wat wat is.

Maar de weegschaal doet lekker mee. Staat nu op 96. Dat is toch 1,5 kilo eraf in een kleine week. Maar goed, alle extra punten komen dus nog ;). Heb er nog 25 punten over voor dit weekend.

Wordt denk ik nog een keer pizza en zondag lekker picknicken ergens.

Zin in! Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het nog goed, ik heb weinig moeite mee met laten staan van taart, chocola, koeken enz op het werk. Thuis heb ik het niet.

Het afvallen gaat mij een beetje langzaam, maar sinds vorig week een halve kilo afgevallen.
Ik hoop dat ik dit weekend een beetje kan doorzetten, vanavond ga ik wel uit eten en ben TM maandag bij familie en dan is het altijd een stuk moeilijker.

Wel 4x gesport deze week!

Nu week ik 83,8 dus -2,8 kilo.
#doeslief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven