Afvallen met...
maandag 5 april 2010 om 11:31
Erwt, heb jij dit ook als je die taart maakt:
Van die uitgeharde vetstukjes op de taart (wit).
De vorige keer had ik het ook, maar dan erger. Nu heb ik lang(er) gewacht tot de chocoladeroom goed afgekoeld was en heb ik 'm voorzichtig op de bodem gelepeld.
Ik had een idee dat het nog wel eens door de marmelade kon komen die ik gebruikte (biologische sinaasappelmarmelade met likeur ) maar dat kan het nu niet geweest zijn.
Misschien te vette slagroom? Want ik heb gewoon die chocolade van AH gekocht, zoals het recept.
Nu maakt het niet zoveel uit, het zijn maar kleine stukjes dus die heb ik er niet uitgelepeld. Gewoon een laag cacao erdoor
Van die uitgeharde vetstukjes op de taart (wit).
De vorige keer had ik het ook, maar dan erger. Nu heb ik lang(er) gewacht tot de chocoladeroom goed afgekoeld was en heb ik 'm voorzichtig op de bodem gelepeld.
Ik had een idee dat het nog wel eens door de marmelade kon komen die ik gebruikte (biologische sinaasappelmarmelade met likeur ) maar dat kan het nu niet geweest zijn.
Misschien te vette slagroom? Want ik heb gewoon die chocolade van AH gekocht, zoals het recept.
Nu maakt het niet zoveel uit, het zijn maar kleine stukjes dus die heb ik er niet uitgelepeld. Gewoon een laag cacao erdoor
maandag 5 april 2010 om 11:37
Gut Murning!
Age, ik heb wel eens begrepen dat omdat baby veel kleiner is het percentage alcohol in het bloed bij baby 3x zo hoog is als bij een volwassene. Hoe graag je ook een wijntje wil, drie glazen drank in zo'n piepklein frummeltje zou ik ook een zorgwekkende gedachte vinden.
/ lijkt mij ook het allermoeilijkste hoor, zie ik nu al tegenop!
Ik zit me lekker te ergeren aan Harry Mens in BussinesClass.
Age, ik heb wel eens begrepen dat omdat baby veel kleiner is het percentage alcohol in het bloed bij baby 3x zo hoog is als bij een volwassene. Hoe graag je ook een wijntje wil, drie glazen drank in zo'n piepklein frummeltje zou ik ook een zorgwekkende gedachte vinden.
/ lijkt mij ook het allermoeilijkste hoor, zie ik nu al tegenop!
Ik zit me lekker te ergeren aan Harry Mens in BussinesClass.
maandag 5 april 2010 om 11:38
quote:AgentL schreef op 05 april 2010 @ 10:20:
Handig zulke ouders
Maar af en toe moet een glas wijn toch wel kunnen? Zoals gisteren bij de kaasfondue. Als je dan heel erg zin hebt in wijn dan kan 1 glaasje toch wel?
Anyway, ik heb nog lang geen plannen om zwanger te worden, dus ik hoef er helemaal niet over na te denken
Ik hoor nu net op de radio dat de lente eraan gaat komen!!
Haaaaa paasmeisjes!
Het is superlekker weer hier, bij jullie ook?
En Age.... wijn? FOEI!
Nee, ook geen glaasje!
Handig zulke ouders
Maar af en toe moet een glas wijn toch wel kunnen? Zoals gisteren bij de kaasfondue. Als je dan heel erg zin hebt in wijn dan kan 1 glaasje toch wel?
Anyway, ik heb nog lang geen plannen om zwanger te worden, dus ik hoef er helemaal niet over na te denken
Ik hoor nu net op de radio dat de lente eraan gaat komen!!
Haaaaa paasmeisjes!
Het is superlekker weer hier, bij jullie ook?
En Age.... wijn? FOEI!
Nee, ook geen glaasje!
maandag 5 april 2010 om 11:40
Ik was gisteren onder de herhaling van XFactor in slaap gevallen tegen Xan aan , nu net heel lekker en heel lang geslapen en zit te wachten op het paasontbijtbrunch. Het is best mooi weer
Age, misschien heb ik dezelfde beroepsdeformatie als Drift, maar sowieso staat overal wel heel duidelijk geschreven dat alcohol in iedere fase van de zwangerschap invloed heeft op het kindje. Die invloed zal bij één glas wijn inderdaad nihil zijn, maar ik vind dat een zelfde soort principekwestie als niet roken tijdens de zwangerschap (wat ik dan al niet deed, dus niet lastig is).
Ik had dat toen trouwens niet, die witte dingetjes op de taart. Heb 'm maar één keer gemaakt, dus misschien was dat gewoon mazzel
Misschien inderdaad meer laten afkoelen? Ik weet het eigenlijk niet, wat gek
Veel plezier in ErwtenWerkStad
Peas on earth!
maandag 5 april 2010 om 11:49
Overigens zie ik mezelf wel in staat om dingen als 'rumsmaak' (voor taartbakken) te halen om te proberen een fatsoenlijke virgin-mojito te brouwen en weet ik nu al dat er kratten alcoholvrij bier gaan komen. Ik hou gewoon niet van fris.
/ en ik geloof dat ik de het 'geen koffie devies' ook over sla. Dan moet ik denk ik huilen namelijk.
/ en ik geloof dat ik de het 'geen koffie devies' ook over sla. Dan moet ik denk ik huilen namelijk.
maandag 5 april 2010 om 12:10
Ik kan best wel zonder alcohol... eventjes Maar 9 maanden?!
Nee, ik zou dus best wel af en toe een wijntje drinken.
Nu al ontaard en niet eens een kinderwens (voor de nabije toekomst)
En nu moet ik énorm opschieten! Zat lekker te werken (photoshop! ) maar wordt over 50 minuten al opgehaald en ik moet nog lunchen (alleen ontbeten met 1 plakje paasstol en 3 glazen muntthee) + douchen + aankleden + spullen pakken.
*rent weg*
Nee, ik zou dus best wel af en toe een wijntje drinken.
Nu al ontaard en niet eens een kinderwens (voor de nabije toekomst)
En nu moet ik énorm opschieten! Zat lekker te werken (photoshop! ) maar wordt over 50 minuten al opgehaald en ik moet nog lunchen (alleen ontbeten met 1 plakje paasstol en 3 glazen muntthee) + douchen + aankleden + spullen pakken.
*rent weg*
maandag 5 april 2010 om 12:53
quote:Mevrouwdekees schreef op 05 april 2010 @ 11:49:
Koffie mag wel hoor, maar met mate (volgens mij is het advies iets van max 3 per dag ofzo?). Niet dat ik het drink, want mijn maagzuur gedijt daar nét iets te goed bij
Hmmm Age, misschien van vollere slagroom dan inderdaad? Ik weet het niet, ik had het niet, maar geen idee wat je dan anders hebt gedaan.
Koffie mag wel hoor, maar met mate (volgens mij is het advies iets van max 3 per dag ofzo?). Niet dat ik het drink, want mijn maagzuur gedijt daar nét iets te goed bij
Hmmm Age, misschien van vollere slagroom dan inderdaad? Ik weet het niet, ik had het niet, maar geen idee wat je dan anders hebt gedaan.
Peas on earth!
maandag 5 april 2010 om 13:01
Drie kopjes koffie is fijn. Al is het dan wel een beetje jammer dat ik dan na 10:00 's ochtends de rest van de dag nog door moet Ik zit denk ik normaal gesproken op zo'n 8 koppen koffie op een dag. Nou ja, dat zien we dan wel weer. Maagzuur lijkt me een goeie motivatie om te stoppen.
Een paar jaar geleden leek stoppen met roken me het moeilijkst en dat heb ik relatief makkelijk opgegeven.
Zul je zien; kost me dit allemaal geen moeite, ga ik hele dagen naar rauwe tartaar, filet americain en biefstuk zitten smachten.
Een paar jaar geleden leek stoppen met roken me het moeilijkst en dat heb ik relatief makkelijk opgegeven.
Zul je zien; kost me dit allemaal geen moeite, ga ik hele dagen naar rauwe tartaar, filet americain en biefstuk zitten smachten.
maandag 5 april 2010 om 14:52
Mijn ouders zijn de deur weer uit en ik heb een opgeleukte tuin. Is bijgesnoeid en geveeg enzo en ziet er helemaal klaar uit voor het voorjaar. Dus laat dat lekkere weer maar komen, dan kan ik in mijn tuin zitten
Als we nu toch beroepsgedeformeerd bezig zijn...
Keesie, 8 koppen koffie per dag is niet goed voor je. Eigenlijk moet je het bij max 5 ongeveer houden. Koffie kan sombere en angstige gevoelens bevorderen.
Ik kan zelf ook absoluut niet zonder koffie maar probeer altijd wel een soort balans in de dag te hebben. Bovendien ben ik een tijdje geleden gestopt met 's middags koffie drinken en dat valt me niet tegen. Ben veel meer water gaan drinken, want ik hou eigenlijk alleen van koffie en alcohol
Keesie, 8 koppen koffie per dag is niet goed voor je. Eigenlijk moet je het bij max 5 ongeveer houden. Koffie kan sombere en angstige gevoelens bevorderen.
Ik kan zelf ook absoluut niet zonder koffie maar probeer altijd wel een soort balans in de dag te hebben. Bovendien ben ik een tijdje geleden gestopt met 's middags koffie drinken en dat valt me niet tegen. Ben veel meer water gaan drinken, want ik hou eigenlijk alleen van koffie en alcohol
maandag 5 april 2010 om 15:14
Hier nog zo een, ik hou ook alleen van koffie en alcohol, oh, en van thee, bij vlagen. Maar ik drink standaard ook alleen 's ochtends koffie, en alleen als ik 's middags wat ga drinken met iemand nog wel een koffie verkeerd ofzo.
M'n een na laatste hele dag in NY jongens! *zucht* Ik hou me voorlopig maar even vast aan het idee dat ik misschien in augustus alweer terug mag voor werk, de actrice via wie ik hier nu ook zit speelt dan op het New York Fringe, en als ze wat geld los krijgt van de ambassade om mensen in te vliegen om haar te helpen, sta ik hoog op het lijstje. Maar wel na de regisseuse en de decor-ontwerper, dus dan moet ze toch flink wat geld krijgen, dus het zal wel niet.
Ik ga zo denk ik een fiets huren en nog wat langs dingen fietsen die ik nog niet heb gezien (Flatiron Building (die taartpunt-wolkenkrabber), en vanmiddag nog even winkelen, vanavond naar een concertje. Dan morgen naar het Metropolitan Museum denk ik, en dan woensdag het appartement opruimen en naar het vliegveld. Wel heel fijn om J weer te zien, en m'n poesje, maar verder had ik nog best even kunnen blijven.
M'n een na laatste hele dag in NY jongens! *zucht* Ik hou me voorlopig maar even vast aan het idee dat ik misschien in augustus alweer terug mag voor werk, de actrice via wie ik hier nu ook zit speelt dan op het New York Fringe, en als ze wat geld los krijgt van de ambassade om mensen in te vliegen om haar te helpen, sta ik hoog op het lijstje. Maar wel na de regisseuse en de decor-ontwerper, dus dan moet ze toch flink wat geld krijgen, dus het zal wel niet.
Ik ga zo denk ik een fiets huren en nog wat langs dingen fietsen die ik nog niet heb gezien (Flatiron Building (die taartpunt-wolkenkrabber), en vanmiddag nog even winkelen, vanavond naar een concertje. Dan morgen naar het Metropolitan Museum denk ik, en dan woensdag het appartement opruimen en naar het vliegveld. Wel heel fijn om J weer te zien, en m'n poesje, maar verder had ik nog best even kunnen blijven.
maandag 5 april 2010 om 15:44
Nu is het zelfs zo dat als je hier op bezoek komt je keuze hebt uit koffie, thee (en dat is al heel sociaal van mezelf want dat drink ik zelf niet), aanmaaklimo of alcohol. En dan een hoop alcohol om uit te kiezen
Af en toe heb ik een sapje in huis maar dan moet ik daar trek in hebben als ik in de supermarkt sta want anders denk ik er niet aan. Prik heb ik eigenlijk nooit in huis.
Tuin is weer helemaal op orde. Nu nog zon.
Af en toe heb ik een sapje in huis maar dan moet ik daar trek in hebben als ik in de supermarkt sta want anders denk ik er niet aan. Prik heb ik eigenlijk nooit in huis.
Tuin is weer helemaal op orde. Nu nog zon.
maandag 5 april 2010 om 15:46
maandag 5 april 2010 om 15:52
quote:Drift schreef op 05 april 2010 @ 14:52:
Ik mag ook niets!
Goed om te weten, aan de andere kant, als ik kijk naar wat slecht voor je is dan had ik in mijn studententijd echt al lang dood neer moeten vallen (of ga ik gewoon de 50 niet halen door mijn ongein in die tijd, dat kan ook rofl: )
Score in een gemiddelde week: Teveel koffie, te weinig water, teveel alcohol, te weinig slapen (of teveel) te onregelmatig, te weinig groente, teveel vlees, te veel zoetstof, te weinig beweging, teveel tv en internet. En dan vergeet ik er vast nog een paar. De vraag is of je het allemaal aan moet (willen) pakken. Ik pak ter compensatie wel een kop thee terwijl ik er over nadenk.
Fijn van je tuin, laat dat lekkere weer maar komen!
Ik mag ook niets!
Goed om te weten, aan de andere kant, als ik kijk naar wat slecht voor je is dan had ik in mijn studententijd echt al lang dood neer moeten vallen (of ga ik gewoon de 50 niet halen door mijn ongein in die tijd, dat kan ook rofl: )
Score in een gemiddelde week: Teveel koffie, te weinig water, teveel alcohol, te weinig slapen (of teveel) te onregelmatig, te weinig groente, teveel vlees, te veel zoetstof, te weinig beweging, teveel tv en internet. En dan vergeet ik er vast nog een paar. De vraag is of je het allemaal aan moet (willen) pakken. Ik pak ter compensatie wel een kop thee terwijl ik er over nadenk.
Fijn van je tuin, laat dat lekkere weer maar komen!
maandag 5 april 2010 om 16:05
Het is ook zo hoor Keesie, dat als je overal aan moet denken je niet eens meer een beetje kunt genieten. Dus ik vind eigenlijk dat je zo moet leven dat je je er prettig bij voelt. En als daar iets te veel of te weinig of te wat dan ook bij is, dan is dat maar zo
Ik heb inmiddels geplast en mijn was gevouwen. Jaja, ik ben er trots op
Ik heb inmiddels geplast en mijn was gevouwen. Jaja, ik ben er trots op
maandag 5 april 2010 om 16:05
quote:Mevrouwdekees schreef op 05 april 2010 @ 16:01:
*Forumt verder met een bakje worteltjes, een glas zelfgeperste jus en een kopje groene thee om te bewijzen dat ze niet helemaal destructief bezig is. *Ik neem aan dat je hierbij in de Zenn houding zit en een verantwoord muziekje op hebt staan toch?
*Forumt verder met een bakje worteltjes, een glas zelfgeperste jus en een kopje groene thee om te bewijzen dat ze niet helemaal destructief bezig is. *Ik neem aan dat je hierbij in de Zenn houding zit en een verantwoord muziekje op hebt staan toch?